Metamorphose bij graafie

Gestart door graafie, december 28, 2023, 21:39:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

graafie

Zo, de Marantz SA11s1 is vanmorgen opgehaald. Het heeft even geduurd maar de nieuwe eigenaar was er uiterst tevreden mee.
Morgen contact met degene die zijn Accuphase DP-430 wel wil verkopen,hopelijk heeft hij zich niet bedacht.... :D

Xander32

Fingers crossed 🤞🏻

Citaat van: graafie op januari  3, 2024, 17:29:00Zo, de Marantz SA11s1 is vanmorgen opgehaald. Het heeft even geduurd maar de nieuwe eigenaar was er uiterst tevreden mee.
Morgen contact met degene die zijn Accuphase DP-430 wel wil verkopen,hopelijk heeft hij zich niet bedacht.... :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

#27
Yes, vanmiddag weer contact gehad over de DP-430.....ik mag zaterdag weer een ritje richting Losser maken om de speler op te halen.  :pompom:  :pompom:  :pompom:

Xander32

Nice, hier gaat een fraaie combo ontstaan 👌🏻

Citaat van: graafie op januari  4, 2024, 16:31:32Yes, vanmiddag weer contact gehad over de DP-430......ik mag zaterdag weer een ritje richting Losser maken om de speler op te halen.  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Gefeliciteerd! Er komt steeds meer Accuphase in het Noorden van NL! :clapping:  :pompom:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

minplus

Have fun, mooie bak. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

graafie

#31
Vandaag weer een ritje gemaakt via Duitsland naar Losser. Wat gaat dat lekker snel en relaxed. Aangekomen op het adres heb ik onder het genot van een kopje koffie middels een luistersessie kunnen genieten van de DP-430. Man man, wat klinkt die lekker. En dan de speakers, Focal Kanta No1, wat komt daar een geluid uit zeg, abnormaal. Afijn, ik heb er al met al zo'n 1,5 a 2 uur gezeten en was er al snel achter dat ik met de DP-430 weer naar huis ging. Inmiddels ben ik al weer een uurtje thuis en speelt de speler de sterren van de hemel. Ik ben een blij man.  ;)  O ja, wie heeft wel eens gehoord van Stockfisch kabels? Die werden gebruikt voor bekabeling van de speakers en als interlink tussen de versterker en de cd speler. Ach, 1 interlink van 1 meter voor bijna 1000 Euro...... 8)  Maar het klonk fantastisch mooi. Ik heb trouwens nog een paar witte stoffen handschoentjes gekregen, deze kon ik gebruiken als ik één van de knoppen, bv de aan/uit knop moest gebruiken, of als ik de cd lade open of dicht moest doen. Deze gasten gaan echt ver, handschoentjes, doekjes tegen het stof.....alleen de volumeknop helemaal terugdraaien voordat je de versterker uit deed, daar hadden ze nog nooit bij stil gestaan.  :D  :D  :D






DofN

Leuk! Maar voor wat heeft de vorige eigenaar deze versterker ingeruild?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: graafie op januari  6, 2024, 17:19:21en was er al snel achter dat ik met de DP-430 weer naar huis ging. Inmiddels ben ik al weer een uurtje thuis en speelt de speler de sterren van de hemel.

Je heb wat grote stappen gemaakt zeg....de laatste tijd.
Geweldige speler en gebouwd als een tank  :colgate:

Veel plezier ermee
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

graafie

#34
Citaat van: DofN op januari  6, 2024, 17:25:15Leuk! Maar voor wat heeft de vorige eigenaar deze versterker ingeruild?

Ik heb hier een cd speler van over genomen. De verkoper hoort wegens gehoorschade bijna geen hoge tonen. Lage tonen hoort hij nog wel maar de 430 gaf weer te veel laag. De 410 en de 450 zouden voor hem betere opties zijn maar dat moet hij thuis eerst testen. De E-480 heb ik ook uit Losser, zijn vrienden van elkaar.  ;)  De E-480 is door de vorige eigenaar vervangen door een E-5000.





 


Xander32



Mooi hoor, staat prachtig zo in de kast 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

#36
Top Graafie! Ook mooi om te zien! ;D

Maar dat er klank (bas) verschil is tussen de 430 en anderen vind ik wel bijzonder.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

#37
Citaat van: FS249 op januari  6, 2024, 22:51:46Top Graafie! Ook mooi om te zien! ;D

Maar dat er klank (bas) verschil is tussen de 430 en anderen vind ik wel bijzonder.

Was dat niet iets met nieuwe componenten en een brand of zo??? Wat ik had begrepen is dat Accuphase met andere componenten zou gaan werken en dat er brand uitbrak en dat ze weer terug moesten naar het oude? Die nieuwe zitten in de 430??? Of zoiets....de vorige eigenaar zal zich er in verdiept hebben, ik niet.  :D  :D  :D

Xander32

#38
Met de brand doel je waarschijnlijk op die bij AKM, een voorname leverancier van dac chips. In jouw nieuwste aanwinst zitten juist hun dac chips, die van AKM, dus niet "die nieuwe".

Die dac chips dragen bij aan de klankkleur, aan het karakter van de speler. Met andere chips krijg je een wat ander karakter. Dat zie je ook met de Accuphase dac insteekkaarten. In de DAC-50 zitten AKM chips verwerkt en in de nieuwe DAC-60 die van ESS.

In de verschillende generaties DP 4xx zijn verschillende merken dac chips verwerkt, waardoor allen wellicht ook een ietwat ander karakter hebben.


Citaat van: graafie op januari  6, 2024, 23:28:49Was dat niet iets met nieuwe componenten en een brand of zo??? Wat ik had begrepen is dat Accuphase met andere componenten zou gaan werken en dat er brand uitbrak en dat ze weer terug moesten naar het oude? Die nieuwe zitten in de 430??? Of zoiets....de vorige eigenaar zal zich er in verdiept hebben, ik niet.  :D  :D  :D

Citaat van: FS249 op januari  6, 2024, 22:51:46Top Graafie! Ook mooi om te zien! ;D

Maar dat er klank (bas) verschil is tussen de 430 en anderen vind ik wel bijzonder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bokkes

Citaat van: Zymotic op december 31, 2023, 09:46:36Ik zie de foto's niet (iPad).

De foto's in de startpost zijn inderdaad onzichtbaar !!!
Niet alleen op iPad ...............

chansig

Mooie set zo Graafie.

Niet echt een fan van B&W. Dus naast de panelen is dat, andere speakers, dus de volgende stap welke je gaat zetten. 😄👍

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Ik ben ook geen fan van B&W maar heb er ook geen afkeer voor,
ik speel zelf zeer tevreden met B&W 702S2.

By the way, ik ben wel van mening dat op het gebied van luidsprekers, de laatste 10-tallen jaren er grote technologische sprongen zijn gemaakt en wellicht op termijn voor jouw (naast akoestische maatregelen) hier nog wel winst te behalen is.
De speakers moeten dan wel matchen met de ruimte.



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

graafie

Citaat van: chansig op januari  7, 2024, 08:55:45Mooie set zo Graafie.

Niet echt een fan van B&W. Dus naast de panelen is dat, andere speakers, dus de volgende stap welke je gaat zetten. 😄👍

Gr. Hans



 :D  :D  :D  Mijn geldboom staat in de ruststand dus ik moet even rustig aan doen. Als ik heel eerlijk ben dan zou ik na 15 jaar B&W ook best eens iets anders willen. Helemaal na gisteren, als je kijkt wat zo'n Focal Kanta 1 neerzet... :clapping:  :clapping:  :clapping:

chansig

Als je wilt, wil ik je ook nog wel vertellen welke speakers je moet kopen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

graafie

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 04:52:16Met de brand doel je waarschijnlijk op die bij AKM, een voorname leverancier van dac chips. In jouw nieuwste aanwinst zitten juist hun dac chips, die van AKM, dus niet "die nieuwe".

Die dac chips dragen bij aan de klankkleur, aan het karakter van de speler. Met andere chips krijg je een wat ander karakter. Dat zie je ook met de Accuphase dac insteekkaarten. In de DAC-50 zitten AKM chips verwerkt en in de nieuwe DAC-60 die van ESS.

In de verschillende generaties DP 4xx zijn verschillende merken dac chips verwerkt, waardoor allen wellicht ook een ietwat ander karakter hebben.



Dat bedoel ik, hier zitten chips in van de leverancier waar brand is geweest.  ;)

vanzomereng

#45
Citaat van: graafie op januari  7, 2024, 10:58:02:D  :D  :D  Mijn geldboom staat in de ruststand dus ik moet even rustig aan doen. Als ik heel eerlijk ben dan zou ik na 15 jaar B&W ook best eens iets anders willen. Helemaal na gisteren, als je kijkt wat zo'n Focal Kanta 1 neerzet... :clapping:  :clapping:  :clapping:
Er is zoveel fraais te koop, waarbij binnen een bepaalde zelfde prijsklasse de kwaliteitsverschillen echt niet zo groot zijn en het meer een smaak kwestie wordt.
Ik zou lekker alvast je nu al breed oriënteren en genieten van dit lange voorspel.  Mijn ervaringen met geldbomen is, dat deze na ca. 1 jaar
weer in de bloei staan.  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

graafie

#46
Man man, wat klinkt die combi lekker.....


FS249

Heel mooi zo en met dat rooster zit het wel goed qua koeling.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

addesmo

Nou...die Technics word niet gekoeld  ;D

graafie

#49
Citaat van: addesmo op januari 10, 2024, 17:28:17Nou...die Technics word niet gekoeld  ;D

Die staat er warmpjes bij.  :D
Valt trouwens heel erg mee hoor wat er af komt aan warmte.