Start zelfbouw Sub, Info aub :D

Gestart door supernova, april 5, 2010, 16:03:43

Vorige topic - Volgende topic

supernova

Goede dag mensen, ik ben nieuw op dit forum.

Nu had ik even wat vragen :D

Ik zou beginnen met een zelfbouw sub om in de toekomst te gebruiken in combinatie met mijn CM1 CM9 en CMC van Bower & Wilkins

Prioriteit is muziek !

Ik heb geen 2 linker handen dus ik zie het wel zitten om zelf een subwoofer te maken  :xmas:
kunnen jullie mij onderdelen aanraden ?
want daar heb ik niet echt een flauw idee van..

mijn eerste idee was om in de zelfde lijn de ASW10CM van B&w te kopen,
maar ik zie hier mensen met een veel groter en zwaarder systeem die soms veel duurder is :D met een zelfbouw sub.
zijn deze dan een pak beter ?

Voorwaarden zijn dat deze sub kast zo klein mogelijk is met een groot vermogen :D ik heb graag een harde bass :D

grtz !
Pioneer vsx 1018-AH, Bower & Wilkins CM1, ( binnenkort CM9 CMC ) + zoek nog een extra Eindversterker voor de CM9. iemand een idee ? Pm mij :)

Crissis

Wat is klein in jouw ogen? Er zijn ook mooie betaalbare subs, denk aan BK...
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

supernova

Wel, iets in de zin van de ASW10CM van b&w ? mag wel wat groter natuurlijk.

maar liefst de vierkante vorm behouden. die kan ik dan mooi integreren in mijn systeem.

Edit: ik zal BK even bekijken :D
Pioneer vsx 1018-AH, Bower & Wilkins CM1, ( binnenkort CM9 CMC ) + zoek nog een extra Eindversterker voor de CM9. iemand een idee ? Pm mij :)

Crissis

Das wel erg klein, je Gemini II is misschien wel een optie voor je? Zit rond dezelfde afmetingen, vierkant, goede reviews en betaalbaar.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

supernova

Prijs is niet zo een punt, het mag wel wat kosten maar het moet dan wel opwegen kwa kwaliteit tegenover de 10CM
Ik had er toch een 1300 voor voorzien.

het mag wel wat groter zijn, zolang het maar een kubus blijft. ik vind de asw 10cm toch net te klein.

en het zou in Gloss black moeten te krijgen zijn  :D

Crissis

Alle BK subs zijn in gloss black te verkrijgen! :)
De BK XXLS 400 is enorm populair op dit forum en staat erg goed aangeschreven.. Houd je mooi nog wat geld over voor je eindversterker ;)

supernova

Ok, bedankt al voor uw ingeving ;) ik zal deze avond wat opzoekingswerk doen.

Even postje plaatsen over de eindversterker ;)

grtz

Crissis

B.

Tegen de prijs van die BK sub kun je bijna niet bouwen..

Peerless XXLS12
Hypex DS4.0 €298,00.
Peerless XXLS-308-4  €145,20.
MDF: €20,00.

Totaal: €463,20.
Nieuwprijs BK XXLS 400 € 515,20.

En dan zitten er ook 5 meter kabels en spikes bij :)

Interficior

En dan moet je nog nagaan dat je nu maar 20 euro hebt gerekend voor het MDF terwijl dit meestal meer kan worden. Ook moet je niet vergeten dat de afwerking (lak/fineer) ook veel kost, en alle kleine dingetjes zoals een kabel, schroefjes, afdichtband et cetera nog redelijk aantikken.
Take it or lease it

Robke

Kijk ook eens naar XTZ subwoofers, die gaan doorgaans niet zo laag als een BK maar spelen wel een stukje strakker.
In pianolak zwart leverbaar en voor die prijzen denk je er niet eens aan om zelf een sub te gaan bouwen. ;D

B.

Citaat van: Robke op april 18, 2010, 17:17:55
Kijk ook eens naar XTZ subwoofers, die gaan doorgaans niet zo laag als een BK maar spelen wel een stukje strakker.
In pianolak zwart leverbaar en voor die prijzen denk je er niet eens aan om zelf een sub te gaan bouwen. ;D

Strakker dan BK? Lijkt me niet. BR v.s. gesloten.

vince

En daar moet ik mij aansluiten, gesloten klinkt over het algemeen toch beter dan basreflex. Daarnaast is BK XXLS400 voorzien van een elektronische correctie in het laag, waardoor deze zeer laag doorloopt.

B.

Ik vraag mij trouwens af hoe de XXLS400 presteert t.o.v. de Monolith (ook BR).
De LAB12 in simulatie kwam er bij mij pas echt goed uit in belachelijk grote behuizingen met veel versterker vermogen.

yorkie13

de Monolith geeft meer druk bij 20 hz, terwijl de xxls400 heel geleidelijk afvalt onder de 20 hz
het verschil is iets van 3 tot 4 db

B.

Citaat van: RA SUBS op april 19, 2010, 12:22:17
de Monolith geeft meer druk bij 20 hz, terwijl de xxls400 heel geleidelijk afvalt onder de 20 hz
het verschil is iets van 3 tot 4 db

En welke klinkt strakker met muziek?

yorkie13

ik speel zelf met de xxls400 8), die heeft MIJN persoonlijke voorkeur

morca

JL audio 12 w 3 v3-4  200euro
hypex ds4.0  300 euro
antimode 260euro bij RA subs

heb zelf een versie 2 van Jl deze loopt na een meting met een dsp van behringer vlak tot de 16 hz en klinkt zeeeeeeer muziekaal
en bij film is ie wel heeel erg tof gaat superlaag
JL bouwt erg goeie woofer vreemd genoeg zie ik ze (te) weinig hier op het forum ik ga er binnenkort weer 1 bouwen voor een goeie vriend net zo als ik je net als voorbeeld laat zien
die komt hier vaak en weet nou wel wat ie wil ;)

grtz Morca