Projectie en HDR

Gestart door vik, oktober 1, 2017, 13:59:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: vik op juli 19, 2020, 08:19:41
Ik ben bezig met een offerte voor een klant en in direct contact met Jim. Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de prijzen en wie weet interessant.
Vraagje: wat is nou het beste:

- bronnen aansluiten op de Lumagen en dan naar Projector en Processor middels de 2 uitgangen?
- Lumagen tussen processor en projector

Met dat laatste kun je per bron een aparte delay instellen.

Teejoo

Citaat van: reza op juli 19, 2020, 09:57:49
Ik ben nog niemand "tegenkomen" (gelezen) die de lumagen beter vond dan de Envy/madVR
Wel andersom..
En toch zou ik als ik zoiets koop dan eerder voor Lumagen gaan. Bewezen track record, compact en stil. Dan maar niet die laatste %

Is dit trouwens een nieuw model van Lumagen? Of alleen software verbeteringen vwb HDR?

PascalP

#152
Citaat van: Teejoo op juli 19, 2020, 12:42:58
Vraagje: wat is nou het beste:

- bronnen aansluiten op de Lumagen en dan naar Projector en Processor middels de 2 uitgangen?
- Lumagen tussen processor en projector

Met dat laatste kun je per bron een aparte delay instellen.

Lumagen raadt aan alle bronnen op de Lumagen, dan 1 output direct naar display en de andere output naar de AVR/pre-pro enkel voor audio.
Delay kun je ook in de Lumagen per bron instellen dacht ik als dat nodig is

Dit raden ze eigenlijk aan omdat IEDERE receiver kwaliteitsverlies in je videoketen introduceert, mocht de Trinnov die jij hebt echt 200% niks met het videosignaal doen dan zou ik hem ook met een gerust hart tussen de pre en projector aansluiten hoor ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Citaat van: Teejoo op juli 19, 2020, 12:46:32
En toch zou ik als ik zoiets koop dan eerder voor Lumagen gaan. Bewezen track record, compact en stil. Dan maar niet die laatste %

Is dit trouwens een nieuw model van Lumagen? Of alleen software verbeteringen vwb HDR?

Begrijp ik. Stuk goedkoper ook!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

#154
Citaat van: Teejoo op juli 19, 2020, 12:46:32
En toch zou ik als ik zoiets koop dan eerder voor Lumagen gaan. Bewezen track record, compact en stil. Dan maar niet die laatste %

Is dit trouwens een nieuw model van Lumagen? Of alleen software verbeteringen vwb HDR?

Alle '4xxx Pro' modellen doen het HDR gebeuren, enkel de vorige serie (die ik zelf nog heb) doet dit nog niet, ook geen HDMI2.0 inputs.
Dit zijn dan de 21xx modellen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: reza op juli 19, 2020, 13:14:01
Begrijp ik. Stuk goedkoper ook!
De Envy is toch even duur?

reza

Citaat van: Teejoo op juli 19, 2020, 15:11:58
De Envy is toch even duur?

Volgens mij zag ik een prijs van 7k voorbij komen voor 1 van de modellen van lumagen. Volgens mij gaat de Envy dat niet doen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Citaat van: reza op juli 19, 2020, 15:13:36
Volgens mij zag ik een prijs van 7k voorbij komen voor 1 van de modellen van lumagen. Volgens mij gaat de Envy dat niet doen..

Voor de Envy Xtrem niet, voor de pro daarentegen ;) ;D

reza

Citaat van: home@the movies op juli 19, 2020, 15:35:59
Voor de Envy Xtrem niet, voor de pro daarentegen ;) ;D

Zit die er onder?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Citaat van: reza op juli 19, 2020, 15:39:28
Zit die er onder?

Er onder niet maar wel aardig in de buurt  ;)

J.A.F._Doorhof

Vergeet je niet even dat de lumagen ook erg geavanceerd is qua calibratie opties ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Het laatste wat ik wil is met modder gooien Reza.

Ik gun de mensen achter de Envy het allerbeste aangezien ze er kei hard voor werken om een mooi product op de markt te zetten wat echt geen makkelijke opgave is. Dat is het enige wat ik er over kwijt wil.  ;)

Citaat van: reza op juli 19, 2020, 09:57:49
Ik ben nog niemand "tegenkomen" (gelezen) die de lumagen beter vond dan de Envy/madVR
Wel andersom..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klopt helemaal Pascal.


Citaat van: PascalP op juli 19, 2020, 12:51:13
Lumagen raadt aan alle bronnen op de Lumagen, dan 1 output direct naar display en de andere output naar de AVR/pre-pro enkel voor audio.
Delay kun je ook in de Lumagen per bron instellen dacht ik als dat nodig is

Dit raden ze eigenlijk aan omdat IEDERE receiver kwaliteitsverlies in je videoketen introduceert, mocht de Trinnov die jij hebt echt 200% niks met het videosignaal doen dan zou ik hem ook met een gerust hart tussen de pre en projector aansluiten hoor ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#163
Citaat van: vik op juli 20, 2020, 10:11:56
Het laatste wat ik wil is met modder gooien Reza.

Ik gun de mensen achter de Envy het allerbeste aangezien ze er kei hard voor werken om een mooi product op de markt te zetten wat echt geen makkelijke opgave is. Dat is het enige wat ik er over kwijt wil.  ;)


En al zeker niet naar mij!!

Hopelijk  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DustinV

Het is ook wat om 7000-12000 dollar voor een envy te betalen bij een bedrijf dat zich nog moet bewijzen. Dan zou ik eerder gaan voor een bedrijf met bewezen track record.

Teejoo

Citaat van: DustinV op juli 21, 2020, 11:50:12
Het is ook wat om 7000-12000 dollar voor een envy te betalen bij een bedrijf dat zich nog moet bewijzen. Dan zou ik eerder gaan voor een bedrijf met bewezen track record.
Dat is ook zo. Dan moet je wel een heel goed en onderscheidend product maken wil je die stap nemen.

Ik ben idd wel benieuwd naar de reviews tussen die 2.

Kjelt

Is er nou al zicht op een oplossing voor deze ellende zonder kastjes die een 2e hands auto kosten ?
Een nieuwe standaard waarbij het wel direct out of the box werkt allemaal ?
Want laten we eerlijk zijn, dit is toch wel de grootste consumenten afknapper sinds HD ready of langer terug VHS/V2000/Betamax  :D

denoontje

Citaat van: Kjelt op juli 21, 2020, 12:13:57
Is er nou al zicht op een oplossing voor deze ellende zonder kastjes die een 2e hands auto kosten ?
Een nieuwe standaard waarbij het wel direct out of the box werkt allemaal ?
Want laten we eerlijk zijn, dit is toch wel de grootste consumenten afknapper sinds HD ready of langer terug VHS/V2000/Betamax  :D

Een n-serie van jvc doet het met de autotonemapping prima hoor.
Kan wellicht altijd weer beter met een envy/lumagen maar ik denk dat de meeste n-serie bezitters niet klagen.


DustinV

Citaat van: denoontje op juli 21, 2020, 13:43:18
Een n-serie van jvc doet het met de autotonemapping prima hoor.
Kan wellicht altijd weer beter met een envy/lumagen maar ik denk dat de meeste n-serie bezitters niet klagen.

De N serie eigenaren mogen sowieso niet klagen 😅

Rob_Dingen

Citaat van: Kjelt op juli 21, 2020, 12:13:57
Is er nou al zicht op een oplossing voor deze ellende zonder kastjes die een 2e hands auto kosten ?
Een nieuwe standaard waarbij het wel direct out of the box werkt allemaal ?
Want laten we eerlijk zijn, dit is toch wel de grootste consumenten afknapper sinds HD ready of langer terug VHS/V2000/Betamax  :D
Sterker nog die kastjes zijn een middel om het probleem van een standaard op te lossen die niet kan worden weergegeven.
Dus eigenlijk een lapmiddel.
Over verschillen tussen die 2 kan ik niets zeggen.
Maar ik heb de Lumagen toen de tijd gekocht voor de calibratie mogelijkheden.
Daar kan een LUT file in van 17x17x17  is 4913 punten.
Al die punten worden van te voren gemeten met een color analizer en de Lumagen dat duurt ongeveer 3 uur met een snelle meter.
Als dat klaar is worden de gemeten punten afgezet tegen de standaard en rolt er een calibratie file uit die je in de lumagen kunt laden en je projector is perfect zover dat natuurlijk kan.
Weet niet of de Envi dat ook heeft.
Zo niet zou ik voor de lumagen gaan.

Teejoo

Citaat van: denoontje op juli 21, 2020, 13:43:18
Een n-serie van jvc doet het met de autotonemapping prima hoor.
Kan wellicht altijd weer beter met een envy/lumagen maar ik denk dat de meeste n-serie bezitters niet klagen.
Ik verwacht dat de losse apparaten dit toch wel beter doen. En je hebt niks meer te maken met standen etc. Auto zet hem bij de JVC heb ik het idee altijd naar medium.

m9

Citaat van: denoontje op juli 21, 2020, 13:43:18
Een n-serie van jvc doet het met de autotonemapping prima hoor.
Kan wellicht altijd weer beter met een envy/lumagen maar ik denk dat de meeste n-serie bezitters niet klagen.

totdat je ze naast elkaar hebt gezien, dwz een jvc n7 in dit geval gecalibreerd met een lumagen of zonder.

hetzelfde laken een pak met een zeer goed middenklasse scherm tov een topscherm.

devies luidt dus, weest content met wat je hebt zolang je ervan geniet.

home@the movies

Citaat van: Rob_Dingen op juli 21, 2020, 15:59:14
Sterker nog die kastjes zijn een middel om het probleem van een standaard op te lossen die niet kan worden weergegeven.
Dus eigenlijk een lapmiddel.
Over verschillen tussen die 2 kan ik niets zeggen.
Maar ik heb de Lumagen toen de tijd gekocht voor de calibratie mogelijkheden.
Daar kan een LUT file in van 17x17x17  is 4913 punten.
Al die punten worden van te voren gemeten met een color analizer en de Lumagen dat duurt ongeveer 3 uur met een snelle meter.
Als dat klaar is worden de gemeten punten afgezet tegen de standaard en rolt er een calibratie file uit die je in de lumagen kunt laden en je projector is perfect zover dat natuurlijk kan.
Weet niet of de Envi dat ook heeft.
Zo niet zou ik voor de lumagen gaan.

Hi Rob,

De Envy heeft ook alle mogelijkheden voor 3D Lut calibratie, in combinatie met Calman kan je kiezen welke Lut je wil maken.
Ik heb in mijn Envy zowel een Lut voor Rec 708 een eentje voor HDR, werkt prima.

Gr
Werner

riwi

Citaat van: Rob_Dingen op juli 21, 2020, 15:59:14
Weet niet of de Envi dat ook heeft.

Je kan in MadVR 3D LUT calibratie kiezen hoelang je wil meten ongeveer. Ik denk met de Envy evenzo. Maar hoeveel 3D LUT punten hij dan doet weet ik niet. Maar met een simpele meter en een half uurtje meten heb je al een behoorlijk goed resultaat vond ik.