Subbie itch en verwachtingen PR ontwerpen.

Gestart door wupsie, april 19, 2012, 21:25:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


wupsie

#151
Man man man; wat een hitte vandaag :)
De lak droogt zo'n beetje aan de lakroller :)
Na het schuren met korrel 1200 de twdeede laklaag opgebracht, morgen laag 3 als hetr een beetje snel droogt.
Deze lak moet minimaal 24 uur drogen voor je de volgende laag opzet.



:headbanging: glim glim, bling bling  :headbanging:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Timvg

Citaat van: wupsie op mei 23, 2012, 18:44:58
Man man man; wat een hitte vandaag :)
De lak droogt zo'n beetje aan de lakroller :)
Na het schuren met korrel 1200 de twdeede laklaag opgebracht, morgen laag 3 als hetr een beetje snel droogt.
Deze lak moet minimaal 24 uur drogen voor je de volgende laag opzet.



:headbanging: glim glim, bling bling  :headbanging:

:o mooi!

wupsie

Citaat van: Timvg op mei 23, 2012, 18:48:07
:o mooi!

Straks, na een laag of 6 a 7 een weekje of twee uit laten harden, en vervolgens met de polijstmachiene aan de slag :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

#155
Citaat van: morca op mei 23, 2012, 18:50:43
Goed bezig Wupsie zeer mooi !!
Veel te warm man,ga even lekker chillen en een bakkie  :coffee: erbij, heb je wel verdient nu  :thumbs-up:

Hehehehe, koffie hek de hele dag al gehad, strak strak in mn werkpak.....lol
Als de 3de laag er op zit, ga ik een experimentje doen.
Sprak een meubelmaker, en deze vertelde mij dat hij met pu lak een bepaalde werkwijze heb, die mooie resultaten opleverd.

Na een aantal dunne lagen, zet hij de laatste laag dik op met de plamuurmes methode.
Het idee is dat je dan de laatste oneffenheden als het ware vult met een dikke laag lak.

Helaas gebruik ik geen PU lak, dus vraag mij af of het gaat werken, maar een risicoloos leven is ook zo saai, lol, dus zaterdag of vrijdag ga ik dat eens proberen.

Mocht het niet lukken, schuur ik er gewoon weer een laagje af :)

Straks eerst maar eens bij de fabriekant op de website kieken :)

Net op de website gekenen.
Goed nieuws: de lak die ik gebruik kun je ook als porienfiller gebruiken.

EDIT: ik zie dat er een duidelijk verband is tussen het aantal spelfouten en de hoge temperatuur  :hehe:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca



EDIT: ik zie dat er een duidelijk verband is tussen het aantal spelfouten en de hoge temperatuur  :hehe:
[/quote]
teveel koffie,en je pak begint af te knellen  :clapping:  :headbanging:  :D

wupsie

Heerlijk, bij thuiskomst van het werk eerst een bakkie pleur, om vervolgens met korrel 1200 en wat water het topblad te lijf te gaan, vervolgens weer een laagje lak er op, en mooi rustig laten drogen.

Na advies van een pro spuiter maar wat korrel 2000 schuurpapier besteld, de beste man gaf mij ook het advies om de toplaag, mits voldoende weken uitgehard te polijsten met pasta.

Mooi, wordt een 6 weken project zo, als het weer maar goed blijft dan :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Zo, ondanks de warmte van vandaag toch aan de slag gegaan met de eerder besproken plamuurmes methode.
Conclusie: met traditionele lak werkt dit helaas niet  :D
Geen nood: morgen maar weer schuren, en weer een mooie dunne laag opzetten.

Op zich is er een aardig resultaat te behalen, maar voor mij is dit dus een eenmalige actie  :popcorn:

De rest van het meubel is vandaag in de lemon oil gezet: mooi resultaat, waarbij het karakter van het hout niet gemaskerd wordt, de olie kleurt heel licht geel op.

Met het blad dus nog even aan de slag: de bedoeling is er nog 2 a 3 lak lagen op te zetten, hierna vlakschuren met korrel 2500, eventueel oppoetsen en monteren maar :D :pompom:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Heb mn proefplankje waar ik de lak vrij dik op had gezet nog even bekeken.
Dit werkt dus ook niet, de toplaag sluit af, waardoor de onderliggende lak niet kan uitharden.

De laatste 3 a 4 lagen ga ik dus opbrengen met een 20% terpentine verdunning.
Net bij de Gamma geweest om een nieuwe pot te halen: uitverkocht :(

Straks maar even andere bouwmarkten afbellen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

 :angel: Ik lust geen bier  :angel:  :D
Proost  :headbanging:

Heb na het schuren, een laatste keer na geschuurd met korrel 2500, en dit geeft een mooi resultaat, boven verwachting eigenlijk.
Morgen nog een verdunde laag er op, korrel 2500 , en dan ben ik er wel klaar mee :clapping: :pompom:

Vervolgens de onderkant nog even afsluiten met een laag lak, goed laten uitharden, en dan kan ie eindelijk op het meubel gemonteerd worden.

Morgen ook maar eens de achterkant van bad kitty mark1 betasten/netjes afwerken  :D

Zo, nu maar een nieuwe blond biertje,  :bigsmile:

BTW; hoe zit het met de foto's van je nieuwe stulpje Morca?
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Ik lust/hoef ook geen bier.  ;)

Ja ik weet het,kan me neef bellen of die ze camera even meeneemt.Heb zelf echt niks als een ouwe telefoon die er niet veel van bakt.

Hoorde wel vd week dat me amp er over 2 weken weer staat  :pompom:  voor 80 euro  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Goeie winkel  :thumbs-up:  :thumbs-up:

wupsie

Citaat van: morca op mei 26, 2012, 22:23:01
Ik lust/hoef ook geen bier.  ;)

Ja ik weet het,kan me neef bellen of die ze camera even meeneemt.Heb zelf echt niks als een ouwe telefoon die er niet veel van bakt.

Hoorde wel vd week dat me amp er over 2 weken weer staat  :pompom:  voor 80 euro  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Goeie winkel  :thumbs-up:  :thumbs-up:

Kijk; dat soort meevallers moet je af en toe hebben  :clapping:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Ja dat is wel prettig,die onbekende Panasonic receivers klinken net zo goed als de Plasma,s beeld geven.
Alleen dan wel zonder nafaden  :D

Ben echt blij,de amp heeft ook wat trucen in de doos voor muziek bv,gaan alle drie de eindtrappen de fronts aansturen waardoor je vermogen ineens 40 wat rms meer is,en duidelijk veel meer aanstuuring en detail.
en de toenmalige prijs van 600 euro is een lachertje verheleken bij de SQ en die berg stabiel vermogen die hij kan geven.

wupsie

 :D :D :D een plaatje zegt meer dan 1000 woorden  :D :D :D
Mooi dat je blij bent met je gear, straks moet je maar even BEP de warmte uit het huis laten blazen  :popcorn: :pompom:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

 :D Vandaag weer een wijze les geleerd  :D
Als je een vol houten paneel, zoals bv van zebrano (  :inlove: ) , eenzijdig aflakt, is de kans groot dat het paneel krom trekt.  :nopompom:

Geen nood: onderzijde geschuurd en ook in de jachtlak gezet.
Nu maar hopen dat e.e.a. weer redelijk recht trekt.

En anders de cowboy methode toepassen: Clamp it down boy  O0 >:D ;D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Vandaag het meubel voor de tweede keer in de olie gezet:



En oom ee'm te kieken hoe het lijkt: blad er op:



Het blad laat ik nog minimaal een week staan: dit om de lak optimaal te laten uitharden.
Het meubel krijgt vanavond nog een laatste laag olie, dan is het mooi, door deze laag kleurt het meubel iets donkerder, voor mijn gevoel matched het qua kleur dan beter bij het zebrano blad.

Oja, wie kent dat irritante probleem niet:
Om een optimale koeling in je meubel te waarborgen, wil je geen achterwand in je kassie.
Nadeel: bij sterk strijklicht overdag zie je alle kabels achter je apparaten lopen, plus de muur achter het meubel.

Dat willen we niet. :D

Ben nu een beetje aan het freubelen met wat restjes eiken latjes en speakerdoek, zodat ik hiermee de achterwand a.h.w. licht dicht kan maken, kinda  ;D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Dank je, volgende week gaat het topblad er op, flinke lijmklemmen erbij, dan moet dat helemaal goed komen.

En wat de eminence LAB12 sub betrefd:
Heb naagedacht over de afwerking, het gaat gedeeltelijk opgetrokken worden uit beuken panelen en MDF.

Zou graag een sub maken in de stijl van het meubel, maar vind dat tegelijkertijd ook een beetje TE ruw.
Ga in ieder geval ook iets met stof doen.

Nu zag ik bij de gamma buigplex, kost een paar tientjes per vel, dus dat jeukt ook behoorlijk....lol

Zal er wel op uit draaien dat het een behuizing ala meubel wordt, mooi zebrano tobblad er op, glim glim bling bling... :D

Kortom: het kan nog alle kanten op.
Oja, heb alwel alvast een vette baspijp besteld met kniestuk en extra pijp: een radiaal frees met voldoende radius past niet in mijn bovenfrees namelijk :)

Hieronder de winisd sim resultaten:
Ik zou zeggen: shoot!










Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

 :D :D :D De lak gaat maar drogen in zijn eigen tijd  :D :D :D
Meubel staat weer in de kamer, mooie eiglans met drie lagen olie.
Het zebrano blad ligt er nu nog los op  :pompom:



Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Tot nader order, lees: financiele ruimte, wordt de bouw van de sub een poosje uitgesteld.
Heb alles bijna in huis, alleen nog een plate amp en een plaatje hout, voor de rest is alles compleet.
Keep u all posted :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Citaat van: wupsie op juni 11, 2012, 21:10:42
Tot nader order, lees: financiele ruimte, wordt de bouw van de sub een poosje uitgesteld.
Heb alles bijna in huis, alleen nog een plate amp en een plaatje hout, voor de rest is alles compleet.
Keep u all posted :)
Het schiet op,take it easy het loopt niet weg.
Ik kan ook niet ales kopen wat ik wil,maar geniet nog wel van wat ik heb  ;)

En bad kitty snort wel lekker denk ik,zit die DS4 er nu in? Zo ja hoe speelt dat...

wupsie

Citaat van: morca op juni 11, 2012, 21:16:31
Het schiet op,take it easy het loopt niet weg.
Ik kan ook niet ales kopen wat ik wil,maar geniet nog wel van wat ik heb  ;)

En bad kitty snort wel lekker denk ik,zit die DS4 er nu in? Zo ja hoe speelt dat...

De DS4 zit er inderdaad in, en heb nu dus geen last meer van het eerder besproken tikken.
Goede aanschaf dus :)

Straks lekker verder met de LAB12 woofer, gaat in eerste instantie een bk monolith kloon worden, en van daaruit zien we wel weer verder :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

T.Rodenburg93

Wupsie, hoe was je trouwens aan dat zebrano blad van je meubetje gekomen? Ik zit namelijk ook al een tijdje te kijken naar een mooi hout blad voor mijn meubeltje. :)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase