M'n eigen home theater- The making of...

Started by lord vicious, April 6, 2016, 21:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord vicious

Hoi iedereen,

Vorig jaar kochten m'n vrouw en ik een mooi stukje grond in Belgisch Limburg om er een vrijstaande woning met kelder op te bouwen.
Vooral die kelder was best belangrijk, want ik heb me van meet af aan meteen een eigen plek opgeëist daar.  8)

Na het uittekenen van de plannen had ik een mooi stukje kelder van (b) 4.43m x (l) 7.8m x (h) 2.5m voor mezelf veroverd om een home theater in te bouwen.

In deze thread deel ik graag met jullie het verloop van de bouwwerken in eerste instantie, en uiteraard (het meest interessante) de bouw van m'n home theater.

Let's go..!  :popcorn:

lord vicious

#1
Wat de home theater betreft, heb ik al een vrij goed beeld wat het zou moeten worden. Een ander forumlid was immers de ideale inspiratiebron, namelijk beatbrother.

Dus, Bart, mijn excuses, maar ik ga schaamteloos wat ideetjes stelen van je pracht HT  :P

Wat ik zowat voor ogen heb tot nu toe:

- cinemascope-scherm van ongeveer 3m breed
- twee rijen van telkens 4 recliner zetels met een love seat in het midden
- 7.1 systeem; ik neig daarbij ook nog naar een Atmos-opstelling
- projector: nog te bekijken in functie van scherm etc
- mediaspeler etc: ook nog te bekijken, nog niet genoeg kaas van gegeten

Momenteel heb ik een Epson tw-3200 in m'n bezit en een 5.1 Jamo S426-setje aan een Onkyo versterker. Zeker niet onaardig, maar alles kan beter uiteraard. Het is dan ook de bedoeling stapsgewijs te gaan upgraden naar een betere set-up.



N1v3K

#2
Man man man .. dit kan weer een fantastische worden hoor. Mooie ruimte  8)

Ik vraag me alleen af of die 2,5m hoogte voldoende zal zijn wanneer er ook nog Atmos ingezet gaat worden.
Zeker met 2 rijen zetels en dus een verhoging lijkt het me aan de krappe kant.

lord vicious

Maar even nog back to the present. Wat is er ondertussen al allemaal gebeurd? Een kort overzichtje  :)

lord vicious

Dit is de ruimte voorzien voor de home theater:
(op de tweede foto is het de ruimte onderaan de foto)

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

pvd_66

Mooi begin, ziet er goed uit  ;D
Ik ga t wel ff volgen  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

beatbrother

Mooi project ... Ik ben benieuwd !  :wub:

En je weet het ... Altijd welkom als je eens wilt langskomen voor inspiratie.  :pompom:
Succes !

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Frederikus

Zie ik nu stempeling voor de breedplaatvloeren? Dat doe je goed. Prefab platen erop en dan beton erop storten. Vergeet de mantelbuizen niet. Altijd handig. Dit wordt vast heel mooi.
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

VlisChris

Ha.
Dit gaat weer een topic worden dat de aandacht van velen kan krijgen.
Ik ben erg benieuwd wat dit allemaal voor moois gaat brengen ;) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

lord vicious

Bedankt voor de aanmoedigingen, iedereen  :)
We gaan proberen er iets moois van te maken. Met jullie goeie raad gaat dat vast lukken!

Ondertussen nog wat meer updatefoto's van wat er de afgelopen tijd nog gebeurd is:


RalphH

Mooie ruimte kan dit worden, succes met de bouw!
En ja, de ruimte van Bart is om te kwijlen  :inlove:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

lord vicious

Korte update: het gelijkvloers is bijna klaar. Nog een weekje en dan kunnen de metselwerken van het eerste verdiep beginnen.
Er is ondertussen ook een deftige gegoten naar de kelder, dus ik ga snel eens met een stevige zaklamp wat foto's nemen van de HT ruimte  :happy:


MaxxMark

Toffe ruimte! Even volgen :)

Wat ga je doen qua geluidsisolatie binnen het huis? Wat zit er direct boven de ht ruimte? Kan me voorstellen dat als dat een huiskamer is je daar wel enigszins rekening mee moet houden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

lord vicious

Quote from: MaxxMark on April 23, 2016, 18:36:43
Toffe ruimte! Even volgen :)

Wat ga je doen qua geluidsisolatie binnen het huis? Wat zit er direct boven de ht ruimte? Kan me voorstellen dat als dat een huiskamer is je daar wel enigszins rekening mee moet houden.

Direct boven de ruimte ligt de keuken/eetplaats. De HT-ruimte op zich zal nog wel (geluids)isolatie krijgen denk ik. In de vloer van het gelijkvloers zit sowieso ook nog zo'n 12 cm isolatie etc, dus ik hoop dat geluidsoverlast nog wel zal meevallen voor andere bewoners (lees: mijn vrouw).  8)


r_flagg

Volg model aan. Ziet er goed uit.
Belgisch Limburg .... Das in de buurt. ( Misschien )
Succes met de bouw van het huis en de bios !
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

2cvman

Ik volg deze ook maar even, niet dat ik ooooit zelf zoiets kan doen, maar gewoon omdat het vast prachtig wordt!!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI


sparda

Indd, benieuwd om te zien hoe dit project gevorderd is!
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3