Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: J.S. op november 12, 2012, 08:23:23
Misschien compenseer ik het al door Eichmann (plastic) bullets met 47 Labs draad te gebruiken als interlink: zit bijzonder weinig metaal in het geheel  ;)

EDIT: moeite met schrijven...
L.O.I. Cursusje dan? :D

Paul1967

Joepie mijn nieuwe stands zijn binnen voor mijn Harbeth's: Custom Design FS104 Signature (61cm) in geheel zwarte uitvoering.
Topplaat is 165mm x 180mm, dus de P3's passen er mooi op.


Bij mijn vorige speakers "Tannoys Autograph mini" had ik blu-tack/pritt buddies tussen stand en speaker, nu ook weer gebruiken?

Ze komen te staan op een zware tegel. Wat zal het beste resultaat geven (minder doorgifte naar grond, houten vloer in dit huis en geen beton dus dreunt snel door):
-met de stalen spikes zo op tegel
-met de stalen spikes en schoteltje op tegel
Rubber spikes, geldopjes etc nooit gebruiken toch voor onder een stand?

tompj

#1477
Mooi. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet met de Harbeths erop....

Sorry, geen idee hoe je dat het beste doet met spikes/tegels. Blu tac wordt meestel wel aanbevolen. Gebruik ik zelf ook, maa heb nooit iets anders geprobeerd.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

vanzomereng

Citaat van: Paul1967 op november 12, 2012, 20:24:31
Joepie mijn nieuwe stands zijn binnen voor mijn Harbeth's: Custom Design FS104 Signature (61cm) in geheel zwarte uitvoering.
Topplaat is 165mm x 180mm, dus de P3's passen er mooi op.


Bij mijn vorige speakers "Tannoys Autograph mini" had ik blu-tack/pritt buddies tussen stand en speaker, nu ook weer gebruiken?

Ze komen te staan op een zware tegel. Wat zal het beste resultaat geven (minder doorgifte naar grond, houten vloer in dit huis en geen beton dus dreunt snel door):
-met de stalen spikes zo op tegel
-met de stalen spikes en schoteltje op tegel
Rubber spikes, geldopjes etc nooit gebruiken toch voor onder een stand?

Fraai,  kan je ze ook vullen met zand ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#1479
Citaat van: Paul1967 op november 12, 2012, 20:24:31
Joepie mijn nieuwe stands zijn binnen voor mijn Harbeth's: Custom Design FS104 Signature (61cm) in geheel zwarte uitvoering.
Topplaat is 165mm x 180mm, dus de P3's passen er mooi op.


Bij mijn vorige speakers "Tannoys Autograph mini" had ik blu-tack/pritt buddies tussen stand en speaker, nu ook weer gebruiken?

Ze komen te staan op een zware tegel. Wat zal het beste resultaat geven (minder doorgifte naar grond, houten vloer in dit huis en geen beton dus dreunt snel door):
-met de stalen spikes zo op tegel
-met de stalen spikes en schoteltje op tegel
Rubber spikes, geldopjes etc nooit gebruiken toch voor onder een stand?
Idd. erg fraai, good choice! Ben benieuwd naar de plaatjes van stand + speakers!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Paul1967

Citaat van: VANZOMERENG op november 12, 2012, 20:38:07
Fraai,  kan je ze ook vullen met zand ?

Ja, de midden pilaar is te vullen met bv vogelzand.

Denk dat ik ze maar op de tegel ga zetten als afgebeeld op de foto (spike met schoteltje eronder), geeft ook geen krasjes in tegel. ;)

Cyreg

Heb gisteravond afscheid genomen van m'n mooie M30's  :(

De M30's bevielen me wel zo goed dat ik vrijdag j.l. toch even de 1e luisteraar had afgezegd.
They grow on you, in goed nederlands en ....
....ik vind ze eigenlijk toch overall wat beter (na wat netaanpassingen) dan de C7.

Gisteren na 'n dag of 4 alleen maar M30 luisteren, tja wat zal ik zeggen....
Betere strakkere drogere bas, compactere pittigere klank, betere plaatsing zonder te hifi, betere stemmen, spannender.......en dat allemaal nog niet eens ideaal (oorhoogte) geinstalleerd.

Gisteravond laat wel weer de C7's (waren al vóór afgelopen weekend ingepakt) geinstalleerd.
In 1e instantie valt dan op dat het allemaal wat losser, matter en afgeronder klinkt.
Met wel wat diepere maar niet zozeer betere bas.
Alles klinkt wat verder weg maar, voor mij als positief iets, wel 'n iets groter geluidsbeeld dat vollediger in 'n ruimte staat??
....nou ja leg het maar weer 'ns uit!
En nu met kleine netaanpassing wel al weer wat pittiger klinkend.

Maar uit ervaring weet ik gelukkig ook dat je na 'n paar dagen wel zo weer bent gewend  ;D
Kortom ik had liever die C7's verkocht, maar had nog geen enkele reactie gehad op de verkoop en geen zin om ze hier nog maanden te hebben staan en dan misschien voor nog lagere prijs  :sadlike:

Maar dus.....wel weer 'n mooie Harbeth ervaring rijker.
Volgende > SHL5??? haha  :police:
Volgens Bjorn, die hier was, is m'n ruimte niet groot genoeg (verwacht probleem basweergave!)
Eerst maar weer 'ns lekker wennen en luisteren naar m'n C7's ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

botsen

Ik zou kijken of ik n mooi paartje m30 kon vinden en de Compact te koop zetten...  ;D

Cyreg

#1483
Of....misschien 'n gebruikt paartje M30.1's als de M30.2's uitkomen  :hehe:
Duurt nog maar 15 jaar  :devil:

Maar, zoals eerder al gezegd > relatie met de C7's komt vast wel weer goed
Ik heb er al 2 jaar lang veel plezier van gehad, dus...
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Martin!!!

Citaat van: Cyreg op november 14, 2012, 09:53:23
Heb gisteravond afscheid genomen van m'n mooie M30's  :(

Sterkte met de verwerking van dit verlies.....

Kun je iets vertellen over de netaanpassingen die je doet?
mainly British stuff

Cyreg

#1485
Was net 'n maandje geleden weer even op zoek gegaan naar nog betere synergie mbt netspul  ;)
Oa 'n mooi Harmonic v2 blokje van CP (ChristiaanPunter) hier beluisterd.
Goede klankkwaliteit, maar de klankbalans bleek wat te donker, te vol in mijn C7 setup.

Met de M30 vond ik dat m'n standaard ArtSpeakblokje wat te flauw en te breeduit? klonk  :unsure:
"No name" standaard 6x blokje met C15 ingang opgevist uit m'n spulletjes.
Ook met m'n  "no name" netsnoertjes gespeeld op allerlei manieren (wel juiste fase/neutral  ;))
Veelal verandert daardoor, naast kwaliteit, vooral de klankbalans, met al z'n gevolgen  :o
Klonk IMO het beste met de ArtSpeak netsnoertjes, ook als C15 toevoer, in combi met de M30's.

Dus nu weer even op zoek naar de beste synergie met m'n C7's, naast het ArtSpeakblokje.
Heb op dit moment 'n Goldkabel Flex 6x verdeeldoos in beeld met C15 aansluiting, misschien.......
Zo'n C15 aansluiting geeft inderdaad best wat flexibiliteit mbt toevoer-netsnoertje  ;)

Kortom niks dramatisch, behalve misschien voor "non-hoorders" AKA "non-believers" ? :-X

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op november 14, 2012, 09:53:23
Heb gisteravond afscheid genomen van m'n mooie M30's  :(

De M30's bevielen me wel zo goed dat ik vrijdag j.l. toch even de 1e luisteraar had afgezegd.
They grow on you, in goed nederlands en ....
....ik vind ze eigenlijk toch overall wat beter (na wat netaanpassingen) dan de C7.

Gisteren na 'n dag of 4 alleen maar M30 luisteren, tja wat zal ik zeggen....
Betere strakkere drogere bas, compactere pittigere klank, betere plaatsing zonder te hifi, betere stemmen, spannender.......en dat allemaal nog niet eens ideaal (oorhoogte) geinstalleerd.

Gisteravond laat wel weer de C7's (waren al vóór afgelopen weekend ingepakt) geinstalleerd.
In 1e instantie valt dan op dat het allemaal wat losser, matter en afgeronder klinkt.
Met wel wat diepere maar niet zozeer betere bas.
Alles klinkt wat verder weg maar, voor mij als positief iets, wel 'n iets groter geluidsbeeld dat vollediger in 'n ruimte staat??
....nou ja leg het maar weer 'ns uit!
En nu met kleine netaanpassing wel al weer wat pittiger klinkend.

Maar uit ervaring weet ik gelukkig ook dat je na 'n paar dagen wel zo weer bent gewend  ;D
Kortom ik had liever die C7's verkocht, maar had nog geen enkele reactie gehad op de verkoop en geen zin om ze hier nog maanden te hebben staan en dan misschien voor nog lagere prijs  :sadlike:

Maar dus.....wel weer 'n mooie Harbeth ervaring rijker.
Volgende > SHL5??? haha  :police:
Volgens Bjorn, die hier was, is m'n ruimte niet groot genoeg (verwacht probleem basweergave!)
Eerst maar weer 'ns lekker wennen en luisteren naar m'n C7's ;)
Hoe groot (klein :P) is jouw ruimte dan "CY"?

Martin!!!

Citaat van: Cyreg op november 14, 2012, 11:02:52
Dus nu weer even op zoek naar de beste synergie met m'n C7's, naast het ArtSpeakblokje.
Heb op dit moment 'n Goldkabel Flex 6x verdeeldoos in beeld met C15 aansluiting, misschien.......
Zo'n C15 aansluiting geeft inderdaad best wat flexibiliteit mbt toevoer-netsnoertje  ;)

Heb ze net allebei even opgezocht ze lijken qua uiterlijk wel erg op elkaar de ArtSpeakblokjes en Goldkabel Flex doosjes......

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe blokjes/dozen dus keep us posted!
mainly British stuff

Cyreg

Beide blokjes zullen van Duitse fabrikant APSA komen denk ik, wel met wat specifieke eisen  ;)

Ik hou het nu even bij niet-bedrade, maar met mechanische strippen verbonden verdeeldozen  ???
Heldere klank en om te proberen het zo simpel mogelijk en relatief niet duur te houden.

De extra 10 A glaszekering in dit Goldkabel blok is eigenlijk wel jammer en overbodig, maar....
Vanmiddag besteld bij sponsor HifiSupply en....we zullen het wel horen  :notify:


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

Citaat van: twani op november 14, 2012, 12:03:29
Hoe groot (klein :P) is jouw ruimte dan "CY"?

PC-, slaap- en audio/TV-kamer is niet echt klein, maar plaatsing lijkt het echte probleem.
L6xB4xH3, halverwege L6 schuinaflopend van 3m naar 1m
Achter de speakers 'n volle boekenkast (vlgns HUG kan dat prima)
En oa 'n 2-persoonsbed midden in de kamer > goede demping  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Martin!!!

Citaat van: Cyreg op november 14, 2012, 14:03:33
Vanmiddag besteld bij sponsor HifiSupply en....we zullen het wel horen  :notify:

En lezen hoop ik....
mainly British stuff

twani

Citaat van: Cyreg op november 14, 2012, 14:19:05
PC-, slaap- en audio/TV-kamer is niet echt klein, maar plaatsing lijkt het echte probleem.
L6xB4xH3, halverwege L6 schuinaflopend van 3m naar 1m
Achter de speakers 'n volle boekenkast (vlgns HUG kan dat prima)
En oa 'n 2-persoonsbed midden in de kamer > goede demping  ;)
Mmmmm, in absolute maten inderdaad wat kleiner dan mijn ruimte (10x5x2.5), mijn SHL5 expertise :D zal dus geen hulp kunnen zijn.
Haal jij 75 cm van de achterwand "CY"?

Cyreg

Voorzijde C7 is 75 cm van achtermuur, oftewel > achterkant van C7 is 15 cm vd boekenstelling  ;)
En met hooguit nog 10 cm speling naar voren toe, anders struikel ik erover.
En de C7´s klinken nu ook best wel al vol genoeg (tja met net die M30´s de deur uit, haha)

Ik denk zelf  dus: inderdaad maar niet eens proberen, Bjorn zal het weten  :D 
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Als ik de afstanden zo zie zeg ik: dit is géén SHL5 werkplek, komt serieus Bas uit een SHL5 namelijk...

tompj

Citaat van: twani op november 14, 2012, 15:47:48
Als ik de afstanden zo zie zeg ik: dit is géén SHL5 werkplek, komt serieus Bas uit een SHL5 namelijk...
Denk je dat 75 cm afstand tot achterwand minimum is voor een SHL5 Twani? En heb je het dan over voorzijde of achtzijde van de speaker. Ik vraag dit omdat ik een SHL5 nooit gehoord heb en vooral geinteresseerd ben wanneer hij in mijn opstelling ook tot zijn recht komt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#1495
Citaat van: tompj op november 14, 2012, 18:20:47
Denk je dat 75 cm afstand tot achterwand minimum is voor een SHL5 Twani? En heb je het dan over voorzijde of achtzijde van de speaker. Ik vraag dit omdat ik een SHL5 nooit gehoord heb en vooral geinteresseerd ben wanneer hij in mijn opstelling ook tot zijn recht komt.
In mijn kamer ben ik gedurende de periode dat ik de SHL5 bezit stukje bij beetje vérder van de wand áf gaan spelen.
Ben begonnen met een 30 cm afstand achterzijde speaker tot achterwand hetgeen prima ging (is dan tevens wel het minimum denk ik), daarna dóór naar een cm of vijftig en vervolgens uitgekomen bij de door Harbeth én Garmt aanbevolen minimale 75 cm.
Nogmaals 30 cm ging prima, echter iedere stap verder van de muur deed vooral de ruimtelijkheid en "imaging" veel goed. Hieruit zou je dus de conclusie moeten trekken dat, indien je de SHL5 volledig wilt uitnutten, je daadwerkelijk met redelijk wat afstand tot de achterwand moet draaien.
Overigens is bij mij ook zijwaarts die ruimte minimaal aanwezig ;)
Weet niet waar je woont, je bent natuurlijk altijd welkom ;)

PS; de SHL5 is zowel fysiek als qua klankpresentatie best een flinke jongen. Je ziet zelfs potentiéle M40 kopers, ná een direct vergelijk met de SHL5, soms naar de laatstgenoemde uitwijken....
 

tompj

Citaat van: twani op november 14, 2012, 19:06:16
In mijn kamer ben ik gedurende de periode dat ik de SHL5 bezit stukje bij beetje vérder van de wand áf gaan spelen.
Ben begonnen met een 30 cm afstand achterzijde speaker tot achterwand hetgeen prima ging (is dan tevens wel het minimum denk ik), daarna dóór naar een cm of vijftig en vervolgens uitgekomen bij de door Harbeth én Garmt aanbevolen minimale 75 cm.
Nogmaals 30 cm ging prima, echter ieder stap verder van de muur deed vooral de ruimtelijkheid en "imaging" veel goed. Hieruit zou je dus de conclusie moeten trekken dat, indien je de SHL5 volledig wilt uitnutten, je daadwerkelijk met redelijk wat afstand tot de achterwand moet draaien.
Overigens is bij mij ook zijwaarts die ruimte minimaal aanwezig ;)
Weet niet waar je woont, je bent natuurlijk altijd welkom ;)

Duidelijk. Ben inderdaad nieuwsgierig. Wat dacht je van een bezoekje waarbij ik mijn versterker meeneem. Hebben we beiden wat onbekends te beluisteren...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Accuphase E250 bekend staand als dé Allrounder op (zéér) hoog niveau, ook wel de "Feingeist" in goed Duits, tegen de MF M6i, dé "sloopkogel" op Bass gebied. Zondermeer een heel interessante vergelijking. :clapping:

Moeten we absoluut even plannen ;)

Groet,
Theo


twani

Kun je gelijk eens de verschillen horen tussen een alom gewaardeerde MF M1 dac op basis van Upsampling,  en een DHTROB NOS dac, hoezo geen verschillen :o

tompj

Citaat van: twani op november 14, 2012, 19:20:06
Kun je gelijk eens de verschillen horen tussen een alom gewaardeerde MF M1 dac op basis van Upsampling,  en een DHTROB NOS dac, hoezo geen verschillen :o
I'm game! Ik ga je PM-en.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element