Thuis Bioscoop Zolder *Is Niet Meer*

Gestart door Sander Nooy, maart 2, 2005, 17:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Sander Nooy

ghehehehehe ... met een hamer past ALLES :P

Ik sjek eerst de goedkope oplossing wel. 4 dikke spijkers. 2stukken MDF op elkaar.

Mocht dat nou niet werken, kan ik altijd nog officiele spullen kopen ;)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Arno P

Citaat van: Sander Nooy op juli  3, 2005, 19:25:43
ghehehehehe ... met een hamer past ALLES :P

Ik sjek eerst de goedkope oplossing wel. 4 dikke spijkers. 2stukken MDF op elkaar.

Mocht dat nou niet werken, kan ik altijd nog officiele spullen kopen ;)

Ik zou geen spijkers nemen die duw je nl terug...zelftappers of spitsgeslepen boutjes (door en door) werken mi beter

Sander Nooy

Mjah .. dat lijkt mij inderdaad ook beter .. maar zo erg staan de speakers nou ook weer niet te dreunen hoor ;)

Al zou ik dat wel graag willen, maarja da's niet zo best voor de burenrelatie (die toch al niet zo is :P) en dan slaapt die kleine ook nog eens onder de HT kamer ;)

Magoed, duurt nog een weekje. Daarna uiteraard weer fotos :D
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

brimbrammer

Citaat van: Sander Nooy op juli  3, 2005, 18:11:11

Wil wel eens kijken wat die dingen kosten dan ;)
33,- per vier ... heb 4 x 4 nodig. Zou me 130.- kosten ... dat is geen low-cost ;)

Voor die prijs ben je wel direct klaar en het is goed en netjes. :D
Het blijft een dure hobby natuurlijk.  :-\

Sander Nooy

Aargh .. kan niet wachtn ... ben nu tot volgende week op vakantie ;) :P

Daarna snel die Barcos halen.

Hoop dat je volgende week ergens tijd hbt, losha ... kan wel wat hulp gebruiken denk ik.

Btw, passen de lenzen van de BD P/C in de BD600 ?
Dus SD130 lenzen ipv SD187 ?

take5

Ha die Sander! Dus jij zit gewoon op het forum in je vakantie  ::) Misschien moet je maar eens reageren in het "Je bent verslaafd aan het htforum als je..." topic  ;D

Je oude CRT staat een beetje te acclimatiseren bij mij. Gisteren voor het eerst geconvergeerd, ging best aardig vond ik zelf. Heb toch een paar vraagjes nog erover die in mijn topic "Sony 1041QM" bij projectie staan. Raar dat de projector niet werkt met die blauwe kabel erin vind je niet? Als jij nog tips hebt?

jantje112

Citaat van: Sander Nooy op juli  6, 2005, 17:04:47
Aargh .. kan niet wachtn ... ben nu tot volgende week op vakantie ;) :P

Daarna snel die Barcos halen.

Hoop dat je volgende week ergens tijd hbt, losha ... kan wel wat hulp gebruiken denk ik.

Btw, passen de lenzen van de BD P/C in de BD600 ?
Dus SD130 lenzen ipv SD187 ?

Past wel, alleen zijn de 187 beter dan de 130, in geval van wear is het allemaal weer een ander verhaal.

Sander Nooy

@take5
hahaha .. ja .. alleen heb ik steeds niet al te vel tijd.
Maandag ben ik weer terug, kan ik je overal mee helpen.

@jantje
Op de 187 zit (de fotos gelovend) veel meer wear dan op de 130 ... denk dat de keuze makkelijk is.
Zijn de buizen in de barcos makkelijker te vervangen dan in de sony ?

jantje112

Citaat van: Sander Nooy op juli  7, 2005, 16:00:56
@jantje
Op de 187 zit (de fotos gelovend) veel meer wear dan op de 130 ... denk dat de keuze makkelijk is.
Zijn de buizen in de barcos makkelijker te vervangen dan in de sony ?

Nee, beide even makkelijk ;)

Sander Nooy

Nou, dat wordt vervangen dus.

Kan niet wachten.

Sander Nooy

Goed de Barcos zijn binnen ... nu nog "even" instellen :P

Leuk om weer zo aan de gang te zijn. Die Sony was gewoon Af en Klaar om mee te kijken. Films kijken is leuk, maar klooien met de projector is minstens zo leuk om te doen :)

Denk dat ik ook de opstelling ga aanpassen, met de apparatuur achter me .. geen lampjes meer in het zicht .. en ik heb niet zulke achterlijk lange kabels meer nodig.
Scheelt geld en is nog eens handig ook. Hoef ik niet meer op te staan om het DVDtje te wisselen :D

Uiteraard volgende fotos snel ;)

Sander Nooy

Zo .. de hele kamer even omgegooid. Ik dacht altijd dat mensen die over de lichtjes op de apparatuur zeurpieten waren .. maar ze hebben gelijk ;)

Daarom nu alle apparatuur achter de Barco en Bioscoopstoelen gezet. Ziet er voor gelijk netter uit. (als alle troep straks is opgeruimd ;))

En even een lekker simpel tafeltje in elkaar gedraaid voor de Barco. Mijn vrouw wilde graag het onderstuk van de kinderstoel terug :P

Even een tijdje niks gedaan boven, maar merk dat het toch leuk blijft om te doen. En het houdt je van de straat.
Merk wel dat het lekker warm wordt boven .. toch misschien es kijken naar een goedkope airco :)

Goed, op naar de fotos. Links, rechts en de volledige view van de opstelling. En een closeup van de Barco.

astrobart

heee deze barco ziet er wel lekker strak uit, lijkt wel een nieuwe ;D ::)

Sander Nooy

Hij ziet er inderdaad niet slecht uit .. binnenkant is ook niet zo heel vies. Maar denk wel dat ik hem nog even helemaal ga schoonmaken.

"Even" alle boards eruit en schoonzuigen. Boards een beetje afstoffen.

Er zit ook schimmel op de groene buis. Die moet ook nog schoongemaakt worden. Was zo te zien al eens gebeurd. De groene buis heeft geen groene vloeistof meer. Maar doorzichtig. Blijkt dus niet uit te maken. Want het plaatje wat er nu uitkomt heeft genoeg groen :)

En er zit wear op de blauwe. Maar dat is bijna niet te merken in het beeld. En de burn die erop zit, zit helemaal bovenin en buiten het raster. Ook geen probleem mee. Toch wel even kijken naar die Barco Data. Als de buizen die daar in zitten echt nog helemaal WIT zijn. Zit ik er toch over na te denken ze te verwisselen. Maar dat komt later wel.

Speaking of which. Ik denk dat ik die lenzen van de Data er zo maar es afschroef. Wil ze wel eens zien ;)

Sander Nooy

Goed. Ze zijn niet HAGELwit .. maar wel normaal. Als ik hem werkend krijg is het goed te doen.

Helaas krijg ik ze niet zomaar over in de BD600, dus niet omwisselen. Van het weekend dus samen met losha het apparaat helemaal schoongemaakt.
Ook de groene buis met fungus. Die is eruit. Helaas laat wel het fosfor los van de buis. Erg jammer. Maarja, heb al weer een nieuwe van Paulie. Alleen nog even ophalen.

Beeld ziet er nu al leuk uit. Maar kan nog vele malen beter (aldus losha ;)) Ben benieuwd. Ik zet zo even wat fotos neer van het schoonmaak gebeuren. Aangezien er genoeg fotog**le mensen rondlopen ;D

Sander Nooy

goed hier wat fotos ... dit is em dan ... viezig en stoffig ... helemaal schoongemaakt met kwast(je) en de stofzuiger. Was echt nodig.

Sander Nooy

Ziet er een beetje jammer uit zo leeg .. maar wel mooi schoon gemaakt.

Tweede plaatje staat hij te schitteren. Bijna geen stof meer te zien. Hij ruikt ook gelijk beter. Niet zo stoffig meer.

Sander Nooy

Natuurlijk het shot wat bekend is bij een heleboel mensen ;)

En een hele lege buis. Net omgespoeld met ammoniak en tweemaal met water.

Hier kan je goed zien dat het fosfor loslaat. Helaas. Op naar de nieuwe buis :P

Sander Nooy

Enige nadeel als het kamertje maar 2.5 bij 4 meter groot is en je moet twee barcos, server cube, 19" monitor, 14" monitor, al je DVDs, gereedschap, stoelen, aparatuur EN ikzelf nog in het kamertje moet proppen .. het is er VOL

Sander Nooy

Binnenkort volgen er fotos van het beeld zelf .. als ik er eindelijk aan toe kom aan te gaan convergeren .. er zitten TE weinig uren in een dag.
Die 24 die ze bedacht hebben is echt TE kort ;D ;)

Sjors

Heerlijk man (je snap wel wat ik bedoel  ;)  )   maar wat ik niet begrijp waar dat blauwe water vanaf komt, dus de vraag: waar komt dat blauwe water vanaf?  :D

Sander Nooy

Geloof het of niet .. dat is de glycol die uit de GROENE buis komt.
Hij was al eens schoongemaakt, en denk niet dat de oude groen gekleurde glycol terug is gedaan.

Walter_PPK

Is door het spoelen het fosfor van de buis gekomen?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Sander Nooy

Neej... Het zat er al. Maar daar kwam ik pas achter toen ik ze ging schoonmaken :S

Daarnaast, als iemand moeite heeft met het schoonmaken van de fungus in de buis.
Gewoon doen. Ik dacht ook dat het moeilijk en "eng" zou zijn.
Maar het kan echt niet simpeler. Je moet alleen geduld hebben met het er uit laten lopen van de glycol ;D :P

robbie12345

Ben erg benieuwd naar het resultaat als dadelijk alles hangt. Ik ga in een vergelijkbare kamer mijn bd800 ophangen :P (misschien is mijn kamer toch iets te klein voor zo'n apparaat...)
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm