Goede app voor streamen van muziek

Started by audio_stabilo, May 22, 2015, 17:29:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenmiddag,

Mijn NAS en Denon F109 wil ik graag een goede app voor hebben op mijn telefoon.
De app van denon en synology vind ik helemaal niks. Traag.....

Er zullen vast mooie apps bestaan. Echter moeten die dan wel de media speler kunnen vinden zodat het geluid over de boxen komt. Ik heb meerdere apps geprobeerd maar ik vind de goede helaas nog niet.
Het mooiste zou zijn als ik mooi alle cd hoesjes zie en die aan kan klikken en beluisteren.

Iemand misschien een tip?

Dankje wel.

Gaat trouwens om een android app.

Striven

Een goede UPnP app is Lightning DS van Auralic. Deze werkt ook op diverse andere streamers buiten de Aries om en heeft een mooi overzicht van hoesjes en indexeert deze ook voor sneller laden.
Je zou eens moeten proberen of deze met je Denon werkt.

De app van PS Audio (elyric) vindt ik zelf ook erg fijn.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

audio_stabilo

Quote from: Striven on May 22, 2015, 21:23:57
Een goede UPnP app is Lightning DS van Auralic. Deze werkt ook op diverse andere streamers buiten de Aries om en heeft een mooi overzicht van hoesjes en indexeert deze ook voor sneller laden.
Je zou eens moeten proberen of deze met je Denon werkt.

De app van PS Audio (elyric) vindt ik zelf ook erg fijn.

Het kan aan mij liggen maar die zie ik niet in de play store staan???

audio_stabilo

Het moet een app zijn voor android. Die jij laat zien zijn top. Als die maar wel mijn netwerkspeler vind zodat die daar het geluid vanaf pakt en door de speakers doen. Niet elke app doet dat en dan hoor je het geluid dus via je telefoon :P

audio_stabilo


rexp

Ik gebruik een app van Technics, de Technics Music App.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

eduard

Hoi
Je zou eens naar bubbleupnp kunnen kijken.

Eduard

audio_stabilo

Die technics app werkt hier niet goed.
Bubblepnnp spoelt niet met flac bestanden.

Moet toch een mooie app bestaan voor android net als Lightning DS voor apple?

audio_stabilo


mikekiwi

Volgens mij  moet Kinsky DS ook werken in jouw setup, check het eens...

audio_stabilo

Ik heb lightning ds geprobeerd.  Prima app. Alleen waarom kan ik niet spoelen met flac bestanden. Mp3 kan wel

gast2018

Quote from: audiogek on May 23, 2015, 18:52:18
Die technics app werkt hier niet goed.
Bubblepnnp spoelt niet met flac bestanden.

Moet toch een mooie app bestaan voor android net als Lightning DS voor apple?

Moet de app spoelen dan? Bubble upnp is een hele mooie app. Je kunt spoelen maar niet zoals bij een echte cd spelen dat je het geluid versneld hoort. Binnen een nummer kun je dus wel vooruit of achteruit.

audio_stabilo

Heb nu een goede app gevonden. App voor XBMC. Echter als ik muziek toevoeg in de bibliotheek staan sommige albums mooi in het lijstje (Celine dion) album bijvoorbeeld. Klik je aan, en je ziet de nummers.

Maar dit doet die niet bij allemaal. Sommige albums worden ook los verspreid door de hele lijst op mijn tablet. Dan staat er 1 nummer wat in een album staat in de lijst. Dit wil ik uiteraard niet. Als ik bijvoorbeeld een verzamel album heb van de Top 40 komen die allemaal los er in te staan en niet netjes in de map.

Hoe los ik dit op ?

gast2018

Ligt aan je tags. Je moet dan een albumartist aanmaken zoiets als various oid.

audio_stabilo

Quote from: ergé on May 31, 2015, 22:12:16
Ligt aan je tags. Je moet dan een albumartist aanmaken zoiets als various oid.

Huh hoe doe ik dit dan?

audio_stabilo

Ik wil gewoon zoals de rest. Een album aanklikken en dan de liedjes.  Nu is het bij bijv eentop 40 album dat die alles door nmijn albums gooit

audio_stabilo

Heb nu wel een programma gevonden. Id tags.  Maar moet ik dan elke keer als ik een album heb gedownload de tags na kijken voor ik hem in de bibliotheek gooi? Ik wil eigenlijk gewoon klikken in xbmc op plaats alles in bibliotheek dat alles goed is. Als die hem bijwerkt met een album die weer verkeerde tags heeft staat is hetgelijk weer een rommel lijkt me

gast2018

Ja enige eenheid in de tags is wel makkelijk. Als je download weet je nooit of er sowieso al tags aangemaakt zijn. Dusaltijd controleren. Hoe dat werkt met xbmc weet ik niet. Ik gebruik mp3tag om ze te bewerken maar er zijn veel progjes waar dat mee kan.

audio_stabilo

 :wow:
Quote from: ergé on June  1, 2015, 12:42:03
Ja enige eenheid in de tags is wel makkelijk. Als je download weet je nooit of er sowieso al tags aangemaakt zijn. Dusaltijd controleren. Hoe dat werkt met xbmc weet ik niet. Ik gebruik mp3tag om ze te bewerken maar er zijn veel progjes waar dat mee kan.

dus controleren en dan in de bibliotheek zetten? per album?

audio_stabilo

Heb nu in ieder geval voor elkaar dat het niet door elkaar staat. Maar nu wordt het weer een map Unknown Artist geplaatst

gast2018

Ja tags het blijft lastig.

Ik doe het als volgt.

bijvoorbeeld

Artist "Lou Reed"
Albumartist "Lou Reed"

Bij verzamelalbums
Artist is de artiest die het werkelijk is, dus bv "XYZ"
Albumartist bij bv een 538 verzamelaar is bij mij 'Various"

Alle albums hebben bij mij een artist en een albumartist

Als ik muziek zoek kijk ik altijd op albumartist, verzamelaars staan dan onder various of als ik zoek onder artist zie ik betreffende tracks ook van verzamelaars.

Anderen doen het misschien anders maar voor mij werkt het zo goed.


audio_stabilo

Quote from: ergé on June  1, 2015, 19:22:37
Ja tags het blijft lastig.

Ik doe het als volgt.

bijvoorbeeld

Artist "Lou Reed"
Albumartist "Lou Reed"

Bij verzamelalbums
Artist is de artiest die het werkelijk is, dus bv "XYZ"
Albumartist bij bv een 538 verzamelaar is bij mij 'Various"

Alle albums hebben bij mij een artist en een albumartist

Als ik muziek zoek kijk ik altijd op albumartist, verzamelaars staan dan onder various of als ik zoek onder artist zie ik betreffende tracks ook van verzamelaars.

Anderen doen het misschien anders maar voor mij werkt het zo goed.

Ja heb ik gedaan. Bij sommige albums lukt het maar bij sommige gooit die het als nog door elkaar.

gast2018

Opnieuw musiekbieb in laten lezen?

audio_stabilo

Quote from: ergé on June  2, 2015, 08:33:41
Opnieuw musiekbieb in laten lezen?

heb ik gedaan.
Maar een verzamel album komt dus nooit als hoofdtitel te staan maar in various bijvoorbeeld?

gast2018

Bij mij wel als je zoekt op album (plaatjes)