Elektriciteit in kelder v nieuwe woning: wat nu al voorzien voor toekomstige HT?

Started by lord vicious, June 26, 2016, 21:55:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord vicious

Hoi iedereen,

in een ander forumtopic ben ik van plan stilaan de bouw van een toekomstige HT in mijn nieuwbouwwoning te tonen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157345.0

Nu zijn we in het stadium aangekomen dat we gaan nadenken over de elektriciteit. Omdat ik nog geen concrete plannen heb hoe de ruimte er gaat uitzien (wel veel ideetjes uiteraard), weet ik nog niet waar ik welke elektrische voorzieningen moet verzorgen.

Maar omdat ik (tot de tijd gekomen is dat ik echt ga aan beginnen aan de HT inrichting) wel elektriciteit nodig heb in die ruimte (om gewoon quick & dirty iets te projecteren), moet ik er wel stopcontacten enzo voorzien.

Wat zouden jullie zeker al voorzien en waar (het kelderplan en een plan van de ruimte vinden jullie in de link hierboven).

Ik dacht voorlopig gewoon een centraal lichtpunt te voorzien (gewone cheape led-bak ofzo) en tegen de achterwand in elke hoek twee stopcontacten (voor de versterker, beamer etc).

Wat denken jullie?

eduard

Ik zou zeggen zolang je het niet weet ruimte casco oplaten leveren. Laat minimaal 2 aparte stroomgroepen tot aan de ruimte brengen. Dan kan je later vanaf daar de stroompunten over de ruimte verdelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk