Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


fasteddie

Svs fans,

Heeft iemand toevallig ervaring met de svs centerspeakers?

Er is de prime en de ultra met een wezenlijk prijsverschil....kan een van jullie aangeven waar dit prijsverschil wellicht op gebaseerd is?

Hoir graag en dank

GPO

Quote from: fasteddie on September 22, 2017, 19:20:16
Svs fans,

Heeft iemand toevallig ervaring met de svs centerspeakers?

Er is de prime en de ultra met een wezenlijk prijsverschil....kan een van jullie aangeven waar dit prijsverschil wellicht op gebaseerd is?

Hoir graag en dank

Ik heb de SVS Ultra center een tijdje gehad. Was een mooie center, mooi opgebouwd en het geluid was neutraal met een vrij diep doorlopend laag... zeker voor een center.

Uiteindelijk heb ik hem weer teruggestuurd naar de (internet)winkel; hij was mij iets te neutraal in het hoog en paste niet helemaal qua klankkleur bij mijn toenmalige speakers.

De SVS Prime center heb ik nooit gehoord, maar een ander forumgenoot wel en die heeft ook de Ultra gehad en vond de Ultra wel echt een stuk beter. De Prime wordt overigens wel her en der goed gereviewed (maar ja reviews is niet altijd betrouwbaar) ... dus het zal ook wel geen slechte center zijn.

Overigens had ik de Ultra center in een uitverkoop gekocht; dat scheelde 300 euro ...  :happy: ... weet niet zeker of ie de volle pond waard is (700-800 euro). Zeker niet als ik het bv vergelijkt met mijn huidige Klipsch RP-450C center; die vind ik toch wel wat beter... maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak...  :pompom:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fasteddie

Dank je voor je reactie!
Wat betreft een eventuele korting....zie bij de huidige aanbieder weinig korting voorbij komen...wel andere merken maar zekden svs....

Cyral

Sinds gisteren eigenaar geworden van 2x de pc13 ultra.

Mijn eerste indruk, wat een geweld! Ik dacht dat ik met 2x de sb13 al een heel eind kwam met bas voor films, maar nu met 2x de pc13 is er nog een hele dimensie aan geweld bijgekomen. Wat een genot om weer alle bas scenes af te spelen.

Waar ik verder bang voor was, dat ze niet goed zouden integreren voor muziek is gelukkig niet het geval. Wellicht waren de sb13 die ik had een klein beetje strakker, maar zelf merken doe ik het eigenlijk niet. Bas is strak, snel en totaal niet boemerig.

Voordeel van de ported variant is dat je kan kiezen welke port mode je wilt gebruiken, maar dit is gelijk ook voor mij een nadeel  ::)

Beslissen tussen de 16hz en 20hz mode is lastig, voor muziek merk ik geen groot verschil en voor films ook niet denderend.

Ik heb een curve gemaakt van max output via rew. Zitten een aantal dips in, die probeer ik nog weg te werken.

Wat vinden jullie van de curves? Lijkt erop dat de 16hz niet echt minder is betreft geweld versus de 20hz mode. Bovenste curve van 20hz is er sprake van compression. Bij het meten heb ik elke keer het volume met 3db verhoogd totdat er geen 3db increase was in de gemeten curve.


palmspar

Ik denk dat in 16hz mode je eerder problemen krijgt in kleinere ruimtes, vandaar dat 20hz de standaard mode is met een paar db meer output boven de 20 hz.
JL audio subs kun je ook zachter zetten onder 20 hz omdat de kamer acoustic het geweld soms niet toelaat.
Hoe groot is de ruimte waar de subs staan?

morca

Oh ik heb juist goeie ervaring in een kleine ruimte tot 15 hz.
Maar dat hoef idd niet in elke ruimte het geval te zijn.
Lekker veel extra druk  :headbanging:

morca

Quote from: Cyral on September 22, 2017, 22:17:41
Sinds gisteren eigenaar geworden van 2x de pc13 ultra.

Mijn eerste indruk, wat een geweld! Ik dacht dat ik met 2x de sb13 al een heel eind kwam met bas voor films, maar nu met 2x de pc13 is er nog een hele dimensie aan geweld bijgekomen. Wat een genot om weer alle bas scenes af te spelen.

Waar ik verder bang voor was, dat ze niet goed zouden integreren voor muziek is gelukkig niet het geval. Wellicht waren de sb13 die ik had een klein beetje strakker, maar zelf merken doe ik het eigenlijk niet. Bas is strak, snel en totaal niet boemerig.

Voordeel van de ported variant is dat je kan kiezen welke port mode je wilt gebruiken, maar dit is gelijk ook voor mij een nadeel  ::)

Beslissen tussen de 16hz en 20hz mode is lastig, voor muziek merk ik geen groot verschil en voor films ook niet denderend.

Ik heb een curve gemaakt van max output via rew. Zitten een aantal dips in, die probeer ik nog weg te werken.

Wat vinden jullie van de curves? Lijkt erop dat de 16hz niet echt minder is betreft geweld versus de 20hz mode. Bovenste curve van 20hz is er sprake van compression. Bij het meten heb ik elke keer het volume met 3db verhoogd totdat er geen 3db increase was in de gemeten curve.
De schaal is slecht af te lezen.
Zie ik vaak de laatste tijd.
Komt dat door het forum soms
Ze passen de resolutie toch aan tegenwoordig...

Cyral

Inmiddels zijn we alweer een week verder.

Na afstellen (uiteindelijk een curve die tot 100hz binnen de +-5db valt) en uitproberen, blijkt de 16hz mode de favoriet te zijn. Bij scenes in bijvoorbeeld in WotW heeft de 16hz mode toch meer voelbare diepgang en geeft daardoor toch meer een wauw ervaring.

Verder nog geen last gehad van port chuffing, zelfs niet als ik ze +10hot heb en reference aan het spelen ben. Bij de grenade scene van World War Z, dacht ik even chuffing te horen, maar dit bleek de gril te zijn. Na de gril eraf gehaald te hebben, geen bijgeluiden.

Al met al zeer tevreden  :)

STMNT

Is hificorner.nl de enige plek waar de SVS-PB2000 te koop is? Wil er graag eentje maar hij is zo duur  :(
Yamaha RX-A3060
Wharfedale Daimond 240, 220c en 210
Bowers & Wilkins 686
SVS PB-2000

Malignant

Quote from: STMNT on November  1, 2017, 15:17:56
Is hificorner.nl de enige plek waar de SVS-PB2000 te koop is? Wil er graag eentje maar hij is zo duur  :(

Ik ben toen wezen luisteren in de winkel bij ze.
Wou eigenlijk de PB2000 naast de SB2000 horen, maar de PB hadden ze niet in de winkel.

Demo model van de SB2000 aangesloten, kreeg de tidal afstandsbediening in mijn handen.
Setje Focal luidsprekers die met mijn thuis set overeen kwamen.
Half uur later lag er een SB2000 in de kofferbak, met volledige goedkeur van mijn wederhelft.
Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

GPO

Quote from: Malignant on November  2, 2017, 07:24:23
Ik ben toen wezen luisteren in de winkel bij ze.
Wou eigenlijk de PB2000 naast de SB2000 horen, maar de PB hadden ze niet in de winkel.

Demo model van de SB2000 aangesloten, kreeg de tidal afstandsbediening in mijn handen.
Setje Focal luidsprekers die met mijn thuis set overeen kwamen.
Half uur later lag er een SB2000 in de kofferbak, met volledige goedkeur van mijn wederhelft.
Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad
De PB is wel echt andere koek dan de SB. Vooral in het diepe laag is de PB veruit de beste door de poort en de veel grotere behuizing. Bv beter geschikt voor weergeven van diepe bas (LFE) in films.

Niet dat de SB slecht is maar ik vind het wel bijzonder dat je voor een grote gepoorte sub kwam en met een compacte gesloten sub naar buiten ging... ? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: STMNT on November  1, 2017, 15:17:56
Is hificorner.nl de enige plek waar de SVS-PB2000 te koop is? Wil er graag eentje maar hij is zo duur  :(

Door de verslechterde euro dollar koers van de afgelopen jaren is deze sub een stukje duurder geworden. Van 799 naar 899. Dat is dus best veel geld, maar het is ook wel een goede subwoofer.

Op andere sites zul je niet snel deze goedkoper vinden. 2e hands zie je ze ook niet zo vaak, wel in Duitsland overigens hier: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/ , maar dan vragen ze ook nog steeds best veel geld (700 euro gemiddeld).

Je kunt ook kijken naar het vorige model de PB12-NSD; die levert iets minder output, maar daar merk je in de praktijk niet zo heel veel van. Die zie je wat vaker 2e hands voorbij komen, meestal zijn de prijzen dan wel onder 450-500 euro.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Malignant

Quote from: GPO on November  2, 2017, 07:48:44
De PB is wel echt andere koek dan de SB. Vooral in het diepe laag is de PB veruit de beste door de poort en de veel grotere behuizing. Bv beter geschikt voor weergeven van diepe bas (LFE) in films.

Niet dat de SB slecht is maar ik vind het wel bijzonder dat je voor een grote gepoorte sub kwam en met een compacte gesloten sub naar buiten ging... ? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Misschien niet duidelijk uit mijn verhaal, maar ik ging al voor de SB.
Met name omdat toch het gros van het gebruik hier muziek gerelateerd is.
Had alleen graag deze ter referentie naast de PB gehad om een vergelijking te doen, maar dat ging niet.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

GPO

Quote from: Malignant on November  2, 2017, 09:48:23
Misschien niet duidelijk uit mijn verhaal, maar ik ging al voor de SB.
Met name omdat toch het gros van het gebruik hier muziek gerelateerd is.
Had alleen graag deze ter referentie naast de PB gehad om een vergelijking te doen, maar dat ging niet.

ok, duidelijk. Voor muziek is het zeker een goede sub en hij is vrouw-vriendelijk qua formaat... :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

STMNT

eBay.de is zeker een goeie tip. Op Marktplaats komt soms een PB1000 te koop maar ik wil liever meteen voor de 2000 gaan  ;D
Yamaha RX-A3060
Wharfedale Daimond 240, 220c en 210
Bowers & Wilkins 686
SVS PB-2000

Gerard 76

Quote from: doorofnight on April 10, 2016, 19:48:28
Als je niet kan (laten) meten (op korte termijn) kan je beter een tonesweep doen van 20 tot bijvoorbeeld 100 Hz. Dan ga je op je luisterplek zitten en ga je luisteren wat die sweep doet :)

Met een nummer is het lastig testen.

Met de pb2000 is de lage bas erg goed hoorbaar.
Eeg fijne sub.
Ook de laatste film van the mummy uit 2017 is erg geschikt om je sub es te testen.
Soundtrack van dts hd master is zeer geschikt.
Zit erg goed laag in de film.
Ook al in het begin.
Benieuwd of er meer mensen zijn die dit opgemerkt hebben,of andere tips hebben om de sub es mee uit te proberen.
Films of audiotracks maakt niet uit.
Alles klinkt goed met de pb2000.
Hij staat hier in de hoek 2,5 meter van de luisterplaats.
Kamer is ongeveer 3.5 bij 8 meter

fasteddie

Quote from: GPO on September 22, 2017, 21:28:28
Ik heb de SVS Ultra center een tijdje gehad. Was een mooie center, mooi opgebouwd en het geluid was neutraal met een vrij diep doorlopend laag... zeker voor een center.

Uiteindelijk heb ik hem weer teruggestuurd naar de (internet)winkel; hij was mij iets te neutraal in het hoog en paste niet helemaal qua klankkleur bij mijn toenmalige speakers.

De SVS Prime center heb ik nooit gehoord, maar een ander forumgenoot wel en die heeft ook de Ultra gehad en vond de Ultra wel echt een stuk beter. De Prime wordt overigens wel her en der goed gereviewed (maar ja reviews is niet altijd betrouwbaar) ... dus het zal ook wel geen slechte center zijn.

Overigens had ik de Ultra center in een uitverkoop gekocht; dat scheelde 300 euro ...  :happy: ... weet niet zeker of ie de volle pond waard is (700-800 euro). Zeker niet als ik het bv vergelijkt met mijn huidige Klipsch RP-450C center; die vind ik toch wel wat beter... maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak...  :pompom:

GPO

Wat betreft de korting op de ultra centerspeaker....gewoon hier in nederland gekocht bij de bekende verdeler?

GPO

Quote from: fasteddie on November  5, 2017, 18:46:26
Wat betreft de korting op de ultra centerspeaker....gewoon hier in nederland gekocht bij de bekende verdeler?

Ja klopt die had hem even in de aanbieding voor ik dacht 499. Op dit moment zijn ze gewoon weer 799...  :dry:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fasteddie

Ja dan is het interessant om te proberen....ik wacht gewoon af...wellicht brengt black friday nog iets.... ;D

GPO

Quote from: fasteddie on November  6, 2017, 07:47:52
Ja dan is het interessant om te proberen....ik wacht gewoon af...wellicht brengt black friday nog iets.... ;D
Haha ja wellicht maar het zou me verbazen als opeens SVS dik in de black friday uitverkoop zit... zou wel leuk zijn... [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fasteddie


Remco

Quote from: Gerard 76 on November  3, 2017, 18:31:32

Benieuwd of er meer mensen zijn die dit opgemerkt hebben,of andere tips hebben om de sub es mee uit te proberen.
Films of audiotracks maakt niet uit.


Plane going down and crash in "Flight of the Phoenix" is en blijft voor mij de referentie. Deze scene bevat zoveel 'lagen laag' echt superrrrr. De openingsscène van Edge of Tomorrow is ook leuk  :omg:. War of The Worlds, Cloverfield, U-571, en ga zo maar door ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Exxar

#3223
Je bent Tron Legacy vergeten, die zit ook vol met indrukwekkende laag actie  ;)

Remco

Quote from: Exxar on November  6, 2017, 17:18:15
Je bent Tron Legacy vergeten, die zit ook vol met indrukwekkende laag actie  ;)

Ja die is ook  ;D  :o
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |