Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Garmir

Quote from: HTip
De DVE DVD kan je krijgen bij Frank van ITC en wel hier http://shop.itccomp.nl/N_grp_15-1.html
Ja, je kunt met de DVE DVD perfect je beeld afstellen. Niet alleen geometrie maar ook kleur, contrast, helderheid, etc. Nog beter is als je ook de dB-meter besteld voor het afregel van het geluid. op de DVE DVD staan ook testsignalen voor je audio.

Oki Bedankt voor dit, voor dat audio hehe dat mag ik niet te goed dan, is om te zeggen ik kan het praktisch nooit opendraaien dat je in de inleving zit. Omdat hier thuis de verdiepingsvloeren van hout zijn niet geisoleerd en zit daarmee met mijn HT rechtreeks boven mijn ouders hun kamer. Onder de laminaat licht akoestische isolatie matten maar dat is al. Dus voor het beeld danku, en voor het geluid, das voor later :)


Quote from: HTip
Ik zou niet bezuinigen op de kabel. Is erg belangrijk voor de kwaliteit van het beeld...

Ik weet dat ik niet mag besparen op deze kabels maar Ik ben student dus budgettair zit het niet altijd snor. De kabel die ik nu heb, componentenkabel van 1m80 lang met vergulde 24k koppen (en 30 jaar garantie :P) heeft me €30 lichter gemaakt en dit vond ik al een redelijk kostelijk zaakje :) voor "juist een kabeltje".


Quote from: HTip
Ben benieuwd naar je HT. Succes met de examens :D

Nog even geduld, en bedankt !

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

HTip

Quote from: tiptop on June  5, 2008, 18:46:18
Hoi Philip.

Sorry, ben een tijdje uit het net geweest. Lees net je vorderingen. Hoera, Hoera, je bent er bijna :D

Jammer van dat vochtprobleem, maar daar kom je ook wel uit merk ik.

Feli met de vorderingen iig :)

Hoi Fabian. Geen excuses nodig hoor ;)

Inderdaad komt het einde (eindelijk) in zicht. Mag ook wel na een jaar ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Garmir on June  5, 2008, 23:56:13
Oki Bedankt voor dit, voor dat audio hehe dat mag ik niet te goed dan, is om te zeggen ik kan het praktisch nooit opendraaien dat je in de inleving zit. Omdat hier thuis de verdiepingsvloeren van hout zijn niet geisoleerd en zit daarmee met mijn HT rechtreeks boven mijn ouders hun kamer. Onder de laminaat licht akoestische isolatie matten maar dat is al. Dus voor het beeld danku, en voor het geluid, das voor later :)

Juist dan zou een dB meter helpen om het geluid in te stellen. Dan niet op 75dB voor alle kanalen, maar dan bijv. 70dB. Klinkt alles mooi homogeen. Je hoeft trouwens niet altijd geluid hard te zetten om een mooie beleving te hebben. Integendeel, soms is té hard niet eens mooi ;)

Quote from: Garmir on June  5, 2008, 23:56:13
Ik weet dat ik niet mag besparen op deze kabels maar Ik ben student dus budgettair zit het niet altijd snor. De kabel die ik nu heb, componentenkabel van 1m80 lang met vergulde 24k koppen (en 30 jaar garantie :P) heeft me €30 lichter gemaakt en dit vond ik al een redelijk kostelijk zaakje :) voor "juist een kabeltje".

Komt me bekend voor. Toen ik student had ik ook een (voor mijn gevoel ;D) redelijke set. Van kabels had ik nog nooit gehoord en dus was de alom bekende dropveter, voor zowel beeld als geluid, voldoende ::) Nu weet ik wel beter, maar het zijn dan wel altijd investeringen...

Maar je hoeft niet een enorm budget te hebben om te kunnen genieten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Ziet d'r erg goed uit.
Zeer goed opgeschoten zo te zien :D

Ben benieuwd..... >:D

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mimic

Mooi hoor,

zeg die paneelabsorbers, die heb je laten berekenen toch? Hoe gaat dat in zijn werk, komt er iemand langs enz enz en wat zijn de kosten ongeveer van dat advies?
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: atmoz on June  6, 2008, 20:18:50
Ziet d'r erg goed uit.
Zeer goed opgeschoten zo te zien :D

Ben benieuwd..... >:D

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Dank je :D Het gaat inderdaad lekker nu. De moeilijkste klus (paneelabsorber) is nu eigenliljk achter de rug. Het plafond is ook reuze meegevallen...

We zijn nu begonnen met de pilaren. Gaat ook best lekker. 2 van de 4 zijn al in elkaar gezet. Moeten natuurlijk nog afgewerkt worden, maar de ruwbouw is bijna af. Foto's volgen nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Quote from: mimic on June  6, 2008, 20:37:19
Mooi hoor,

zeg die paneelabsorbers, die heb je laten berekenen toch? Hoe gaat dat in zijn werk, komt er iemand langs enz enz en wat zijn de kosten ongeveer van dat advies?

Dank je :D Ik heb inderdaad een meting laten uitvoeren door Toine (Thingman) van SoundScapes. Hij doet een nagalmmeting, laat je oplossingen zien (materiaal, etc.), maakt een (bouw)plan en doet een voorstel voor de oplossing en de te gebruiken materialen. Daarnaast kan hij ook nog zijn zelfontworpen diffuserpanelen leveren, maar dat is optioneel.

Voor de rest... PM!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sicco

Thanks voor de foto's! Helemaal duidelijk nu.
Keep up the good work! :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Quote from: Sicco on June  8, 2008, 16:40:42
Thanks voor de foto's! Helemaal duidelijk nu.
Keep up the good work! :)

Graag gedaan. Work hebben we good geupkeeped de afgelopen dagen ;D

De pilaren zijn in elkaar gezet en voorzien van dubbele inbouwdoos voor de nodige stroom in de HT (niet audio/video, komt tzt aparte groep voor). Hebben wel eerst geoefend op een reststuk MDF, want het was weer een precies karweitje. Maar met het goede gereedschap is zoiets ook weer goed te doen ;)

Gisteren geshopt voor een stukje extra tapijt voor de achterwand. Bleek niet meer leverbaar te zijn in onze kleur rood. Oeps!! Uiteindelijk ook niet erg, want nu komt een veel mooier tapijt op de podia. Het tapijt wat we al hadden komt op de MDF achterwand. Was wel een leuke ervaring in de interieurzaak. "Het tapijt moet worden gelijmd op geïmpregneerd tuinhout, OSB-plaat en MDF". Reactie was iets in de trand van "Eeehhh... Huh??" ::) Wordt waarschijnlijk deze week nog bezorgd :)

Daarnaast zijn we begonnen met het afhangen van de deur. Die hing in een tijdelijke constructie voor het uitvoeren van de nagalmmeting. We hebben nu een lijm gevonden die echt helemaal te gek is. Het maakt niet uit wat je wil lijmen en op welke ondergrond. Het plakt en heel goed!! Kan ook nog gebruikt worden als afdichtmiddel, dus eigenlijk alles-in-één :o Morgen zien we of de afstandshoutjes voor de deurstijlen het houden. We zijn benieuwd...

Ook nog nieuws over de nieuwe ALR/Jordan Note 7 speakers. De kasten zijn gebouwd en afgelopen week teruggekomen van de spuiter. Deze week worden ze waarschijnlijk geassembleerd en getest. Volgens de dealer nog 2 weken geduld. En dat is nèt iets wat we niet hebben ::) ;D Bij de Note 5, waarvan we dachten dat die gerepareerd moest worden, is niets vreemds geconstateerd. We snappen er niets van, want we hoorden toch echt verschil. Ben benieuwd of we het probleem ook niet meer horen...

Kortom: weer een redelijk productief weekend 8)

En dan nu... FOTO'S!!!

Eén pilaar in aanbouw


Oefenen met inbouwdoos



Afstandshoutjes voor de deurstijlen


Het tussenresultaat...




Morgen verder met de deur en ondertussen een stukje wandelen en genieten van het (hopelijk) mooie weer... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Dit gaat ook echt heel erg mooi worden, alvast mn complimenten met het tussen resultaat ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Garmir

Mooie stekker voorzetplaatjes, ten minste geen saaie gebroken wit dingskes :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

HTip

Quote from: reza on June  8, 2008, 22:20:36
Dit gaat ook echt heel erg mooi worden, alvast mn complimenten met het tussen resultaat ;)

Dank je!! Finish is in zicht 8)

Quote from: Garmir on June  8, 2008, 22:27:48
Mooie stekker voorzetplaatjes, ten minste geen saaie gebroken wit dingskes :)

;D Vond ik ook echt niet kunnen ;) Pilaar wordt nl. zwart...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


LittleNinja

Beetje jammer.... Het ziet er niet uit...   ::)





ECHT GEWELDIG HTIP!! IK WEET DAT JE DE VERGELIJKING NIET OP VINDT GAAN, MAAR IK MAAK WEER DE VERGELIJKING MET GE!!! DIT IS ECHT PRACHTIG!!!!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: denoontje on June  8, 2008, 23:31:35
steeds mooier hoor!

Dank je :D

Quote from: LittleNinja on June  9, 2008, 06:37:03
Beetje jammer.... Het ziet er niet uit...   ::)

;D

Quote from: LittleNinja on June  9, 2008, 06:37:03
ECHT GEWELDIG HTIP!! IK WEET DAT JE DE VERGELIJKING NIET OP VINDT GAAN, MAAR IK MAAK WEER DE VERGELIJKING MET GE!!! DIT IS ECHT PRACHTIG!!!!!

Bedankt voor het compliment!! 8) Ik moest mijn vergrootglas (of het citaat ;)) erbij pakken om het te lezen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors

Quote from: LittleNinja on June  9, 2008, 06:37:03
Beetje jammer.... Het ziet er niet uit...   ::)





ECHT GEWELDIG HTIP!! IK WEET DAT JE DE VERGELIJKING NIET OP VINDT GAAN, MAAR IK MAAK WEER DE VERGELIJKING MET GE!!! DIT IS ECHT PRACHTIG!!!!!


Wat zeg je ?  ;D  ;D  ;D

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

stevieB

WOW  8)

En het is nog niet eens af........ ;)

Gr StevieB
Under construction.....

HTip

Quote from: stevieB on June  9, 2008, 21:18:12
WOW  8)

En het is nog niet eens af........ ;)

Gr StevieB

Thanks :D

Vandaag zijn we verder met de deur gegaan. Is weer een precieze klus ::) Heb nog wat hulp ingeschakeld van wat extra gereedschap. Een stut die de bovenste plank van de deurstijl kon klemmen en lijmklemmen die kunnen klemmen tussen 2 vaste punten. Foto's maken veel duidelijk... ;D











Morgen helaas weer werken :( Rest van de week weer aangewezen op de avonden ::) Vandaag ook aan Toine gevraagd of we de absorber goed hebben gebouwd. Als dat zo is kunnen we die gaan afwerken en vastlijmen. Misschien iets voor deze week ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors