The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Ik suggereer ook niet wat beter is en wat niet. Ik geef echter mijn persoonlijke mening en dat blijft in mijn geval fronts. Goed instellen voorkomt ook een hoop ellende.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

bij grote fronts krijg je een laagprobleem erbij, namelijk onder de 40 hz
speel je full range stereo , dan heb je laag onder de 40 hz
en hier gaat het vaak lastig worden betreffende staande golven

zeker iets om mee te nemen als je gaat luisteren bin intosurround

en dat zeg ik die een paar xtz 99.38 gaat plaatsen met 25 cm woofers aan de zijkant :D

Xander32

Quote from: RA SUBS on June  9, 2010, 19:39:36
bij grote fronts krijg je een laagprobleem erbij, namelijk onder de 40 hz
speel je full range stereo , dan heb je laag onder de 40 hz
en hier gaat het vaak lastig worden betreffende staande golven

zeker iets om mee te nemen als je gaat luisteren bin intosurround

en dat zeg ik die een paar xtz 99.38 gaat plaatsen met 25 cm woofers aan de zijkant :D
Maar jij hebt ook een 2x modale woonkamer ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

jawel
maar ik denk dat in de set hier de xtz 99.36 in aanmerking komen

3 baspoorten aan de achterkant, dus ze hebben de ruimte nodig

Xander32

Maar zo te zien ook af te dichten - dat biedt weer perspectief  :lookaround:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Zijn inderdaad af te dichten, dat vind ik wel het voordeel eraan. Het liefst zou ik ze eerst thuis uit proberen natuurlijk, zou ik is kunnen vragen bij Intosurround tegen die tijd. Mijn gevoel ligt bij de 99.36.

Moest je nou echt die foto plaatsen, Ralf?  :inlove:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13


B.

Ik denk toch echt dat het verstandiger is om dezelfde monitors erbij te kopen. Niet alleen je surround wordt er homogener van, maar ook het laag wordt er beter van t.o.v. de vloerstaanders. De vloerstaanders gaan misschien wel door tot 35Hz en de vraag is of je dat wilt uit een 6.5 inch driver, terwijl je een subwoofer hebt staan die daar VEEL beter mee overweg kan en ver daaronder ook nog.

Daarnaast heb je met een monitor vaak een betere ruimtelijke afbeelding, mede dankzij de relatief kleine baffle en slanke stands.

Martijnst1990

Nieuwe upgrade!

Achter speakers moeten toch nog even wachten, vind het voor nu wel even goed klinken, aan het beeld moet ook wat gebeuren ;)

Wat heb ik op het oog? Een Panasonic TX-P42S20, 42" full HD plasma tv dus. Waarom deze, omdat dit ongeveer mijn budget is voor een tv en ik altijd al een zwak voor panasonic plasma's heb gehad. Hebben andere hier ervaring mee of raden jullie mij echt iets heel anders aan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Quote from: Martijn90 on June 20, 2010, 16:27:54
Nieuwe upgrade!

Achter speakers moeten toch nog even wachten, vind het voor nu wel even goed klinken, aan het beeld moet ook wat gebeuren ;)

Wat heb ik op het oog? Een Panasonic TX-P42S20, 42" full HD plasma tv dus. Waarom deze, omdat dit ongeveer mijn budget is voor een tv en ik altijd al een zwak voor panasonic plasma's heb gehad. Hebben andere hier ervaring mee of raden jullie mij echt iets heel anders aan?
Pana heeft mooie plasma`s maar zelf ff zoek-functie gebruiken: zijn aantal draadjes volgeschreven over Panasonic plasma`s ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

donaldk

Voor hetzelfde geld kun je ook een 50" LG nemen, mocht je de ruimte daarvoor hebben. Hebben ook weer hun eigen voor en nadelen, maar daar zijn threads over volgeschreven. Panasonic is gewoon goed spul, maar hebben nu weer iets met floating blacks en rising blacks.

Martijnst1990

Ik ga natuurlijk nog op het forum zoeken, 50" word toch te groot, heb nu 37" en zit op zo'n 2 - 2,5 meter.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on June 20, 2010, 17:59:52
Ik ga natuurlijk nog op het forum zoeken, 50" word toch te groot, heb nu 37" en zit op zo'n 2 - 2,5 meter.
oh dat kan wel met 50" hoor heb ik ook
ik zou ook voor LG gaan. nadeel is de spiegel die ze als glasplaat gebruiken, maar aangezien je op een slaapkamer zit neem ik aan dat je gewoon gordijntje dicht kunt doen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Het kan ook wel, zal ook best wennen, maar toch vind ik persoonlijk 50" net iets te voor op een slaapkamer. Vind 42" gewoon een hele mooie maat en ik heb al gelezen dat de S20 van Panasonic een erg goede tv is voor het geld (625 euro). Morgen nog is bij wat winkels kijken/prijzen vergelijken en dan waarschijnlijk bestellen en daarna mijn tv zien te verkopen  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Als de S20 de directe opvolger is van mijn S10 dan heb je een prachtige plasma aan de muur!
Als ik de BBC serie LIFE op mijn Panasonic kijk vraag ik me af of ik beeldkwaliteit nog wel beter kan voorstellen! :)

Martijnst1990

En hij hangt! Is inderdaad de S20 geworden. Zit alleen nog met het probleem dat het beeld van mijn pc niet passend is, aan alle kanten nog zwarte randen en ik kan maar niet vinden hoe ik het wel passend maak zonder met de tv in te zoomen. Ik ga nog even verder zoeken en googlen en de foto's volgen nog!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Quote from: Martijn90 on June 21, 2010, 19:28:10
En hij hangt! Is inderdaad de S20 geworden. Zit alleen nog met het probleem dat het beeld van mijn pc niet passend is, aan alle kanten nog zwarte randen en ik kan maar niet vinden hoe ik het wel passend maak zonder met de tv in te zoomen. Ik ga nog even verder zoeken en googlen en de foto's volgen nog!
Zo hey; een Pana 42 inch plasma, `t kan niet op. Twinitig was je he 8).

Maar mooie upgrade hoor - ga je vast veel plezier aan beleven. Nu nog de pic`s.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B.

Quote from: Martijn90 on June 21, 2010, 19:28:10
En hij hangt! Is inderdaad de S20 geworden. Zit alleen nog met het probleem dat het beeld van mijn pc niet passend is, aan alle kanten nog zwarte randen en ik kan maar niet vinden hoe ik het wel passend maak zonder met de tv in te zoomen. Ik ga nog even verder zoeken en googlen en de foto's volgen nog!

Je hebt waarschijnlijk een ATI videokaart.

Ga naar Catalyst control center, dan je Panasonic TV selecteren, schuifbalk schuiven tot je beeld passend is (meestal 0% zoom).

B.

Enkele tips voor het inspelen van je plasma:

Beeldmodus op cinema.
Scherpte op 5
Contrast op 35
Alle beeldverbeteraars op UIT en de auto standen op UIT.

Vervolgens 200 uur laten spelen en genieten :)  Ik zit slechts op 45 uur :( 

Xander32

Quote from: B. on June 21, 2010, 20:20:42
Enkele tips voor het inspelen van je plasma:

Beeldmodus op cinema.
Scherpte op 5
Contrast op 35
Alle beeldverbeteraars op UIT en de auto standen op UIT.

Vervolgens 200 uur laten spelen en genieten :)  Ik zit slechts op 45 uur :( 
Begin dan eens met de resterende 32 WK-wedstrijden te kijken dan ben je al weer een mooi eindje richting de 200 :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B.

Quote from: Xander32 on June 21, 2010, 20:27:11
Begin dan eens met de resterende 32 WK-wedstrijden te kijken dan ben je al weer een mooi eindje richting de 200 :P.


Sander.

Ik heb geen TV aansluiting :-X De wedstrijden kijk ik op mijn werk, op een Samsung 46C630 :notify:

Martijnst1990

Bedankt! Beeld is passend nu en heb hem op cinema etc gezet. Ben er tot nu toe heel tevreden over. Het was even wennen, de kleuren die fletser lijken dan lcd, maar nu ben ik er helemaal blij mee. De gezichten die zo echt lijken!

Waar kan ik trouwens zien hoeveel uur hij gespeeld heeft? Zeker een speciale toetsencombinatie zodat je er niet per ongeluk bij kan komen?

En @ B. staat jou pc er ook op aangesloten? Zo ja, heb jij hem wel op 100 hz lopen?

@ Xander, en ja ben inderdaad 20, ga nu toch maar is wat sparen voor andere dingen, op deze manier gaat het wel erg hard allemaal ;) Had nu een financiële meevaller waar ik bijna de hele tv van kon betalen, dus toen moest het er toch maar van komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Quote from: Martijn90 on June 21, 2010, 20:31:57
Waar kan ik trouwens zien hoeveel uur hij gespeeld heeft? Zeker een speciale toetsencombinatie zodat je er niet per ongeluk bij kan komen?

In het servicemenu:

1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

B.

Ik heb m'n TV ook op m'n pc (laptop) aangesloten. Geen idee of ik een 100Hz instelling ben misgelopen. Waar ben jij dat tegengekomen?

Xander32

Quote from: Martijn90 on June 21, 2010, 20:31:57
@ Xander, en ja ben inderdaad 20, ga nu toch maar is wat sparen voor andere dingen, op deze manier gaat het wel erg hard allemaal ;) Had nu een financiële meevaller waar ik bijna de hele tv van kon betalen, dus toen moest het er toch maar van komen.
Je moet je niet verantwoorden hoor, zekers niet naar mij toe: ga lekker genieten van je mooie set ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT