Akai AM67 (The Beast) welke versterker komt er kwa specificaties in de buurt?

Gestart door Mathijs07, oktober 8, 2014, 22:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op augustus 21, 2015, 21:39:40
Volgens mij dat zeker  en het feit dat de Ts een vraag stelt.

Gr. Hans
Die vraag zou ik dan nog maar eens opnieuw lezen, Hans. Maar mooi dat je nog steeds tevreden bent met die Kenny.

Groeten...

Harrr

Henrie,
Blij toe met een heer als u, die de materie even helder uitschrijft en weergeeft. k Zou in de toekomst graag mensen (ook van buurfora) verwijzen naar uw tekst.
Voor zover mijn waardeoordeel telt; waardevolle bijdrage.
Groet,

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2015, 16:57:44
Die vraag zou ik dan nog maar eens opnieuw lezen, Hans. Maar mooi dat je nog steeds tevreden bent met die Kenny.

Groeten...

Ik zie hem in de topic titel staan..jij ook ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mathijs07

Weer thuis gekomen met de AM95, versterker was zoals voorspeld in top conditie, maar toch een paar puntjes laten verbeteren, oa de audio koppelingen van print naar print connector loos laten maken en zijn nu direct doorgesoldeerd, voedings elco's laten vervangen, nieuwe zekeringen, en de potmeters laten reiningen.
oftewel hij is weer in nieuw staat en beter dan dat, vanavond maar eens genieten van de aanwinst 8)
Livingroom: Akai AM-95 Reference Master, B&W DM1400, DNT ipdio tune, Motorola internet tv,..  Office: Akai AM-67, B&W DM12, DNT ipdio tune,..  Workshop: Sansui au-d9, Bose 301 mkII, Creative Soundblaster X-Fi HD, on htpc


Henrie

Citaat van: Harrr op augustus 22, 2015, 18:16:11
Henrie,
Blij toe met een heer als u, die de materie even helder uitschrijft en weergeeft. k Zou in de toekomst graag mensen (ook van buurfora) verwijzen naar uw tekst.
Voor zover mijn waardeoordeel telt; waardevolle bijdrage.
Groet,
Dank u. U mag mij overigens gewoon tutoyeren... :)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

LeonArdusS

Citaat van: Mathijs07 op augustus 22, 2015, 01:20:27
Ps als ik morgen niet meer thuis kom, ik ben "even" bij hifi dokter Edwin.
Ben er zoals altijd niet weg te slaan.


Zijn die mooie spullen voor de verkoop of is dat een verzameling ?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Wim76

Moet zeggen dat de Akai erg veel lijkt op de Sony ES componenten van denk ik dezelfde bouwjaren.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Mathijs07

Citaat van: LeonArdusS op augustus 23, 2015, 00:50:14

Zijn die mooie spullen voor de verkoop of is dat een verzameling ?

meerendeel verzameling, en zo heel af en toe komt er wat in de verkoop.
Livingroom: Akai AM-95 Reference Master, B&W DM1400, DNT ipdio tune, Motorola internet tv,..  Office: Akai AM-67, B&W DM12, DNT ipdio tune,..  Workshop: Sansui au-d9, Bose 301 mkII, Creative Soundblaster X-Fi HD, on htpc

Mathijs07

Na vanavond weer een Top versterker af kunnen strepen van mijn bucket list,. Een BELL PA-2200 studio versterker uit 1987.
Gekocht voor, schrik niet, 35 euro! :crazy: straat waarde in technisch goede staat 700+ euro.
Er is in het verleden wel het een en ander gesleuteld aan deze versterker, maar dat komt de audio doorvoer alleen maar ten goede.
Meteen door gereden naar de audio dokter Edwin om deze amp aan het werk te zetten op de testbank. op de Bias opnieuw afregelen en verder was is deze Bell 100% technisch perfect, het exterieur is helaas wat minder.
Maar mijn god wat klinkt deze versterker goed. Kippenvel Goed. Zelfs zo goed dat hij met een semi voorversterker (Marantz SR8500) er tussen zowaar slechter klinkt.
De BELL voed momenteel mijn B&W's DM 1400 Speakers, welke toch best wel moeilijk aan te sturen zijn.

Vermogen: 2x100Wrms / 8ohm
                  2x150Wrms / 4ohm
frequentiebereik: 10Hz-40kHz

Demping factor: 300 (8 ohm, 1 kHz) !!!!!

signal to noise ratio: 105db
Impedantie luidspreker: 4-16 ohm
weight: 14 kg

Monster Ringkern trafo met meer dan genoeg vermogens reserve, No nonsense audio pass trough. super simpel eind board met Forse High end NEC eind torren. en niet te vergeten, een flinke klomp alluminium op de achterzijde voor geluidsloze Passieve koeling
Livingroom: Akai AM-95 Reference Master, B&W DM1400, DNT ipdio tune, Motorola internet tv,..  Office: Akai AM-67, B&W DM12, DNT ipdio tune,..  Workshop: Sansui au-d9, Bose 301 mkII, Creative Soundblaster X-Fi HD, on htpc

Maikel_audionerd

Citaat van: Mathijs07 op maart  4, 2017, 01:07:20
Na vanavond weer een Top versterker af kunnen strepen van mijn bucket list,. Een BELL PA-2200 studio versterker uit 1987.
Gekocht voor, schrik niet, 35 euro! :crazy: straat waarde in technisch goede staat 700+ euro.
Er is in het verleden wel het een en ander gesleuteld aan deze versterker, maar dat komt de audio doorvoer alleen maar ten goede.
Meteen door gereden naar de audio dokter Edwin om deze amp aan het werk te zetten op de testbank. op de Bias opnieuw afregelen en verder was is deze Bell 100% technisch perfect, het exterieur is helaas wat minder.
Maar mijn god wat klinkt deze versterker goed. Kippenvel Goed. Zelfs zo goed dat hij met een semi voorversterker (Marantz SR8500) er tussen zowaar slechter klinkt.
De BELL voed momenteel mijn B&W's DM 1400 Speakers, welke toch best wel moeilijk aan te sturen zijn.

Vermogen: 2x100Wrms / 8ohm
                  2x150Wrms / 4ohm
frequentiebereik: 10Hz-40kHz

Demping factor: 300 (8 ohm, 1 kHz) !!!!!

signal to noise ratio: 105db
Impedantie luidspreker: 4-16 ohm
weight: 14 kg

Monster Ringkern trafo met meer dan genoeg vermogens reserve, No nonsense audio pass trough. super simpel eind board met Forse High end NEC eind torren. en niet te vergeten, een flinke klomp alluminium op de achterzijde voor geluidsloze Passieve koeling
Mooie gouwe ouwe  :music:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

ArjanvdM

De Akai versterker doet me denken aan mijn jeugd. Mijn broer kocht hem nieuw en ook een Akai-deck die er bij paste. Was volgens mij de GX75. Ik had toen een versterker van Technics de SUV8X met een Pioneer CT737 mkII casettedeck. We waren toen 19 jaar en hadden nog geen vriendinnen/vrouwen die zich met onze audio-wedloop bemoeiden. Heerlijke tijd! (die voor mijn broer niet meer is terug gekomen...)

Arjan
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC