Marantz SR5006 samen met Monitor Audio RX6 - niet happy

Gestart door rolibi555, augustus 19, 2014, 00:49:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rolibi555

Hallo allen,

Mijn eerste post :-) Nog niet echt heel bekend in de wereld van audio en hifi.
Meer een gebruiker die graag meer geld zou hebben voor deze hobby.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, zit ik een beetje met het volgende.

Als kind droomde ik van het merk Monitor Audio. Deze speakers eens bij Stassen HiFi mogen beluisteren.
Destijd was mijn budget niet toereikend. Een Denon reciever met Mission M73 en Mission M71 is het geworden.
Een upgrade gedaan 2 jaar geleden naar een Marantz SR5006.
Wat een wereld van verschil was dat. Ongelooflijk wat er een geluid uit die Missions kwam.

Tot vorige maand, de Missions kunnen verkopen en een set Monitor Audio RX6 voor front en BX2 voor achter gekocht.
Met mijn vertrouwde Marantz SR5006.

De RX6 heb ik via marktplaats gekocht en beluisterd op een buizen versterker ( bij een audiofiel :-) )
Hier klonk het geluid echt geweldig en bij elke toon kippenvel.

Je raad het al een beetje, het geluid thuis is niet wat ik er van verwacht had.
En met name het volume. Kwaliteit en detail is geweldig.

Maar om een vergelijking te geven.
Met de Missions kon je elkaar niet meer verstaan als het geluid op 20 stond ( met zacht 60 naar hard 0 )
De MA's moeten door de 0 om dat volume te kunnen halen ( hoop dat ik een beetje duidelijk ben )
Tevens krijg ik het idee dat de versterker ook veel warmer word.

Ik heb de speakers Bi-Wired aangesloten ( net als de Missions )

In beide gevallen heb ik de setup gedraaid met Audyssey  en de volledige 8 stappen gevolgd.

Specs van de Missions:
Power requirement:   25 to 150 watts / channel amplifier
Sensitivity:   91dB
Nominal impedance:   8 ohms
Magnetically shielded?   Yes
HxWxD (mm) / Weight:   950 x 200 x 325 / 17kg per speaker
Frequency response:   44 - 20,000 Hz
Biwireable?   Yes
Connections:   4mm banana plug/binding posts.
Bass port?   Rear ported
Drivers:   Treble: 25mm sheer micro fibre dome
Mid/bass: 2 x 160mm bonded woven glass composite cone
Extra:   Two way reflex loaded design

Specs van de Monitor Audio RX6
Bass port?   Twin port
Biwireable?   Yes
Connections   4mm banana plug/binding post
Crossover frequency (kHz)   
MF/HF: 2.7
LF: 0.7
Drivers   1 x 6" (150mm) bass driver
1 x 6" (150mm) bass/mid driver
1 x 1" (25mm) gold dome tweeter
Finish   Black oak, gloss black, gloss white, natural oak, rosewood, walnut
Frequency response (Hz)   38 - 35,000
Nominal impedance (ohms)   6
Power handling (watts)   40 - 125
Sensitivity (dB)   90
W x H x D (mm)   275 x 905 x 310
Weight (kg)   16.4


Iemand een tip in de goede richting ?

Vast bedankt voor het lezen en eventuele reactie.

Groet,

Roland

Former member 78

Qua gevoeligheid schelen ze 1 dB.
Dat zal je kunnen horen, maar niet zo extreem als jij schetst.

Neem aan dat je ze goed hebt aangesloten?

rolibi555

Hoi Arjan,

Bedankt voor je reactie.
Als je de bekabeling van de speakers bedoeld ?
Bij de Audyssy test geeft hij aan als de speaker kabels verkeerd omzitten.
Dat is me in het begin wel eens gebeurd  ::)

Ik ga er dan vanuit dat ze goed zijn aangesloten.

AbZ


flakkees

kijk even of Audyssy de volumes niet op - 15 heeft gezet , dat is bij mij ook al eens gebeurd
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

quattronl

Het volume van je SR op 0 zetten om een goed geluid te krijgen? Da's wel extreem hard.
Idd zal er dan in de settings iets niet goed staan.
Dat wordt dus alles even nalopen, of terug zetten naar factory default.

De SR5006 wordt bij mij ook goed warm (bijna heet), dus dat kan kloppen. En dan hoeft die van mij slechts de center en surrounds aan te sturen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

tjobbie

Gaat een wereld voor je open als je gewoon een degelijke stereoversterker op de speakers aansluit. Ze verdienen het. SR serie is geweldig voor surround ( heb er zelf ook 2 gehad) maar voor muziek schieten ze gewoon wat tekort in zowel vermogen als muzikaliteit. De MA's zijn minder gevoelig en draaien op lagere ohmse belasting wat ook al meer van de versterker vraagt. Kan goed zijn dat ie daar aardig wat warmer wordt.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

morca

Er kan ook wat met meten verkeerd gaan ,ADSY doet het niet altijd goed.
De receiver die jij hebt heb ik ook.
Als ik ADSY laat draaien klinkt het goed bagger.
Ik stel altijd alles manueel in.
Ook de eq.

Heb je adsy al eens uitgezet en dan nog eens geluisterd?

MLCinema

Citaat van: flakkees op augustus 19, 2014, 09:12:39
kijk even of Audyssy de volumes niet op - 15 heeft gezet , dat is bij mij ook al eens gebeurd

Dit lijkt mij een goed punt om mee te beginnen inderdaad. Dat een stereo versterker beter zal klinken is waar, alleen moet er met een SR5006 ook al een behoorlijk geluid uit deze speakers te trekken zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tjobbie

Das zeker waar, tis ook maar net hoe hoog je de lat wilt leggen.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Fr@nk

Zoals ik eerder op het buurforum aangaf, ADSY uit of wel in pure direct alsook de levels van de fronts op 0. Zou nu al harder moeten gaan.
Als ik bij mijn 7701/7055 combi ADSY laat inregelen is het helemaal om zeep. De speaker levels worden zelfs tot -6 naar beneden getrokken.
Zoals hierboven werd gepost kan je beter zelf alles instellen met behulp van meetlint en db meter.  ;)

Benieuwd hoe je resultaat is met alle levels op 0.  ::)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

morca

Citaat van: aktevox op augustus 20, 2014, 22:53:02
Zoals ik eerder op het buurforum aangaf, ADSY uit of wel in pure direct alsook de levels van de fronts op 0. Zou nu al harder moeten gaan.
Als ik bij mijn 7701/7055 combi ADSY laat inregelen is het helemaal om zeep. De speaker levels worden zelfs tot -6 naar beneden getrokken.
Zoals hierboven werd gepost kan je beter zelf alles instellen met behulp van meetlint en db meter.  ;)

Benieuwd hoe je resultaat is met alle levels op 0.  ::)
Ik ook ,even ADSY helemaal uit en dan luisteren.(dan zet ie alles op 0 toch?)
Wel even afstanden instellen .
Meten met een db meter kan later,kan je in ieder geval testen of je fronts het dan beter doen  :)

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.