Scheur / barst in pana plasma scherm

Gestart door Meeuwtje, mei 30, 2007, 16:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Meeuwtje

Zit ik vanmiddag even lekker filmpie te kijken opeens een onwijze barst in me plasma scherm.  :-\ :'(

Natuurlijk helemaal geen beeld meer, wel geluid.
Gelijk de MM gebeld en ik wordt vandaag nog teruggebeld zeiden ze.
Weet iemand ongeveer hoe dit hele garantie verhaal er voor me uitgaat zien? ???

Het is een Panasonic 42PV70F,me 2e al, de 1e gaf al na 3 dagen de geest dus toen kreeg ik gelijk een nieuw toestel mee.
Maar hoe zal het me nu vergaan? Wordt deze gewoon opgehaald, nieuwe plasmascherm erin en weer teruggebracht of een heel nieuw scherm? ???

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Raphie

Hoe lang heb je deze al? op muurbeugel? of tafelvoet?
JBL PRX Power!

Meeuwtje

Aankoopdatum 1e Pana was 06-04-2007 en deze op 09-04-2007.
Ik heb m aan de muur hangel met zo'n Vogels beugel.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

CV_SmileY

Heb je een Wii?  ;)

Altijd lastig met garantie in dit soort gevallen, de leverancier kan natuurlijk snel gaan roepen dat het user-abuse is (iets tegen aan gevallen oid).

Raphie

Citaat van: Meeuwtje op mei 30, 2007, 16:30:15

Bas

Daar zou het probleem wel eens in kunnen zitten, bij verkeerde montage kunnen de krachten op de glasplaat dusdaning groot worden dat deze barst.
JBL PRX Power!

spotmatic

Citaat van: CV_SmileY op mei 30, 2007, 16:32:45
Altijd lastig met garantie in dit soort gevallen, de leverancier kan natuurlijk snel gaan roepen dat het user-abuse is (iets tegen aan gevallen oid).

Maar dat moeten ze natuurlijk wel aantonen... De bewijslast ligt bij de winkel, niet bij de consument.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Meeuwtje

Het is een vogels 6305 beugel.
Deze zit met verticale bevestigingsstaven vast a/d plasma, zodat de druk verdeelt wordt over de gehele achterzijde van de plasma.

De scheur zit ook in het binnenste gedeelte van het scherm, aan de buitenste schaal / scherm is niets te zien, indien je er met je vinger overheen gaat, voel je geen barst oid, dus.

Bas

ajbeefde

Da's niet zo mooi.....

Panasonic zou nu wel eens kunnen komen met het excuus om alleen de beugel te gebruiken welke zij in het assortiment hebben....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Meeuwtje

Citaat van: ajbalmere op mei 30, 2007, 17:48:18
Da's niet zo mooi.....

Panasonic zou nu wel eens kunnen komen met het excuus om alleen de beugel te gebruiken welke zij in het assortiment hebben....

Dit is zeker niet zo mooi...

Maar de MM verkoopt deze set, plasma + beugel, aan mij.
Ik wilde er een beugel bij welke geschikt zou zijn voor deze plasma.
Dus dan maar garantie oid van de MM.
En anders zelfs nog van Vogels's, toch?

Bas

spotmatic

Citaat van: Meeuwtje op mei 30, 2007, 19:18:52
Dit is zeker niet zo mooi...

Maar de MM verkoopt deze set, plasma + beugel, aan mij.
Ik wilde er een beugel bij welke geschikt zou zijn voor deze plasma.
Dus dan maar garantie oid van de MM.
En anders zelfs nog van Vogels's, toch?

Bas

Je hebt niet te maken met Vogels of Panasonic, maar met de MM. ZIJ hebben je de spullen verkocht en moeten je dus ook de garantie verlenen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Wowly

Maak je geen zorgen, de MM zal vergoedden. Zij halen hun geld gewoon bij panasonic, en als die moeilijk doen bij Vogels. Hadden ze er maar op moeten zetten dat de beugel niet geschikt is voor deze tv. Waarschijnlijk heeft er gewoon spanning in het glas gezeten en is datmet de warmte icm evt stress (van de beugel?) gaan knallen. Gewoon gevalletje bad luck....

Ik hoop dat het snel verholpen is! Lijkt me wel schrikken, zo'n dure tv kapot te zien gaan....

Wowly

ajbeefde

Citaat van: Wowly op mei 30, 2007, 19:56:14
Maak je geen zorgen, de MM zal vergoedden. Zij halen hun geld gewoon bij panasonic, en als die moeilijk doen bij Vogels. Hadden ze er maar op moeten zetten dat de beugel niet geschikt is voor deze tv. Waarschijnlijk heeft er gewoon spanning in het glas gezeten en is datmet de warmte icm evt stress (van de beugel?) gaan knallen. Gewoon gevalletje bad luck....

Ik hoop dat het snel verholpen is! Lijkt me wel schrikken, zo'n dure tv kapot te zien gaan....

Wowly

Op naar de MM dus.....

Lijkt me ook wel schrikken..... ik heb er afgelopen zaterdag ook 1 gekocht, bij de MM dus..... bij staat hij gewoon op z'n voet.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

blue-eyes

Citaat van: Meeuwtje op mei 30, 2007, 16:30:15
Aankoopdatum 1e Pana was 06-04-2007 en deze op 09-04-2007.

Bas
Balen! G3elukkig heeft de MM een goede service, kost je alleen wat moeite en tijd!

Bij de Pioneer (iig die ik heb) staat expliciet dat geen andere beugel dan de Pioneer beugel gebruikt mag worden, tenminste als je dergelijke zaken door Pioneer vergoed wil hebben.

Is dat bij Panasonic niet zo?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Deleted member

Bizar en balen zeg! :o Ik ben benieuwd hoe het afloopt (heb dezelfde TV namelijk). Veel succes met de afwikkeling!

Meeuwtje

Citaat van: Wowly op mei 30, 2007, 19:56:14

Ik hoop ut maar.

Wat ik wel raar vind is dat het glas niet is gescheurd, maar wel het plasmabinnenwerk. (een soort thermopane, waarbij de buitenste plaat heel is maar de binnenste gescheurd) Ik heb ook nog even aan de achterzijde gekeken, maar er zit geen enkel punt oid waar de barst is begonnen.
De beugel zit zelfs vast in het frame vd plasma. In de zg Vesa punten. ??? ::)

Natuurlijk nog geen belletje gekregen vandaag van de MM. :(

Bas

Deleted member

Volgens mij zit er echt een aparte ruit voor het werkelijke plasmascherm. Dit kun je zien door van de zijkant naar het scherm te kijken, je ziet dan de reflectie van de ruit er voor.

Meeuwtje

Citaat van: Antoine op mei 30, 2007, 21:49:16
Volgens mij zit er echt een aparte ruit voor het werkelijke plasmascherm. Dit kun je zien door van de zijkant naar het scherm te kijken, je ziet dan de reflectie van de ruit er voor.

Inderdaad, het plasmascherm is ook ingescheurd, en niet de ruit ervoor.

Bas

Meeuwtje

Heb vanmorgen de MM aan de lijn gehad.
Ze hebben een of andere service dienst in de hand genomen. E-Care??
Ze zouden me zsm bellen.... en ik mocht er niet mee naar MM Adam.

Kan volgens mij wel een tijdje duren?! of niet??  ???

Bas

PjotrrrNL

Dikke pech zeg...
Hoop dat het snel opgelost wordt!

Audiotwin

E-Care verzorgd de reparaties voor Panasonic,netzoals Kebe voor Pioneer.
Waarschijnlijk krijg je een brief van E-care om een ophaalafspraak te maken,vaak bellen ze ook.Met het reparatie nr kun je op de website van E-care je status bekijken.
Hoeft echt niet zolang te duren.
Tevredenheid!!!

Meeuwtje

Citaat van: Audiotwin op mei 31, 2007, 18:50:59
E-Care verzorgd de reparaties voor Panasonic,netzoals Kebe voor Pioneer.
Waarschijnlijk krijg je een brief van E-care om een ophaalafspraak te maken,vaak bellen ze ook.Met het reparatie nr kun je op de website van E-care je status bekijken.
Hoeft echt niet zolang te duren.

Gelukkig..
Hoop nog voor 't weekend ;D ;D

Zal er ook nog een kans bestaan om een hele nieuwe te krijgen?
Want volgens mij is alleen nog de behuizing goed. ;)
Is het niet zo dat indien de reparatie kosten zo hoog zijn, ze er niet eens meer aan beginnen??

Bas

Audiotwin

Citaat van: Meeuwtje op mei 31, 2007, 18:51:50
Gelukkig..
Hoop nog voor 't weekend ;D ;D

Zal er ook nog een kans bestaan om een hele nieuwe te krijgen?
Want volgens mij is alleen nog de behuizing goed. ;)
Is het niet zo dat indien de reparatie kosten zo hoog zijn, ze er niet eens meer aan beginnen??

Bas

Als E-care constateert dat het toestel niet meer te repareren is of niet aan de door Panasonic gestelde specificaties voldoet zullen ze dat naar Panasonic toespelen.
De beslissing ligt uiteindelijk bij Panasonic nederland wat er gaat gebeuren.

Waarschijnlijk krijg je een vervangend(nieuw) scherm als het buiten jou schuld is ontstaan.Mochten ze toch gaan sputteren zou ik meteen MM bellen en hun aanspreken over de muurbeugel en dat je het scherm volgens hun voorschriften hebt opgehangen.
Succes!
Tevredenheid!!!

pch

Hoi, balen zeg! Ik ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt...
Ik was net zelf van plan om de plasma (TH-37PV60) op te gaan hangen aan de muur na hem nu eerst een jaar op de voet gehad te hebben, maar nu ik dit zo hoor begin ik toch sterk te twijfelen.
Zijn er anderen waarbij dit ook wel eens gebeurd is, of gebruikt iedereen wel de standaard muurbeugel van Panasonic zelf? Ik heb zelf de muurbeugel van het merk "Spectral" in bestelling staan. Maakt het nog uit aan wat voor soort muur je hem ophangt?
Graag zoveel mogelijk tips en adviezen.

Gr. Paul.

Meeuwtje

Citaat van: pch op mei 31, 2007, 22:14:47
Hoi, balen zeg! Ik ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt...
Ik was net zelf van plan om de plasma (TH-37PV60) op te gaan hangen aan de muur na hem nu eerst een jaar op de voet gehad te hebben, maar nu ik dit zo hoor begin ik toch sterk te twijfelen.
Zijn er anderen waarbij dit ook wel eens gebeurd is, of gebruikt iedereen wel de standaard muurbeugel van Panasonic zelf? Ik heb zelf de muurbeugel van het merk "Spectral" in bestelling staan. Maakt het nog uit aan wat voor soort muur je hem ophangt?
Graag zoveel mogelijk tips en adviezen.

Gr. Paul.

Volgens mij, heeft mijn probleem helemaal nix met het ophangen van de plasma van doen.
Op de plek waar de scheur is ontstaan, zit er aan de achterzijde van de tv helemaal geen beugelaansluiting oid.
En het lijkt zo te zijn dat het plasmascherm zelf onafhankelijk van de behuizing zit, het lijkt dat deze niet een geheel is.
Maar mss heb ik het fout.

ps. ben nog wel steeds aan het wachten totdat Ecare contact opneemt :-\ :'( :-\

Bas

Meeuwtje

Net de MM aan de lijn gehad.
Het is GEEN garantie zegt zij. ??? ???

Wat moet ik nu??
Naar de Media Markt toegaan of??
Bas