Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Syphon

Leuke review, dit kan wel eens mijn volgende merk worden als ik jou zo hoor.

Eerst nog even door sparen


Raymond187

Citaat van: RalphH op oktober 31, 2013, 15:27:33
Een geslaagde test dus.

Dat het allemaal wat frisser klinkt dan de Tannoy's dat geloof ik meteen, dat blijven soort van "warme" speakers.

Neem in de algehele beleving wel mee dat jouw ruimte akoestisch gezien niet aangepast is en dat maakt ook in de surround en laag weergave een ontiegelijke bak uit. In een optimale ruimte zullen ook jouw rears meer gedefinieerd klinken (daarmee natuurlijk niet zeggend dat de Revels in het geheel de boel wat anders/lekkerder weergeven).

Ben benieuwd wat er de 22ste staat ;D.
Voor een korte sessie zeker wel geslaagd. Voor een serieuze sessie zit ik wel 2+ uurtje.

hehehe de 22e staat nog steeds hetzelfde als er nu staat... helaas  :nopompom:

KLopt akoestiek is net zo belangrijk en dat heb ik niet hier, maar qua surround bubble vind ik het hier zeker niet slecht voor een huiskamer. Ben benieuwd naar jouw mening straks :)

Citaat van: WickedGame op oktober 31, 2013, 15:32:33
Ik hoop een koud biertje! En wel een paar speakers, anders neem ik de SB Touch voor niks mee  ;D
hahaha nou bier heb ik wel in huis  :tongue2:

Citaat van: Syphon op oktober 31, 2013, 15:35:10
Leuke review, dit kan wel eens mijn volgende merk worden als ik jou zo hoor.

Eerst nog even door sparen


Revel is niet populair, maar zijn technisch hele mooie speakers. Ze zijn idd niet goedkoop, maar ook niet absurd duur.

Raymond187

Moet om 17:00 een deployment begeleiden tussen India en NL. Kan mooi vanaf de bank met muziekje op  :thumbs-up:

Zie de F206 toch al staan hoor .... :blush:

MOet geen gekke bui krijgen anders koop ik eerste de f206 en daarna de rest  :D

bmateijsen

Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 08:45:22
Nadeel in mijn set up qua versterking samen met de Revel F208 is volgens mij tekort aan vermogen. Tenminste als ik naar de specs kijk van de speaker en die van de Anthem. Bij BB&G hangt er geloof ik een Anthem A5 aan?? Klopt dat Bjorn?


Nu wel ja... maar normaal demonstreren we dezelfde set ook met MRX700. De F208 heeft niet extreem veel vermogen nodig ;).

Raymond187

f208 -
Recommended Amplifier Power   50-350 @ 8 Ohm
Sensitivity (2.83V @ 1m)   88.5dB

De 700 heeft in stereo 120W @ 8 Ohm en 5 kanaals maar 90. Dat is nog minder dan de helft van aanbevolen vermogen. Hoe zal dat klinken op een hoog volume??

Nou heb je 2e hands wel leuke eindversterkers voor 1500e.

AL met al het was gisteren wel ff volop genieten van de Revels  :wub: :wub:

cardas49

#1430
Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 08:39:11
f208 -
Recommended Amplifier Power   50-350 @ 8 Ohm
Sensitivity (2.83V @ 1m)   88.5dB

De 700 heeft in stereo 120W @ 8 Ohm en 5 kanaals maar 90. Dat is nog minder dan de helft van aanbevolen vermogen. Hoe zal dat klinken op een hoog volume??

Toen ik in het BB&G HT was werden de Revels alleen door de MRX-700 aangestuurd. Dat klonk uitstekend, ook toen de volumeknop omhoog ging. Ik weet niet hoe het vergelijkt met de D2V en A5, heb die niet gehoord, maar mijn idee was dat de Revels met de MRX niets te kort kwamen. Laat je niet te veel door specs en watts leiden.

Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 08:39:11
Nou heb je 2e hands wel leuke eindversterkers voor 1500e.

De CAV-75 welke ik achter de MRX-700 zette maakte een groot verschil. Die eindbak kost 2e hands de helft van dat bedrag.

Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 08:39:11
AL met al het was gisteren wel ff volop genieten van de Revels  :wub: :wub:

:thumbs-up:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

Citaat van: mark235 op november  1, 2013, 08:54:07
Toen ik in het BB&G HT was werden de Revels alleen door de MRX-700 aangestuurd. Dat klonk uitstekend, ook toen de volumeknop omhoog ging. Ik weet niet hoe het vergelijkt met de D2V en A5, heb die niet gehoord, maar mijn idee was dat de Revels met de MRX niets te kort kwamen. Laat je niet te veel door specs en watts leiden.

De CAV-75 welke ik achter de MRX-700 zette maakte een groot verschil. Die eindbak kost 2e hands de helft van dat bedrag.

:thumbs-up:
Geen idee wat een CAV-75 is, maar had je dar ook de Revels op aangesloten?

Aanbeveling van de specs zijn er toch niet voor niks lijkt me??

Maro

Citaat van: mark235 op november  1, 2013, 08:54:07
Toen ik in het BB&G HT was werden de Revels alleen door de MRX-700 aangestuurd. Dat klonk uitstekend, ook toen de volumeknop omhoog ging. Ik weet niet hoe het vergelijkt met de D2V en A5, heb die niet gehoord, maar mijn idee was dat de Revels met de MRX niets te kort kwamen. Laat je niet te veel door specs en watts leiden.

De CAV-75 welke ik achter de MRX-700 zette maakte een groot verschil. Die eindbak kost 2e hands de helft van dat bedrag.

:thumbs-up:

Aan de ene kant zeg je dus dat de 700 vermogen genoeg kan leveren maar aan de andere kant maakte een CAV 75 EV (5*75 watt) wel een groot verschil.  :blink:  Wat is mu het advies? Wel of geen extra versterking? Als je extra versterking nodig bent zou je ook gewoon naar een krachtiger receiver kunnen kijken. Minder doosjes en minder kosten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Specs betreft vermogen etc. worden vaak door de fabrikant (veel) te optimistisch gepresenteerd en zeggen in dat opzicht weinig. Daarnaast zeggen wattages al helemaal niets heb ik ervaren (het wattage zegt weinig over het vermogen van een versterker om een x- speaker aan te kunnen sturen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

#1434
Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 08:45:22
Nou daar ben ik wel blij mee, want dat is ook een de insteek dat ik in me topic meld dat ik voor een hele nieuwe speakers set up ga, en hoopte op aanraders. Ik had er 2 op me lijst staan.

1)Performa 3
2) Usher MD2
3) Sonus faber Venere 3.0
4) WB arc??

OM de kosten te verdelen worden het dus eerst fronts+center. Revel F206 en C208. Ik ben er nog niet uit als ik weer wat heb gespaard om de F208 als fronts te nemen of gewoon 4 x F206. Bjorn kent mijn huiskamer en adviseerde de F206 te nemen. Als rears kunnen ook de M106, maar het prijs verschil tussen de M106 en F206 is vrij klein dus lijkt me f206 vanzelfsprekender.

Nadeel in mijn set up qua versterking samen met de Revel F208 is volgens mij tekort aan vermogen. Tenminste als ik naar de specs kijk van de speaker en die van de Anthem. Bij BB&G hangt er geloof ik een Anthem A5 aan?? Klopt dat Bjorn?

Ik had zelf de SF Venere 2.5 gezien op i-net en ik vind die qua looks erg mooi dus deze staat ook op de lijst. De meningen zijn verschillend dus ik ben erg benieuwd wat ik ervan vind.

De Adam Pencill mk III heb ik even gegoogled en qua looks....ik vind vierkante kasten gewoon niet mooi.


Dit vind ik allemaal mooi qua looks.
F206


Usher MD2


SF Venere 3.0


Dat is een mooie lijst, ik ben benieuwd wat het gaat worden. Qua uiterlijk vind ik ze wel gaaf. :thumbs-up:

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 09:22:13
Minder doosjes en minder kosten.

Vergeet dan ook niet de 5 analoge kabels (RCA of XLR) mee te rekenen! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Maro

Citaat van: Valkyrie op november  1, 2013, 09:26:36
Dat is een mooie lijst, ik ben benieuwd wat het gaat worden. Qua uiterlijk vind ik ze wel gaaf. :thumbs-up:

Vergeet dan ook niet de 5 analoge kabels (RCA of XLR) mee te rekenen! ;)

Waarvoor ben je die dan nodig als je zoals in mijn voorstel alleen met een krachtiger receiver gaat draaien?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Valkyrie

#1436
Citaat van: Maro op november  1, 2013, 09:33:50
Waarvoor ben je die dan nodig als je zoals in mijn voorstel alleen met een krachtiger receiver gaat draaien?

Ik bedoel daarmee te zeggen dat je rekening moet houden met extra kabels wanneer je een aparte eindversterker aansluit op de receiver. Dat kan een dure aangelegenheid worden. ;)
Wat dat betreft kan je dan inderdaad beter een krachtige receiver nemen zoals jij voorstelt. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Citaat van: Xander32 op november  1, 2013, 09:25:12
Specs betreft vermogen etc. worden vaak door de fabrikant (veel) te optimistisch gepresenteerd en zeggen in dat opzicht weinig. Daarnaast zeggen wattages al helemaal niets heb ik ervaren (het wattage zegt weinig over het vermogen van een versterker om een x- speaker aan te kunnen sturen).
Ligt ook aan de gevoeligheid van de speaker toch? Ik staat me er ook absoluut niet blind op. 

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 09:33:50
Waarvoor ben je die dan nodig als je zoals in mijn voorstel alleen met een krachtiger receiver gaat draaien?
Receiver gaat zeker nog niet de deur uit.

Is ook niet nodig, want als de Revels in huis zouden komen dan wordt het sowieso eerst de F206 als fronts en die kan de Anthem makkelijk aansturen.

btw center van de Revel ben ik nog niet uit. Die C208 is een knetter groot ding  :wacko: Mijn huidige center is ook niet klein. De C208 is 13CM breder en 10CM dieper  O0

De kleinere center C205 is 7CM smaller en 3CM dieper.

Qua WAF zal de c205 er zo door komen. Denk als het de C208 wordt dat ik gewoon zeg dat hij net zo groot is als de huidige....  :shaun:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


LuPo

Ik zou wel een center nemen die even groot is qua woofers/tweeters als je fronts. Zo veel mogelijk voor 4G gaan natuurlijk. :)

Raymond187

Dat is 5G dan, want de  rears worden zelfde als fronts :)

F206 heeft 2 * 6.5" sub drivers
F208 heeft 2 * 8" sub drivers

C205 heeft 2 * 5.25" drivers + tweeter
C208 heeft 2 * 8" sub drivers + mid 4" en tweeter

Center C208 heeft duidelijk mijn voorkeur ;)

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 11:02:02
Dat is 5G dan, want de  rears worden zelfde als fronts :)

F206 heeft 2 * 6.5" sub drivers
F208 heeft 2 * 8" sub drivers

C205 heeft 2 * 5.25" drivers + tweeter
C208 heeft 2 * 8" sub drivers + mid 4" en tweeter

Center C208 heeft duidelijk mijn voorkeur ;)
4G staat niet voor het aantal speakers, maar gelijke factoren ;) 4G = gelijke speakers, gelijke hoogte, gelijk volume en gelijke afstand. Wat dus bijna niet haalbaar is want dan zou je 5 maal de F206 moeten hebben die allemaal even hoog staan (wordt al lastig voor de center ;)), ze moeten allemaal even ver van de luisterplaats staan en dus ook allemaal op hetzelfde volume in de receiver staan.

Lijken me verder wel erg leuke speakers, succes met de zoektocht etc :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Raymond, 5G is leuk maar absoluut niet noodzakelijk, als je een monitor van hetzelfde merk pakt merk je nauwelijks verschil.
Een extra eindversterker voor de fronts is geen must maar kan wel aanmerkelijk beter klinken, echter reken wel op een 2 a 3000 euro extra 2e hands. Zou daar voorlopig echt niet aan beginnen. Zo'n extra EV geeft meer kracht, power, dynamiek en heeft totaal niets uit te staan met watts. Maar ga eerst eens luisteren.
Je komt nogal wispelturig over, allerlei wilde plannen.... geef het rust en luister,
Persoonlijk zou ik liever voor de fronts meer uitgeven dan voor de rears, en een center is leuk maar niet noodzakelijk. Als je grote fronts hebt, goed gedetailleerd heb je eigenlijk geen center nodig. Ik speel al jaren zonder en mis niets.

Ik heb voor de fronts speakers van 15000 euro en achter 600 euro, en het klinkt hier als een klok, wat door de expert op ht gebied bevestigd wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Ik vind jouw advies erg 'stereo-minded', en ben het grotendeels niet eens met je....

Groet,

Bjorn

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 11:14:08
Raymond, 5G is leuk maar absoluut niet noodzakelijk, als je een monitor van hetzelfde merk pakt merk je nauwelijks verschil.
Een extra eindversterker voor de fronts is geen must maar kan wel aanmerkelijk beter klinken, echter reken wel op een 2 a 3000 euro extra 2e hands. Zou daar voorlopig echt niet aan beginnen. Zo'n extra EV geeft meer kracht, power, dynamiek en heeft totaal niets uit te staan met watts. Maar ga eerst eens luisteren.
Je komt nogal wispelturig over, allerlei wilde plannen.... geef het rust en luister,
Persoonlijk zou ik liever voor de fronts meer uitgeven dan voor de rears, en een center is leuk maar niet noodzakelijk. Als je grote fronts hebt, goed gedetailleerd heb je eigenlijk geen center nodig. Ik speel al jaren zonder en mis niets.

Ik heb voor de fronts speakers van 15000 euro en achter 600 euro, en het klinkt hier als een klok, wat door de expert op ht gebied bevestigd wordt.

Maro

Wie is die "expert" Frank?

Volgens de geldende surround theorieën heb je maar een matige surround opstelling. Geen sub, geen center, niet matchende rears ,oké, het merk is gelijk met je fronts maar daar is dan ook alles mee gezegd, die ook nog eens verre van ideaal staan opgesteld. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2013, 11:13:14
4G staat niet voor het aantal speakers, maar gelijke factoren ;) 4G = gelijke speakers, gelijke hoogte, gelijk volume en gelijke afstand. Wat dus bijna niet haalbaar is want dan zou je 5 maal de F206 moeten hebben die allemaal even hoog staan (wordt al lastig voor de center ;)), ze moeten allemaal even ver van de luisterplaats staan en dus ook allemaal op hetzelfde volume in de receiver staan.

Lijken me verder wel erg leuke speakers, succes met de zoektocht etc :)
Ahh ok ik dacht dat de xG voor aantal speakers uit dezelfde range is.

Thanks gaat goed komen. Heb er zin in iig.


Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 11:14:08
Raymond, 5G is leuk maar absoluut niet noodzakelijk, als je een monitor van hetzelfde merk pakt merk je nauwelijks verschil.
Een extra eindversterker voor de fronts is geen must maar kan wel aanmerkelijk beter klinken, echter reken wel op een 2 a 3000 euro extra 2e hands. Zou daar voorlopig echt niet aan beginnen. Zo'n extra EV geeft meer kracht, power, dynamiek en heeft totaal niets uit te staan met watts. Maar ga eerst eens luisteren.
Je komt nogal wispelturig over, allerlei wilde plannen.... geef het rust en luister,
Persoonlijk zou ik liever voor de fronts meer uitgeven dan voor de rears, en een center is leuk maar niet noodzakelijk. Als je grote fronts hebt, goed gedetailleerd heb je eigenlijk geen center nodig. Ik speel al jaren zonder en mis niets.

Ik heb voor de fronts speakers van 15000 euro en achter 600 euro, en het klinkt hier als een klok, wat door de expert op ht gebied bevestigd wordt.
Ik noem het over enthousiast.

Eind versterker staat ook op de lijst, maar pas als alle speakers staan. Verwacht niet voor 2015 ;)

Heb je al eens een goeie center thuis gehad? Ik deel de mening niet dat een center niet nodig is. Films worden niet voor niks in 5.1 opgenomen. Ik heb voorheen een schrale center gehad en nadat ik de Tannoy center ertussen had staan werdt het zeer duidelijk dat een goeie center een must is, Iig in mijn set up.

Grotere fronts en kleine rears is een optie die ik in mijn achterhoofd heb.

F206, C208 en M106 als rears moet kunnen.
F208, C208 en M106 als rears zal wel een gat geven. Maar dit is te testen.

Vandaag dubbel goed nieuws.

1) Onbepaald contract ligt op me bureau. Alleen loon moest nog aangepast worden. is nog van vorig jaar.
2) Had de vrouw een link gestuurd naar de F206 en ze vind ze mooi  O0

Volgens mij is de C208 weer niet in het wit  :-X

bmateijsen

Klopt F208 en C208 zijn niet in wit beschikbaar...

frank2

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 11:24:46
Wie is die "expert" Frank?

Volgens de geldende surround theorieën heb je maar een matige surround opstelling. Geen sub, geen center, niet matchende rears ,oké, het merk is gelijk met je fronts maar daar is dan ook alles mee gezegd, die ook nog eens verre van ideaal staan opgesteld.
Zoals je weet tussen theorie en praktijk zit een groot verschil. Ik durf rustig te zeggen dat mijn matige surround zo goed is dat het vele ht surround gebeuren van diverse mensen er met gemak uit speelt.

Dat Bjorn het niet met mij eens is, is wel logisch.
De expert is Snowmaster die echt veel van surround weet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 11:38:01
\
Ik noem het over enthousiast.

\
Heb je al eens een goeie center thuis gehad? Ik deel de mening niet dat een center niet nodig is. Films worden niet voor niks in 5.1 opgenomen. Ik heb voorheen een schrale center gehad en nadat ik de Tannoy center ertussen had staan werdt het zeer duidelijk dat een goeie center een must is, Iig in mijn set up.

Grotere fronts en kleine rears is een optie die ik in mijn achterhoofd heb.\

Ik heb de Usher 616 gehoord en nog 2 centers. ik vind het niet geweldig. Dat de mix in 5.1 is is waar, maar 4.0 klinkt voor mij beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren