Dac voor bluesound node of nieuwe streamer?

Gestart door Darthvader, januari 10, 2024, 19:29:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dura

Als je je set simpel wilt houden en BluOS bevalt goed, waarom dan niet de Node verkopen en voor een Node X gaan? Die schijnt als je de interne DAC gebruikt een stuk beter te klinken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Citaat van: Dura op januari 12, 2024, 15:57:21Als je je set simpel wilt houden en BluOS bevalt goed, waarom dan niet de Node verkopen en voor een Node X gaan? Die schijnt als je de interne DAC gebruikt een stuk beter te klinken.
Is die echt zoveel beter of gaat een externe DAC toch nog verder, budget is natuurlijk belangrijk. Bij een externe DAC bekom je natuuurlijk wel de vrijheid om eventueel later je streamer/transport te vervangen als deze niet meer "up to date" is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Spijkie

Voor een dac kun je ook prima tweedehands kijken, zit nog vaak erg mooi spul tussen en niet lullig bedoelt maar die spelen de node dac wel zoek.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vanzomereng

#28
Citaat van: Dura op januari 12, 2024, 15:57:21Als je je set simpel wilt houden en BluOS bevalt goed, waarom dan niet de Node verkopen en voor een Node X gaan? Die schijnt als je de interne DAC gebruikt een stuk beter te klinken.
Tja, in dit geval zou ik liever de NAD C368 kopen, deze kost nu incl. Bluos-module nog geen 1.100 euro maar ook dit blijft gerommel in de marge.

Ik begreep, dat je akoestiek op orde is, wellicht dan ff door sparen voor betere speakers met een fraaie All-In-One (streamer, dac, versterker ineen) van Nad, Atoll, Yamaha, Cambridge  of dergelijke.

Ik weet, dat het zeer lastig kan zijn, ff geduld op te brengen als het begint te kriebelen. ;)

Ik weet wel adresjes waarmee je goed zaken kan doen en leuk kunt inruilen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rowdy

Citaat van: Darthvader op januari 12, 2024, 14:31:36Die eversolo komt er in testen overigens helemaal niet zo goed uit. Ook klankmatig zijn er voor dezelfde prijs betere. Wel mooi apparaat om te zien.

Overigens is mijn akoestiek dik in orde. Vorig jaar na kleine verbouwing nog eens laten controleren en kreeg als cijfer 8,5. Advies was ook niets meer aan doen. Zou dan zeer veel kosten voor marginaal beter. 
Een test van de Eversolo A6 Master Edition, deze maakt gebruik van betere componenten dan de standaard versie:
https://www.lowbeats.de/eversolo-high-end-streaming-vorstufe-zum-spitzenpreis/

Xander32

... of niets nieuws kopen maar domweg (blijven) genieten van hetgeen je er hebt staan, waarvan je aangeeft dat je er eigenlijk wel content mee bent.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Darthvader

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2024, 16:17:57... of niets nieuws kopen maar domweg (blijven) genieten van hetgeen je er hebt staan, waarvan je aangeeft dat je er eigenlijk wel content mee bent.

Daar neig ik nu wel naartoe. Want ben er inmiddels achter dat een betere streamer/dac niet voor mij beter hoeft te zijn.

Xander32

Koop voor het geld wat je "bespaart" lekkere biertjes of whiskey voor tijdens het luisteren 😉

Citaat van: Darthvader op januari 14, 2024, 16:32:44Daar neig ik nu wel naartoe. Want ben er inmiddels achter dat een betere streamer/dac niet voor mij beter hoeft te zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Darthvader

#33
1705257631868(1).jpg


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Werkt tijdelijk, daarna begint t weer te jeuken  >:D  :hehe:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

... en open je een volgende fles 😅

Citaat van: Spijkie op januari 14, 2024, 20:39:18Werkt tijdelijk, daarna begint t weer te jeuken  >:D  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

En dat in dry January.....foei  :D eh bedoel proost  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Citaat van: katwax op januari 12, 2024, 20:40:53Is die echt zoveel beter of gaat een externe DAC toch nog verder, budget is natuurlijk belangrijk. Bij een externe DAC bekom je natuuurlijk wel de vrijheid om eventueel later je streamer/transport te vervangen als deze niet meer "up to date" is.
Ik ken zo snel geen streamers die de  BlueSounds qua bedieningscomfort en compatibiliteit beter doen. De EverSolo DMP-A6 lijkt nog last van kinderziektes te hebben. Misschien de WiiM Pro?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Citaat van: Tabcam op januari 17, 2024, 16:56:42Ik ken zo snel geen streamers die de  BlueSounds qua bedieningscomfort en compatibiliteit beter doen. De EverSolo DMP-A6 lijkt nog last van kinderziektes te hebben. Misschien de WiiM Pro?
Mijn reactie was op Dura die zei om de N130 te vervangen door een Node X. Als het echt over de DAC gaat zou ik eerder kijken om een externe DAC te nemen en de N130 te behouden als transport zodat het bedieningsgemak blijft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Citaat van: Darthvader op januari 10, 2024, 19:29:32Ik ben best wel tevreden met mijn systeem. Speel veel ouder rock en metal en zelfs dit is aangenaam te horen. Maar toch zit ik me af te vragen of ik er niet meer uit kan halen. Mijn streamer is de Node n130. De bass,  detailweergave en dynamiek kan beter, maar mag ook niet "bright" en helder worden. De node klinkt wel aangenaam warm, maar betrap me erop dat ik hem ook vaak zo "muddy" vind klinken. Vind het wel een prettige streamer met goede app. Nooit problemen gehad.

Wat is wijsheid? Een betere dac waarbij ik zit te kijken naar de Topping E70 of toch andere streamer? Zag b.v. de Cambridge cxn V2 die nu overal afgeprijsd wordt omdat volgende maand de nieuwe komt. Mooi apparaat en overall betere geluidskwaliteit als de node,maar voor mijn oren toch te "bright". Vooral het hoog met mijn muziek.

Tannoy xt8f, MF M5si, Bluesound node n130, Tellurium q blue II interlink, Audioquest rocket 22 speakerkabel.

Helaas heeft je MF M5si geen gebalanceerd in anders zou ik een Topping D30 Pro aanbevelen.

Tevens zou ik naar de gehele set kijken, dynamiek heeft veel met de luidsprekers en versterker te maken. Ik heb veel dynamiek erbij sinds de timing is verbeterd. Dat "muddy" vind ik ook bij best veel bass reflexsystemen horen.

Mijn advies is vaak om bij forumgenoten te luisteren, dan hoor je welke sets je bevallen en maakt het gemakkelijker een richting te kiezen.

Succes met uitzoeken van een upgraderichting, is altijd leuk en leerzaam en vooral weer veel muziek luisteren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Alex1980

In mijn zoektocht heb ik onlangs de Node N130 vervangen door de Eversolo A6. Maar voordat ik dat deed hebben we de de Node 1:1 vergeleken met de eversolo en de Node/denafrips ares met de eversolo stand alone. De Node klinkt minder gedetailleerd. De eversolo kan in een "verkeerd totaalsysteem" naar mijn mening iets te gedetailleerd klinken. (Zoals mijn systeem op het moment)De Node met denafrips ares zat er een beetje tussenin maar zat zeker dichter bij eversolo dan alleen de Node. En de denafrips ares hebben we niet achter de Eversolo gehad. Ik twijfel geen moment of de Node terug moet. De Eversolo is voor mij duidelijk de winnaar. Ik ga het zoeken in de speakers.
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

Struis

Hmm, ik heb (in dezelfde situatie) voor 1400 euro een Naim NDX gekocht. Die kan via de Node als DAC dienen, maar ook stand alone. De NOde is VEEL beter qua services, de NDX speelt de Node (en de Eversolo A6 en A8) volkomen weg. Voor 700 euro ofzo heb je een Naim ND5XS (eerste generatie). Die speelde de Node (allen) en de A6 ook weg. Misschien nog wel een idee?
Hangt ook van je voorkeur qua geluid af. De Eversolo's zijn wat feller in het hoog, meer forward. De Naims hebben meer drive en zijn wat warmer...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Mao

Citaat van: Darthvader op januari 10, 2024, 19:29:32Ik ben best wel tevreden met mijn systeem. Speel veel ouder rock en metal en zelfs dit is aangenaam te horen. Maar toch zit ik me af te vragen of ik er niet meer uit kan halen. Mijn streamer is de Node n130. De bass,  detailweergave en dynamiek kan beter, maar mag ook niet "bright" en helder worden. De node klinkt wel aangenaam warm, maar betrap me erop dat ik hem ook vaak zo "muddy" vind klinken. Vind het wel een prettige streamer met goede app. Nooit problemen gehad.

Wat is wijsheid? Een betere dac waarbij ik zit te kijken naar de Topping E70 of toch andere streamer? Zag b.v. de Cambridge cxn V2 die nu overal afgeprijsd wordt omdat volgende maand de nieuwe komt. Mooi apparaat en overall betere geluidskwaliteit als de node,maar voor mijn oren toch te "bright". Vooral het hoog met mijn muziek.

Tannoy xt8f, MF M5si, Bluesound node n130, Tellurium q blue II interlink, Audioquest rocket 22 speakerkabel.


Gebruik in mijn installatie al een paar jaar de Node 130 zeker voor het geld een geweldig ding. Hou er rekening mee dat verschillende opnames ook zeer uiteenlopend kunnen klinken en dat wordt zeker op mijn set behoorlijk uitvergroot. Muddy bass of punchy en ga zo maar door. Denk zelf dat het niet zo zeer aan de Node ligt. Ook niet aan de kabels. Wat al gezegd is akoestiek en zeker ook de keuze luidsprekers. Op dit moment heb ik de keuze gemaakt om een Lumin U2 dan wel de LuminU2 mini aan te schaffen. De keuze of de een of de ander is een lastige waar ik me op dit moment mee bezig hou
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.