SVSound SB-16 Ultra,JLaudio fathom f113v2

Started by papaleo, November 5, 2016, 14:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Na jaren lang veel plezier (gehad) te hebben van mijn Velodine DD15...,en nog steeds,wil ik een andere sub in mijn keten gaan kopen.
Mijn DD15 voldoet nog steeds van wat ik er van verwacht,deze sub staat nu al zo'n 12 jaar trouw zijn dienst te doen...het is dus niet zo dat de DD15 niet meer voldoet, in tegendeel, ik hoop dat wanneer ik een amdere sub zal nemen deze teminste zo goed zal zijn
Het is meer dat ik nu gewoon iets anders wil,de techniek heeft ook niet stil gestaan daar komt nog bij dat de sub nu 12 jaar 'oud' is en niet het eeuwige leven heeft.

Mijn oog (en wellicht ook mijn oor?!) is gevallen op de/een SVSound SB-16 Ultra!!

Volgens de specs en de maat voering is dit precies wat ik voor ogen heb.
Met de maatvoering bedoel ik dat ik gebonden ben aan waar deze sub moet komen te staan,deze komt op de plaats van de DD15 deze staat onder in mijn hifi-rack,daar kan ik maximaal een sub in kwijt van H60xB48xD52 en als ik de inch maten omreken van de SB-16 Ultra lijkt deze perfect voor deze plaats gemaakt te zijn.Bij nader inzien NIET TE PASSEN!!  :-\

Nu de ham vragen;
-Hoe verhoud de/een SVS tov een/de Velodine?
-Zal ik kwa performance er op vooruit gaan of/en tenminste gelijkwaardig zijn?
-En wie van de sponsoren hier heeft deze in zijn gamma?

https://www.svsound.com/products/sb16-ultra

Edit
Aangezien er nog een sub mijn interesse heeft gewekt heb ik de toptitel aangepast.

De JLaudio fathom f113v2 is ook een van de subs die in mijn vizier staat.

http://intl.jlaudio.com/home-audio-powered-subwoofers-fathom-v2
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sjaak_Banaan

Waarom niet gewoon een trial, dan kun je het zelf ondervinden:

45 Day Risk-Free In-Home Trial, Fast & Free Shipping and Returns
Enjoy a full 45-day in-home audition with any item purchased from SVS. There is no better way to evaluate an audio product than connected to your gear and placed exactly where it will go in your living space. If you're unhappy for any reason, return it for a refund...no questions asked. We'll even pay for return shipping.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

papaleo

Even wat foto's van waar de sub staat en moet komen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3
Quote from: Sjaak_Banaan on November  5, 2016, 15:00:16
Waarom niet gewoon een trial, dan kun je het zelf ondervinden:

45 Day Risk-Free In-Home Trial, Fast & Free Shipping and Returns
Enjoy a full 45-day in-home audition with any item purchased from SVS. There is no better way to evaluate an audio product than connected to your gear and placed exactly where it will go in your living space. If you're unhappy for any reason, return it for a refund...no questions asked. We'll even pay for return shipping.

Das...'n hele mooi service  :worship:
En waar/bij welke dealer kan dit?
Ben benieuwd of bb&g deze ook verkopen want daar komt mijn DD15 ook vandaan...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

yorkie13

Denk alleen dat dit niet voor de Europese markt geldt ?

Bij LSound kon je 2 weken uitproberen, en waren de retourkosten voor de klant.

morca

Ik vermoed zelf dat de Velodyne veel strakker zal spelen.
En de svs meer geweld maar denk wel dat je wat inboedt aan detail in het geluid

papaleo

Quote from: morca on November  5, 2016, 15:23:59
Ik vermoed zelf dat de Velodyne veel strakker zal spelen.
En de svs meer geweld maar denk wel dat je wat inboedt aan detail in het geluid

Is dit gebasseerd op deze sub,of is dit een algemene aanneming van de sub-history van SVS?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Quote from: papaleo on November  5, 2016, 15:26:15
Is dit gebasseerd op deze sub,of is dit een algemene aanneming van de sub-history van SVS?
Dat is een vraag met het antwoord erin :)

Als de 15DD zo goed is bevallen, waarom dan niet zijn opvolger kopen? de +
Of de JL F113, welke er ook erg mooi uitziet.

BBG verkoopt geen SVS zover ik weet.

morca

Quote from: papaleo on November  5, 2016, 15:26:15
Is dit gebasseerd op deze sub,of is dit een algemene aanneming van de sub-history van SVS?
Van beide merken.
Maar goed je kan hem proberen door hem te kopen,dan weten we het allemaal  :)

History van SVS is dat er eerder TC sound drivers en bash amps gebruikt werden.
Dat was topkwaliteit,vooral de drivers bijna niet betere te krijgen in die tijd.
Maar dat gebruik van top of the line onderdelen is history.
Dat is mijn visie.

Quote from: Raymond187 on November  5, 2016, 15:30:33
Dat is een vraag met het antwoord erin :)

Als de 15DD zo goed is bevallen, waarom dan niet zijn opvolger kopen? de +
Of de JL F113, welke er ook erg mooi uitziet.

BBG verkoopt geen SVS zover ik weet.
Idd koop dan een F113 zou mijn advies zijn,klein maar ohhhh zo fijn .

TopGun2010

Ben benieuwd! De SB15-Ultra vond ik persoonlijk erg goed!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

#10
Quote from: Raymond187 on November  5, 2016, 15:30:33
Dat is een vraag met het antwoord erin :)

Als de 15DD zo goed is bevallen, waarom dan niet zijn opvolger kopen? de +
Of de JL F113, welke er ook erg mooi uitziet.

BBG verkoopt geen SVS zover ik weet.

Was het maar zo'n feest...
Omdat ik gebonden ben aan de maatvoering...anders had ik geen 'draadje' nodig gehad,dan was mijn keuze ietsje makkelijker.

En de JL F113 ken ik(nog) niet...
Is deze sub ook zoals de Velodine 'makkelijk' te tweaken om deze op 'elke' willekeurige plaats neer te zetten is?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

yorkie13

#11
Ander alternatief is een Rythmik, die hebben ook mooie gesloten 15 inch subwoofers.

En ook nog eens goed betaalbaar vergeleken met een Velodyne

Alternatie een Power Sound Audio 15 inch subwoofer, van de oude eigenaren van SVS.

Overigens lijkt mij een sb16 ultra een hele mooie subwoofer.

Zeker de moeite waard om eens aan de tand te voelen.

papaleo

Ik zal de alternative subs welke jullie noemen ook eens gaan bekijken...,thx.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Ik was er nog niet van op de hoogte dat SVS met 2 nieuwe 16" modellen kwam... Die PB-16 Ultra  :laugh: :laugh: Wat een apparaat  ;D

papaleo

#14
Quote from: morca on November  5, 2016, 15:32:15
Van beide merken.
Maar goed je kan hem proberen door hem te kopen,dan weten we het allemaal  :)

History van SVS is dat er eerder TC sound drivers en bash amps gebruikt werden.
Dat was topkwaliteit,vooral de drivers bijna niet betere te krijgen in die tijd.
Maar dat gebruik van top of the line onderdelen is history.
Dat is mijn visie.
Idd koop dan een F113 zou mijn advies zijn,klein maar ohhhh zo fijn .

Heb mezelf even ingelezen over met name de JLaudio fathom f113 ....en moet zeggen dat iedereen die deze sub heeft er lyrisch over is,en met name de v2 heeft DARO onboard welke een 18 bands eq heeft die kwa room correctie heel goed uit de bus komt.
Heb zelfs n paar keer gelezen dat er Velodyne bezitters waren welke de DD15 plus en zelfs de DD18 hadden, deze hebben vervangen voor de JLaudio fathom f113 v2 en er geen seconde spijt van hebben gehad.
Maw ook deze is zeker ook in mijn vizier... 8)

Bij welke dealer/Waar is deze te koop?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134322.msg2437225#msg2437225
In dit topic staat al de info van alex/passionforsound.
Hij heeft zelf 1 of 2 F113 dus je kan eens bij hem gaan luisteren.
Hij zit in Lelystad.

En idd wat je zegt,er zijn verschillende fora waar te lezen is dat de DD18 minder geweld gaf als de kleine F113,en dat was nog de eerste versie.
Het is veel geld,maar het is ook erg veel sub.
Naast een kleine geweldenaar spelen ze echt ongelovelijk strak,detailrijk,heel mooi snel wisselend gelaagd laag.
Succes ,als je gaat luisteren lees ik graag wat je er van vind.

papaleo

Oke...,top en bedankt.
Er is al een emailtje de deur uit naar Passionforsound  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

palmspar

#18
bron:

http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-pb16-ulta-and-sb16-ultra-subwoofer

http://hometheaterhifi.com/reviews/speaker/subwoofers/a-secrets-subwoofer-review56/

The difference between these topologies can be seen in the enormous 'peak to peak' excursions between the sealed and ported 16-Ultra models that SVS boasts: 95 mm for the PB16-Ultra vs. 78 mm for the SB16-Ultra.

JL Audio says that the excursion capability for this driver is 4″ peak-to-peak, which would occur during transients, rather than what I obtained during continuous output. Such a large excursion is simply unheard of for a driver less than 15″ in diameter

de svs sb16 heeft 22 mm minder uitslag maar wel een 63mm grotere woofer.
ga je de luchtverplaatsing uitrekenen is de svs in het voordeel, dus zal luider kunnen spelen daar hoef je niet eens voor te meten.

jl 34.29 cm bij 10cm uitslag verplaatst max 9234cm2 lucht per hz
svs 40.64 cm bij 7.8cm uitslag verplaatst max 10117cm2 lucht per hz

Maar allebei de subs lijken me geweldig, heb het zomaar uitgerekend omdat ik zelf benieuwd was welke de meeste lucht verplaatste.
Heb zelf een svs sb2000 sub :)

papaleo

@palmspar

Interessant om te dit te lezen...

Maw,of zo zie ik het teminste...,zal de JL een strakkere/snellere bass weergave hebben en de svs zal dan heftiger/meer bass druk veroorzaken.

JL=beter voor muziek,en wat minder voor film
SVS= beter voor film,en minder voor muziek 

Correct me of i am rong...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

palmspar

#20
Tsja snellere bas, 20hz is en blijft 20 hz de woofer slaat simpelweg 20 keer per seconde uit.
Maar die grote magneet in de svs laat de woofer vast ook snel weer stilstaan.
Strakke bas is dus hoe snel de woofer weer stil staat na een grote uitslag en niet meer naschud lijkt mij.
Is hun -3db punt ongeveer hetzelfde kan de svs meer lucht verplaatsen dus luider spelen.
Als svs de sub wat dieper getuned heeft kan het max volume bij 20 hz hetzelfde zijn, maar de svs gaat dan een paar hz dieper bij dat volume zeg maar.
Mijn link van jl was wel van een ouder model zag ik, misschien dat de uitslag van de nieuwe groter is dat weet ik niet.
Van gesloten en geporte subs word wel gezegd dat de een beter is voor muziek en de ander voor film, natuurlijk wel van dezelfde serie.
Of een svs pb2000 beter is dan een sb16 bij films, lijkt me ook sterk.
Intresante materie subwoofers :colgate:


GPO

#21
Quote from: morca on November  5, 2016, 15:32:15
Van beide merken.
Maar goed je kan hem proberen door hem te kopen,dan weten we het allemaal  :)

History van SVS is dat er eerder TC sound drivers en bash amps gebruikt werden.
Dat was topkwaliteit,vooral de drivers bijna niet betere te krijgen in die tijd.
Maar dat gebruik van top of the line onderdelen is history.
Dat is mijn visie.
Idd koop dan een F113 zou mijn advies zijn,klein maar ohhhh zo fijn .

De huidige drivers van SVS is ook niets mis mee hoor. De SB13-ultra lijn zijn geweldige drivers en daar heb ik nog nooit iets slechts over gehoord. Het enige is dat de Sledge amps uit de SB2000/PB2000 wat meer uitval vertoont. Dat wil niet zeggen dat alle SVS'en slechte drivers en amps hebben.

Die bash amps hebben overigens ook aardig wat problemen gehad. Zeker diegene uit de 750 Watt reeks voor de ultra lijn... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

Laat er uit die 750 watt Bash amp reeks nu net een PC13ultra te koop staan.


MVG

Er wordt hier nogal wat gespeculeerd over "beter voor film" en beter voor muziek. Niemand hier heeft die svs 16 nog gehoord. Niet dat ik hier een nuttige bijdrage kan leveren maar het valt me de laatste tijd op dat er soms nogal wat adviezen gegeven worden, terwijl men zelf 0,0 erväring heeft met betreffende merk,  het gaat hier niet om een pakje boter.

Met andere woorden Leo. Ik zou die svs zeker eerst ergens zien te beluisteren, in plaats van af te gaan op zogenaamde 'adviezen' hier.

bmateijsen

 ^^

Quote from: MVG on November  6, 2016, 18:36:18
Er wordt hier nogal wat gespeculeerd over "beter voor film" en beter voor muziek. Niemand hier heeft die svs 16 nog gehoord. Niet dat ik hier een nuttige bijdrage kan leveren maar het valt me de laatste tijd op dat er soms nogal wat adviezen gegeven worden, terwijl men zelf 0,0 erväring heeft met betreffende merk,  het gaat hier niet om een pakje boter.

Met andere woorden Leo. Ik zou die svs zeker eerst ergens zien te beluisteren, in plaats van af te gaan op zogenaamde 'adviezen' hier.