Fennix Luxor foto's voor het archief

Started by Arno P, June 20, 2005, 21:40:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

 ;D

mooi stukske Frank....

Ik vond het een geweldige M&G....maar wat zijn we erg he....bijna 12 uur gepraat en geluister mbt HT/Audio... ;D >:D ^-^ O0
Om half twee vanacht mijn nest in en jullie nog niet (nog effe naar huis karren)

"De mat" heeft mij doen verbazen....en vooral weer aan het denken gezet...En de match tussen ESL en woofer ga ik nog eens wat aandacht geven aangezien ik hier 2.5 jaar niet meer naar heb omgekeken (wegens de HT zolder bouw) en instellingen niet echt met alle aandacht is gebeurd (gewoon de woofer amps wat harder zetten als ik het leuk vond is niet bepaald afregelen)

Griezelig was het ook om de parasounds bij ons in de gang te zien staan.... :o...normaal zie ik ze alleen op foto's ;D

Al met al, een klasse meeting en weer een bron van inspiratie (en smachtend ga ik komende week de mc1 ontvangen  ;) )

Arno P

Oh ja, bijna vergeten...Frank open snel een topic over die wonderbaarlijke woonplaats van jou....willen vast meerdere mensen horen (woestijn, radio-actieve vissen, heipalen, aardpennen zonder aarde... ;) )

Movievault

#77
Was me een avond ja :)
hier wat foto´s van onze stad

http://www.lommel.be/home/print.cfm?id=1273&l=1
http://www.pbase.com/tineke/sahara2
Hehe van die vissen aan de kerncentrale heb ik geen foto´s  ;D of ze licht geven weet ik niet maar overmaats zijn ze wel :)  "sterke verhalen topic"  ;D ;D
van die heipalen maak ik wel foto´s als ze beginnen met de bouw van ons huis.
Door de zandgrond i het moeilijk om een goede fundering te krijgen hier.


Maar eigelijk zijn we toch een stel verslaafde HT/Stereo fanaten, 12 uur non stop, echt creepy soms  O0
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

wrs

Hoi Arno,
Had je foto's van je HT nog niet gezien (staan er ook zo veel op) maar complimenten, ziet er zeer mooi uit.
Helemaal mijn smaak en idee.
Ben dus zelf ook een bar/ht aan het maken met hetzelfde idee, alleen is bij mij het bargedeelte groter dan het zitgedeelte voor de HT.
Erg sfeervol ook de verlichting en de posterbak had ik al gezien in een ander topic (is ook in de maak).
Had echter nog een gat in een muur die ik dichtgemaakt had met een plaat hout (wilde niet te veel doorgangen hebben) en liep met het idee om daar iets leuks mee te doen.
Ga dus ook iets maken zoals jij hebt n.l. de ticket box.
Weet nog niet wat voor stoelen ik er in zet, worden er voorlopig 2 en mischien later 4.
Hoe bevallen jouw stoelen? ook na een lange film?
Ben laats in hoofddorp geweest om te kijken voor klapstoelen (minder ruimte) maar vond ze niet zo comfortabel.
Zit nu te denken aan de Vegas loveseats.
Hoeveel spots heb jij totaal? heb er nu 6 en wil die aan een mamitec dimmer hangen.
Samen met de posterbak en een lichtslang zou het toch voldoende moeten zijn.

Grtn

Eric

Arno P

Quote from: wrs on September 18, 2005, 21:35:36
Hoi Arno,
Had je foto's van je HT nog niet gezien (staan er ook zo veel op) maar complimenten, ziet er zeer mooi uit.
Helemaal mijn smaak en idee.
Ben dus zelf ook een bar/ht aan het maken met hetzelfde idee, alleen is bij mij het bargedeelte groter dan het zitgedeelte voor de HT.
Erg sfeervol ook de verlichting en de posterbak had ik al gezien in een ander topic (is ook in de maak).
Had echter nog een gat in een muur die ik dichtgemaakt had met een plaat hout (wilde niet te veel doorgangen hebben) en liep met het idee om daar iets leuks mee te doen.
Ga dus ook iets maken zoals jij hebt n.l. de ticket box.
Weet nog niet wat voor stoelen ik er in zet, worden er voorlopig 2 en mischien later 4.
Hoe bevallen jouw stoelen? ook na een lange film?
Ben laats in hoofddorp geweest om te kijken voor klapstoelen (minder ruimte) maar vond ze niet zo comfortabel.
Zit nu te denken aan de Vegas loveseats.
Hoeveel spots heb jij totaal? heb er nu 6 en wil die aan een mamitec dimmer hangen.
Samen met de posterbak en een lichtslang zou het toch voldoende moeten zijn.

Grtn

Eric

Eric....na je uitleg is mijn eerste reflex..."Foto's?  ;D ;) )
Mijn stoelen zijn 80 jaar oud en je moet er niet echt een filmmaraton in zitten want dan krijg je een platte kont....Voor mij was het klassieke van deze stoelen erg belangrijk, vandaar...de voetenbankjes is wel weer een goede verbetering..
Als je echt voor comfort gaat...simpel...grote amerikaanse recliners met cupholders welteverstaan


Ik heb 10 spots waarvan 3 boven het scherm, 1 boven de entree en de rest rondom. Je kunt nog altijd het vermogen van de spots lager of hoger kiezen (35W of 50W) naargelang dit beter dimbaar is....In de koof heb ik 1 hele lange lichtslang

Sjors

Quote from: Arno P on September 18, 2005, 22:29:31
....Mijn stoelen zijn 80 jaar oud....

Damn!  :o   en dan komt er iemand en breekt er even een bekerhouder af  :-\

Arno P

Quote from: Sjors on September 19, 2005, 00:10:47
Damn!  :o   en dan komt er iemand en breekt er even een bekerhouder af  :-\

De bekerhouders waren nieuw...nog erger dus  :'(

Movievault

Die stoelen ja, mooi zijn ze in ieder geval, maar om er een ganse dag op te zitten .

Maar een uurtje of 4 hou je toch wel uit.
  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Sjors


Fransvis

Quote from: Sjors on September 19, 2005, 08:58:01
Oh!  :'( :-\

Gelukje bij een ongeluk, Sjors. Voor hetzelfde geld waren de bekerhouders ook 80 jaar oud geweest....dan was het echt zuur geweest...

Sjors

Quote from: Fransvis on September 19, 2005, 09:01:18
Gelukje bij een ongeluk, Sjors. Voor hetzelfde geld waren de bekerhouders ook 80 jaar oud geweest....dan was het echt zuur geweest...


Dan had de verzekering erbij gekomen! maar of geld alles goed maakt ::)  bekerhouders van 80 jaar oud die koop je niet "even"  :-\

Movievault

voel je daar nu nog steeds schuldig om?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Sjors

Quote from: FrankG on September 19, 2005, 10:09:23
voel je daar nu nog steeds schuldig om?

Om eerlijk te zijn..













JA  :-\  iemand nodigt mij uit, en vervolgens mol ik ik iets!  ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar toch zit/ zat ik er wel mee  :-\

Positief: gelukkig heeft Arno het weer netjes kunnen repareren  :)

Fransvis

Sjors...ik kwam dit ergens tegen op internet...ben jij dat toevallig ? Misschien een idee voor een avatar...?  ;)


Jimmy Conway


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Audiofiel

Ik zal vandaag of morgen mijn ervaring posten, ben nu even druk.
Maar ik wil dit vast verklappen: ik was zeer onder de indruk! 8) 8) 8)

Quote from: Fransvis on September 19, 2005, 12:15:21
Sjors...ik kwam dit ergens tegen op internet...ben jij dat toevallig ? Misschien een idee voor een avatar...?  ;)



Nee, je bent in de war. Dat is Spacebass. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjors

Quote from: Fransvis on September 19, 2005, 12:15:21
Sjors...ik kwam dit ergens tegen op internet...ben jij dat toevallig ? Misschien een idee voor een avatar...?  ;)



Steengoed  :D

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Arno P

Quote from: Sjors on September 19, 2005, 11:52:43
Om eerlijk te zijn..













JA  :-\  iemand nodigt mij uit, en vervolgens mol ik ik iets!  ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar toch zit/ zat ik er wel mee  :-\

Positief: gelukkig heeft Arno het weer netjes kunnen repareren  :)

En.....hierdoor is die bekerhouder met een verbeterde montage gemonteerd zodat mijn broer, die er ook op ging steunen, het ding wel naar beneden klikte...maar zonder de houtravage van voorheen....hierna was het weer makkelijk terug te klikken...ik Sjors bijna moeten bedanken (bijna zei ik ;-) )

Arno P

Quote from: Fransvis on September 19, 2005, 12:15:21
Sjors...ik kwam dit ergens tegen op internet...ben jij dat toevallig ? Misschien een idee voor een avatar...?  ;)



Hij lijkt er wel verdacht veel op.... ;D

reza

het lijkt Sjors wel die een nieuwe cup-holder aan het uitmeten is, je weet het he!!!!!!!!!!!
Meten = Weten :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Arno P on September 19, 2005, 19:06:43
En.....hierdoor is die bekerhouder met een verbeterde montage gemonteerd zodat mijn broer, die er ook op ging steunen, het ding wel naar beneden klikte...maar zonder de houtravage van voorheen....hierna was het weer makkelijk terug te klikken...ik Sjors bijna moeten bedanken (bijna zei ik ;-) )

Er valt een last van mijn schouders Arno!  :D

Durk

uhm...

ik zie hem denken...

als ik nou een beker heb met 75 liter cola...zou dat passen...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

(1-5)

Het was behoorlijk druk. Donderdag onverwachts bij forumgenoten Paulie en Midcall langsgeweest met een Infinity-bombardement en pas tegen 02:00 uur thuis. Vrijdag bij een vriend langs voor een lekker etentje, bijkletsen en luisteren naar zijn Cyrus versterker op de door mij gebouwde Dynaudio Solen Impression speakers en weer pas rond 01:30 thuis. Zaterdag zou dan het bezoek aan ArnoP eindelijk gaan gebeuren. Aangezien we 's middags al om 14.00 uur zouden beginnen, had ik de ijdele hoop misschien nu een keer voor middernacht thuis te zullen zijn. Helaas, het bleef slechts bij hoop, want pas ruim na middernacht kom ik thuis... Wat een stelletje freaks zijn we toch! ;D

Tijdens de bijna twee uur durende heenweg naar het Limburgse dorp onder (letterlijk!) de rook van de DSM-fabriek (of moet ik zeggen DSM-stad?) denk ik na over wat ik bij Arno kan verwachten. Net als bijna iedereen heb ik natuurlijk ook de foto's gezien van de opbouw van zijn theater. Ook heb ik al eerder gelezen dat het in de praktijk kleiner lijkt dan op de foto's. Misschien nog wel meer benieuwd ben ik naar Arno's zelfbouw speakers in de stereo-opstelling van de huiskamer. Zelfbouw electrostaten, vaak gezien op internet en in de bladen, maar nog nooit in het echt mogen aanschouwen. Het is vooral heel veel werk, want alle electrostaten worden met de hand gemaakt, de belangrijkste reden dat ze meestal niet zo goedkoop zijn.

Iets na tweeën rijd ik, keurig door virtuele Truus geleidt, de straat in. Lang zoeken naar het juiste nummer hoef ik niet want FrankG, die ook van de partij zal zijn, heeft zijn brede Duitse wagen al naast het huis geparkeerd en zijn rood-witte kenteken verraad de herkomst. Ik heb dit keer niet veel mee te slepen, want voor het eerst sinds tijden heb ik eens geen versterkers meegesleept. Dat scheelt een hoop werk. Frank zit al te wachten in de gezellige huiskamer en is druk in gesprek met de rustige Arno. Ik laat mijn ogen ondertussen gaan over de zelfbouw-electrostaten en de hele batterij aan buizenversterkers die een en ander aanstuurt, ook weer zelfbouw. Een bezig mannetje, die Arno! Een buizen-voorversterker, vier buizen-eindversterkers (twee voor het laag en twee voor de ESL panelen) en een aparte buizen-hoofdtelefoonversterker, het woord dat Arno vast veelvuldig gebruikt als hij een verplicht potje scrabble speelt met zijn schoonouders. De electrostaten, uitgevoerd in zandgeel (zand uit Lommel?) hebben veel weg van de bekende Audiostatic panelen. Dat komt vooral door de zwarte 'snaren' die verticaal zorgen voor de ladingsopbouw. Deze panelen zijn echter niet doorzichtig, maar hebben een spiegelende folie, wat overigens prima staat bij de vele spiegels in huis.
8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.