SR7008 in protect modus

Started by Marcel.B, August 18, 2014, 14:47:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ikkeenjij36

#200
Ik hoop het.
1 voordeel,ik kan weer eens kijken naar ander os voor mijn nas :music:

Update:receiver is vandaag opgehaald,nu maar hopen dat ze hem snel weer terug brengen😆.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

ikkeenjij36

En weer een kleine update:receiver is aangekomen in oostrum,nu nog even wachten tot ie weer thuis is. :pompom:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

jaco

Hmm dat is 2 weken of meer zonder geluid..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

H&C Hifi

Quote from: jaco on May  8, 2015, 10:55:08
Hmm dat is 2 weken of meer zonder geluid..

Jup, met verzenden aanmelden etc (en feestdagen tussendoor) is dat alles behalve onredelijk toch  :)

jaco

#204
Geen idee, nooit iets zo defect gehad gelukkig.
Feestdagen helpen nooit mee inderdaad. En verder beter goed getest en gerepareerd dan snel terug ook.

Met wat geluk ook geen service van Marantz nodig, als ze geen dts:x update uitbrengen is het over en uit met het merk voor mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ikkeenjij36

Quote from: jaco on May  8, 2015, 10:55:08
Hmm dat is 2 weken of meer zonder geluid..
Ach het was wel even vervelend maar beter goed herstelt dan half.
En die iets meer als 2 weken is ook wel over heen te komen.
Was een mooie gelegenheid om de vrouw te laten horen hoe het klinkt zonder de marantz en speakers.
Na 2 dagen zei ze ik mis het goeie geluid dus ondanks een kzpot apparaat toch wat mee opgeschoten😆😆
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

H&C Hifi

Quote from: jaco on May  8, 2015, 11:46:02

Met wat geluk ook geen service van Marantz nodig, als ze geen dts:x update uitbrengen is het over en uit met het merk voor mij.

Waarom zou die update er moeten komen ? toen jou toestel uitkwam was er nog geen sprake van dts:x op geen enkele pre die op dat moment uitkwam.
Elk jaar komen er nieuwe snufjes en dus elk jaar zul je weer iets ''missen''.

Dit is helaas altijd al zo geweest... :(

Stap je over naar een ander merk word het in de meest gevallen alleen maar erger, D&M loopt tegenwoordig best vooraan in de rij met nieuwe mogelijkheden.

broodro0ster

Toen ik mijn X4100 kocht was er toen ook wel sprake dat ie de Auro 3D en DTS:X zou krijgen (toen nog DTS UHD genaamd)
Ik snap dan wel dat mensen zich nu niet helemaal meer gelukkig voelen met hun toestel.

@jaco: Ik zou er trouwens niet meer op hopen. Op een beurs in de VS heeft een D&M medewerker gezegd dat enkel de X-7200 en AV8802 de DTS:X update gaan krijgen. Dit is geen officieel bericht, maar bevestigd voor mij toch wel een beetje de vermoedens...
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

H&C Hifi

Quote from: broodro0ster on May  8, 2015, 13:48:24
Toen ik mijn X4100 kocht was er toen ook wel sprake dat ie de Auro 3D en DTS:X zou krijgen (toen nog DTS UHD genaamd)
Ik snap dan wel dat mensen zich nu niet helemaal meer gelukkig voelen met hun toestel.


Er is nooit beloofd dat een dergelijke update beschikbaar zou komen, dat er soms op sommige fora wat word geroepen is dat nog geen reden om er stiekem vanuit te gaan, vanuit mij of vanuit D&M is dat iig nooit beloofd.

Onkyo bracht jaren geleden de NR-5000 uit en beloofde toen (omdat deze modulair was opgebouwd) dat er upgrades beschikbaar zouden komen zodat deze in de toekomst altijd kon worden opgewaardeerd.
Helaas zijn die er nooit gekomen... als je dan zo'n apparaat gekocht hebt kan ik je gevoelens helemaal begrijpen, er word dan iets beloofd wat niet word nagekomen.

jaco

Dus je moet de komende 1.5 jaar bij D&M een 7200 of een 8802 kopen om dts:x af te spelen (zal wel minimaal half jaar duren. Voordat er software is)

Als andere merken dan voor instapper het al bieden (wellicht met minder kanalen) wat moet D&M dan in die tijd ?
Je kunt toch niet verwachten dat iedereen die dts:x wil 3000 of 4000 € aftikt ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

H&C Hifi

Quote from: jaco on May  8, 2015, 15:44:00
Dus je moet de komende 1.5 jaar bij D&M een 7200 of een 8802 kopen om dts:x af te spelen (zal wel minimaal half jaar duren. Voordat er software is)

Als andere merken dan voor instapper het al bieden (wellicht met minder kanalen) wat moet D&M dan in die tijd ?
Je kunt toch niet verwachten dat iedereen die dts:x wil 3000 of 4000 € aftikt ?

Je weet toch nog niet wat de nieuwe line-up gaat zijn voor 2014-2015 van D&M ?

Ik heb de nieuwe lijn van Onkyo al gezien en deze ondersteunen vanaf 600,00 Euro dts:x maar die hebben weer andere minpunten/missers.. zo is er altijd iets.
Voor jou is DTS:x schijnbaar een belangrijke optie, in de praktijk zullen er zeer zeer weinig zijn die het missen of er gebruik van maken.
wat is bijv het nut van DTS:X of atmos op versterkers van 500,00 euro als je er nog voor minimaal hetzelfde bedrag  eind versterkers op moet aansluiten om het uberhaupt werkend te krijgen...




jaco

Dts:x is wel belangrijk denk ik als het net zo gaat op bluray tussen dts en dolby nu.

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat ze alleen voor topmodellen uit de reeks iets aankondigen, en niets verklaren over de rest. Iedereen heeft dan het standpunt dat ze het nooit beloofd hebben. Dat was met auro3d ook niet zo volgens mij, en dat is een  formaat wat het niet wordt.
(Dts:x is gratis voor de productie kant en ook voor de afspeel kant, naar ik aan neem betaal je wel voor de andere dts audio codecs licenties als producent)

Maar ik wacht rustig af, de 7702 bevalt me verder prima en dts:x software komt er niet direct.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ikkeenjij36

Update:de receiver is weer terug,volgens de td is/was er niks aan de hand,enoge wat ze gedaan hebben zijn de hdmi aansluitingen schoongemaakt.
Vreemd wat hij deed niks meer.
Alle kabels weer aangesloten en netjes schoongemaakt.
Gisteren deed ie het prima,voorlopig het maar even in de gaten houden hoe het gaat maar vindt het vreemd dat ze niks hebben gevonden terwijl die het totaal niet meer deed bij mij.
Iemand die dit ook meefemaakt heeft?
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

danny373

Quote from: ikkeenjij36 on May 15, 2015, 09:58:59
Update:de receiver is weer terug,volgens de td is/was er niks aan de hand,enoge wat ze gedaan hebben zijn de hdmi aansluitingen schoongemaakt.
Vreemd wat hij deed niks meer.
Alle kabels weer aangesloten en netjes schoongemaakt.
Gisteren deed ie het prima,voorlopig het maar even in de gaten houden hoe het gaat maar vindt het vreemd dat ze niks hebben gevonden terwijl die het totaal niet meer deed bij mij.
Iemand die dit ook meefemaakt heeft?

Dan zal die vast weer in de protectiemodus gaan vallen. Raar dat ze geen historie bekijken van andere gevallen. Er zijn immers genoeg SR7008 modellen die dit probleem hebben.  Maar wel vervelend voor jouw, dat je waarschijnlijk dadelijk weer moet gaan leuren met de Marantz voor reparatie.  :crazy:



Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

ikkeenjij36

Nou we gaan gewoon kijken,service van marel was gewoon prima dus daar nog even een paar kudos naartoe :headbanging:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

massy72

#215
Ik moet helaas ook weer terug naar de winkel,

De Sr7008 is eind vorig jaar voor reparatie heengweest, heeft daarna een tijdje goed gespeeld maar een twee maand terug schoot hij voor het eerst weer
in de protect modus.
Ik heb hem toen gereset maar afgelopen maandag deed hij het 2 keer daarna kreeg ik hem ook niet weer aan.

De winkel gister maar weer gebeld met deze klachten, vanmiddag maar weer heenbrengen en dan ben ik hem dus weer kwijt een tijdje.

Ik heb vermeld dat dit een veel voorkomend probleem is bij de sr7008 en dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben nu en best bereid ben om bij te betalen voor een andere, want ik zie me met een paar maand daar eigenlijk al wel weer staan.
Hier wilden ze niet aan, want ze mogen hem immers drie keer ter reparatie aanbieden bij Marantz.




massy72

#216
Een paar maand heeft het dus niet geduurd!

Terug geweest voor reparatie, anderhalve week later kon ik hem weer ophalen, en afgelopen donderdag schoot hij weer lekker in de protect mode.
Ik hoop dat er nu naar een passende oplossing wordt gezocht want ik ben helemaal klaar met dat ding.
Hij is nu dus twee keer weggeweest en ik ben bang dat ik er nog niet vanaf ben.


danny373

Balen zeg,

hoop dat het probleem opgelost wordt. De Marantz blijft een mooi apparaat, maar hij moet wel goed werken.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

massy72

Ja ik vind het zekers een mooi apparaat, maar als ik hier het forum zo doorspit geloof ik niet dat hier een oplossing voor is.

luuk

Die van mij heeft dat op een dag 3x gehad dat hij in de protectie schoot.  De keren daarna eigenlijk niet meer. Nu heb ik hem daarna eigenlijk maar een keer of 4 gebruikt.
Mijn grootste probleem is dat de 7008 niet automatisch overschakelt naar Bv dts hd master of dolby true hd.
Ik heb toen de receiver een paar uur van de stroom afgehaald en toen deed hij het weer wel goed.  De keer daarna weer niet.
Ik heb de Philips 9700 blu-ray speler en die schijnt wel software issues te hebben dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar met een andere speler heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb toen op de Philips hdmi main op bitstream gezet en toen kreeg ik wel af en toe hd master te zien op de 7008. Heb 5 blu-ray plaatjes geprobeerd maar bij 3 ervan kreeg ik geen hd geluid.
Op de 7008 staat dan pcm en 48hz.
Ik heb ook de 7008 naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw de instelprocedure gedaan. Helaas..
Ook heb ik alle kabels een keer vervangen.  Hielp ook niet.
Ik denk dat misschien het hdmi board niet in orde is.
Ik denk dat ik hem maar ter reparatie aanbied.
Hij komt bij een webshop vandaan.  Wordt hij dan netjes opgehaald door Marantz of moet ik hem zelf opsturen/brengen?
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

broodro0ster

Als hij PCM ontvangt, dan komt dat normaal gezien van de bluray speler.

Ik zou nog een je settings in de bluray speler checken. En zorg ook dat secundaire uitgangen en secudaire audio uitstaat, want dat kan ook roet in het eten gooien.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

luuk

Ik dacht dat ook eerst maar toen ik de Marantz receiver een uur van de stroom had afgehaald toen kreeg ik wel ineens hd master geluid. Ik heb toen niets veranderd in de bluray speler. En ik heb een andere bluray speler eraan gehangen en toen kreeg ik ook geen hd geluid.
Ik ga nog een keer uitgebreid testen met die andere bluray speler en als die dan ook geen hd geluid geeft dan stuur ik de Marantz 7008 op of zoiets. Ik heb nl gelezen dat het vaker voorkomt. Er is toen een hdmi board en een encoder of zoiets.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

larsonator


luuk

Als hij hij het doet zoals hij het hoort te doen dan klinkt het niet verkeerd! Maar ik zal eens actief gaan worden en achter de garantie heen gaan. Ben benieuwd of hij opgehaald kan worden als je hem via internet gekocht hebt.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW