The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

snapo6

[quote Nu we toch bezig zijn... op bv. www.demolandia.net staat ook heel veel demo materiaal.
[/quote]
Dit is ook een leuke.
https://thedigitaltheater.com/
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

papaleo

Ben benieuwd wat jij van de beeld kwaliteit vind,Jan.
Ik heb nog de 'oude' ATV4 in mijn keten staan maar die vind ik de minst mooie beeld kwaliteit, tov de Zidoo,Zappiti en Oppo205 geven...het is allemaal wat platter en dan heb ik het niet over de streaming dit is altijd wel wat minder maar wanneer je het via Infuse afspeel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op mei 22, 2021, 19:26:57
Ben benieuwd wat jij van de beeld kwaliteit vind,Jan.
Ik heb nog de 'oude' ATV4 in mijn keten staan maar die vind ik de minst mooie beeld kwaliteit, tov de Zidoo,Zappiti en Oppo205 geven...het is allemaal wat platter en dan heb ik het niet over de streaming dit is altijd wel wat minder maar wanneer je het via Infuse afspeel.

Hoi Leo,

We hebben gisteravond het Songfestival gekeken via de Apple TV in de Mansion en ik moet eerlijk bekennen dat het me helemaal niet tegenviel ;D. Als ik in mijn achterhoofd houd dat deze ATV 'slechts' E200 kost, dan is het eigenlijk een no-brainer. Heb er nu Ziggo, Netflix en Disney+ probleemloos op draaien. Heb nog geen tijd gehad om alles uit te knijpen qua settings, maar zo koud uit de doos ben ik eigenlijk al tevreden. Je moet natuurlijk wel realistisch zijn, het beeld vanaf Disc via de Oppo ziet er natuurlijk wel een stuk strakker uit qua details en kleuren (gelukkig maar).

Angelie is heel enthousiast... klein apparaatje met daarop alle genoemde Apps, dus ze wil er ook eentje voor op de slaapkamer. Dus de kans is zeer groot dat ik nog voor het einde van de week een tweede besteld heb :colgate:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Hey Jan...,ik was eigenlijk/meer nieuwsgierig naar wat voor beeld je met de app Infuse voorgeschoteld kreeg  ;)

Ik heb zojuist ook de stoute schoenen aangetrokken en kan er morgen eentje ophalen hier in de Apple-Store kan ik 'm zelf vergelijken.... ;)
Dus als die bevalt gaat mijn 'oude' ATV4 de verkoop in  ;)

Wellicht nog niet echt van toepassing...maar tov van de vorige wel al voorbereid;
Dankzij de nieuwe processor is ook een hogere framerate mogelijk. Voorheen kon je op de Apple TV 4K 2017 content in HDR (Dolby Vision) op 30 fps afspelen. Dit is nu verhoogd naar 60 fps. Dit betekent dat je video's die je met een iPhone 12 hebt gemaakt in Dolby Vision 4K/60 fps meteen op de Apple TV kan afspelen in de best mogelijke kwaliteit. Het biedt ook meer opties om te streamen. Films hebben meestal geen hogere framerate, maar bij tv-series en bij sportvideo's komt het wel eens voor. tvOS 14.5 bevat al ondersteuning voor hogere framerates voor AirPlay.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: snapo6 op mei 22, 2021, 19:14:16
Dit is ook een leuke.
https://thedigitaltheater.com/

Voor iedereen die nog op zoek is naar een nieuwe uitdaging qua verzameling... Zie: https://www.demo-world.eu/demo-discs/ :D

Een overzicht van alle(?) demodiscs die ooit in de loop der jaren verschenen zijn: 7 UHD Blu-ray's | 551 Blu-ray's | 5 HD-DVD's | 117 DVD's (maar wel excl. links!)

In de tab rechts van dit overzicht vind je nog een lijst met mogelijk interessante trailers voor verschillende formaten qua beeld en geluid.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: Jean Sibelius op mei 24, 2021, 08:38:31
Voor iedereen die nog op zoek is naar een nieuwe uitdaging qua verzameling... Zie: https://www.demo-world.eu/demo-discs/ :D

Een overzicht van alle(?) demodiscs die ooit in de loop der jaren verschenen zijn: 7 UHD Blu-ray's | 551 Blu-ray's | 5 HD-DVD's | 117 DVD's (maar wel excl. links!)

In de tab rechts van dit overzicht vind je nog een lijst met mogelijk interessante trailers voor verschillende formaten qua beeld en geluid.

Mist de DTS demo Laserdisc  :tounge:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op mei 24, 2021, 08:41:05
Mist de DTS demo Laserdisc  :tounge:

Ik zou er meteen melding van maken ;D ;) (maar verder lijkt het me een behoorlijk compleet overzicht).

Verder...

Citaat van: Jean Sibelius op mei 21, 2021, 19:43:51
Net als bij vele anderen ook hier vandaag een nieuwe Apple TV 4K HDR ontvangen (ga hem morgen in de set-up hangen) :).

Afgelopen zaterdag samen met Angelie het Songfestival gekeken via de Apple TV in de Mansion. Ze vond het zo'n handig ding (incl. alles Apps) dat ik er zojuist ook nog eentje voor op de slaapkamer heb besteld :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Ik ben al een tijdje verslingerd aan de Chromecast Ultra.
Word echt blij van een apparaat dat zonder noemenswaardige hapering zo veel slikt voor zo'n bedrag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

skyfox

Ik heb ook een Chromecast Ultra in gebruik en ben daar erg tevreden mee. Wel ben ik benieuwd of een nieuwe ATV iets toevoegt aan beeld of geluidskwaliteit.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Citaat van: papaleo op mei 23, 2021, 22:21:07
Hey Jan...,ik was eigenlijk/meer nieuwsgierig naar wat voor beeld je met de app Infuse voorgeschoteld kreeg  ;)

Ik heb zojuist ook de stoute schoenen aangetrokken en kan er morgen eentje ophalen hier in de Apple-Store kan ik 'm zelf vergelijken.... ;)
Dus als die bevalt gaat mijn 'oude' ATV4 de verkoop in  ;)

Wellicht nog niet echt van toepassing...maar tov van de vorige wel al voorbereid;
Dankzij de nieuwe processor is ook een hogere framerate mogelijk. Voorheen kon je op de Apple TV 4K 2017 content in HDR (Dolby Vision) op 30 fps afspelen. Dit is nu verhoogd naar 60 fps. Dit betekent dat je video's die je met een iPhone 12 hebt gemaakt in Dolby Vision 4K/60 fps meteen op de Apple TV kan afspelen in de best mogelijke kwaliteit. Het biedt ook meer opties om te streamen. Films hebben meestal geen hogere framerate, maar bij tv-series en bij sportvideo's komt het wel eens voor. tvOS 14.5 bevat al ondersteuning voor hogere framerates voor AirPlay.

Gisteren de nieuwe gen5 ATV4k geïnstalleerd...maar ook nog de oude ff in mijn keten gelaten om een kleine vergelijk test te houden....met content afgespeeld met/via de infuse MP app.
Kort maar krachtig...;ik zie totaal geen verschil tussen beide ATV's
Wat ik wel gemerkt had was dat de nieuwe ATV de film iets sneller liet starten en dat je nu met Youtube de mogelijkheid hebt om sommige content in 4k/60p af te kunnen spelen maar daar houd het voor nu dan ook mee op.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Hoi Allemaal,

Vanochtend kwam Viktor op bezoek met onder zijn arm twee nieuwe Celeritytechnologies Fiber Optic HDMI kabels (eentje inclusief en eentje zonder CineMike-modificatie) :colgate:. Het exemplaar met de modificatie komt direct tussen de Oppo 203 CM en de JVC NX9 CM te hangen en het exemplaar zonder modificatie komt tussen de Trinnov en de JVC te hangen. Heb een tijdje terug toch ook eens geprobeerd wat er gebeurd als ik de (leen) CineMike Fiber Optic HDMI (vanaf de Oppo) en de RU-connect fiber HDMI (vanaf de Trinnov) gelijktijdig aan de JVC hang en qua surround had ik direct de ervaring dat het geluid negatief beïnvloed werd door de (extra) RU-connect?!? Ik vond o.a. de surround bubbel minder overtuigend klinken, maar vond ook het geluid wat 'harder' en daarmee minder prettig klinken (andere mensen hebben een dergelijke ervaring al eens eerder beschreven, maar ik vond het eerlijk gezegd moeilijk te geloven tot nu) :blink:.

Verder heb ik nog een dedicated voeding aangeschaft om de twee Celerity technologies Fiber Optic HDMI's aan de bronzijde met 5V USB te voeden. Nu nog even de tijd vinden om alle kabels netjes in het plafond te leggen en dan voorlopig(?) weer even klaar :D. Viktor is ondertussen op de hoogte van alle ideeën die ik nog heb en we hebben de tijd genomen om alles te bespreken, maar zoals altijd ga ik ook hier de tijd nemen om e.e.a. zorgvuldig te bekijken en te beluisteren alvorens überhaupt een beslissing te nemen. Op dit moment vooral content aan het verzamelen. Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal nog binnen moet krijgen >:D.

Maar eigenlijk nog veel belangrijker! Komende vrijdagmiddag gaan we onze nieuwe pup ophalen (hij is dan exact 8 weken oud), dus dan gaat daar even een groot deel van onze tijd en aandacht naar toe. Het 'belangrijkste' is uiteraard is dat hij zo snel mogelijk mee naar de bios kan, dus Les 1... zindelijk zijn, Les 2... stil zijn, Les 3... niet op apparatuur, kabels of speakers bijten en knagen! We gaan het hopelijk snel meemaken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Heel gaaf Jan!  :pompom:

En wat je zegt dat met de RU ertussen dat het dan iets minder klinkt geloof ik wel, noise van de NX9 kan via de RU (en de koperen geleiders erin) weer terug naar je Trinnov, dit elimineer je helemaal met een 'echte' optische.
Zul je de 2e Celerity er permanent tussen laten of alleen inprikken op het moment je OSD nodig hebt van de Trinnov? Of voor andere bronnen die via de Trinnov lopen?
Aan de kant van de JVC ga je voeden met de JVC neem ik aan en welke voeding heb je voor de andere kant gekozen?

En de pup, heel leuk  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Altijd leuk om Viktor op bezoek te krijgen. Meestal heeft hij dan kadootjes bij zich  :wub:

Heb je gekozen voor dedicated voedingen omdat de aangesloten apparatuur niet kunnen voeden of omdat dit zorgt voor een betere klank?

Veel plezier met het halen van de pup! Dat moet dolle pret (en wellicht soms lichte frustratie) zijn met zo'n beestje. Hebben de al aanwezige honden al kennis mogen maken met de pup, of wordt dit hun eerste snuffelsessie?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Zou je nu ook eens de originele kabel met de CM versie kunnen vergelijken? De originele lijkt me namelijk al een mooie upgrade. Ik kan me namelijk voorstellen dat de galvanische scheiding al veel doet qua geluid.

RvD

Veel plezier vrijdag met de nieuwe pup.  :wub:

Ook mooie stappen gemaakt de afgelopen tijd in je setup.  :music:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op mei 26, 2021, 17:05:32
Heel gaaf Jan!  :pompom: :threadclosed:

Dank je Pascal! :colgate:

Citaat van: PascalP op mei 26, 2021, 17:05:32
En wat je zegt dat met de RU ertussen dat het dan iets minder klinkt geloof ik wel, noise van de NX9 kan via de RU (en de koperen geleiders erin) weer terug naar je Trinnov, dit elimineer je helemaal met een 'echte' optische.

Zul je de 2e Celerity er permanent tussen laten of alleen inprikken op het moment je OSD nodig hebt van de Trinnov? Of voor andere bronnen die via de Trinnov lopen?

Ik ga beginnen met allebei de kabels erin te prikken (in dezelfde 'test-opstelling' als met de leen CM-HDMI). Mede ook om zeker te weten dat de complete kabels volledig functioneren alvorens ze in het plafond te leggen. Dat zal ook het moment zijn waarop ik ga testen of slechts 1 Celerity vanaf de Oppo beter is of dat het helemaal niets uit maakt als ze allebei zijn aangesloten. Als dat laatste het geval is, dan laat ik ze beiden permanent aangesloten zitten. Loshangende kabels ziet er ook niet echt netjes uit ;)

Er zijn nogal wat variabelen in deze keten, dus ik weet niet of ik ze allemaal kan/wil testen. Waarschijnlijk maakt het niets uit, maar ik heb bv. voor achterop de JVC een USB-splitter om beiden kabels direct te kunnen voeden vanuit de JVC. Ze werken niet tegelijkertijd (het is HDMI1 of HDMI2), maar het is wel weer een extra component in de keten. Ik kan er bv. ook voor kiezen om de USB-voedingskabel niet te gebruiken voor de HDMI vanaf de Trinnov... en ga zo nog maar even door :)

Citaat van: PascalP op mei 26, 2021, 17:05:32
Aan de kant van de JVC ga je voeden met de JVC neem ik aan en welke voeding heb je voor de andere kant gekozen?

Inderdaad, ik heb daar slechts 1 stroomkabel (kabel loopt direct vanuit de groep voor de beamer naar een mooie connector), dus ik kan/wil daar geen extra voeding plaatsen.

Voor aan de bron kant heb ik nu een Forester F1 lineaire voeding. Deze heeft twee USB 5V uitgangen, dus prima geschikt. Heb ook gekeken naar andere voedingen, maar die waren of groter en/of duurder en/of extra functionaliteit die ik nodig had. Dit is een mooi compromis.

Citaat van: PascalP op mei 26, 2021, 17:05:32
En de pup, heel leuk  :clapping:

Dank je! Ondertussen ruim 10kg, dus dit gaat een hele grote jongen worden :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op mei 26, 2021, 17:23:33
Altijd leuk om Viktor op bezoek te krijgen. Meestal heeft hij dan kadootjes bij zich  :wub:

Haha... ik krijg een dezer dagen ook nog een kadootje via de e-mail ('de rekening') :colgate:

Citaat van: skyfox op mei 26, 2021, 17:23:33
Heb je gekozen voor dedicated voedingen omdat de aangesloten apparatuur niet kunnen voeden of omdat dit zorgt voor een betere klank?

Hoe stabieler de voedingsspanning voor de converters in de kabel, des te beter het resultaat qua beeld. Heb helemaal in het begin ervaren dat de converters wel gevoelig zijn voor de voedingsspanning, vandaar deze keuze.

Citaat van: skyfox op mei 26, 2021, 17:23:33
Veel plezier met het halen van de pup! Dat moet dolle pret (en wellicht soms lichte frustratie) zijn met zo'n beestje. Hebben de al aanwezige honden al kennis mogen maken met de pup, of wordt dit hun eerste snuffelsessie?

Dank je! We zullen ons ongetwijfeld geregeld gaan afvragen: "waar zijn we aan begonnen?". Vrijdag zien de honden elkaar voor het eerst, dus we doen de M&G op neutraal terrein. Heel benieuwd. Toen we B2 kregen heeft het ook bijna 1 week geduurd voordat deze door B1 werd geaccepteerd. De moeder van onze D1 is een zus van B2, dus we hopen dat die elkaar snel gevonden hebben. We zullen zien. Hebben komend weekend verder niets afgesproken, dus dan kunnen we het proces observeren (en hopelijk hoeven we niet bij te sturen).

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 26, 2021, 17:28:29
Zou je nu ook eens de originele kabel met de CM versie kunnen vergelijken? De originele lijkt me namelijk al een mooie upgrade. Ik kan me namelijk voorstellen dat de galvanische scheiding al veel doet qua geluid.

Ga ik doen..., maar de uitkomst staat eigenlijk al vast ;D. De CM-versie is vele malen beter :D. Anders moet ik toe gaan geven dat ik de extra investering voor Jan met de korte achternaam heb gedaan ;). Ga er even vanuit de de niet gemodificeerde versie ongeveer op het niveau van de RU-connect zit. Als dat echt zo is, dan blijft de modificatie prijzig, maar (voor mij althans) een absolute no-brainer.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: RvD op mei 26, 2021, 18:29:27
Veel plezier vrijdag met de nieuwe pup.  :wub:

Ook mooie stappen gemaakt de afgelopen tijd in je setup.  :music:

Dank je Rudy gaat helemaal goedkomen! Look-who-is-talking :) :clapping: (hele mooie upgrade de Trinnov in jouw set-up!)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Gaaf om te lezen Jan! Geniet ervan. En die pup gaat natuurlijk alle aandacht krijgen de komende tijd en terecht!

Wat betreft niet meer weten wat je besteld hebt. Die ken ik[emoji23][emoji23][emoji23]. Went vanzelf!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op mei 26, 2021, 18:57:20
Ga ik doen..., maar de uitkomst staat eigenlijk al vast ;D. De CM-versie is vele malen beter :D. Anders moet ik toe gaan geven dat ik de extra investering voor Jan met de korte achternaam heb gedaan ;). Ga er even vanuit de de niet gemodificeerde versie ongeveer op het niveau van de RU-connect zit. Als dat echt zo is, dan blijft de modificatie prijzig, maar (voor mij althans) een absolute no-brainer.
Het lijkt me dat deze toch zeker beter moet zijn dan de Ruconnect vanwege het ontbreken van een koperen connectie?

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 26, 2021, 19:03:36
Het lijkt me dat deze toch zeker beter moet zijn dan de Ruconnect vanwege het ontbreken van een koperen connectie?

Qua audio is een RU-connect op de Trinnov en een Celerity op de Oppo sowieso een slechte keuze, maar ik heb niet gekeken naar het verschil tussen een originele Celerity en een gemodificeerde Celerity. De RU-connect is overigens ook optical fiber. Maar het verschil in beeld was voor mij dusdanig significant dat ik dat verschil niet uitsluitend kan verklaren adh van wel of geen extra koperen geleider aanwezig.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op mei 26, 2021, 19:16:17
Qua audio is een RU-connect op de Trinnov en een Celerity op de Oppo sowieso een slechte keuze, maar ik heb niet gekeken naar het verschil tussen een originele Celerity en een gemodificeerde Celerity. De RU-connect is overigens ook optical fiber. Maar het verschil in beeld was voor mij dusdanig significant dat ik dat verschil niet uitsluitend kan verklaren adh van wel of geen extra koperen geleider aanwezig.
De Ru connect is volgens mij echt geen 100% fiber Jan. Daarom ben ik zo benieuwd naar de standaard kabel.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 26, 2021, 19:24:47
De Ru connect is volgens mij echt geen 100% fiber Jan. Daarom ben ik zo benieuwd naar de standaard kabel.

https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/

De kabel heeft inderdaad ARC dus strict genomen niet 100% optisch alhoewel het beeld wel over glasvezel gaat, is dat wat je bedoelt?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op mei 26, 2021, 19:29:01
https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/

De kabel heeft inderdaad ARC dus strict genomen niet 100% optisch alhoewel het beeld wel over glasvezel gaat, is dat wat je bedoelt?
Dat heb ik nu ook en is idd wat ik bedoel.