Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Bedankt, Sjors 8)

Vandaag, na het werk, weer verder met de deur. Was weer een beetje gepiel (beitel en vijl nodig gehad), maar het het is gelukt. Het "heiligdom" is beschermd ;D De deur krijgt rondom nog de afwerklijsten, maar die worden straks eerst geverfd, om de voorzetwand niet te hoeven afplakken. My lovely assistant heeft alle openingen tussen de latjes en de deurstijlen opgevuld met tempex. Dat scheelt enorm aan geluid :D In de tussentijd ben ik begonnen met het aanleggen van de electriciteit...



HT is beschermd... :P


Hopelijk morgen antwoord van Toine, zodat we de afwerking van de absorber kunnen gaan doen. Dan is er weer een mijlpaal bereikt 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Ja dat is.... mooi, mooi, mooi man... het leven is 1 groot feest O0
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

denoontje


Sjors


HTip

Quote from: Godtoh on June 11, 2008, 09:18:38
Ja dat is.... mooi, mooi, mooi man... het leven is 1 groot feest O0
;D Inderdaad, als je niet hoeft te werken ;)

Quote from: denoontje on June 11, 2008, 13:02:21
een mooie lichtdichte deur :-)
Bijna, alleen nog de kier onder de deur ;) Maar die is weg als we klaar zijn met de vloer...

Quote from: Sjors on June 11, 2008, 14:23:40
Mooie deur ! licht eiken ?
Deur is beuken, maar die kleur blijft alleen aan de buitenkant bestaan. Aan de HT kant wordt ie matzwart om zoveel mogelijk lichtreflectie tegen te gaan ;)

Is weer veel gebeurd vandaag...

  • Bericht van Toine gehad. We hebben het goed gedaan 8) Zijn we erg blij mee, want dan is de absorber dus bijna klaar. De volgende stap is afwerken van de platen (schuren en verven) en dan vastkitten.
  • Het tapijt is binnen! Levering is a.s. maandag. Kunnen we het podium en de achterwand gaan bekleden.
  • Ventilatoren besteld bij Conrad. Het is deze geworden. Lekker stil. Slechts 27dB :o
  • Bezig geweest met ontwerp voor de X10-installatie. Ik ben er nog niet helemaal uit. In het X10 showcase topic heb ik een vraag geplaatst.

Als het zo doorgaat gaan we eind juni redden. Het wachten is dus nog op de stoelen (dan weten we de exacte plaats van de 2 opstapjes naar het achterpodium en de pilaren) en de speakers. Dan is alles compleet en kunnen we gaan afwerken...

Spannend :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

;D Zul je het wel zonder de diffusers moeten doen, want die komen pas de 5e ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Wat een ellende :-\ ;D

Dat moet dan maar. Zal ik maar geen reviewtje maken van de beleving, want die zal wel bagger zijn ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Quote from: HTip on June 11, 2008, 20:40:46
...

Het wachten is dus nog op de stoelen...



Ik ga wel op de vloer zitten. "seiza" ( japanse zithouding )

8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: tiptop on June 11, 2008, 21:59:35
Wat een ellende :-\ ;D

Dat moet dan maar. Zal ik maar geen reviewtje maken van de beleving, want die zal wel bagger zijn ;D

;D

Quote from: LittleNinja on June 11, 2008, 23:05:32
Ik ga wel op de vloer zitten. "seiza" ( japanse zithouding )

8)

Kan natuurlijk ook, maar dat hoeft niet, want zondag gaan we de stoelen ophalen :D Maar als je niet kan laten, mag je natuurlijk ook in "seiza" op de stoel zitten ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: HTip on June 13, 2008, 06:05:06
;D

Kan natuurlijk ook, maar dat hoeft niet, want zondag gaan we de stoelen ophalen :D Maar als je niet kan laten, mag je natuurlijk ook in "seiza" op de stoel zitten ;D

Ik ben fanatiek, maar niet gek.. Dan pak ik wel de moderne manier van zitten!  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Het begint inderdaad mooi te worden! 8)

Overigens petje af dat je alles zelf doet... kost toch wel enorm veel tijd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: LittleNinja on June 13, 2008, 06:17:37
Ik ben fanatiek, maar niet gek.. Dan pak ik wel de moderne manier van zitten!  ;D

Verstandig :D

Quote from: Jean Sibelius on June 13, 2008, 08:27:02
Het begint inderdaad mooi te worden! 8)

Overigens petje af dat je alles zelf doet... kost toch wel enorm veel tijd!

Dank je! Kost inderdaad veel tijd, maar dat geeft ons extra voldoening als het af is. De complimenten van jullie en in het bijzonder Toine doen al erg goed en motiveren om het snel af te maken 8)

Vandaag rustdag, we gaan Nederland-Frankrijk kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on June 13, 2008, 22:51:12
Vette match he 8)

Absoluut!! Was echt genieten 8)
Een klein dipje in de 1e helft maar dan hebben we Van der Sar O0

Na zo'n avond weer morgen vol energie verder met de HT :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ramius

Quote from: molle on June 13, 2008, 22:51:12
Vette match he 8)

Inderdaad, die mannen spelen echt iedereen naar huis. :o  Hup, hup, hup naar de cup... ;D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: Ramius on June 14, 2008, 22:45:21
Inderdaad, die mannen spelen echt iedereen naar huis. :o  Hup, hup, hup naar de cup... ;D

Van Basten heeft ze goed opgevoed ;D Niet overmoedig of onderschattend. Maar ze zijn wel in bloedvorm 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren op stap geweest om deze week flink vooruitgang te boeken. We denken nu alles te hebben voor het afwerken ;)

Een witte beamer staat niet echt mooi in een zwart/rode HT, dus gaan we de witte onderdelen zwart spuiten. We willen dat natuurlijk veilig doen en daarom dacht ik om even de kap eraf te halen. Yeah right... Dat was iets moeilijker dan gedacht, maar ook dat is gelukt :P

Omdat de beamer nu toch open ligt, heb ik meteen eens goed gekeken hoe alles werkt. De constructie is erg goed. Maar dat kan je op de foto's goed zien...


De witte onderdelen die gespoten gaan worden. De teksten worden afgeplakt, die blijven zwart/grijs op wit, want anders weten we niet meer welk knopje wat doet ;D



Met de kale beamer erbij



Alle gedemonteerde onderdelen en schroefjes...





Detailopname van de aansluitingen en de ventilatie. De ventilator is in het midden geplaatst en blaast de warme lucht van de lamp via en ingenieuze constructie aan de zijkant naar buiten. Daarom is ie zo stil :o



Detailopnames van het lenshuis. Kun je goed zien hoe de lensshift werkt. Het hele lenshuis kan vertikaal bewegen. De lens kantelt dus niet en daarom is geen keystone correctie nodig.





Van het spuiten maak ik natuurlijk ook foto's, maar niet vandaag, want vandaag gaan we de stoelen ophalen 8). Heb dus weer 600 km voor de boeg :o maar die zijn het helemaal waard. Hoop alleen dat alles in de auto past ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag dus naar Hoofddorp gereden en dit keer met iets meer teruggekomen dan wat blik en hout ;D De rit was een stuk prettiger dan vorige keer en op de terugreis hebben we een heerlijke pannekoek gegeten in de Pannekoekenboerderij die mijn vrouwtje had gespot op de heenreis. Mocht je in de buurt rijden van Leiderdorp op de A4 en je hebt trek, dan is dat zeker een aanrader :P Dat begint een traditie te worden, want toen we de SR9600 in Almere hadden opgehaald hebben we een pannekoek op de Veluwe gegeten :P


Binnen een half uur was de auto vol en konden we weer gaan. Het past allemaal makkelijk ;)







We konden natuurlijk niet wachten om te kijken hoe het stond :P Het was ook nodig om de exacte (gelukkig zijn we niet zo precies ;D) plaats van de podia, pilaren en de stoelen te bepalen. Het staat nog wel los, maar wel op de goede plaats.





De opstapjes gaan we volledig opnieuw maken ::) want die bevallen niet nu de stoelen staan. Ze worden minder diep en breder, zodat de stoelen mooi aansluiten. We hebben nog hout genoeg, dus dat kan zelfs zonder een bezoek aan de bouwmarkt :D Morgen begint het schuren van de absorberpanelen en pilaren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Wordt netjes zo...echte bios

Wij hebben tocht gekozen voor een bank uit 4 delen (2 hoekstukken en 2 eenzitter.
Kunnen we switchen:
2 chaise longues
of 2*2 zits
of 1 * 4 zits

Komer er nog shakers onder?

tiptop

Ziet er allemaal weer heel mooi uit Philip 8)

Was je mooi vlak bij mij in de buurt vandaag. Had je wel op de koffie kunnen komen. (en mijn vrouw maakt ook heerlijke pannekoeken) ;D 8)

Wat kost zo'n stoel nou per stuk? en waar? Antwoord kan via pm natuurlijk ;)
Mischien wel leuk voor hier om 4 stoelen aan elkaar te hebben :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Zozo!! Zo'n Avensis blijkt best ruim te zijn!!  :o

Ziet er top uit HTip!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jaco

Quote from: HTip on June 15, 2008, 22:34:41
Mocht je in de buurt rijden van Leiderdorp op de A4 en je hebt trek, dan is dat zeker een aanrader :P Dat begint een traditie te worden, want toen we de SR9600 in Almere hadden opgehaald hebben we een pannekoek op de Veluwe gegeten :P
Geen wonder dat die ritten van jou zo lang zijn.  ;D
Als je nu naar hoofddorp rijdt via de Leiderdorp (A4) hoe kun je dan naar Almere zijn gereden via de Veluwe ? Minstens 50 km omgereden, als het niet 100 is..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sjors

Quote from: jaco on June 16, 2008, 06:41:14
Geen wonder dat die ritten van jou zo lang zijn.  ;D
Als je nu naar hoofddorp rijdt via de Leiderdorp (A4) hoe kun je dan naar Almere zijn gereden via de Veluwe ? Minstens 50 km omgereden, als het niet 100 is..




Als je vanauit richting Breda of 's Hertogenbosch komt en je zit op de A27 richting Almere kom je door de Utrechtse Heuvelrug ! bedoel je dat niet mischien ? :)





Groet, Sjors

HTip

Quote from: denoontje on June 15, 2008, 23:45:41
Wordt netjes zo...echte bios

Wij hebben tocht gekozen voor een bank uit 4 delen (2 hoekstukken en 2 eenzitter.
Kunnen we switchen:
2 chaise longues
of 2*2 zits
of 1 * 4 zits

Komer er nog shakers onder?

Geeft inderdaad het echte biosgevoel, maar jouw oplossing klinkt ook goed ;)

Voorlopig houden we het op een sub, waar we de kracht nog niet ècht van kennen. Shakers kunnen altijd nog ;D
Quote from: tiptop on June 15, 2008, 23:57:23
Ziet er allemaal weer heel mooi uit Philip 8)

Was je mooi vlak bij mij in de buurt vandaag. Had je wel op de koffie kunnen komen. (en mijn vrouw maakt ook heerlijke pannekoeken) ;D 8)

Wat kost zo'n stoel nou per stuk? en waar? Antwoord kan via pm natuurlijk ;)
Mischien wel leuk voor hier om 4 stoelen aan elkaar te hebben :)

Dank je alweer :D Volgens mij ben ik wel meer forumleden gepasseerd ;D Maar volgende keer zal ik eraan denken...

Een stoel kost (opnieuw gestoffeerd) €130 per stuk. Dat kan je nog uitbreiden met leuningen (€25 p/s) en bekerhouders (€10 p/s). Het onderstel is wel 2e hands, maar dat kun je makkelijk opknappen (gaan we nog doen :D)

Quote from: LittleNinja on June 16, 2008, 06:13:10
Zozo!! Zo'n Avensis blijkt best ruim te zijn!!  :o

Ziet er top uit HTip!!  8)

Thanks :D Die Avensis blijft me verbazen. Je moet eens weten wat ik allemaal niet heb vervoerd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive