Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: RicooCardoo op november 11, 2017, 17:29:44
Aah oke, ik wist niet dat je die ervaring al had :)

Ja,als je daar mee opgezadeld word ben je nog niet jarig....,ik ben daar maanden mee aan het klooien geweest om het er uit te krijgen...vandaar mijn opmerking beginnend met 'pffff'  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Als er units zijn die wèl stil zijn dan ga ik er werk van maken...
Ik 'haat' namelijk geluidjes die daar niet thuis horen,en het is geen sub die €595,- gekost heeft, dan mag je ook best kritisch zijn,tòch?!

Ik kijk het eerst even aan laat de sub eerst eens n paar honderd uur inspelen,misschien verdwijnt het dan wel...wie weet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

kan ook nog DC zijn, had t hier op mijn eindversterkers. Heb een blocker, maar je zit niet om de hoek anders had je even kunnen testen. Als vik je kant nog opkomt mag ie m wel ff meenemen, hij  zit wel om de hoek namelijk ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

Citaat van: morca op november 11, 2017, 13:28:36
Haha dat is een budget JL driver.
Versie W0 .
Die doet niet zo gek als de 13w7 driver in jouw sub Leo  ;)

Die druk aardbeving noem ik het vaak geniet ik ook erg van.
Ik vraag me af of mijn bandpass ontwerp meer van zulke voelbare deuk opzet.

Maar daar kom ik wel achter ik kom jouw of vik wel een keer thuis lastig vallen om de luisteren en een babbeltje te maken  ;D
Lijkt me wel gezellig.


Dat lijkt me een goed plan,iemand over de vloer die bekend is met JL...  :music:  ;)
Meld jezelf over n paar weekjes nog maar eens dan is de jl ingespeeld en wil dan wel eens jouw mening horen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: RalphH op november 11, 2017, 17:58:41
kan ook nog DC zijn, had t hier op mijn eindversterkers. Heb een blocker, maar je zit niet om de hoek anders had je even kunnen testen. Als vik je kant nog opkomt mag ie m wel ff meenemen, hij  zit wel om de hoek namelijk ;)

Oke,top!
Tzt na het inspelen zal ik Vik op de hoogte brengen,thx.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: papaleo op november 11, 2017, 17:50:12
Als er units zijn die wèl stil zijn dan ga ik er werk van maken...
Ik 'haat' namelijk geluidjes die daar niet thuis horen,en het is geen sub die €595,- gekost heeft, dan mag je ook best kritisch zijn,tòch?!

Ik kijk het eerst even aan laat de sub eerst eens n paar honderd uur inspelen,misschien verdwijnt het dan wel...wie weet.
Ik zat ook al aan DC te denken.
Maar de trafo kan ook.
Dat gaat niet over na inspelen dat heeft niks met de driver te maken.

Jammer als het de trafo zou zijn
las ook bij sommige 120 volt versie dit probleem zonet.
Maar ff afwachten.

Masterkale

Dat klinkt als  een aardlus verhaal of gewoon een slechte voeding van de sub. Welke apparaten zijn geaard en welke niet? Gebruik je dezelfde WCD voor al het apparatuur?
Met jouw vorige sub had je het niet neem ik aan?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

morca

Ja je kan hem eens met een verlengsnoer op een geaarde groep of andere groep proberen.

Maareuh een aardlus hoor je toch uit de speakers?
Hier bromt wat vanbinnen.
De ringkern denk ik, doen me hypexen ds4  ook.

Masterkale

Citaat van: morca op november 11, 2017, 18:53:35
Ja je kan hem eens met een verlengsnoer op een geaarde groep of andere groep proberen.

Maareuh een aardlus hoor je toch uit de speakers?
Hier bromt wat vanbinnen.
De ringkern denk ik, doen me hypexen ds4  ook.

Geen idee ik hoor op dat filmpje een harde brom, misschien komt het geluid wel uit de slaapkamer van de buurvrouw :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

morca

Citaat van: papaleo op november 11, 2017, 16:09:29
Aarding..,pffff daar ben ik jaren geleden al eens mee geconfronteerd in mijn keten dus weet dit wel te onderscheiden,dan krijg je een specifiek ('lus') geluid/brom uit je speaker en dit is een andere soort van brom dit komt van uit de electronica.
Ik hoor weinig op het filmpje.
Maar Leo gaf het zelf aan dat het vij de elektronica vandaan komt.
Vandaar mijn aanname.

De buurvrouw en haar ...

papaleo

#1086
Citaat van: papaleo op november 11, 2017, 15:24:53
Ben misschien aan het muggen ziften...
Maar als de sub is ingeschakeld dan is er een brom te horen...het lijkt niet op een lus maar meer een trafo geluid.
Ik kan mij niet herinneren dat mijn Velo dit ook deed....
Het is niet zo dat het geluid overheerst van af de luisterpositie maar het is er wel als het 'dood'stil is.
Ik heb er welliswaar geen last van ,maar om een 'groter' probleem evt voor te zijn zou ik willen weten of dat dit 'normaal' is?

Heb al (gisteren met Vik) de polariteit gescheckt en deze ook nog eens gedraaid ,heb ook de stroomdraad gewisseld voor een andere en de verbinding/kabel met pre er uit gehaald en ook achter op de sub de 'grounded/issolated' switch op deze 2 standen geprobeerd maar de brom blijft aanwezig.
Ik gebruik met de sub een Kemppowerkabel in een Kemp filter contactdoos.
Ik heb de Kemp er tussen uit gehad en rechtstreeks op de (apart aangelegen) stroom voorziening gehad.

Maar de brom blijft aanwezig...
Het gaat er mij om dat als er iets intern niet in orde is ik dit kan gaan aankaarten...

Om mezelf maar ff te quoten...Hier geef ik aan wat ik al geprobeerd heb..
En een lus is het naar mijn mening niet want het geluid komt niet uit de speaker.

Edit.
En Tarzan van de buurvrouw is het ook niet... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

50 hz brom vd trafo denk ik.
:nopompom:
Dan moet de amp gewisseld worden of voeding.
Vraag me af of cinemike bv hier geen oplossing of zelfs verbetering voor weet.....
Maar goed dat is geen garantie van JL.

Ik heb het altijd voor lief genomen maar was ook niet blij met me brommende hypexen.
Ik was eerst kritisch over die Inuke.
Maar die koste net zoveel als 1 hypex en de dsp zit er dan ook al in.
En die werkt net zo goed nog even en hij gaat nog langer mee ook.



Staaled

Citaat van: morca op november 11, 2017, 20:06:22
Als ik zo lees zit er een schakelende voeding in.
Geen ringkern die wel eens vaker brommen.
Met een schakelende voeding zouden er geen 120 of 220-240 versies zijn.
JL gebruikt trafo's.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op november 12, 2017, 06:56:49
Met een schakelende voeding zouden er geen 120 of 220-240 versies zijn.
JL gebruikt trafo's.
Het was technisch engels niet me beste punt haha.
En idd dat dacht ik ook al.
Plus een trafo bromt wel vaker een schakelende voeding niet.

MAar goed het is niet tof.
Koop je zo goeie sub bromt ie.

Masterkale

Citaat van: papaleo op november 11, 2017, 19:38:39
Om mezelf maar ff te quoten...Hier geef ik aan wat ik al geprobeerd heb..
En een lus is het naar mijn mening niet want het geluid komt niet uit de speaker.

Edit.
En Tarzan van de buurvrouw is het ook niet... ::)

Teruggaan met dat ding dan. De trafo zal het geluid veroorzaken.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Leo wat je even kunt proberen is het volgende:

Alles even afkoppelen van je set (stroom) ook de interlink naar de JL. Puur en alleen de JL aan het stroom hangen en luisteren of je het nog ervaart, en ook of het volume een invloed heeft op de brom. Dus even master volume naar variabel zetten. (onthouden waar hij stond)

Als 2e test een aparte stroom kabel vanuit een andere stroom verbinding (groep) aansluiten op de JL. Scheelt je je rug namelijk.  Laat mij even weten wat het resultaat is je weet mij te vinden.  ;)

De F112 van een vriend van mij hoorde je ook brommen (vanaf de luisterplek dan)  (Ex 112 van forum lid Staaled) maar die moest ge-recapped worden en toen was het over. Die van jou is splinter nieuw dus dat is uitgesloten. Ik zal straks eens luisteren naar mijn F113 of die dat ook heeft.

Mocht het uitdraaien op garantie wordt dat gefixt uiteraard. ;)

CineMike heeft bij de Rythmik modificatie (die tevens ook een ringkern heeft)  de 110v-230v schakelaar onklaar gemaakt omdat die problemen gaf dat weet ik nog wel.

Wat ik altijd heb begrepen is dat het voorkomt dat een versterker een kleine brom geeft. Mijn Advance Acoustic MAA 706 eindversterker hoor je bijvoorbeeld ook (als je erop boven op staat) dat komt uit de ring kern en is niet gelijk een defect. De een heeft er meer last van dan de ander.

We moeten nu bij jou even het "probleem" isoleren.  Test ook eens een XLR kabel naar de AV 8802A bijvoorbeeld. Maar al te vaak meegemaakt dat tv kabels en ook trigger kabels problemen opleveren. Die fuctioneren met recht als "antenne". Ook het combineren van RCA en XLR connectoren kan problemen opleveren.


Citaat van: papaleo op november 11, 2017, 19:38:39
Om mezelf maar ff te quoten...Hier geef ik aan wat ik al geprobeerd heb..
En een lus is het naar mijn mening niet want het geluid komt niet uit de speaker.

Edit.
En Tarzan van de buurvrouw is het ook niet... ::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

En jouw Velodyne DD 15 heeft ook helemaal geen "ground" als ik de achterkant bekijk vanaf een foto:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Volgens mij heeft die JL achteraan ook een ground lift switch die je eens zou kunnen proberen maar ik vermoed dat dit hier geen oplossing gaat bieden.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Ook even copy/paste van mijn email aan jouw... ;)

Hi Vik
Bedankt voor je reaktie...

Maar waarschijnlijk heb je niet (goed) gelezen dat ik ik al deze maatregelen al reeds uitgeprobeerd heb.
Ik heb dan niet neergezet in mijn draadje dat ik ook de volume knop harder heb gezet...maar al wel geprobeerd.
Deze dingen en ik kan het weten hoor,geloof me....,is er om uit te sluiten/aan te geven dat het evt om een AARDLUS zou gaan.
Nogmaals het is géén aardlus Vik,deze conclusie heb ik al eerder getrokken en aangegeven in mijn draadje.

Ik kijk het nog ff aan en mocht het mij tenslotte toch gaan irriteren meld ik het wel bij je.

Gr,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: scoc op november 12, 2017, 11:22:48
Volgens mij heeft die JL achteraan ook een ground lift switch die je eens zou kunnen proberen maar ik vermoed dat dit hier geen oplossing gaat bieden.

Klopt...om nog maar even een regel uit de door mijn uitgeprobeerde acties te nemen eerder in dit draadje...

'en ook achter op de sub de 'grounded/issolated' switch op deze 2 standen uitgeprobeerd maar de brom blijft aanwezig'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1097
Ik kan het mis hebben...maar dat geloof ik niet,maar;

Als het werkelijk om een aardlus zou gaan dan komt het geluid/brom rectstreeks uit de speaker,tòch?
En mijn brom doet dit niet!

Ook instraling van interferentie van buitenaf op je interlink oid sluit je uit door deze NIET te verbinden met je sub.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb jaren geleden te maken gehad met een aardlus in mijn keten...
Na heel lang zoeken,proberen en de nodige bloed,zweet en tranen maar vooral veel irritaties is dit uiteindelijk opgelost door een apparte stroomgroep met een hoogwaardige smeltzekering te creeren voor al mijn hifi/ht apparaten...,ook gebruik ik hoogwaardige en goed afgeschermde stroomkabels welke vanuit een Kemp contact doos naar al mijn apparaten gaan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jossie

Leo, je hebt al je acties al duidelijk omschreven. Je brom is geen gevolg van een aardlus.

Er blijven drie mogelijkheden over:

Als er een ringkern in de voeding zit, kan die brommen, soms wat harder, soms wat zachter. Mogelijk zou een DC blokker dan een oplossing kunnen zijn. Overigens verwacht ik niet dat er een ringkern in zit.

Ten tweede kan er ook in schakelende voedingen sprake zijn van rammelende spoelen of trafotjes. Normaal hoor je die echter niet. Het is bij hoge vermogens wel gebruikelijk om 110/230 modellen te hebben. Kleine adapters zijn meestal wel one size fits all.

Tot slot kan er een defect onderdeel in de elektronica zitten waardoor er wat rammelt of trilt.

Ik neem aan dat je er geen last van hebt als de eerste tonen spelen? Als de brom in rust hoorbaar is op de hoofd luisterpositie is dat abnormaal en niet echt acceptabel. Zou jammer zijn...
Omni !