The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Zefanja

Hey Martijn,
Je topic even vlug doorgekeken en mooie set man.
Zeker onder de indruk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Quote from: Zefanja on January 28, 2011, 15:47:20
Hey Martijn,
Je topic even vlug doorgekeken en mooie set man.
Zeker onder de indruk.
Dankje :)
Ben er ook zeer tevreden over, en ook nog steeds op zoek naar weer kleine verbeteringen ;D

Jij hebt anders ook niks te klagen hoor, zeker niet met die nieuwe speakers die eraan zitten te komen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MG76

Mooie set heb je! En dan vooral al op jouw leeftijd...

Speel je veel PS3, zal wel vet klinken zeker op die set? Wat voor spellen speel je zoal?

Martijnst1990

Quote from: MG76 on January 28, 2011, 17:07:15
Mooie set heb je! En dan vooral al op jouw leeftijd...

Speel je veel PS3, zal wel vet klinken zeker op die set? Wat voor spellen speel je zoal?
Dankje :) Let wel, ben inmiddels bijna een maand 21  ;D

Speel niet heel vele op de PS3, ben een spel gauw zat. Maar bijvoorbeeld Medal of Honor en Battlefield: Bad Company 2 klinken erg goed ja. Je zit wel echt in de actie. Speel nog wel veel GT5, maar dat zijn natuurlijk alleen auto geluiden en dat gaat redelijk snel vervelen ;)

Het wachten is nu op Killzone 3, wat wel weer erg goed gaat klinken, vorige deel had ook 7.1 DTS ondersteuning.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Zo, mijn eerste stap in stroom wereldje  :P

Vandaag via het forum een Belden power cord ontvangen. Ga hem straks is aansluiten om te kijken of ook ik verschil kan ontdekken. Ben tot op heden nogal sceptisch, maar laten we eerlijk zijn: dat was ik ook met LS kabels  ::)

Toch even gauw een fotootje gemaakt, ook al is het maar een zwarte kabel :P

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Waar ga je deze op aansluiten?

Ik ben ook nogal sceptisch wat zoiets betreft, maar lijkt me dat je er sowieso wel iets van verwacht aangezien je dit nu gekocht hebt...

Madhouse

Mooie upgrade! Ik ben heel benieuwd of je wat merkt  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: HTip on February  9, 2011, 19:32:46
Leuk! Ik ben benieuwd of je ook verschil hoort :music:
Dankje, zal mijn bevindingen hier uiteraard posten :)
Quote from: MG76 on February  9, 2011, 19:45:06
Waar ga je deze op aansluiten?

Ik ben ook nogal sceptisch wat zoiets betreft, maar lijkt me dat je er sowieso wel iets van verwacht aangezien je dit nu gekocht hebt...
Ga hem op mijn receiver aansluiten, heb gelezen (en verwacht ik zelf ook) dat hier de meeste winst op valt de halen. Mocht ik echt geen verschil merken is hij ook zo weer verkocht, of ik laat hem zitten voor de looks, zo duur was hij niet :P
Quote from: Madhouse on February  9, 2011, 19:47:26
Mooie upgrade! Ik ben heel benieuwd of je wat merkt  ;)
Dankje, ik ook ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Heb de Belden er nu een tijdje op zitten en moet nog wat meer testen, maar heb toch het idee wat verschil te merken!  :happy: Ga van het weekend wat uitvoeriger testen door nog is te wisselen met het standaard power cord.

Wat merk ik? Heb het idee dat het toch net wat rustiger klinkt, kan het net wat harder zetten zonder er moe van te worden, komt dit bij iemand enigszins bekend voor?

Daarnaast ben ik toch maar is gaan wennen aan de Pure Direct functie. Eerst vond ik het niks, had het idee dat het allemaal wat flets klonk, om het zo maar is te beschrijven. Nu de afgelopen dagen heel wat muziek geluisterd en ben er nu helemaal aan gewend en het klinkt toch erg lekker! Zo ook met films, surround lijkt echt veel beter tot zijn recht te komen. Heb heel veel verschillende stukjes film getest en alles klonk een stuk beter dan als de receiver op standaard staat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on February  9, 2011, 22:11:38
Heb de Belden er nu een tijdje op zitten en moet nog wat meer testen, maar heb toch het idee wat verschil te merken!  :happy: Ga van het weekend wat uitvoeriger testen door nog is te wisselen met het standaard power cord.

Wat merk ik? Heb het idee dat het toch net wat rustiger klinkt, kan het net wat harder zetten zonder er moe van te worden, komt dit bij iemand enigszins bekend voor?

Ik vind het geluidsbeeld ook veel rustiger overkomen en vooral het laag enorm strak! Dus je beleving klopt wel!

Quote from: Martijn90 on February  9, 2011, 22:11:38
Daarnaast ben ik toch maar is gaan wennen aan de Pure Direct functie. Eerst vond ik het niks, had het idee dat het allemaal wat flets klonk, om het zo maar is te beschrijven. Nu de afgelopen dagen heel wat muziek geluisterd en ben er nu helemaal aan gewend en het klinkt toch erg lekker! Zo ook met films, surround lijkt echt veel beter tot zijn recht te komen. Heb heel veel verschillende stukjes film getest en alles klonk een stuk beter dan als de receiver op standaard staat.

Pure Direct is lekker maar alleen voor analoog, ik luister niet anders. Voor digitaal gebruik ik het niet want dat vind ik niet lekker klinken.
Ik denk dat jij met een andere CD speler nog een hele hoop kunt winnen t.o.v. je Panasonic!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Komt me ook bekend voor. Goede stroom is een basisingrediënt van je set en stabiele(re) stroom zorgt voor minder fluctuatie en dus meer dynamiek. Je speler zal er ook erg veel baat bij hebben...

Ik gebruik sinds ik mijn sub heb geen Pure Direct meer, want dan speelt de sub niet mee en dan mis ik een deel van het fundament. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on February  9, 2011, 22:20:20
Ik vind het geluidsbeeld ook veel rustiger overkomen en vooral het laag enorm strak! Dus je beleving klopt wel!

Pure Direct is lekker maar alleen voor analoog, ik luister niet anders. Voor digitaal gebruik ik het niet want dat vind ik niet lekker klinken.
Ik denk dat jij met een andere CD speler nog een hele hoop kunt winnen t.o.v. je Panasonic!
Ik merk met films vooral dat als ik mijn receiver op Pure Direct zet dat het veel dynamischer word, wat toch wel voor een grotere film ervaring zorgt. Het gekke is ook dat als ik mijn receiver op standard zet en dus wel DTS/DD of de HD formaten afspeel dat er maar heel weinig uit de center komt, terwijl op Pure Direct komen de stemmen echt heel duidelijk uit het midden en alleen uit de center.

Goede CD speler zal zeker een mooie aanwinst zijn, maar voorlopig ben ik hier nog even tevreden mee. Speel wel met het idee om in de toekomst voor een mooie UD speler te sparen :)

Quote from: HTip on February  9, 2011, 23:03:29
Komt me ook bekend voor. Goede stroom is een basisingrediënt van je set en stabiele(re) stroom zorgt voor minder fluctuatie en dus meer dynamiek. Je speler zal er ook erg veel baat bij hebben...

Ik gebruik sinds ik mijn sub heb geen Pure Direct meer, want dan speelt de sub niet mee en dan mis ik een deel van het fundament. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen ;)
Dan word ik toch nog niet gek ;D

Kan me goed voorstellen dat je zo'n sub graag mee wilt laten spelen! ;) Mijn sub is helaas wat minder geschikt voor muziek, klinkt wat rommelig. Daar is de Pure Direct nu een uitkomst voor.

Als ik overigens een BD afspeel op Pure Direct speelt de sub wel mee en staat er ook gewoon DTS HD Mstr op het display van de receiver. Heb net verschillende keren gelezen dat bij Pure Direct ook de speaker afstanden etc. worden uitgeschakeld, maar dat lijkt met mijn Pioneer niet het geval te zijn heb ik het idee. Met welke geluids instelling/surroundmode kijk jij je BD's als ik vragen mag?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

BD's keek ik voorheen met surround op Auto, maar wel zonder EQ. De sub speelt dan optimaal, omdat de speakersettings niet worden gewijzigd. Met Pure Direct worden alle speakers op LARGE gezet, maar dan is de integratie met de sub niet helemaal optimaal.

Met de Oppo wordt dan waarschijnlijk allemaal analoog en postprocessing in de Marantz, maar wel Auto.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Zo, was een middagje vrij en heb toch maar is gedaan waar ik al een tijdje aan liep te denken. Namelijk mijn front speakers is in de lengte/midden van de kamer te zetten om is te horen hoe ze nou klinken als ze volledig vrij staan. Normaal staan ze toch vrij dicht op de muur en de linker staat ook nog is onder het schuine dak. En nu ik de stands daar toch had staan ook maar besloten om de Mission 761's van mijn ma eens te testen.

Hier eerst wat foto's van de test opstelling (let niet op de rommel en de PS3 doosjes op de grond, die lagen er om de plaats van de stand te markeren ;D):



Toch een heel stuk minder diep dan de XTZ's ;D

En de luisterplek:


Verwachting was natuurlijk dat de XTZ een stuk beter zou zijn. Meer detail door de ribbon tweter vooral en dat klopte ook. Hoorde vooral meer instrumenten dan met de Missions en de instrumenten waren makkelijker te plaatsen, het liep allemaal wat minder door elkaar. Ook kwam het geluid wat meer los van de XTZ's. Maar.. ik stond echt versteld van de Missions! Zeker voor het geld (40 euro betaald tweedehands) geven ze een heel mooi en warm geluid, prettig om naar de luisteren.

Wat betreft de plaats van de speaker tov de oude plaats: Een heel verschil. Zit er nu sowieso wat verder van weg wat voor een wat mooier stereo beeld zorgt en het kan wat harder zonder dat het te word, met name de bass. Als ik nou geen bed nodig had had ik ze mooi nog verder naar achter gezet en had ik een beamer opgehangen! :P

Gebruikte nummers:
Once upon a time in the west - Dire Straits Communique
Feeling good - Michael Bublé It's Time
Govermentalist - Joss Stone Colour me free
Nine Million Bicycles - Katie Melua Piece by piece
Piece by piece - Katie Melua Piece by Piece

Pana BD35 2.0 analog out op Pure Direct.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.


Robbert54

en nu?? ga je nog spelen met je indeling? misschien een 1 persoonsbed, dan is een beamer nog niet eens zo'n gek idee.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Ik ga de indeling ook veranderen, waardoor ik een mooie wand van 4 bij 2.5m kan opvullen met een scherm + speakers.
Dat geeft geen beetje een idee hoe groot ik wil projecteren :P

Martijnst1990

Quote from: B. on February 22, 2011, 23:43:04
:music:!


Zeker  8)
Quote from: The Vampire on February 23, 2011, 02:16:26
en nu?? ga je nog spelen met je indeling? misschien een 1 persoonsbed, dan is een beamer nog niet eens zo'n gek idee.
Dit bed is net nieuw, had hiervoor een 1 persoonsbed, maar die was aan vervanging toe. Mooiste zou zijn als er nog een kamer over was waarik dan kon slapen, kon de zolder helemaal gebruikt worden voor een HT :P Eerste maar is wat gaan sparen en tegen die tijd maar is kijken.

Nu staat alles weer op zijn oude plaats. Het klonk wel erg lekker in de lengte, maar is gewoon niet handig.
Quote from: B. on February 23, 2011, 13:00:14
Ik ga de indeling ook veranderen, waardoor ik een mooie wand van 4 bij 2.5m kan opvullen met een scherm + speakers.
Dat geeft geen beetje een idee hoe groot ik wil projecteren :P
Dat gaat heel mooi worden!  :happy: Op wat voor termijn verwacht je dit ongeveer te kunnen doen?

Mocht mijn bed uit de kamer zijn, zou ik wel de perfecte kamer hebben voor een HT, een beetje dezelfde afmetingen als The Chamber of Dreams  :wub:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Chamber of Dreams :wub: :wub: :wub: ben je daar eigenlijk al eens geweest?? echt bizar hoe goed muziek daar klinkt. Gelukkig kon ik het wel loslaten en nog genieten van mijn eigen set, maar het maakt wel ook gelijk heel goed duidelijk wat akoestiek doet. En natuurlijk een perfect afgestelde set.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on February 23, 2011, 20:08:18
Chamber of Dreams :wub: :wub: :wub: ben je daar eigenlijk al eens geweest?? echt bizar hoe goed muziek daar klinkt. Gelukkig kon ik het wel loslaten en nog genieten van mijn eigen set, maar het maakt wel ook gelijk heel goed duidelijk wat akoestiek doet. En natuurlijk een perfect afgestelde set.
Nee, ben ik nooit geweest, ik kan me er ook bijna niks bij voorstellen als ik al die verhalen lees ;D Lijkt mij een hele ervaring, maar laat Philip eerst zijn M&G lijst maar is af zien te werken ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Ik denk dat zo een ruimte een droom van vele van ons is.
Als alles meezit mag ik in maart the chamber of dreams bewonderen.  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Jongens, jongens, met al deze lovende woorden ga ik nog naast mijn schoenen lopen... :worship: :wub:

Vind het niet verrassend dat het in deze vrije opstelling beter klinkt, maar het is ook niet echt reëel. Je zal altijd rekening moeten houden met een muur, maar verder van de muur, indien mogelijk kan natuurlijk wel. In mijn geval is die "muur" dichterbij gekomen, maar door het akoestisch karakter ervan merk ik kwa verlies van ruimtelijkheid of zwaardere bassen er niets van. Wat je dus misschien kan doen is met wat akoestisch materiaal achter je speakers, bijv. Auralex een diffuser geluidsbeeld te creëeren.

Martijn, ik heb nog 2 plaatsen vrij voor september en de inschrijving schijnt gisteren gestart te zijn ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Voorzichtige interesse.

Sander.
Quote from: HTip on February 25, 2011, 08:54:08
Jongens, jongens, met al deze lovende woorden ga ik nog naast mijn schoenen lopen... :worship: :wub:

Vind het niet verrassend dat het in deze vrije opstelling beter klinkt, maar het is ook niet echt reëel. Je zal altijd rekening moeten houden met een muur, maar verder van de muur, indien mogelijk kan natuurlijk wel. In mijn geval is die "muur" dichterbij gekomen, maar door het akoestisch karakter ervan merk ik kwa verlies van ruimtelijkheid of zwaardere bassen er niets van. Wat je dus misschien kan doen is met wat akoestisch materiaal achter je speakers, bijv. Auralex een diffuser geluidsbeeld te creëeren.

Martijn, ik heb nog 2 plaatsen vrij voor september en de inschrijving schijnt gisteren gestart te zijn ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Xander32 on February 25, 2011, 13:40:51
Voorzichtige interesse.

Sander.
Bedankt voor je interesse! Martijn heeft reeds eerder aangegeven een keer te willen langskomen, maar is er nog niet van gekomen. De wachtlijst is nog best lang, maar als je geduld hebt wil ik je er best opzetten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive