Nieuwe speakers

Started by Timmetjee22, July 15, 2017, 13:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timmetjee22

@ cobraatje: die ga ik ook eens bekijken.
Bedankt voor de tip

@frank2: Dat is zeker waar, ik ben al bij diverse winkels weggelopen.
Mag ik vragen wat voor speakers u nu heeft staan?

frank2

#26
Ik heb speakers van C&D, deze heeft ze zelf gebouwd. Kijk maar even in de showcase bij mijn topic. Hij bouwt regelmatig speakers. Maten e.d. kunnen aangepast worden, bekleding ook. ( Reference stereo and surround by frank2)
Pagina 601.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

KayaRahnee

Ik zou zeker ook verschillende systemen beluisteren, ... magnetostaten, gesloten systeem, breedbanders enz ...
En ja, zoals hier reeds meerdere malen aangegeven ... ook ik ben één vande zovele die met z'n hoofd tegen de muur is gelopen door alleen in de luisterruimte van de verkoper te beoordelen.
En samen met je speakers bepaald de akoestiek het geluid ... hou ook hier zeker een centje voor over.
Mijn bescheiden mening(en).
Succes.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Timmetjee22

@frank2: Ik zal eens kijken, ben heel benieuwd hoe ze eruit zien.

@KayaRahnee: Dat was ik inderdaad ook van plan om te gaan doen.
Ja het is heel vervelend, echter heb ik ook wel eens winkels getroffen die dan opdringerig willen verkopen.
Dan loop ik gelijk weg.
Er zijn ( hier in de buurt Almere ) weinig zaken die echt goede service verlenen.
Hifi Klubben Amsterdam is wel een winkel waar je fijn geholpen wordt.

Echter is de akoestiek daar heel anders als bij mij thuis.

Raymond187

Beter beeld en geluid zit in Hilversum. Niet gek ver van Almere vandaan.


blue-eyes

En een van de betere winkels :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Timmetjee22

Super, ik ga eens kijken.

Ben heel benieuwd zelf wat voor speaker het uiteindelijk gaat worden.
Gelukkig is er tweedehands ook veel te vinden, dat is absoluut waar.

Alleen is dat wat lastiger luisteren, de 32 kilo zware Vincent neem je niet even onder je arm mee.

Brammus

Met zo'n ruim budget is er vanalles te koop.

Succes met je zoektocht en mocht je langs willen komen dan hoor ik het wel. Echter niet echt jouw prijsklasse wat ik hier heb staan helaas.

Gr. Bram.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Timmetjee22

Klopt, ik weet ook niet of ik alles ga gebruiken ervoor hoor:)
Als ik het met minder kan doen is dat ook mooi meegenomen.

Hoe oud zijn deze speakers? die u heeft staan?

Brammus

De Yara Superior zijn van 2011

De Driade D120 zijn schat ik tussen de 10 en 15 jaar oud maar zien er nog uit als nieuw.

Maar zoals ik al zei. Het is niet mijn bedoeling ze per se te verkopen aan je. Het was meer een uitnodiging om te komen luisteren om je wat meer inzicht te verschaffen. En om alles wat meer in perspectief te zien.




Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

chansig

Quote from: Timmetjee22 on July 16, 2017, 20:32:47
Super, ik ga eens kijken.

Ben heel benieuwd zelf wat voor speaker het uiteindelijk gaat worden.
Gelukkig is er tweedehands ook veel te vinden, dat is absoluut waar.

Alleen is dat wat lastiger luisteren, de 32 kilo zware Vincent neem je niet even onder je arm mee.

Versterker lekker thuis laten. Bij BB&G hebben ze prima versterkers staan. Ze hebben ook een mooie ruimte dus akoestisch zal het weinig problemen geven. Daarnaast hebben ze daar wel verstand van akoestiek, plaatsing etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timmetjee22

Precies, ik zal ook daar is gaan kijken bedankt voor de tip ;D

UPDATE!!!!

Ik heb gisteren een set Millon Phantom S beluisterd en heb een set mee naar huis gekregen om 2 weken te testen.
In eerste instantie aangesloten op de Vincent versterker, hoog en midden kwamen goed tot hun recht.
Tot mijn grote verbazing kwam het laag totaal NIET tot hun recht.
Daar ging mijn goede gevoel over de versterker.

De speakers daarna op mijn HT set aangesloten met een cd speler en wat een verschil.
Alles klopt.
Het hoog en midden is open en sprankelend, en het laag is ook goed laag. Niet overdreven maar prima.
Nu zit ik te twijfelen misschien de Vincent te verkopen en er een andere versterker voor terug te kopen.
Ik heb daarna mijn vader zijn B&W DM604 erop aangesloten ( Vincent ) hier had ik precies hetzelfde probleem
Daarna de B&W's aangesloten op de HT en ook hier klopte het geluidsbeeld, soms wat teveel bass maar het algemene beeld klopte wel.

Ik ben zelf nu even ten einde raad:(:(

Xander32

.... huidige ls behouden en omzien naar andere versterking?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Timmetjee22

Ja precies, daar zit ik ook aan te denken.
Geen idee nog naar wat voor merk etc.

Mokumer45

Misschien een versterker van hetzelfde merk als de HT? Zo maar een ideetje.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

chansig

Waarom ligt het aan de versterker ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timmetjee22

@Mokumer45: ja precies is een optie.
Ben nog eens rustig in de ronte aan het kijken.

@Hans: ik heb het nu op 2 versterkers geprobeerd en klinkt echt anders.
De Vincent komt in het laag echt te kort.
Waarbij de andere versterkers het geluidsbeeld prima weergeven.

chansig

Oke...rare zaak. De Vincent zou in principe geen enkele moeite moeten hebben met het laag van de Millions.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#43

Wat Hans zegt...

Betreffende Vincent is een superstabiel beest (heb m gehad)


Je zit mi compleet op een dwaalspoor in meerdere opzichten .....

Zijn de ls tijdens het wisselen van versterkers wel exact op dezelfde positie blijven staan?

(Aangesloten op de HTset doet anders vermoeden namelijk)

denoontje

#44
Staat de ht in dezelfde kamer als de stereoset? Anders kan akoestiek ook verklarend zijn voor het verschil.

Ik heb ook 604's gehad en hebben lang goed hun werk gedaan. Wel dat typische b&w geluid (in die tijd)---) beetje deken ervoor. Deels opgelost door verzilverde bekabeling te gebruiken (speelde met zware denon avr). Later op primare stereo amp --) werd beter.

Echter luisteren naar andere merken speakers...er ging een wereld voor me open. Wat een verschillen. Diverse ook thuis gehad en sommige kwamen tot hun recht andere weer niet. Soms veel bas, dan weer niet. En dat terwijl ze op dezelfde plek stonden....

Dus op 1 paar speakers kuisteren concluderen dat het de versterker is,  is wel tricky....

Ik zou dus wel de versterker iei meeslepen naar de dealer.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Quote from: twani on July 18, 2017, 21:35:39
Wat Hans zegt...

Betreffende Vincent is een superstabiel beest (heb m gehad)


Je zit mi compleet op een dwaalspoor in meerdere opzichten .....

Zijn de ls tijdens het wisselen van versterkers wel exact op dezelfde positie blijven staan?

(Aangesloten op de HTset doet anders vermoeden namelijk)
Als je ze biamp/biwire heb aangesloten zaten de kabels er goed in...door wisselen kan dat wel eens misgaan,

Of faseprobleem door verwisselen min en plus op 1 speaker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Timmetjee22

Ik heb nu het e.e.a.geprobeerd maar het geluid is nog niet wat het wezen moet.
Ik laat het maar rusten en ga rustig verder zoeken naar speakers.
Ben heel benieuwd naar Dynaudio speakers en bijvoorbeeld de 804 nautilus van B&W.

frank2

#47
Dynaudio zijn heel rustig klinkende speakers, b&w daar ben ik absoluut geen fan van, klinken in mijn oren allemaal slecht, maar als jij het mooi vind... Luister eens naar Usher, pro arc of focal
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Timmetjee22

@frank2: Die zal ik zeker op mijn lijstje gaan zetten. Bedankt voor de tip.

Maximus_Aurelius

Quote from: KayaRahnee on July 16, 2017, 13:07:45
Ik zou zeker ook verschillende systemen beluisteren, ... magnetostaten, gesloten systeem, breedbanders enz ...
En ja, zoals hier reeds meerdere malen aangegeven ... ook ik ben één vande zovele die met z'n hoofd tegen de muur is gelopen door alleen in de luisterruimte van de verkoper te beoordelen.
En samen met je speakers bepaald de akoestiek het geluid ... hou ook hier zeker een centje voor over.
Mijn bescheiden mening(en).
Succes.

Dit vind ik een goeie tip betreft verschillende systemen beluisteren. Er is een enorme keuze aan luidsprekers vooral in de topic starter zijn budget.
Gesloten systemen zijn wel in de minderheid. Zelf speel ik met een gesloten systeem(vloerstaander). Valt wel buiten jouw budget ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.