The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mtissink

Jan, ik zie zojuist in je signature staan Conficende C4.
Laatst in de audiowinkel een C3 beluisterd.
Wat een open geluid hebben die speakers. Echt geweldig!

Verder, mooi al die wave-weavers zeg! Man man man, vakwerk!
Gaat nog een hoop schilder (spuit?) werk inzitten!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Jean Sibelius

Bedankt weer allemaal voor jullie reacties (en mentale steun) :pompom:

Citaat van: R op juli 10, 2011, 19:14:17
Nice!!

Dank je R. Sinds jouw recente bezoek weer wat puntjes op de 'i' kunnen zetten. Ondertussen verder bezig met de laatste grote klus: 'het plafond'.
Zodra dat klaar is ga ik weer contact opnemen met Toine om na te gaan of de breedbandige nagalmtijd zich volgens de verwachtingen heeft aanpast :)

Citaat van: clockwork op juli 10, 2011, 19:46:07
Prachtig werk Jan. :clapping:

Als je al aan het projectiescherm gaat denken schiet het al lekker op..... :D
Bedankt! Zodra het plafond gereed is, kan het scherm wat mij betreft komen 8). Ik heb ondertussen de muurbediening hier al liggen (dat in verband met het leggen van de bekabeling). Verder houd ik de verhouding Dollar v.s. Euro een beetje in de gaten houden (schijnt ook te schelen qua aanschafprijs), maar eerst moet de ruimte 'projectieschermproof' zijn, oftewel: de meeste vuiligheid moet achter de rug zijn alvorens ik hier een duur en kwetsbaar scherm ga ophangen.

Citaat van: HTip op juli 12, 2011, 08:18:18
:clapping: Pas maar op dat Toine je niet in dienst wil nemen :D

LOL. Mocht ik ooit nog overwegen om mijn carrière ergens anders in voort te zetten, dan heb ik hiermee in ieder geval een mooi voorbeeldproject. Toine heeft mijn nummer, dus hij kan me altijd bellen (maar ik ben bang dat ik straks geen geschikte werkplaats meer heb, want de woonkamer is denk ik geen optie [zie onder]) :D

Citaat van: HTip op juli 12, 2011, 08:18:18
Prachtig hoe je die diffusers hebt gebouwd. Nu "alleen nog" afwerken :unsure: :D

Dank je! Ik heb er ondertussen bijna 80 gebouwd, dus heb nu wel aardig door waar ik op moet letten. Dat afwerken is inderdaad nog een klus op zich, maar ook dat heb ik ondertussen vaker gedaan, dus ik weet waar ik op moet letten en wat ik kan verwachten. Voordat ik überhaupt verder ga nu eerst de wanden weer goed inpakken met folie om alles zo goed als mogelijk stof-/verfvrij te houden (heb weinig zin om straks alles nog een keer te moeten schilderen).

Citaat van: stevieB op juli 10, 2011, 21:07:45
Wat een geduld en wat een passie  :inlove:

Gr StevieB

Onderschat het geduld van Angelie niet. Die heeft al vaak geroepen wanneer die apparatuur uit de woonkamer gaat verdwijnen. Ik probeer het iedere keer maar weer te sussen met: 'binnenkort' >:D.

Citaat van: mtissink op juli 12, 2011, 08:34:42
Jan, ik zie zojuist in je signature staan Conficende C4.
Laatst in de audiowinkel een C3 beluisterd.
Wat een open geluid hebben die speakers. Echt geweldig!

Heb de C3 zelf helaas nog nooit gehoord, maar dat open geluid herken ik direct (mits aangestuurd met voldoende vermogen/stabiele versterker). Heb alvorens tot aanschaf van de C4 over te gaan, deze speakers gehoord langs de C1 en de C2 op een Classe-set (had toen zelf al de C1's gekocht, dus wist c.q. dacht ongeveer te weten wat ik kon verwachten (niet dus). Verschil tussen de C2 en de C4 was dusdanig groot (en helemaal tov de C1) dat het voor mij een no-brainer was om voor de C4's te kiezen (ben iedere dag nog erg tevreden met deze keuze. ondanks dat ze best prijzig zijn). Angelie vond mijn besluit tzt wat minder gelukkig en riep al meteen "veel te groot" en dat ze niet in de woonkamer mochten. Later, na wat argumentatie mijnerzijds, kwam ze daar ietswat op terug en vertelde dat ze wel OK waren, maar dan in een dedicated ruimte. Na wat onderhandelingen waren we het eens dat ik de C4's direct mocht kopen als ze uiteindelijk maar in de (toen nog te ontwerpen/bouwen) dedicated ruimte zouden kopen. Het resultaat is in dit topic te lezen (dus eindelijk zijn de C4's de oorzaak van dit alles!). Ik heb een geweldige vriendin :D

Citaat van: mtissink op juli 12, 2011, 08:34:42
Verder, mooi al die wave-weavers zeg! Man man man, vakwerk!
Gaat nog een hoop schilder (spuit?) werk inzitten!

Bedankt! Ben uiteindelijk zelf ook tevreden over de wijze waarop deze wave-weavers in elkaar zitten. Nu eerst nog verder voorbereidend werk: ontvetten / plamuren / schuren / gronden / rollen+schilderen en dan uiteindelijk nog twee keer spuiten, dus ik heb daar de komende tijd nog wel voldoende werk aan. Hoop op het moment dat deze WW's hangen weer een 'oh, yeah' moment te hebben, maar dat gaat (helaas) nog even duren.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen weer flink wat meters gemaakt in de ruimte.

Vorig weekend het stucwerk van het plafond helemaal nagelopen en licht opgeschuurd en waar nodig kleine reparaties uitgevoerd. Daarna begonnen met het schilderen van het stucwerk. Ondertussen zitten er twee lagen op (en het begint al lekker donker te worden in de ruimte), dus morgen nog eens kijken of een derde laag nodig is.

Verder een mogelijk verrassende wijziging qua meubilair in de ruimte :). Daar waar Angelie altijd had geroepen een ligbank in de ruimte te willen hebben, komt er mogelijk iets anders in de ruimte te staan. Vandaag was de winkel waar ze te bezichtigen zijn helaas gesloten, maar het moet raar lopen, wil er niet uiteindelijk zoiets als hieronder in de ruimte komen :wub:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Ziet er comfortabel uit Jan, moet goed vol te houden zijn op die stoelen  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jan-rotterdam


Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op juli 23, 2011, 16:55:27
Ziet er comfortabel uit Jan, moet goed vol te houden zijn op die stoelen  :pompom:
Als de film goed genoeg is wel :D. Komende week nog even live testen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 23, 2011, 18:10:02
Ziet er goed uit!

Maar ehhh, geen D-Box?
Bedankt! Heb D-box wel heel even overwogen, maar zoiets valt toch echt buiten mijn budget.

Citaat van: jan-rotterdam op juli 24, 2011, 09:54:29
Prachtige stoelen !
Dank je! Het model wat we op het oog hebben heeft 4 zitplaatsen en in het midden een loveseat (maar ik kon daar geen fatsoenlijke foto van vinden :-\).
Kunnen we lekker tijdens de film tegen elkaar aan kruipen, maar minstens zo belangrijk... dan kan ik op de hotspot zitten, als ik alleen ga luisteren ;D

Vandaag voor de afwisseling weer eens wat 'klein materiaal' halen om de rest van de week door te kunnen komen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Niet ee nte hoge rugleuning nemen, zit lekker, maar voor je surround geluid minder..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op juli 25, 2011, 21:39:53
Niet ee nte hoge rugleuning nemen, zit lekker, maar voor je surround geluid minder..
Hoi Jaco, bedankt voor de tip! (heb er gisteren extra rekening mee gehouden).

Angelie en ik hebben gisteren namelijk vanuit deze stoelen de JVC X7 bewonderd. Moet zeggen dat de combinatie ons wel erg aansprak ;)
Stoelen zitten heerlijk, maar ik wil sowieso eerst afwachten wat straks gaat blijken uit de nagalmmetingen.
Verwacht namelijk dat de stoelen een behoorlijk effect zullen hebben qua absorptie.
Overigens zijn de stoelen niet dusdanig hoog dat mijn oren niet boven de stoelen uitkomen, dus dat is al meegenomen.

Verder duurt het naar schatting nog circa 160 uren (nog 8 weken?) voordat het plafond helemaal gereed is, vandaar een tussentijdse foto update :) (er gebeurd wel degelijk wat) >:D.

Alvorens te kunnen beginnen met de werkzaamheden is de ruimte (wederom) opgeruimd en zijn de diffusie panelen en de zijwanden goed afgedekt. Vervolgens is het complete stucwerk (lichtjes) opgeschuurd en waar nodig bijgewerkt en opnieuw lichtjes geschuurd. Het hardboard wat ik aan de binnenkant had bevestigd (en wat deels onder de diffusie-panelen vandaan komt) is eveneens geschuurd, geplamuurd en opnieuw opgeschuurd. Ondertussen is het volledige plafond (stucwerk/hardboard) tweemaal matzwart geschilderd (en in principe zou dit afdoende moeten zijn). Net voordat de spots geplaatst gaan worden, zal dit voor een derde (en laatste?) keer gedaan worden, omdat het waarschijnlijk onmogelijk is om het plafond helemaal schoon te houden.

Ondertussen ben ik verder begonnen met de lichtkoof die aan de buitenzijde van het plafond komt en die voor het indirect licht zorgt.  Allereerst zijn alle panelen (in totaal 14 stuks) ontvet en aan de binnenzijde (extra) wit geschilderd. Daarna verder met de montage van de clips voor de LED-lichtslang en de spiegels aan de binnenzijde van deze panelen (uiteraard is alles vooraf uitvoerig getest en op maat gemaakt en de lichtslang zal niet direct zichtbaar zijn). Op de foto hieronder zijn 5 van de grote panelen zichtbaar. Direct op het plafond in de lichtkoof zullen eveneens spiegels geplakt worden om zodoende de lichtopbrengst vanuit deze koof verder te verhogen. Omdat de spiegellijm niet voldoende snel uithard, moet onder elke spiegel een stempel gezet. Met vier stempels duurt dat nog steeds erg lang, dus voordat ik ga werken plak ik 2 spiegels en 's avonds weer 2 (om de vaart er een beetje in te houden) :D

In de tussentijd is ook de constructie klaar voor de LED-lichtslangen die onder de twee diffusie eilanden zullen komen. Ook hier zal de volledige interne ruimte (onderzijde diffusie panelen, plafond, constructie) wit gemaakt worden om de lichtopbrengst verder te verhogen. Straks alleen nog kwestie van de lichtslang aansluiten en rondom ophangen. Verder zal de ruimte onder de diffusiepanelen nog opgevuld worden met Rockwool (maar dat doe ik pas zodra de panelen klaar zijn om opgehangen te worden).

De resterende werkzaamheden aan het plafond zullen daarmee hoofdzakelijk bestaan uit het verder aansluiten en ophangen van de verlichting en het plamuren, schilderen en ophangen van de diffusie panelen. Gezien het aantal van 26 diffusie panelen, nog een aanzienlijke hoeveelheid werk (maar het einde komt in zicht!).

Zodra er (blauw) licht is in de duisternis, zal ik proberen om een sfeerfoto te maken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Hoi Jan,

Over die stoelen, ik heb laatst een tijdje zitten praten met de directeur van Home Cinema Modules op een beurs. (http://homecinemamodules.com/nl/index.html )

Ik weet niet of het dezelfde stoelen zijn die jij bekijkt, maar deze zaten in ieder geval fantastisch! Ik heb voornamelijk op de napoli gezeten.

Mooie vorderingen weer!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Davey

Hoi Jan,

Ik ben zo benieuwd hoe het er dadelijk uit gaat zien als het af is en jij inmiddels ook wel denk ik  ;D.

Als ik zo jouw stukje lees over je werkwijze van het schilderen van het plafond, de difussiepanelen, etc, krijg ik wel een glimlach. Heerlijk zeikerig en dadelijk prachtig. Leuk om te lezen. Ik geloof nooit dat ik dit zo rustig zou kunnen  :D

skyfox

Je vorderingen zien er weer prachtig uit, Jan! Het zitgedeelte zal ook vast niet teleurstellen, als ik de foto's zo zie. Zou mijn zolder-ht ooit van start gaan dan zijn dergelijk stoelen wel gewenst  :inlove:

Ga je trouwens naast de X7 nog andere beamers bekijken? Bijvoorbeeld de Sony VW90 of de nieuwe HW30 (waar Frank net een review over geschreven heeft)?

Ga zo door met je project!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

eduard

Jean de stoelen zien er goed uit heb je iets meer info over deze stoelen?

Jean Sibelius

Het heeft lang geduurd, maar naast de bouwlamp is er tegenwoordig ook blauw licht in de ruimte aanwezig.

Afgelopen week hard doorgetrokken om dit voor elkaar te krijgen, maar ik ben tevreden met het resultaat 8)

De koof bij het projectiescherm is nu helemaal zwart gemaakt.
De koof rondom de ruimte is afgemaakt, opgehangen en voorzien van lichtslangen.
LED-slangen voor achter de diffusie-eilanden en de LED-slangen achter de koof aangesloten en getest.
Profielen voor de diffusie eilanden zijn opgehangen. 1 paneel voorzien van ophangen systeem en getest (zie foto)

Helaas niet al te beste foto's, maar die komen vanzelf een keertje :)
Foto1: panelen voor buitenkoof liggen klaar om opgehangen te worden
Foto2: blauw licht vanuit diffusie eiland 2 (met voorzijde beetje zichtbaar)
Foto3: Diffusie eiland 1 met eerste paneel (tijdelijk) opgehangen (paneel licht verzonken in de bak)

Op korte termijn af te ronden:
Eerste 13 diffusie panelen zwart maken en ophangen.

Groeten, Jan



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


stevieB

Under construction.....

Jean Sibelius

Citaat van: Etiennevh op augustus  4, 2011, 15:15:53
Hoi Jan,

Over die stoelen, ik heb laatst een tijdje zitten praten met de directeur van Home Cinema Modules op een beurs. (http://homecinemamodules.com/nl/index.html )

Ik weet niet of het dezelfde stoelen zijn die jij bekijkt, maar deze zaten in ieder geval fantastisch! Ik heb voornamelijk op de napoli gezeten.

Mooie vorderingen weer!
Hoi Etienne,

Ik begreep dat deze beste man ook een link had met de Vogel beugels (maar kan me vergissen) en dat dit een soort hobby project van hem was.
Stoelen zitten echt fantastisch (maar ik wil nog even volgende akoestische metingen afwachten voordat ik een definitief besluit neem).

Bedankt! Kan nu eindelijk de tijd vinden en maken om meters te maken (dat begint zich nu uit te betalen qua resultaat).

Citaat van: Davey op augustus  4, 2011, 15:50:54
Hoi Jan,

Ik ben zo benieuwd hoe het er dadelijk uit gaat zien als het af is en jij inmiddels ook wel denk ik  ;D.

Als ik zo jouw stukje lees over je werkwijze van het schilderen van het plafond, de difussiepanelen, etc, krijg ik wel een glimlach. Heerlijk zeikerig en dadelijk prachtig. Leuk om te lezen. Ik geloof nooit dat ik dit zo rustig zou kunnen  :D
Hoi Dave,

De ruimte begint ondertussen al prettig te worden ook qua akoestiek. Zelfs mijn bouwradio begint steeds beter te klinken ;D.
Ik blijf inderdaad kritisch tav het werk. Zou mooi zijn als het af is, maar ik heb nog steeds de instelling dat ik niets ga overhaasten.
Goed plannen helpt hierbij enorm (incl. zorgen dat je op tijd materiaal hebt). Blijf c.q. ben inderdaad een zeikerd en kritisch, maar bijna alles wat ik nu doe is zichtwerk en dat moet goed zijn.

Gaat helemaal goedkomen hier!

Citaat van: skyfox op augustus  4, 2011, 17:27:16
Je vorderingen zien er weer prachtig uit, Jan! Het zitgedeelte zal ook vast niet teleurstellen, als ik de foto's zo zie. Zou mijn zolder-ht ooit van start gaan dan zijn dergelijk stoelen wel gewenst  :inlove:

Ga je trouwens naast de X7 nog andere beamers bekijken? Bijvoorbeeld de Sony VW90 of de nieuwe HW30 (waar Frank net een review over geschreven heeft)?

Ga zo door met je project!
Hoi Skyfox. Bedankt voor je compliment. Begint langzaam aan af te tekenen. Angelie wordt ook steeds enthousiaster en dat geeft mij meer tijd om door te werken.
Stoelen zitten idd. geweldig (Angelie kan er niet over ophouden, maar ik wil nog even een slag om de arm houden). Wat dat betreft highly recommended.

Verwacht dat er alweer nieuwe beamers op de markt zijn, zodra ik echt tot kopen over ga. Tegen die tijd ga ik nog wel e.e.a. bekijken, maar tot op heden hebben de JVC beamers mij nog nooit teleurgesteld.
Citaat van: eduard op augustus  5, 2011, 03:52:43
Jean de stoelen zien er goed uit heb je iets meer info over deze stoelen?
Ik stuur je zo een PM.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  6, 2011, 17:01:59
Hoi Dave,

De ruimte begint ondertussen al prettig te worden ook qua akoestiek. Zelfs mijn bouwradio begint steeds beter te klinken ;D.
Ik blijf inderdaad kritisch tav het werk. Zou mooi zijn als het af is, maar ik heb nog steeds de instelling dat ik niets ga overhaasten.
Goed plannen helpt hierbij enorm (incl. zorgen dat je op tijd materiaal hebt). Blijf c.q. ben inderdaad een zeikerd en kritisch, maar bijna alles wat ik nu doe is zichtwerk en dat moet goed zijn.

Gaat helemaal goedkomen hier!

Groeten, Jan

Dat het helemaal goed gaat komen daar bij jou weet ik 1000% zeker.

Het blauwe licht op dat zwart ziet er wel heel erg gaaf uit Jan  O0

raptile

Wat een geweldige ontwikkelingen zeg!
Ziet er erg gaaf uit!

HTip

Superlatieven beginnen zo langzaam aan te kort te schieten!

Mooie stoelen, gave verlichting en mooi weggewerkt en dat akoestisch plafond... Wat valt daar nog meer over te zeggen dan reeds is gebeurd... Geweldig gewoon!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

impressive..

tja en als je radio al goed klinkt











scheelt je weer een 5.1 set kopen ;-)

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus  6, 2011, 16:53:30
O0 O0 O0
Citaat van: stevieB op augustus  6, 2011, 16:57:45
YEP VERY  O0 O0 O0
Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  6, 2011, 17:42:05
Nice!!

Thanks! 8)

Citaat van: Davey op augustus  6, 2011, 21:51:07
Dat het helemaal goed gaat komen daar bij jou weet ik 1000% zeker.

Het blauwe licht op dat zwart ziet er wel heel erg gaaf uit Jan  O0
Dank je Dave. In principe nu bijna alleen nog maar veel van hetzelfde, dus dat zou goed moeten komen :)

Dat blauwe LED licht in combinatie met het plafond is inderdaad een mooie combinatie.
De volgende keer zal ik tevens proberen om het licht op de foto te zetten wat uit de buitenste koof komt (geeft een erg mooi effect op de vloer en op de wand).

Citaat van: raptile op augustus  6, 2011, 21:55:09
Wat een geweldige ontwikkelingen zeg!
Ziet er erg gaaf uit!
Dank je Raptile! :)

Citaat van: HTip op augustus  6, 2011, 22:27:43
Superlatieven beginnen zo langzaam aan te kort te schieten!

Mooie stoelen, gave verlichting en mooi weggewerkt en dat akoestisch plafond... Wat valt daar nog meer over te zeggen dan reeds is gebeurd... Geweldig gewoon!!
:D

Bedankt Philip. Mooi compliment (zeker van iemand die zelf zo'n gave HT-ruimte heeft)
Ik zou de superlatieven nog niet uitspelen, want ik vhoop natuurlijk dat die nodig zijn zodra het akoestisch plafond klaar is (en de ruimte als geheel natuurlijk).

Maar zonder gekheid. Ik ben nu bijna dagelijks in de ruimte bezig en ik moet toegeven dat ik elke dag weer blij word als ik met name naar de voorwand kijk.
Heeft me natuurlijk onwijs veel tijd en moeite gekost, maar dat is het allemaal waard geweest.

Het plafond wordt natuurlijk iets anders, maar wel met vergelijkbare diffusie panelen.
Dat in combinatie straks met LED-slangen en de (richt)spots zou een mooi plaatje op moeten leveren.
Maar wat dat betreft moet ik nog gewoon even geduld hebben.

Ben vandaag begonnen met het verder afwerken van de eerste 13 diffusie panelen, dus er wordt aan gewerkt ;).

Citaat van: denoontje op augustus  7, 2011, 10:58:23
impressive..

Dank je! 8)

Citaat van: denoontje op augustus  7, 2011, 10:58:23
tja en als je radio al goed klinkt

...

scheelt je weer een 5.1 set kopen ;-)
Ben bang dat ik geen andere optie heb dan straks mijn set die nu in de woonkamer staat over te verhuizen.
Ik geloof niet dat Angelie ermee akkoord gaat als ik de set nu gewoon in de woonkamer laat staan :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  6, 2011, 17:01:59
Hoi Etienne,

Ik begreep dat deze beste man ook een link had met de Vogel beugels (maar kan me vergissen) en dat dit een soort hobby project van hem was.
Stoelen zitten echt fantastisch (maar ik wil nog even volgende akoestische metingen afwachten voordat ik een definitief besluit neem).

Bedankt! Kan nu eindelijk de tijd vinden en maken om meters te maken (dat begint zich nu uit te betalen qua resultaat).

Groeten, Jan
Hoi Jan,

Dat klopt. Voor zover ik heb begrepen is zijn dochter CEO van Vogel's of iets in die geest. Ze vervult in ieder geval een belangrijke taak. Hij heeft daar vroeger in gezeten en is nu inderdaad voor de hobby met dit project begonnen.
Ja dat was mij ook opgevallen. Heb zelden op zulke goede stoelen gezeten. Mooi dat je nu wat vorderingen kunt maken! Wat een mega project is dit geworden zeg! Prachtig!

Succes weer!
Gr,
Etienne
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable