Windows 10.......gratis?

Started by peterrr, June 13, 2015, 17:15:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Na een flinke tijd wachten en een "force update" pogingen heb ik het maar bij win7 gelaten , ineens de melding dat ik een Update kan uitvoeren en om een verhaal kort te maken geen drivers nodig voor een Dell laptop uit 2009 met een fullHD scherm en het loopt gesmeerd en alleen een Win10 code pack geïnstalleerd om met de windows mediaplayer de ondertiteling te laten zien.

zeer tevreden dus !!
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raymond187

Net ook maar van win7 naar win10 gegaan met de HTPC. Enige wat het niet doet Is cpu z. En de webservice van xbmc starte niet meer op. Moest een andere poort in xbmc gebruiken.

dennism

Quote from: Raymond187 on December 23, 2015, 21:04:27
Net ook maar van win7 naar win10 gegaan met de HTPC. Enige wat het niet doet Is cpu z. En de webservice van xbmc starte niet meer op. Moest een andere poort in xbmc gebruiken.

Cpu-Z werkt hier prima op Windows 10.

Erik

Ik word dus totaal niet lastig gevallen met win10 al zou ik het willen geen 1 melding gehad op win7 geen gekke dingen in update je zou bijna denken dat ik illegale versie heb :D
waarschijnlijk ben ik de enige Nederlander die moet betalen als ik naar win10 wil
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on December 24, 2015, 02:16:01
Ik word dus totaal niet lastig gevallen met win10 al zou ik het willen geen 1 melding gehad op win7 geen gekke dingen in update je zou bijna denken dat ik illegale versie heb :D
waarschijnlijk ben ik de enige Nederlander die moet betalen als ik naar win10 wil
welke versie van win7 heb je, sommige zijn uitgesloten zoals de enterprise versie.
Ik heb zelf home en pro en ook geen update ontvangen maar vind het prima zo. Mijn nieuwe pc krijgt wel win10 maar dan wil ik gewoon een clean install.

erik s.

Je kunt in tegenstelling wat ik lees gewoon je W7 code gebruiken voor een installatie van een W10 download.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mokumer45

Ik ben "zo verschrikkelijk blij" met mijn Windows 10. Bij de laatste update is printen vanuit Microsoft Edge spontaan verdwenen, zowel via de ... (= meer) optie als via de nieuw toegevoegde optie "printen" in het venster, dat opkomt bij het aanklikken met je rechter muisknop. Er gebeurt totaal niets, heel vervelend.
Bij de voorlaatste update is ook het totaal overzicht van alle updates verdwenen, er wordt nu alleen maar een paar soorten updates getoond.
Voor uitprinten moet ik nu weer via Internet Explorer werken (in een soort slow motion lijkt het wel).
Blij, dat ik er allemaal mee ben (maar niet heus)!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

dennism

#182
Quote from: erik s. on December 24, 2015, 12:48:22
Je kunt in tegenstelling wat ik lees gewoon je W7 code gebruiken voor een installatie van een W10 download.

Dit is een nieuwe feature van de November 2015 Build om schone installaties makkelijker te maken daar je nu geen initiële upgrade meer nodig hebt. Als je ergens iets anders leest dan is dat verouderde informatie die betrekking heeft op de Release build van July en waar sites hun informatie dus niet geupdate hebben.. De Media Creation tool die je kan downloaden bij MS geeft nu trouwens standaard de November 2015 ISO. Het kan wel zijn dat als je nog een oudere Media Creation Tool op schijf hebt staan dat je deze moet verwijderen en de laatste versie downloaden daar sommige versies nog de July 2015 iso downloaden.

Quote from: Mokumer45 on December 24, 2015, 13:24:09
Ik ben "zo verschrikkelijk blij" met mijn Windows 10. Bij de laatste update is printen vanuit Microsoft Edge spontaan verdwenen, zowel via de ... (= meer) optie als via de nieuw toegevoegde optie "printen" in het venster, dat opkomt bij het aanklikken met je rechter muisknop. Er gebeurt totaal niets, heel vervelend.
Bij de voorlaatste update is ook het totaal overzicht van alle updates verdwenen, er wordt nu alleen maar een paar soorten updates getoond.
Voor uitprinten moet ik nu weer via Internet Explorer werken (in een soort slow motion lijkt het wel).
Blij, dat ik er allemaal mee ben (maar niet heus)!

Printen uit Edge werkt hier prima op zowel de 10240 build als de November 15 update op meerdere systemen, het lijkt iig dus geen standaard issue te zijn.

Raymond187

Quote from: dennism on December 24, 2015, 01:39:16
Cpu-Z werkt hier prima op Windows 10.
Zal hem wel opnieuw moeten installeren. Dan werkt het vast wel.

katwax

Vandaag mijn laptop dan toch eindelijk naar win10 gebracht. Tot nu toe alles ok :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Erik

Quote from: Kjelt on December 24, 2015, 12:37:38
welke versie van win7 heb je, sommige zijn uitgesloten zoals de enterprise versie.
Ik heb zelf home en pro en ook geen update ontvangen maar vind het prima zo. Mijn nieuwe pc krijgt wel win10 maar dan wil ik gewoon een clean install.
Oem pro versie, normaal zou ik clean install doen cq willen maar met alles wat er draait zie ik me ook niet alles opnieuw installeren
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

#186
Windows 7 Home Premium wordt Windows 10 Home.

Edit: en inderdaad de Windows7 productcode gebruikt om hem te activeren.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

dennism

Quote from: Erik on December 24, 2015, 21:38:42
Oem pro versie, normaal zou ik clean install doen cq willen maar met alles wat er draait zie ik me ook niet alles opnieuw installeren

Je kan de upgrade ook forceren met de Windows 10 Media Creation tool als je hem zou willen doen. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Daar klikken op nu upgraden of die de optie "hulp programma downloaden", met die laatste tool kun je behalve een systeem direct upgraden ook een bootable media maken op bijv. een USB stick om een schone installatie te doen.

KillerbeeNL

De laptop van mijn oudste dochter , een HP Probook 6540b wilde ik updaten maar de reguliere updates lukte niet en een update naar W10 al helemaal niet.

Na een aantal uren en dagen snuffelen en alle truuks uit de doos te hebben gehaald en zoeken naar fabrieks restore cd's lees ik op het WWW dat een geheel schone installatie gewoon geactiveerd kan worden met de  Win7 productcode.

tijdens installeren geen sleutel invullen en na installatie Win10 activeren met de win7 productcode.

Eindelijk resultaat ;-)


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

dennism

Quote from: KillerbeeNL on March 24, 2016, 11:28:24
De laptop van mijn oudste dochter , een HP Probook 6540b wilde ik updaten maar de reguliere updates lukte niet en een update naar W10 al helemaal niet.

Na een aantal uren en dagen snuffelen en alle truuks uit de doos te hebben gehaald en zoeken naar fabrieks restore cd's lees ik op het WWW dat een geheel schone installatie gewoon geactiveerd kan worden met de  Win7 productcode.

tijdens installeren geen sleutel invullen en na installatie Win10 activeren met de win7 productcode.

Eindelijk resultaat ;-)

Klopt, sinds de november update (1511 ook wel genoemd) is dit mogelijk met een ISO van die versie, met de July versie ISO is het niet mogelijk, maar de media creation tool zal nu altijd de 1511 iso ophalen, mits je niet een oude versie van de media creation tool gebruikt.

donaldk

Hoe lang mag de update van 8.1 naar 10 duren? Gisterochtend begonnen. De eerste percentages zeker tot rond de 60 procent ging redelijk vlot, daarna steeds langzamer en nu staat het update venster al meer dan 12 uur op 99%.

Machine was nieuw, maar demo ofzo daarom met 8.1 in plaats van 10. Deze Lenovo's zij op het laatst, maar voor einde van het end-of-life/-stock window ook uitgeleverd met W10, dus je zou geen problemen verwachten.

Raphie

Gewoon rebooten, hangt ergens op een driver
JBL PRX Power!

donaldk

#192
Update and restart. We gaan het zien.

Ja de 8.1 doet engels, terwijl hij aangeeft NLD US, dus Nederlands met US Keyboard. Mijn broer heeft de initiele set-up gedaan. Een tijd terug, dus geen idee hoe dat komt.

En hij start gewoon met 8.1. Maar gaat dan niet verder? En als ik op de bureaublad snelkoppeling Windows 10 Update Assistant klik  begint ie weer op 0%.

donaldk

Ik heb zoals MS aanraadt de inmiddels verlopen bloatware versie van McAffee gede-installeerd voor het herstarten van de update,maar nu stata hij toch weer enkele uren op 99%.

MS kent het probleem: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-10-upgrade-assistant-is-stuck-at-99/1708a411-3255-4bec-804a-d2553f2fd645.


knubbe

Quote from: morca on July  1, 2017, 15:06:28
FF kickje
Ik moet nog upgraden
Bestaat die mogelijkheid nog gratis?

Yep, vandeweek ook gedaan.

Even googlen en je hebt de link zo te pakken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Ik heb een upgrade gedaan en hoefde niks in te vullen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Geen idee, hij was al leeg :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase