Behringer iNuke

Started by Former member 78, May 15, 2011, 09:28:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78



Former member 78

Quote from: RA SUBS on July 21, 2011, 18:18:30
net een Behringer inuke NU3000 besteld bij thomann.

ze hebben ze op voorraad

DSP heb ik al in de vorm van een deq24/96

Heb jij hem al ontvangen?

yorkie13


Former member 78

:D

Ben heel erg beniewd naar jouw bevindingen ;)
Misschien met wat foto's? ;D

yorkie13

voorlopig voor na de zomer, dus blijft nog even in de doos

Former member 78

Ik kreeg net te horen, dat mijn iNuke een andere fan krijgt.
De originele maakt teveel lawaai.

Mocht je dus zo'n ding willen aanschaffen, hou hier even rekening mee ;)

morca

Quote from: ArjanR1 on August 17, 2011, 10:55:56
Ik kreeg net te horen, dat mijn iNuke een andere fan krijgt.
De originele maakt teveel lawaai.

Mocht je dus zo'n ding willen aanschaffen, hou hier even rekening mee ;)
goed voor Ejorne om te weten  :thumbs-up:

Former member 78

Ik heb 'm, met stille fan dus.
Dat heeft CaptainJack (Forum sponsor) voor mij gedaan.


Ejorne

Als het goed is komen binnenkort de DSP varianten uit...

Ik was me nog eens een beetje aan het inlezen, kom ik er achter dat de opgegeven vermogens piek vermogens zijn! Ik ging er vanuit dat het RMS zou zijn...

Goed, voor mijn SDX15 hoef ik dus geen iNuke1000 te kopen. Want dan ga ik denk ik op vermogen achteruit ten opzichte van mijn 400 RMS Hypex...
Moet minimaal een 3000 zijn en misschien wel beter de 6000?

Ik zou ook graag nog een linkwitz transform proberen te maken voor mijn sub, daarvoor kan ik natuurlijk ook wel wat extra vermogen gebruiken...
Maar ja, de 6000DSP is toch al best wel weer prijzig... Hmmmm

De DSP lijkt me wel vet en is kennelijk vanaf de computer via USB te bedienen, ik vraag me af of er ook realtime geswitched kan worden tussen verschillende presets via usb vanaf de computer. Dat zou namelijk erg mooi zijn omdat ik dan via mijn Android pad vanaf de stoel kan schakelen tussen presets...  8)

Plaatje ziet er wel leuk uit van de dsp...


Ejorne

#35
Daar waar ik de vorige keer gelezen had dat de iNuke piek vermogens in de naam heeft staan, omdat Behringer kennelijk altijd Piek vermogens specificeert, lees ik nu een stukje dat de Behringer iNuke 3000 maar liefst 2800 watt continu zou leveren volgens deze quote;

QuoteWell, they succeeded in forcing an Inuk 3000 to its knees. If I connect 1 x 1000W PAR 64 lamp with 5 300W PAR56 lamps, all together in parallel, the loudspeaker output when it is bridged, and play a sine tone into the amplifier, so So keep it up playing after approx. 1.5 minutes. It goes into protection mode. Mon off so on and on again straight away, and then play it on. The same happens to most other amplifiers. It is rare that you run into an amp that can deliver its full power all tiden.Man be the example. try to ask a Lab Group FP10000 Q to deliver 4 x 2500 watts continuous (ie a tone from a tone generator). It will very quickly either turn a fuse or probably more likely just turn off. 10,000 watts at 230V is about. 43 amps. Now I've connected an audio signal with some 128 BPM house music and still have 6 pairs of lamps set to end. It also runs still bridged. And then play the merry addition of. Peak voltage is still 150V without cutting, and thus an RMS power into 4 ohms at approx. 2800 watts. Power drain on 230V side is smooth at 600-700 watts, with peaks of beats around 3000 watts. So the efficiency of the amplifier is something like 90% at peak. The efficiency falls naturally at lower loads. Thinking whether I should see if I can drive it to its knees by connecting a few more lamps.

Quote is hier vandaan.

Wel vreemd gezien de iNuke 3000 te weinig blijkt te zijn voor het aansturen van 6x een jl subwoofer. Als er echt 2800 watt continu op zou staan dan zou volgens morca deze super gave JL sub goed aangestuurd worden. Maar de sub doet niet zoveel met de iNuke.

Zou de test met de lampen niet goed zijn uitgevoerd of zou de JL sub of iNuke niet goed zijn aangesloten of ingesteld?

Former member 78

Meestal worden er maximaal 2 woofers aangesloten op zo'n amp.
Bij mij gaat het prima, met 2x 15''

Maar als je er 4 woofers extra aan knoopt, kan het wel eens een ander
verhaal worden.

daxie

Quote from: Ejorne on September  3, 2011, 16:30:05
Als het goed is komen binnenkort de DSP varianten uit...

Ik was me nog eens een beetje aan het inlezen, kom ik er achter dat de opgegeven vermogens piek vermogens zijn! Ik ging er vanuit dat het RMS zou zijn...

Goed, voor mijn SDX15 hoef ik dus geen iNuke1000 te kopen. Want dan ga ik denk ik op vermogen achteruit ten opzichte van mijn 400 RMS Hypex...
Moet minimaal een 3000 zijn en misschien wel beter de 6000?

Ik zou ook graag nog een linkwitz transform proberen te maken voor mijn sub, daarvoor kan ik natuurlijk ook wel wat extra vermogen gebruiken...
Maar ja, de 6000DSP is toch al best wel weer prijzig... Hmmmm

De DSP lijkt me wel vet en is kennelijk vanaf de computer via USB te bedienen, ik vraag me af of er ook realtime geswitched kan worden tussen verschillende presets via usb vanaf de computer. Dat zou namelijk erg mooi zijn omdat ik dan via mijn Android pad vanaf de stoel kan schakelen tussen presets...  8)

Plaatje ziet er wel leuk uit van de dsp...



Inderdaad erg mooi. Ik wacht nog even af wat de Dual-Core van Anti-Mode zal brengen aangezien die vergelijkbare dingen kan doen. Enerzijds langs de ene kant gebruiksvriendelijker (aantal presets zijn al ingesteld en de regeling berekent hij zelf (erg goed!)) maar anderzijds wat moeilijker qua afwijkende instelling (geen pc-interface voorlopig).

Ejorne

Is het eigenlijk mogelijk om de inuke 3000dsp zonder in/uitschakel plop direct van/op het stroom te halen middels een stekkerdoos-schakelaar?

morca

Quote from: Ejorne on January 16, 2012, 14:06:48
Daar waar ik de vorige keer gelezen had dat de iNuke piek vermogens in de naam heeft staan, omdat Behringer kennelijk altijd Piek vermogens specificeert, lees ik nu een stukje dat de Behringer iNuke 3000 maar liefst 2800 watt continu zou leveren volgens deze quote;

Quote is hier vandaan.

Wel vreemd gezien de iNuke 3000 te weinig blijkt te zijn voor het aansturen van 6x een jl subwoofer. Als er echt 2800 watt continu op zou staan dan zou volgens morca deze super gave JL sub goed aangestuurd worden. Maar de sub doet niet zoveel met de iNuke.

Zou de test met de lampen niet goed zijn uitgevoerd of zou de JL sub of iNuke niet goed zijn aangesloten of ingesteld?

Het was beter geweest een 6000 te gebruiken daarvoor idd,en dan links en rechts aansluiten op 6 ohm.
dan was hij idd ong goed geweest.

Of hij plopt weet ik niet,koop er eens 1,ken ik ook even testen   :tongue2:
Ik vermoed wel dat hij je woofer beter aanstuurt als nu het geval is,met die 1000 watt heb jij geen linkwitz nodig.
Als we die sub eens goed inregelen met genoeg vermogen ,doen je ramen aardig gek denk ik.
Doen ze nu al,alleen dan zal het iets meer en beter aangestuurd zijn.
Ik heb jouw woofer nog nooit echt gek zien doen(Xmaxen),die kan met een goeie amp zonder fratsen al zeer zijn mannetje staan.

Former member 78

Quote from: Ejorne on February 13, 2012, 23:45:19
Is het eigenlijk mogelijk om de inuke 3000dsp zonder in/uitschakel plop direct van/op het stroom te halen middels een stekkerdoos-schakelaar?


Ik heb nog nooit een plop gehoord uit de sub.
Mijn vriendin heeft het spul wel eens uitgeschakeld via de stekkerdoos,
ook toen geen plop.

Raphie

inuke heeft vertraagd relais, geen pop dus
JBL PRX Power!

Flavio

#42
Stel ik heb een leuke zelfbouwsub (2x 15" in een gesloten behuizing) en een iNuke 3000 DSP.
Wat heb ik dan verder nodig om de subwoofer goed in te stellen?
Kan ik wat met een Radio Shack analoge SPL meter of moet ik dat met REW en extra microfoon en geluidskaarten e.d. gaan doen.

Weet iemand trouwens wat voor maat en voltage de fan is die in een iNuke 3000 DSP zit en met welke fan je deze het beste kan vervangen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Ejorne

Quote from: Flavio on February 14, 2012, 17:06:09
Stel ik heb een leuke zelfbouwsub (2x 15" in een gesloten behuizing) en een iNuke 3000 DSP.
Wat heb ik dan verder nodig om de subwoofer goed in te stellen?
Kan ik wat met een Radio Shack analoge SPL meter of moet ik dat met REW en extra microfoon en geluidskaarten e.d. gaan doen.

Weet iemand trouwens wat voor maat en voltage de fan is die in een iNuke 3000 DSP zit en met welke fan je deze het beste kan vervangen?

Je kunt REW ook met de radio shack db-meter voorzien van input. ook een onboard geluidskaart kan je gebruiken. Echter weet je niet wat voor afwijking die radioshack meter heeft. Er zijn wel correctie files voor maar de verschillen onderling zijn vrij groot zodoende kun je met een correctie bestand nog niet veel over de werkelijke output zeggen.

Echter werkelijke output is ook niet heel erg van belang. Meestal wil je toch een beetje naar je smaak corrigeren en dan maakt de werkelijke output niet zo heel veel meer uit. Je ziet in ieder geval wat je/het doet wanneer je een filter loslaat en nog eens meet...