The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: HTip op december 30, 2011, 15:38:24
Wow Jan! Dat is wel iets anders dan Toine zijn WaveWeaver :o Wat een imposante verschijning!

+1, impressive to say the least  ;)

Jammer dat deze zending niet gelijk goed is gegaan, maar zoals je zegt: Soms ben je eerder verbaasd als het wel in één keer goed gaat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jean Sibelius

Citaat van: Christiaan S op december 29, 2011, 23:06:08
Ik durf te wedden dat zelfs die bouwradio nog goed klinkt in die ruimte nu :D
Ziet er weer erg mooi uit. Kun je niet eens een major blunder maken waardoor we eens wat minder eentonig kunnen reageren ;)

Klopt, de combinatie Makita + ruimte = High-end :D ;)
Maar zonder gekheid, je hoort nu duidelijk verschil wanneer je de radio plaatst in het deel tussen de panelen of in het nog 'onbehandelde' deel.
Verder is ondertussen erg goed gehoormatig waar te nemen dat de nagalmtijd in de ruimte in de buurt zit van de gewenste eindwaarden.
Er is nu echt rust in de ruimte, zonder dat het daarbij doods klinkt. Ben ondertussen wel weer erg benieuwd naar de nieuwe RT60, maar zal simpelweg nog even geduld moeten hebben.

Om te voorkomen dat ik nog een laatste 'major blunder' bega nog graag even jullie input (zie onder).

Citaat van: larzie op december 30, 2011, 11:51:40
Jeetje Jan... dat is nog eens een groot blu-ray opberg rack hahaha :D

LOL. Ik weet niet wat ik met die twee panelen moet doen die niet goed zijn, maar anders wil ik ze wel als opberg rack van de hand doen :)

Citaat van: HTip op december 30, 2011, 15:38:24
Wow Jan! Dat is wel iets anders dan Toine zijn WaveWeaver :o Wat een imposante verschijning!

Klopt. Ondanks dat ze 'slechts' 23 centimeter diep zijn, zijn ze inderdaad wel, zoals Angelie het verwoord: 'bombastisch', ik vertaal dat maar even in mijn straatje als zijnde aanwezig ;).
De WW-panelen van Toine zijn zonder twijfel een stuk subtieler.
Gelukkig gaat deze visuele aanwezigheid van de RPGs in de ruimte eveneens gebaard met een 'onzichtbaarheid' van de oorspronkelijk aanwezige en ongewenste ruimteakoestiek (en daar was het om te doen).

Citaat van: high-q op december 30, 2011, 23:15:54
+1, impressive to say the least  ;)

Jammer dat deze zending niet gelijk goed is gegaan, maar zoals je zegt: Soms ben je eerder verbaasd als het wel in één keer goed gaat.

Angelie kwam eergisteren pas laat terug en had exact dezelfde reactie.
We wachten nog maar even geduldig af met welk voorstel RPG gaat komen.
Ik heb in ieder geval nog de pallet en wat inpakmateriaal achter de hand gehouden mochten ze terug moeten naar de UK.

Poll: afwerking laatste WW1-panelen

Verder nog even tijd voor wat anders... een poll!

Ik heb ondertussen de WW1 panelen voor achter op de zijwanden alweer een tijd geleden in elkaar gezet (lees: zomer 2011).
Nu ga ik binnenkort beginnen met het verder afwerken van deze panelen en ik zit, na opmerkingen van Angelie, nog even in dubio.
Ondertussen heb ik zelf al een lichte voorkeur voor de kleur, maar wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie mening!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Het gaat dus om de panelen die tussen de twee koven komen te hangen (= 7 WW1-panelen allemaal 2.4 meter lang)



De WW-1 panelen die aan de andere kant (bij de deur) komen te hangen, krijgen dan uiteraard dezelfde kleur ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


Denon Focal

Ik zou het zoveel mogelijk hetzelfde houden qua kleurstelling dus hetzelfde als de andere panelen.

Het begint er fantastisch uit te zien  :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

eddy135

Ik denk juist dat bv. een lichtere tint van dezelfde kleur, juist een beetje spanning in kan brengen; wordt anders misschien een beetje saai, imo.
Ik hou dan ook niet van interieurs waarbij alles en alle kleuren op elkaar afgestemt zijn...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BarcoCRT

Als er dan toch kleur in een zwarte ruimte (batcave) moet worden toegepast is aubergine misschien wel de beste kleur. Reflecties hiervan zullen het beeld wel beinvloeden, maar dan tenminste in het blauw-rode deel van het spectrum, dat is het deel van het spectrum waarin ons oog het minst gevoelig is. Groen daarentegen zou juist de slechtste kleur zijn die je kan toepassen in een HT.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

clockwork

Ik heb gestemd voor dezelfde kleur (aubergine dus) als de wand. Ik denk dat de panelen er vanaf  nu zo min mogelijk moeten uitspringen aangezien je nieuwe aanwinsten al erg 'aanwezig' zijn.  ;D

Had je dat zelf ook bedacht?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Ik twijfel tussen zwart en de kleur van de wand. Zwart vanwege uniformiteit, maar aubergine, zodat de panelen optisch wegvallen tegen de achtergrond...

Mijn gevoel zegt aubergine.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sonic Circle

Mijn metrofusers in auberginekleur (net als de wanden) was een heel goede keuze achteraf. Rustig qua beeld (vooral bij film). Maar dankzij de afwijkende vorm blijven ze genoeg accentueren om toch op te vallen.

Jean Sibelius

Bij deze allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor 2012 en dat het maar een heel mooi jaar mag worden op zowel audiofiel als HT-gebied, maar eigenlijk nog veel belangrijker: "dat we allemaal gezond mogen blijven en veel liefde, plezier en leuke momenten mogen beleven samen met onze vrienden en familie!" :)

Iedereen die ondertussen heeft gereageerd op/via de bovenstaande 'poll' hartelijk dank voor jullie visie/mening (wordt erg gewaardeerd en zeker meegenomen in de uiteindelijke beslissing). Hoewel er ondertussen een duidelijke voorkeur waarneembaar lijkt te zijn, heb ik uit betrouwbare bron begrepen dat er gewerkt wordt aan een visualisatie van de diverse opties langs elkaar. R wederom enorm bedankt voor jouw hulp in deze! Ik zal de 'poll' dan ook nog even open laten staan, door o.a. dat gedoe met RPG kan ik in ieder geval toch niet verder op dit moment.

Bij deze nog een grappige maar toch ook zeer waardevolle constatering met betrekking tot het principiële ontwerp van 'Confidence Mansion' voor wat betreft de 'mechanische constructie'. Voor het ophangen van de RPG's is gebruik gemaakt van een laserwaterpas. Zoals bekend verondersteld stellen die dingen zichzelf continue waterpas in, ook nadat ze even tijdelijk uit evenwicht zijn gebracht door bv. een externe verstoring. Bij het ophangen van de RPG's bleek dat de laserwaterpas bij het van de trap op de grond springen, op de ladder stappen, maar zelfs bij het 'alleen maar' over de vloer lopen, tijdelijk uit zijn evenwichtssituatie werd gebracht (de feitelijke beweging is waarschijnlijk slechts enkele honderden micrometers, maar door de afstand tussen laser en de muur waarop geprojecteerd wordt en daarmee de arm van de laser wordt dit effect zover uitvergroot dat het visueel zichtbaar wordt). Ik moest heel even denken wat hiervan de oorzaak kon zijn, maar dit komt natuurlijk doordat de vloer dynamisch is ontkoppeld van de rest van het gebouw. Dit betekent een goede dynamische onderdrukking van alle trillingen die op de vloerplaat ontstaan, maar dit betekent eveneens dat alle maatregelen die nadien zijn toegepast (onder andere de rubberen ontkoppelingen die zijn aangebracht onder de voorwand en achterwand) hun werk goed doen waardoor er geen dynamische kortsluiting(en) tussen vloer en de rest van het gebouw zijn ontstaan.

Ik heb vanuit de UK nog niets gehoord, waarschijnlijk liggen ze daar nog allemaal dronken in de pub :-X
Zodra vanaf die zijde meer bekend is, zal ik hier posten.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Ze zitten al sinds gisteravond in je mailbox ;) Hierbij dan maar. Graag gedaan!

Citaat van: Jean Sibelius op januari  2, 2012, 15:49:07
Iedereen die ondertussen heeft gereageerd op/via de bovenstaande 'poll' hartelijk dank voor jullie visie/mening (wordt erg gewaardeerd en zeker meegenomen in de uiteindelijke beslissing). Hoewel er ondertussen een duidelijke voorkeur waarneembaar lijkt te zijn, heb ik uit betrouwbare bron begrepen dat er gewerkt wordt aan een visualisatie van de diverse opties langs elkaar. R wederom enorm bedankt voor jouw hulp in deze! Ik zal de 'poll' dan ook nog even open laten staan, door o.a. dat gedoe met RPG kan ik in ieder geval toch niet verder op dit moment.

Jean Sibelius

Citaat van: R op januari  2, 2012, 19:16:27
Ze zitten al sinds gisteravond in je mailbox ;) Hierbij dan maar. Graag gedaan!
Dank je R. Ziet er weer geweldig uit! :)
Kom zojuist pas thuis (dus ik had ze helaas niet eerder kunnen bekijken) :-\
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Ik heb gestemd voor aubergine. In mijn ogen (als ik zo de plaatjes bekijk) geeft dat toch een wat speelser effect aan de ruimte, zonder het druk te maken. En de paarse kleur komt wat meer voor in je ruimte. Als je alle panelen zwart zou maken dan blijft er weinig paars over in de ruimte.

Succes met kiezen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Grindtegel

Ik heb voor matzwart gekozen om zo meer uniformiteit met de andere panelen te krijgen. (en omdat ik aubergine een niet zo'n mooie kleur vind  :-X )

Maar welke kleur je ook kiest, DAMN wat een ruimte!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jean Sibelius

En nog een (laatste?) update waarbij het plafond nu ook zwart is gemaakt om een eerlijk vergelijk mogelijk te maken. R helemaal top! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Als je meer details ziet in de ruimte, storen die bij film kijken. Voor audio wellicht niet..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

WickedGame

Je ruimte wordt er met de maand mooier op! Top

Qua kleur twijfel ik een beetje, alle panelen zelfde kleur vind ik denk ik iets mooier. Anderzijds het wegvallen van panelen is ook wel wat voor te zeggen. Gelukkig sta ik niet in jouw schoenen  ;D

R


high-q

Citaat van: R op januari  3, 2012, 12:36:30
Ik zou kiezen voor consistentie, zwart dus.

+1

De muur blijft aubergine, wat het zwarte nog een beetje breekt als de panelen de muur niet helemaal bedekken ... mooie combi :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik heb ook op matzwart gestemd. Denk alleen wel dat aubergine de ruimte wel groter laat lijken en dat het door het matzwarte kleiner oogt.
Wat je ook kiest. Het blijft een schitterende ruimte :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Na het zien van de mooie renderingen van R denk ik dat zwart beter gaat passen. Uniformiteit wint het wat mij betreft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

BarcoCRT

Mooie ruimte. Nu doe je zo veel moeite om de akoestiek goed te krijgen, en pas je zelfs het kleurgebruik (zwart/aubergine) aan voor een goede filmbeleving, maar nu plaats je notabene zilveren apparatuur aan de voorkant van de ruimte. Dat gaat toch wel heel sterk in tegen de principes die je tot nu toe hanteert. De lichtjes in de apparatuur zullen enorm afleiden van de film en de reflectie van het licht op de bovenkant van de apparatuur leidt ook af. Voorin is echt de meest ongunstige positie om apparatuur, of wat dan ook, te hebben staan. Het leidt te veel af. Is de zijkant of een andere ruimte geen optie? Anders had je net zo goed de ruimte wit kunnen maken.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Dirk

Citaat van: BarcoCRT op januari  3, 2012, 14:15:44
Mooie ruimte. Nu doe je zo veel moeite om de akoestiek goed te krijgen, en pas je zelfs het kleurgebruik (zwart/aubergine) aan voor een goede filmbeleving, maar nu plaats je notabene zilveren apparatuur aan de voorkant van de ruimte. Dat gaat toch wel heel sterk in tegen de principes die je tot nu toe hanteert. De lichtjes in de apparatuur zullen enorm afleiden van de film en de reflectie van het licht op de bovenkant van de apparatuur leidt ook af. Voorin is echt de meest ongunstige positie om apparatuur, of wat dan ook, te hebben staan. Het leidt te veel af. Is de zijkant of een andere ruimte geen optie? Anders had je net zo goed de ruimte wit kunnen maken.
iets (ongetwijfeld in dit topic ergens te lezen) zegt me dat de apparatuur in werkelijkheid ook niet daar zal komen te staan ;)
het is tenslotte maar een rendering om het kleureffect van de diffusers in te schatten
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea