Scheur / barst in pana plasma scherm

Gestart door Meeuwtje, mei 30, 2007, 16:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Meeuwtje op juni  1, 2007, 14:15:08
Net de MM aan de lijn gehad.
Het is GEEN garantie zegt zij. ??? ???

Wat moet ik nu??
Naar de Media Markt toegaan of??
Bas

Gaven ze nog een reden waarom het geen garantie is dan?

Meeuwtje

Citaat van: Antoine op juni  1, 2007, 14:16:26
Gaven ze nog een reden waarom het geen garantie is dan?

Volgens de dame van de MM, die dacht dat de barst in de buitenste glasplaat zat,zei Panasonic dat dit niet onder garantie viel. Dus ik denk dat onze dame het gewoon weer eens niet begrepen heeft. Het gaat duidelijk om de binnenste glasplaat!
Dus gaat ze nu weer bellen en de storing doorgeven....

Gek wordt ik ervan!! Ik denk dat ik m vanmiddag maar even binnenbreng en met haar hoofd een barst in de buitenste glasplaat creeer!!! ;D
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

pch

Citaat van: Meeuwtje op juni  1, 2007, 14:15:08
Net de MM aan de lijn gehad.
Het is GEEN garantie zegt zij. ??? ???

Wat moet ik nu??
Naar de Media Markt toegaan of??
Bas

Is het een bij Panasonic NL gekochte plasma of een Duitse?
Panasonic NL werkt met 2 jaar garantie en stuurt altijd E-care op zulke gevallen af, dit moet dan aangevraagd worden door je dealer.
Het lijkt mij dat een plasma waarvan er een breuk aan de binnenkant van het scherm zit en dus niet door iets van buitenaf kan zijn gebeurd gewoon een garantiekwestie...Iig zou E-care terplekke bij je thuis beter kunnen vaststellen of het wel of niet onder garantie valt, zij kunnen ook bepalen of de plasma duigdelijk is opgehangen of niet, misschien dat ze dan ook opmerkingen maken over het andere merk muurbeugel?
Ben je lid van de consumentenbond en/of heb je een rechtsbijstandverzekering?
Suc6 ermee!!!

Gr. Paul.

Meeuwtje

Zo heb net Ecare aan de lijn gehad.
Die vertelde mij ook dat het waarschijnlijk niet onder garantie valt.
De beugel die ik heb gebruik kan wss de oorzaak zijn.
Begin volgende week komt er een monteur van hun langs om te kijken of het onder de garantie valt.

2 jaar garantie dus. :-[

Woest ben ik >:D >:D

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

The Foundation

ge moet maar zwijgen over de vogelsbeugel he

; is een construktiefoutje dat scherm

BORA

Als vogels jou plasma in hun documentatie heeft staan als "te gebruiken met".
Dan zou ik zeker ook 's contact met vogels opnemen.

Heeft mm toevallig deze meurbeugel geadviseerd ?
Zoja, zou je dat ook in je voordeel kunnen werken natuurlijk.

suc6 met de afloop !

ajbeefde

Citaat van: ajbalmere op mei 30, 2007, 17:48:18
Da's niet zo mooi.....

Panasonic zou nu wel eens kunnen komen met het excuus om alleen de beugel te gebruiken welke zij in het assortiment hebben....

Was wel mijn eerste gedachte......  zou Vogels maar eens even bellen en vragen of dit toestel op hun lijst voorkomt.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

spotmatic

Je hebt niet per ongeluk "te lange" bouten gemonteerd?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

pch

Meeuwtje, ik heb even een poll voor je gestart om te inventariseren of er een verband is met jouw klacht en jouw muurbeugel!
Ik ben benieuwd....

Gr. Paul.

Meeuwtje

de beugel staat idd op de vogels webside, dus de goede schroeven gebruikt.
Wat ikzelf raar vind id dat ie al vanaf paaszondag zo hangt, dan had toch al eerder moeten gebeuren, indien het de beugel is?
Volgende week maar eerst eens afwachten wat de monteur te vertellen heeft. ik heb er persoonlijk een hard hoofd in...
maar dat komt door de meiden van mm en pana...

bas

Meeuwtje

alsof de duvel ermee speelt.
Ecare belde net voor aanstaande maandagmiddag.

Bas

SiR-ROUND

Sjeez...

Lijtk me eng. Wees blij dat het niet de buitenste plaat is geweest. Plasma is een galactische krachtbron... Ik heb geen idee wat er zou kunnnen gebeuren overigens, maar ja fijn klinkt het niet.

Ben beniewud of het op te lossen valt. Gezeik over garantie. MM heeft beiden aan je verkocht toch, beugel en scherm?

MM probleem. Manager spreken...

Hufters.

Audiotwin

Citaat van: Meeuwtje op juni  1, 2007, 15:54:49
alsof de duvel ermee speelt.
Ecare belde net voor aanstaande maandagmiddag.

Bas

Er komt iedergeval een monteur naar kijken,wacht dit eerst even af ;)
Sterkte ermee!
Tevredenheid!!!

HTR

damn ik hoop dat het snel goed komt!  :o , krijg al een koude rilling over men rug van alleen het idee al :o

Meeuwtje

Zo Ecare heeft m'n toestel vanmiddag opgehaald.
De monteur kon er helemaal niets over zeggen, alleen dat Haagtechno(de Importeur) het toestel gaat beoordelen, of het wel of niet onder garantie valt. En met voorrang....

Dus ik hou een ieder op de hoogte wat betreft de verdere verwikkelingen.

Bas

daxie

Even wat interessante passages uit de europese garantiewetgeving:

"5. Gebrek aan overeenstemming ten gevolge van een verkeerde installatie van de consumptiegoederen wordt gelijkgesteld met gebrek aan overeenstemming van de goederen met de overeenkomst, wanneer de installatie deel uitmaakt van de koopovereenkomst betreffende de goederen en door de verkoper of onder diens verantwoordelijkheid is uitgevoerd. Hetzelfde geldt als voor montage door de consument bestemde goederen door de consument zijn geïnstalleerd en de verkeerde installatie een gevolg is van een gebrek in de montagehandleiding."

"3. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de aflevering van de goederen, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van aflevering tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of met de aard van het gebrek aan overeenstemming."

Linkje

daxie

Maw: het is aan mediamarkt om te bewijzen dat de scheur ontstaan is doordat jij een foutieve beugel hebt gebruikt.

Wettelijk gezien is al het gelul met kebe,... zever. Mediamarkt dient de garantie te geven. Uiteraard proberen zij dat te verhalen op panasonic, maar eigenlijk is dat hun zaak. Maar ja, dan moet je wel een advocaat in de hand nemen om de wet af te dwingen. Een advocaat een brief laten schrijven kan al genoeg zijn.

xmen

Het kan toch nooit aan de beugel liggen, de beugel zit aan de achterkant op het frame van de tv
Als er krachten ontstaan  dan komen die toch op het frame dat moet toch sterk genoeg zijn
En te lange bouten zijn toch ook onzin je heb meer kans om de printplaat te ruineren dan het glasplaat zelf
Zou het niet meer met uitzetten en krimpen te maken hebben ?

Wowly

Laat je niet gek maken, je krijgt je nieuwe TV toch wel, deze is niet te repareren. Wat nogal eens helpt is aangeven dat dit wordt gevolgd door een forum met een leden aantal van over de 10.000. Vaak gaan er dan toch zaken wat makkelijker, omdat ze dan een goede sier kunnen maken. Anders gewoon even een advocaat inschakelen, dan piepen ze wel anders. De bewijslast ligt bij hun, ik geef het ze te doen.

Overigens wordt iedereen erop getraind terughoudendheid te maken mbt garantie. Als één persoon mondeling heeft toegezegd dat het onder de garantie valt, is een onderzoek al niet meer nodig. Dus passen ze wel op. Dus voortijdig garantie krijgen gaat je nooit lukken. Wacht maar gewoon af. En als hun hebben bewezen dat het aan de beugel ligt kan MM (niet jij, hún zijn de verkopende partij!) de schade verhalen bij Vogels.

Je hebt gedaan wat iedere consument zou doen, en je hebt behoorlijke rechten, vergis je niet.

Laat je niet gek maken en daar je enrgie aan verspillen, anders heeft die defensieve houding van de MM alleen tot nut gehad dat jij gefrusteerd bent geraakt .

Wowly

Meeuwtje

Citaat van: Wowly op juni  4, 2007, 22:37:10
Laat je niet gek maken, je krijgt je nieuwe TV toch wel, deze is niet te repareren. Wat nogal eens helpt is aangeven dat dit wordt gevolgd door een forum met een leden aantal van over de 10.000. Vaak gaan er dan toch zaken wat makkelijker, omdat ze dan een goede sier kunnen maken. Anders gewoon even een advocaat inschakelen, dan piepen ze wel anders. De bewijslast ligt bij hun, ik geef het ze te doen.

Overigens wordt iedereen erop getraind terughoudendheid te maken mbt garantie. Als één persoon mondeling heeft toegezegd dat het onder de garantie valt, is een onderzoek al niet meer nodig. Dus passen ze wel op. Dus voortijdig garantie krijgen gaat je nooit lukken. Wacht maar gewoon af. En als hun hebben bewezen dat het aan de beugel ligt kan MM (niet jij, hún zijn de verkopende partij!) de schade verhalen bij Vogels.

Je hebt gedaan wat iedere consument zou doen, en je hebt behoorlijke rechten, vergis je niet.

Laat je niet gek maken en daar je enrgie aan verspillen, anders heeft die defensieve houding van de MM alleen tot nut gehad dat jij gefrusteerd bent geraakt .

Wowly

Idd, ben lichtelijk frusty :)

Heb al een knokploeg bij elkaar geraapt ;D ;D

Maar ik heb evengoed nu wel, door de positieve antwoorden van de medeforummers, een beter gevoel. :)

Bas
(op naar dag 6 zonder tv :-\)

pch

En je zei dat je toch een rechtsbijstandverzekering hebt?

Gr. PAul.

Meeuwtje

Citaat van: pch op juni  5, 2007, 09:03:33
En je zei dat je toch een rechtsbijstandverzekering hebt?

Gr. PAul.

Idd die heb ik ook.

Bas

Paul Landsmeer

Citaat van: xmen op juni  4, 2007, 20:03:11
En te lange bouten zijn toch ook onzin je heb meer kans om de printplaat te ruineren dan het glasplaat zelf

Te lange bouten kun je in principe nooit te ver in de TV schroeven, de uiteinden van de schroefgaten zitten dicht, waardoor het teveel aan bout er aan de achterzijde zal blijven uitsteken.

Overigens een tip voor de toekomst: mocht je weer zoiets hebben, noem dan de muurbeugel niet. Zeg dat je de TV gewoon op de bijgeleverde voet hebt staan en regulier gebruikt, komt daar ook geen gezeik over. Het is misschien niet de hele waarheid, maar het voorkomt dat fabrikanten de beugel aanwenden om onder hun aansprakelijkheid uit te komen.

Dit soort televisies is gemaakt om opgehangen te worden, dus tenzij Panasonic in haar handleiding heeft beschreven dat alles behalve haar beugel tot schade kan lijden, valt het gewoon onder de garantie c.q. haar aansprakelijkheid.

Meeuwtje

Huidige status bij Ecare: Wacht op uitlevering van een remplace apparaat.

Wat betekend dit?

Bas

pch

Citaat van: Meeuwtje op juni  5, 2007, 13:49:59
Huidige status bij Ecare: Wacht op uitlevering van een remplace apparaat.

Wat betekend dit?

Bas

Ik zou zeggen: vraag het ze!!!  ;D

Gr. PAul.