Huize lestat

Started by lestat1234, March 3, 2009, 13:29:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

.

.
2 (100%)
.
0 (0%)

Total Members Voted: 2

dre73

liever een eerste indruk als een ploatje ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Fabian92

Quote from: dre73 on July 11, 2009, 13:25:13
liever een eerste indruk als een ploatje ;)

Of gewoon beide  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

lestat1234

Van W&M Black Magic Bi-wire


Naar Totem Tress (3 paar draden) Bi-wire met W.B.T. pluggen.



En mijn eerste indruk?
Poeheej moeilijk te zeggen.
Naar mijn idee niet veel verschil.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Even weer eens een update-tje.

De kogel is door de kerk.
Ik heb besloten eerst een Blauwe straal aan te schaffen.
Dit weekend zal mijn woonkamer voorzien worden van een Pioneer BDP 51FD.
Waarna mijn Cambridge Audio 540D de verkoop in zal gaan en spoedig een stand alone cd-speler in de set zal verschijnen.

Zodra ik hem in mijn bezit heb, zal ik wat impressies geven en foto's showen :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Gisteren heb ik bij een forum genoot 3 setjes Van den Hul The source opgehaald.
En vandaag de Pioneer BDP-51fd blu ray speler.

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om alles goed aan te sluiten, desondanks produceert het apparaat nu al fantastisch geluid over de multi-channel porten.
Tja en het beeld van blu ray, wat moet je daar nog over zeggen!
Het is gewoon fantastisch.

Later deze week zal ik weer wat foto-tjes updaten
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

JG_Smit


Kabels wat moet je er mee.

;) Tip,Alleen nog  metalen afgeschermde coax  connectoren?

Mooie set .

Gr Jan..

Xander32

Gefeli met de Pio blauwstraal. Mooie set verders alleen ff een voorzetwandje of kabelgoot plaatsen tussen tv en audiomeubel  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lestat1234

Quote;) Tip,Alleen nog  metalen afgeschermde coax  connectoren?

Mooie set .

Gr Jan..

Dank je en bedankt voor de tip.
Ik heb al een geruime tijd andere coax kabels.
Op beeld niveau was het een aangename verrassing om het digitale signaal van de tv te zien verbeteren.

Zal de foto van der week eens verversen :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Quote from: Xander32 on October  4, 2009, 14:26:11
Gefeli met de Pio blauwstraal. Mooie set verders alleen ff een voorzetwandje of kabelgoot plaatsen tussen tv en audiomeubel  ;).


Sander.

Yep, ben wat traag.
Ben er een tijd naar opzoek geweest, maar kon geen geschikte vinden.

Ik wil graag een aluminium (zwarte) goot.
Heb er al verschijnenen thuis gehad, maar kreeg deze niet uit elkaar. (zelfs de winkel niet)
Ben dan ook nog op zoek.
Moet er deze maand maand maar eens van komen.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

#59
Weer wat foto's geplaats in mijn begin post.

Tevens heb ik de volgende speakers te koop gezet op marktplaats.




Ze gaan ruimte maken voor een setje Totem Mite + Parington Super Dreadnoughts
Foto's volgen later.

En zo is mijn surroundsetje bijna af.
Nu alleen de subwoofer nog, maar welke.
Het mooiste, voor het oog, zal een subje van Totem zijn in Mahonie.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Xander32

Quote from: lestat1234 on October 10, 2009, 11:37:28
En zo is mijn surroundsetje bijna af.
Nu alleen de subwoofer nog, maar welke.
Het mooiste, voor het oog, zal een subje van Totem zijn in Mahonie.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86657.msg1538522#msg1538522

:inlove:

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lestat1234

#61
Kreeg net een leuk bellentje.

De Totem Mite's en Partington Super Dreadnoughts konden afgelopen middag al afgeleverd worden :)



Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Xander32

#62
Prachtige speakers hoor :clapping:. Top set zo.

Maar wat is de gedachte / theorie achter de beaks? Voor het eerst dat ik deze tegenkom.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lestat1234

Quote from: Xander32 on October 10, 2009, 19:08:32
Prachtige speakers hoor :clapping:. Top set zo.

Maar wat is de gedachte / theorie achter de beaks? Voor het eerst dat ik deze tegenkom.


Sander.

De theorie volgens totem is:

QuoteBeak" is een afstem instrument die een holte heeft en werkt op 600 Hz.
Zijn unieke vorm zorgt voor een afstraling boven de 15 kHz, hierdoor gedraagt het zich als een passieve supertweeter.
Door zijn aanwezigheid op de luidspreker worden de ultra hoge frequenties geëffend, je hoort de details in het hoge gebied duidelijker en zijn meer afgelijnd.
Metingen tonen dat ongewenste resonanties worden weggewerkt.
Plaats hem boven op een luidspreker en zoek gehoormatig een plaats.

"Beak" is het engels woord voor vogelbek en stelt symbolisch een arendsnavel voor.

BEAK is a powerfull part of a powerfull Totem".

Mijn ervaring er mee?
Naar mijn gevoel is er meer galm in het geluid gekomen en worden de scherpe hoge tonen, bijv. van Kate Bush, wat afgezwakt.
Bij een song van Kate Bush vindt ik het er dan ook niet beter op worden, maar over het algemeen geven ze een leuk effect en maken ze de muziek wat levender.

Ergens op dit forum is er nog een post over de beaks.

En, dank je voor de complimenten
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

solitaire

Hoe maak je mooi mooier ... ?

Zo dus !!

Zowel de set als de kamer 8).



complimenten  :worship:



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

lestat1234

#65
Dank je Sol.
Langzaam aan zijn we aan het uitbreiding, zowel audio, ht en meubels.
Nu nog de nieuwe tafel en hockers, staan eind november gepland om afgeleverd te worden.

Alvast een voorproefje vanuit de showroom.




Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik een warmte vlek van een van de twee mite speakers weg krijg.

Ik vermoed dat je met wax (voor hout) een eind komt.

Zijn er andere die hier ervaring mee hebben?
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Mijn volgende project wordt het scheiden van stereo en Ht.

Ik wil mijn Cambridge Audio 640R blijven gebruiken voor mijn surround speakers (center en rear) en mijn Pioneer blu ray.

Daarnaast wil ik een stereo set op gaan zetten voor de front speakers en een cd-speler.

Met dit idee in mijn hooft ben ik informatie op het wereld wijde web gaan verzamelen.
Maar zoals met alle hifi gerelateerde komt het hier ook weer op hetzelfde neer.... ZELF LUISTEREN :)

Vandaag had wij (mijn vriendin en ik) een afspraak bij een hifistore bij mij in de buurt om de volgende sets te beluisteren:

1) Primare I21 + Cd21
2) Naim Nait XS + Cd5i
3) Arcam A28 + CD37

Alle drie deze combinaties hebben nieuw ongeveer dezelfde prijs.

De sets werden aangesloten op mijn eigen Totem Hawk speakers.

Buiten de Totem speakers hadden wij ook nog een aantal cd's van thuis meegenomen, namelijk:
1) Tori Amos - Little earthquakes
2) Phill Collins - Serious hits
3) Kings of leon - Only By The Night
4) Riverside - Out Of Myself

Als eerste hebben wij de Primare combinatie beluisteren.
Buiten de looks, klonk deze combinatie ook nog eens erg fijn.
Erg gedetailleerd. De muziek was ook heerlijk aanwezig.
Alle details waren ook goed te volgen bij een laag volume.
Bij Riverside miste ik een beetje de bass, maar dat heb ik met meer metal cd's op de Hawk's. (daar is de subwoofer weer goed voor)

Hierna is de Naim set aangesloten.
En ondanks al de lovende uitspraken op mening internetset/ fora of in menig hifistore, vonden wij dit helemaal niets.
De winkelier,welke mee luisterde, was ook met stomheid verbaasd dat de Naim set i.c.m. de Hawk niet lekker klonk.
Begrijp me goed, er kwam wel degelijk een goed geluid uit.
De muziek was een stuk rommeliger, minder gedetailleerd en ook nog eens een stuk op de achtergrond.
Alsof er een gordijn voor ons dicht getrokken was, nadat de sets verwisseld werden.

Uiteindelijk hebben we de Arcam set nog aan laten sluiten.
Dit was wederom een mooie set.
Weer een stuk gedetailleerder en aanwezig dan de Naim, maar het klonk nog niet zo lekker als wij de Primare combo vond.

Ik kon het niet laten om nog even te vragen of in de Primare combo de I21 omgewisseld kon worden voor de I31.
Dit kon en gebeurde dan ook.
Ik vond het verschil niet heel groot.
De muziek kwam met iets wat meer controle en gemak uit de speakers rollen, maar of ik dit het geld waard vind? (+/- 1000 verschil)

Voor ons is het vrij duidelijk uit deze drie sets welke het zou moeten worden, namelijk de Primare.

Jammer genoeg beschikt de I21 niet over een av doorlaat functie.

Ik wil dan ook nog even uitzoeken wat het kostenplaatje van een Pre30 + eindversterker combo wordt.
Aangezien de Pre30 deze optie wel heeft.

Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met de Pre30 + eindversterker combo?
ik neem aan dat dit vergelijkbaar is met de I21/I30 geluid?

Dit was mijn update weer :)

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

mikeske

Mooie upgrade plannen voor een nu al mooie set.
Ik heb zelf geen ervaring met primaire dus kan je niet helpen wat dat betrefd.

Ben benieuwd hoe het zal uidraaien.

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

lestat1234

Ik wil ook nog even een Musical Fidelity A5.5 proberen i.c.m. de Hawk.

Deze werd mij laatst aangeraden en ik ben toch wel benieuwd naar het geluid.
Tevens valt deze tweedehands weer in dezelfde prijsklasse
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

denoontje

staan nu op mp genoeg van primare te koop ;-)
Sla je slag zou ik zeggen

MartijnR

Quote from: lestat1234 on October 17, 2009, 18:44:45

Voor ons is het vrij duidelijk uit deze drie sets welke het zou moeten worden, namelijk de Primare.

Jammer genoeg beschikt de I21 niet over een av doorlaat functie.

Ik wil dan ook nog even uitzoeken wat het kostenplaatje van een Pre30 + eindversterker combo wordt.
Aangezien de Pre30 deze optie wel heeft.

Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met de Pre30 + eindversterker combo?
ik neem aan dat dit vergelijkbaar is met de I21/I30 geluid?

Dit was mijn update weer :)


Ik heb wel enige ervaring met de Pre30 en A30.2. Zoals je aan mijn onderschrift kunt zien, combineer ik deze met de NAD763 surroundreceiver. De stereokwaliteiten zijn prima in orde en gaan toch echt wel een stap(je) verder dan de i30 en i21 van primare. Dan laat ik nog even in het midden dat de Pre30 wel een HT-stand heeft en da;s toch wel een stuk praktischer als in surround de voorkanalen wil laten meespelen middels de A30.2.

Met Totem heb ik zelf weinig ervaring. Ik heb indertijd wel getest met Totem vs Audio Physic op de Primareset. Ik heb dus gekozen voor de Audio Physic. Niet zozeer om het geluidsverschil als wel dat ik met AP eenvoudiger een surroundspeakerset zou kunnen opbouwen.

Mocht je interesse hebben in een tweedehands Pre30 en A30.2 (eventueel in combinatie met de CD21), moet je maar eens een PM'tje sturen. Ik overweeg namelijk een overstap/terugstap/downgrade/upgrade(?) naar een surroundset.

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

stevefilmfreak54

Ziet er goed uit, alleen vraag ik mij af maak jij geen gebruik van HDMI? zowel voor je plasma als je pio, 2 foto`s van je bekabeling gezien en al je HDMI in en outputs zijn leeg, vreemd in deze digitale tijdperk, toch. :angel:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

lestat1234

Quote from: stevefilmfreak54 on October 18, 2009, 14:44:35
Ziet er goed uit, alleen vraag ik mij af maak jij geen gebruik van HDMI? zowel voor je plasma als je pio, 2 foto`s van je bekabeling gezien en al je HDMI in en outputs zijn leeg, vreemd in deze digitale tijdperk, toch. :angel:

Hehe, uiteraard gebruik ik hier HDMI voor.
Dat is nog een oude foto.

De receiver heeft er stukken meer kabels inzitten.
De plasma heeft HDMI, de Pioneer en de mediaplayer.
Allen zitten uiteraard in de receiver.

Tevens is de pioneer via de analoge kanalen aangesloten, dus nog eens 6 kabels :)
Kabels ow je wordt er zo blij van :P
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Maar eens een pollentje toegevoegd aan deze thread.

Wat te doen, wat te doen.

Wat raden jullie aan?

1) Primare I21
2) Primare I30
3) Primare Pre30 + A30.2

Pffttt, vind het een erg lastige keus.
Hopelijk hebben jullie wat wijze antwoorden voor mij :) (behalve zelf luisteren :P)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

denoontje

Marktplaats:

Primare I30
Zo goed als nieuwe Primare geïntegreerde versterker in zwarte uitvoering incl toebehoren en orginele verpakking
  € 1.350,00 Gisteren 28 Barendrecht, ZH

Primare I 21 stereo versterker
Primare I 21 stereo versterker The I21 is a chic affordable and easy to use stereo amplifier with an engineering heritage that may be traced through generations of class...
  € 850,00 14 okt. '09 63 Alkmaar, NH


Tka Primare geintegreerde versterker
Tka Primare I21 geintegreerde versterker nog geen jaar oud in nieuwstaat met aankoopbewijs Reacties aub per e mail
  € 750,00 09 okt. '09 112 Haarlem, NH

Primare cd 21
Mooie Primare hi end cd speler uit oktober 2005 Alle papieren en doos erbij Ik reageer alleen op serieuze biedingen
  € 600,00 01 okt. '09 255 Oostvoorne, ZH

Primare ! 21
Primare I 21 Versterker in uitstekende conditie nu voor aantrekkelijke prijs Uitvoering Titanium
  € 875,00 30 sep. '09 107 's-Gravenhage, ZH

ps ik ben gegaan voor een i30 (icm cd21), maar dat was omdat ik die 2e hand aanbiedig niet kon weerstaan destijds; en design is mooier.
Daarbij gebalanceerd opgebouwd en meer vermogen.

Voor/eind zal weer mooier zijn denk ik, maar duurder.....dus budget zal meespelen.

Je kunt evt ook de 30.1 nemen; de voorloper van de i30. KOmt ook regelmatig op mp voorbij