Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: HTip on December 30, 2010, 06:55:57
Vandaag 2e poging om de RPG Modex Broadband bij Toine op te halen. Ik mag de auto (Mitsubishi Outlander) van mijn schoonvader lenen en daar zou het echt in moeten passen. Enige moeilijkheid is dat de ingang van de bagageruimte pas 30-40cm boven de bumper breed genoeg is, maar het zou moeten lukken. Fingers crossed
<<<Fingers crossed>>> Succes vandaag en doe Toine de groeten! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on December 30, 2010, 07:06:14
<<<Fingers crossed>>> Succes vandaag en doe Toine de groeten! :)
Doe ik. Bedankt Jan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb sinds kort mijn HT ook bij de buren gepost. Is in Donald Duck stijl (veel plaatjes) en het is erg leuk om mijn eigen topic weer helemaal door te bladeren. Vooral de leuke reacties en humor brengen iedere keer weer een lach op mijn gezicht ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Nice, wel leuk om lekker te scrollen en zo in een notendop alle pics voorbij zien komen.. :)

Veel succes met het ophalen van de modex!! Ben benieuwd!! FOTOSS!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Hopelijk gaat het nu wel goed met het ophalen, maar in een Outlander moet dat toch wel lukken ;D En leuk, zo'n foto verslag :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Etiennevh on December 30, 2010, 08:41:59
Nice, wel leuk om lekker te scrollen en zo in een notendop alle pics voorbij zien komen.. :)
Quote from: Martijn90 on December 30, 2010, 11:17:45
En leuk, zo'n foto verslag :)
Thanks! Ik dacht dat ook wel leuk was voor mijn trouwe lezers om niet 342 pagina's door te moeten bladeren op zoek naar de foto's. Het is natuurlijk wel een samenvatting. Voor het complete (en up-to-date) verslag is er natuurlijk maar één plek en dat is hier! :pompom:

Quote from: Etiennevh on December 30, 2010, 08:41:59
Veel succes met het ophalen van de modex!! Ben benieuwd!! FOTOSS!!
Quote from: Martijn90 on December 30, 2010, 11:17:45
Hopelijk gaat het nu wel goed met het ophalen, maar in een Outlander moet dat toch wel lukken ;D En leuk, zo'n foto verslag :)
Thanks! Ik ben weer terug en het ging prima met de Outlander. Fingers crossed heeft duidelijk geholpen. Heerlijke wagen overigens, 2.4 benzine met automaat is lekker cruisen :P Module paste ook mooi en lag helemaal plat en klem. Binnen nu en een half uur komt iemand helpen uitladen en meteen even luisteren natuurlijk.

Foto's volgen (natuurlijk ;))...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Kan Annet niet helpen? Of is zij aan het werk?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Annet is bijna thuis, maar de module weegt 45kg en is nogal groot en daardoor ook niet eenvoudig te tillen. Haar rug moet langer mee ;) Die van mij ook, maar die is een beetje sterker ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

djaxx

Philip, had ik je al gemeld dat ik lichtjes geschoren ben met blu ray hd basics?
Er was geen nieuwe meer te koop op amazon en heb er dan 1 aangeschaft via amazon, tweedehands denk ik? Feit is dat deze uit Amerika kwam en mijn blu ray speler die bijgevolg niet kan afspelen :unhappy:
Jammer maar helaas, wel een goede les ,alweer :) Dit ff geheel terzijde natuurlijk :)

HTip

Quote from: djaxx on December 30, 2010, 22:43:56
Philip, had ik je al gemeld dat ik lichtjes geschoren ben met blu ray hd basics?
Er was geen nieuwe meer te koop op amazon en heb er dan 1 aangeschaft via amazon, tweedehands denk ik? Feit is dat deze uit Amerika kwam en mijn blu ray speler die bijgevolg niet kan afspelen :unhappy:
Jammer maar helaas, wel een goede les ,alweer :) Dit ff geheel terzijde natuurlijk :)
Had je nog niet gemeld, maar nu wel ;) Wel balen, maar misschien kan je die nog verkopen. Heb je nog niet kunnen spelen met de afstelling. Succes met de volgende poging!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanmiddag de RPG module uit de auto gehaald en in de HT geplaatst. Nog niet werkend, want dan moet ie hangen en beide delen zijn samengevoegd. Maar zo krijgen julle wel een idee hoe groot zo'n module is.

Rustig wachtend in de Outlander


Toveren met een Dolby Digital-bordje. Nu is het er...


En nu heb ik het laten verdwijnen...


De RPG Modex Broadband staat nu in 2 delen. De witte kast is de geperforeerde behuizing. De grijze plaat is samen met het akoestisch schuim het werkende deel van de basstrap.


Waar de module moet komen, alleen 20cm hoger ;)


Hier zie je goed de fijne perforatie van de plaat


En tot slot een overzichtsfoto


Ik ga morgen kijken of ik een proefopstelling kan maken en de werking kan testen. Ben erg benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Leuk is overigens dat er nog steeds op de poll wordt gestemd ;)

"Tussenstand"

Speakers met of zonder doeken? (foto op pag. 281)
Met doek    51 (53.7%)
Zonder doek    44 (46.3%)

Totaal aantal stemmen: 95

Niet echt een duidelijke winnaar. Ik heb gekozen voor "zonder doek" omdat ik het mooier vindt uitzien en klinken. Dat laatste heeft de doorslag gegeven. De doeken gaan weer in de doos...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Flink gevaarte wat er aan de muur moet, Toine kan nu geen gaatje van .5 mm meer zien gok ik  :bigsmile:
Ben benieuwd naar de eerste resultaten.

Heb je al zicht op een leenprojector trouwens?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on December 30, 2010, 23:50:34
Flink gevaarte wat er aan de muur moet, Toine kan nu geen gaatje van .5 mm meer zien gok ik  :bigsmile:
Ben benieuwd naar de eerste resultaten.
;D Kan je nagaan als ik er 2 had gehangen ;) Ik ga zometeen testen, maar daarvoor moet ik een constructie verzinnen zodat de module rondom vrij kan ademen. Met name de onderkant moet vrij staan.

Quote
Heb je al zicht op een leenprojector trouwens?
Nog niet, maar ik denk dat dat sowieso volgende week wordt. Plan is dat eerst bij JVC in Leiden wordt gekeken of daar de reparatie kan worden uitgevoerd. Is dat mogelijk dan zal ik kort daarop een afspraak met Bjorn kunnen maken. Lukt dat niet, dan moet de HD950 in Duitsland worden gerepareerd en dan zal ik waarschijnlijk wel een leenprojector krijgen.

Nog even afwachten dus en best spannend ;)

Gelukkig kan ik nu weer op het geluid gaan concentreren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Tegelijk (of beter aansluitend) met de test van de basstrap ga ik ook testen met de tweak van forumgenoot solitaire. Hij heeft me om te proberen een flinke set dopjes en pluggen toegestuurd :worship:, maar helaas tot op heden nog geen tijd (of rust) voor gehad. Staat dus ook voor vandaag op het programma...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Zijn inderdaad enorme bakken :).

Gezien de relatief breedbandige en erg efficiente werking, ben je niet bang voor overdemping?
(ik dacht dat je alleen nog 'problemen' had bij het allerlaagste laag)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on December 31, 2010, 10:18:44
Zijn inderdaad enorme bakken :).

Gezien de relatief breedbandige en erg efficiente werking, ben je niet bang voor overdemping?
(ik dacht dat je alleen nog 'problemen' had bij het allerlaagste laag)

Groeten, Jan

Klopt wat je zegt dat ik alleen nog "problemen" had bij het laag onder 60Hz, zoals onderstaande grafiek laat zien.



Maar ik ben niet bang voor overdemping. Volgens Toine wordt vanwege de metalen kast weer reflectie geïntroduceerd en dit wordt weer tegengegaan door de extra absorptie. M.a.w. dat heft elkaar op. Op zijn site staat hetvolgende:
Quote
Modex-Broadband basstrapmodules zijn breedbandabsorbers met een zeer hoog rendement, nadrukkelijk bedoeld voor correctie van de basweergave in muziek- en woonruimtes thuis of in de studio. Broadbands reduceren de nagalmtijd tussen 35 en 250Hz bijzonder krachtig, en bieden daarnaast breedbandige absorptie in het middengebied tot 5kHz.

Werkgebied Broadband Type-2 (60-100% absorptie): 35-250Hz
Buiten dit werkgebied is er breedbandige absorptie (30-60%) tot 5000Hz.

Deze breedbandige absorptie is het gevolg van de microperforatie van de metalen behuizing. De microperforatie in de behuizing is meteen ook het enige verschil tussen een Modex-Plate en een Modex-Broadband module.

Met de Modex-Plate zou de absorptie van het middengebied misschien weer te weinig kunnen worden...

Heb een constructie proberen te maken, waarmee ik in mijn eentje de module op werking kon testen. Echter de module is te zwaar en te groot om dit goed te kunnen doen. Dus ik heb de ophangconstructie gemonteerd (verwacht toch dat ie blijft ;)) Daarna geprobeerd de 45kg zware module in zijn geheel ca. 30cm omhoog op te tillen en in de speciale ophangpunten te hangen. Maar dat was iets teveel van het goede. Dat moet echt met z'n 2-en, dus wachten totdat Annet thuis is. Echter of dat vandaag nog iets wordt? Vanavond naar vrienden om oud en nieuw te vieren en vantevoren nog eten... Maar misschien gaat het toch lukken :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zonet, samen met Annet, de module toch op kunnen hangen. Even snel geluisterd naar (hoe kan het ook anders) Hotel California (hebben even een voorschot genomen op de top 2000 ;D) en de rest van dat schitterende album. Eerste indruk: het werkt! Betekent volgens mij echter wel dat de DD-18 moet worden bijgesteld. Kreeg nl. het idee dat bepaalde frequenties teveel werden gedempt en dat het volume hoger mocht zijn. Maar ja, we moeten natuurlijk wel bezig blijven. Zal denk ik een kleine aanpassing zijn...

Morgen komt er waarschijnlijk niets van, maar zondag ga ik nog wat verder testen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on December 31, 2010, 15:47:18
Hotel California (hebben even een voorschot genomen op de top 2000 ;D)
Heee zeg, je hoort de platgecomprimeerde versie op Radio 2 te beluisteren! :devil:
:D

Quote from: HTip on December 31, 2010, 15:47:18
Za; denk ik een kleine aanpassing zijn...
Misschien kan Bjorn t.z.t. de puntjes op de i zetten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Quote from: HTip on December 31, 2010, 08:54:30
Plan is dat eerst bij JVC in Leiden wordt gekeken of daar de reparatie kan worden uitgevoerd.

Fingers crossed, hopen dat ze het daar kunnen fixen.
Fijne jaarwisseling vast!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on December 30, 2010, 23:26:46

Ik heb gekozen voor "zonder doek" omdat ik het mooier vindt uitzien en klinken. Dat laatste heeft de doorslag gegeven. De doeken gaan weer in de doos...

:clapping: :clapping:

Dit was voor mij al van begin af aan duidelijk dat jij ook zonder doeken op de luidsprekers gaat spelen ;)
Ik had precies hetzelfde gedaan  :D. Uhhh wacht even ik speel al zonder doek  ;D


Iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig,gezond 2011 en mag het ook vooral muzikaal zijn  :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: celerontje on December 31, 2010, 15:50:45
Heee zeg, je hoort de platgecomprimeerde versie op Radio 2 te beluisteren! :devil:
:D
Die zullen we waarschijnlijk ook luisteren, maar ik geef toch de voorkeur aan onze 192/24 stereo- of de 96/24 surroundopname :music: Klinkt nét iets beter :P

Quote
Misschien kan Bjorn t.z.t. de puntjes op de i zetten?
Misschien, maar mocht die daar met de levering van de HD950 geen tijd voor hebben, dan kan ik dat wellicht (eventueel met hulp op afstand van Bjorn) zelf.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RalphH on December 31, 2010, 15:52:17
Fingers crossed, hopen dat ze het daar kunnen fixen.
Hoop ik ook! Zou het eerste goede nieuws (op HT-gebied) van 2011 kunnen zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on December 31, 2010, 15:59:57
:clapping: :clapping:

Dit was voor mij al van begin af aan duidelijk dat jij ook zonder doeken op de luidsprekers gaat spelen ;)
Ik had precies hetzelfde gedaan  :D. Uhhh wacht even ik speel al zonder doek  ;D
;D Ik heb het toch nog een kans gegeven, maar ik vind het én mooier én het klinkt beter. Dan is de keus eenvoudig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RalphH on December 31, 2010, 15:52:17
Fijne jaarwisseling vast!
Quote from: Maximus_Aurelius on December 31, 2010, 15:59:57
Iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig,gezond 2011 en mag het ook vooral muzikaal zijn  :pompom:
Ik wil bij deze gebruik maken van de gelegenheid om jullie en alle andere forumleden een hele fijne jaarwisseling wensen en ik sluit me helemaal aan bij Maximus. Doe voorzichtig met vuurwerk!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive