HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

frankp

Hopelijk morgen of overmorgen een trotse bezitter van een Dune Smart D1  :pompom:

Neem aan dat ik met mijn vragen en problemen ook dit topic vol mag spammen  ;D

1969mach1

Gefeliciteerd!
Gewoon alles standaard laten dan werken ze prima! :)

Edit: behalve bij Flac bestanden merk ik. Deze speelt mijn Max niet of heel slecht af.
Zijn er meer die dit probleem hebben?

Pirrewiet

Ik heb met m'n Dune Base regelmatig last van judder terwijl via de info knop source en output toch hetzelfde in hz en resolutie. Vele instellingen geprobeerd (normaal alles op auto staan in video options) maar niet altijd met succes. Iemand een idee waar het kan liggen? Zowel laatste beta en stable firmware gebrobeerd en heb een LG pk550 plasma maar ik had er met de tvix 6500a helemaal geen last van.

skank1

ik heb toch wat afspeelprobleemkes
hij pakt geen .mov files en net een film legion willen bekijken met wma multichannel geluid, en ik krijg er niks uit...
iemand een idee?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Davey

Citaat van: skank1 op november 22, 2010, 10:53:52
ik heb toch wat afspeelprobleemkes
hij pakt geen .mov files en net een film legion willen bekijken met wma multichannel geluid, en ik krijg er niks uit...
iemand een idee?

Bij mij krijg ik geen geluid bij video opnames in AAC. Dat is het enige wat ikzelf ben tegengekomen. Met MKV's of 1 op 1 kopies loopt alles als een zonnetje.

Je kan bij Dune op hun website aangeven als je ergens een probleem mee hebt. Als je een beetje mazzel hebt zit het erbij in de volgende software update.

skank1

Citaat van: Davey op november 22, 2010, 11:17:40
Bij mij krijg ik geen geluid bij video opnames in AAC. Dat is het enige wat ikzelf ben tegengekomen. Met MKV's of 1 op 1 kopies loopt alles als een zonnetje.

Je kan bij Dune op hun website aangeven als je ergens een probleem mee hebt. Als je een beetje mazzel hebt zit het erbij in de volgende software update.

alle andere dingen spelen bij mij ook af hoor
maar ik dacht dat mov files toch konden.. waarom pakt hij ze dan niet bij mij?
ik krijg gewoon een zwart scherm en dan keert hij terug naar de root

aac is dat hetzelfde als wma?, ik heb nochtans andere wma die wel werken...
ik vraag me ook af of hdi uberhaupt nog updates zal uitbrengen en eens een stable versie...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

lincoln

Weet iemand wellicht hoe je de werkgroep naam van de dune kan wijzigen?
In windows is dit standaard werkgroep of workgroup, en de dune maakt er "dune" van.
Dat wil ik eigenlijk wel graag gewijzigd hebben in mijn eigen werkgroepnaam, zodat ik de interne schijf netjes tussen alle netwerkshares kan zien.

Aeron

Ook ik ben sinds vandaag de eigenaar vN de hdi dune smart D1!
Wat een mooi apparaat zeg!
Dit is mijn eerste Dune, dus ik ga dit topic zeker volgen!
Zojuist zappiti geinstalleerd en werkt prima.
Iemand ervaring met Yadis? Vooralsnog kan ik alleen de Franse versie vinden...
Is het ook mogelijk om net als bij Yamj Moviemeter als scraper te gebruiken?

frankp

Citaat van: jellyfish op november 27, 2010, 22:54:19
Ook ik ben sinds vandaag de eigenaar vN de hdi dune smart D1!
Wat een mooi apparaat zeg!
Dit is mijn eerste Dune, dus ik ga dit topic zeker volgen!
Zojuist zappiti geinstalleerd en werkt prima.
Iemand ervaring met Yadis? Vooralsnog kan ik alleen de Franse versie vinden...
Is het ook mogelijk om net als bij Yamj Moviemeter als scraper te gebruiken?

Feli met je aanschaf.
Van YAdis komt er voor de kerst een nieuwe versie uit, met daarin ondersteuning voor moviemeter.
Het programma zelf is er al in het nederlands, kan je instellen in het hoofdscherm.

Aeron

Citaat van: frankp op november 28, 2010, 11:00:05
Feli met je aanschaf.
Van YAdis komt er voor de kerst een nieuwe versie uit, met daarin ondersteuning voor moviemeter.
Het programma zelf is er al in het nederlands, kan je instellen in het hoofdscherm.

Hi Frank,

Dank je wel, ben er erg blij mee!
Goed om te horen! Ik zal Yadis vanmiddag eens installeren, alhoewel ik Zappiti ook erg mooi vind.
Er komt ook een nederlandse jukebox, geheel gericht op moviemeter en is bijna klaar voor de eerste release!
Ben benieuwd!

http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636&start=90

frankp

Die ben ik ook al even in de gaten aan het houden. Ben benieuwd wat het wordt!

skank1

ik begin het stilletjes aan beu te worden met de dune  :(
meer problemen dan de mede8er eigenlijk :(

sommige iso files speelt hij niet af
.mov files die ik zelf genomen heb met mn cam speelt hij niet af (mede8er wel)

nu heb ik om te testen eens 9 films laten rippen met dvdfab
3 ervan speelt hij af
6 ervan zegt hij:

error: format is not supported
tis verdomme wel een m2ts file

ksnap er niks van

wie helpt mij aub?

riwi

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 14:14:50
error: format is not supported
tis verdomme wel een m2ts file

reboot.
Is pas met de laatste FW dat ie dit soms heeft. Heb er ook last van.

frankp

Hier mogelijk de nieuw uit te brengen firmwares:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=206768#post206768

skank1

Citaat van: frankp op december  7, 2010, 14:37:03
Hier mogelijk de nieuw uit te brengen firmwares:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=206768#post206768

betrouwbaar?
of toch terug naar een oudere, stable versie gaan?
ik kan er allesbehalve mee lachen, dan koop je een highend mediaspeler, doet hij het nog slechter dan de mede8er

audioproblemen met dvds enz enz

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 14:24:56
reboot.
Is pas met de laatste FW dat ie dit soms heeft. Heb er ook last van.

reboot helpt niks
als ik gewoon klik op afspelen, loopt hij gewoon vast bij "loading"
druk ik op openen, en ga ik manueel naar de file, krijg ik nog steeds die error: format is not supported

bah! ipv nieuwe produkten aan de lopende band uit te brengen zouden ze beter hun huidige produkten werkend naar behoren krijgen !

riwi

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 14:45:58
reboot helpt niks
als ik gewoon klik op afspelen, loopt hij gewoon vast bij "loading"
druk ik op openen, en ga ik manueel naar de file, krijg ik nog steeds die error: format is not supported

bah! ipv nieuwe produkten aan de lopende band uit te brengen zouden ze beter hun huidige produkten werkend naar behoren krijgen !

Da's beroerd ja. Je kan een ouder FW proberen.. maar het blijft gewoon proberen dan.
Ik heb verder geen issues momenteel. Alles wat ik wil, dat speelt. Ik speel geen DVD of ander lo-res materiaal.

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 14:55:12
Da's beroerd ja. Je kan een ouder FW proberen.. maar het blijft gewoon proberen dan.
Ik heb verder geen issues momenteel. Alles wat ik wil, dat speelt. Ik speel geen DVD of ander lo-res materiaal.

ik wil eigenlijk ook weten of het aan de dune ligt, of aan het rippen..
hoe ga ik het veiligst naar een lagere (1555) firmware?

frankp

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 14:40:01
betrouwbaar?

Voor de Smart D1 zeker, want ik heb die rechtstreeks van de helpdesk van HDI gekregen ivm problemen met mijn Smart.

skank1

Citaat van: frankp op december  7, 2010, 15:29:34
Voor de Smart D1 zeker, want ik heb die rechtstreeks van de helpdesk van HDI gekregen ivm problemen met mijn Smart.

skank1

net downgrade naar 1555 gedaan

wmv file speelde hij met laatste beta geen geluid af, met de 1555 speelt hij hem wel af met pcm
das goed

- m2ts lukt nog steeds niet bij die nieuwe... daar geen verschil
- .mov files speelt hij ook nog steeds niet af :(

iemand een dune base? :)

riwi

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 15:55:13
net downgrade naar 1555 gedaan

wmv file speelde hij met laatste beta geen geluid af, met de 1555 speelt hij hem wel af met pcm
das goed

- m2ts lukt nog steeds niet bij die nieuwe... daar geen verschil
- .mov files speelt hij ook nog steeds niet af :(

iemand een dune base? :)

Heb je met mediainfo gekeken wat het formaat is van de video stream in die m2ts file?
Misschien is het gecodeerd met een codec die niet ondersteund is? bv. een hogere AVC HD vorm?

Ik heb een base3.0 en een prime3.0

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 16:05:43
Heb je met mediainfo gekeken wat het formaat is van de video stream in die m2ts file?
Misschien is het gecodeerd met een codec die niet ondersteund is? bv. een hogere AVC HD vorm?

Ik heb een base3.0 en een prime3.0
nee niet gekeken

kan ik dat doen terwijl de file op de hdd staat die in de dune zit, en in het netwerk hangt?

skank1

net gekeken, buiten file size staat er niks in :(
enkel dat het een container is, ook niet als ik naar tree , text view kijk

riwi

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 16:14:37
net gekeken, buiten file size staat er niks in :(
enkel dat het een container is, ook niet als ik naar tree , text view kijk

Dat lijkt mij dan het probleem.
Ik kijk altijd of het Profile 3.0 of 4.0 oid is met AVC HD spul. Met de vorige gen players was L4.1 materiaal altijd een probleem (meestal SkyHD spul). L4.1 moet met de huide sigma in de 3.0 spelers wel kunnen.

Als het een m2ts file is kan je proberen hem te remuxen (dwz inladen en opnieuw wegschrijven met TSMuxer).