Plinius SB-301 in standby modus zetten (trigger connection)

Started by fireman, August 17, 2014, 15:30:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

De SB-301 in standby modus zetten.

Ik ben trotse bezitter van een SB-301 eindversterker van Plinius. Nu heb ik deze aangesloten op een niet plinius voorversterking. Echter als ik mijn voorversterker (welke ik overigens niet helemaal uit kan zetten) mute en de SB-301 in een standby modus wil zetten dan lukt dat natuurlijk niet.

De SB-301 heeft de mogelijkheid om helemaal aan te staan, een standby modus aan te nemen en helemaal uit te staan (via de main switch). Deze standby modus kan zover ik nu gelezen heb alleen geactiveerd worden via een voorversterker waar een trigger connectie mee gemaakt moet worden.

Nu is mijn vraag:

Kan ik de SB-301 toch in de standby modus krijgen zonder plinius voorversterker? Is dat door middel van een schakelaar in een kabel die de trigger connectoren verbindt? ( zie plaatje ) Of is het op een andere (goedkope) goede manier mogelijk?


Verder heb ik een vraag over het aan- en uitzetten via de main switch. Is het een probleem om 's morgens de SB-301 aan te zetten en 's avonds weer uit te zetten? (complete start en uitzet actie) Bestaat er dan niet de mogelijkheid op eerdere slijtage? Of zal dat alleen gebeuren als je 'm 10 x per dag aan en uit zet?

Of kan je 'm dan beter gewoon aan laten staan? Hoeveel meer wordt er dan verbruikt? Ook als ik de voorversterker op mute heb staan. Weinig tot niets?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Heb nog huiswerk verricht en ben tot een oplossing gekomen (via de fabrikant)

Op de trigger aansluiting moet een spanning van 5 - 12V komen (via en powersupply/adapter). Wanneer en dan spanning op staat gaat de versterker aan. Gaat de spanning er van af, dus de powersupply zet je uit of haal je uit het stopcontact, dan schakelt de versterker in standby modes.

Wil je geen gebruik meer maken van die trigger aansluiting en je haalt de powersupply weg, dan zou de versterker in standby blijven staan. Door een keer de versterker uit en aan te zetten dan is de versterker gewoon aan zonder de standby modes aan te spreken ( logisch want die is niet aangesloten  :P )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

frank2

Zoals reeds medegedeeld, gewoon de versterker met de main switch aan en uit zetten, hij is op temperatuur na hooguit 3 kwartier. Op stroom laten staan kost 50W/u vlgs opgave Plinius. (bij de 103) En dat is erg veel, dus geen optie.
maw. je hebt de standby mode niet nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fireman

I know frank2 ;)

Ik zal inderdaad de main switch ook merendeels daar het voor mij het meest praktisch uitkomt.

Ik vind het overigens wel leuk en interessant dat ik nu alles weet van mijn eindversterker. ( hobby )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17


frank2

Bedenk dat een nieuwe plinius 400 uur moet inspelen voor hij zijn optimum bereikt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: frank2 on August 21, 2014, 11:19:21
Bedenk dat een nieuwe roeptumaarwat 596.245 uur moet inspelen voor hij volslagen subjectief zijn optimum bereikt.
Daar gaat ie weer  :-X   

of niet  :police:

twani

Quote from: AbZ on August 21, 2014, 22:22:30
Daar gaat ie weer  :-X   

of niet  :police:

Sommige mensen worden zelfs extra beschermd om "poep te mogen praten" :D

Dacht overigens dat ie dat alleen nog in z'n eigen topic mocht :ph34r:


Hoe is het trouwens mogelijk dat je zó blijft hangen in die onzin :wacko:

morca

Objectief gezien....probeert hij jullie uit de tent de lokken ,en lukt dat?
;D

Speakers moeten inspelen,amp misschien in bepaalde mate.
Maar 400 uur is wel erg veel? ?

Deleted Member 2

Quote from: morca on August 22, 2014, 23:44:48
Objectief gezien....probeert hij jullie uit de tent de lokken ,en lukt dat?
;D

Speakers moeten inspelen,amp misschien in bepaalde mate.
Maar 400 uur is wel erg veel? ?

Quote from: twani on August 22, 2014, 22:31:57
Sommige mensen worden zelfs extra beschermd om "poep te mogen praten" :D

Dacht overigens dat ie dat alleen nog in z'n eigen topic mocht :ph34r:


Hoe is het trouwens mogelijk dat je zó blijft hangen in die onzin :wacko:

Quote from: AbZ on August 21, 2014, 22:22:30
Daar gaat ie weer  :-X   

of niet  :police:

Bedenk dat een nieuwe roeptumaarwat 596.245 uur moet inspelen voor hij volslagen subjectief zijn optimum bereikt. *)

*)niet erg netjes om tekst die gemarkeerd is als een quote, aan te passen zonder dit te melden


http://www.pliniusaudio.com/Product_Support/FAQ.html:
Frequently Asked Questions
TECHNICAL QUESTIONS AND ANSWERS
How do I get the best out of my Plinius amplifier?
Let your amplifier break in before expecting the best sound. This can take many hundreds of hours before they are fully run in and begin to sound their best.

morca

Quote from: Onder013 on August 23, 2014, 00:47:58
Bedenk dat een nieuwe roeptumaarwat 596.245 uur moet inspelen voor hij volslagen subjectief zijn optimum bereikt. *)

*)niet erg netjes om tekst die gemarkeerd is als een quote, aan te passen zonder dit te melden



http://www.pliniusaudio.com/Product_Support/FAQ.html:
Frequently Asked Questions
TECHNICAL QUESTIONS AND ANSWERS
How do I get the best out of my Plinius amplifier?
Let your amplifier break in before expecting the best sound. This can take many hundreds of hours before they are fully run in and begin to sound their best.
Ok duidelijk.
We kunnen objectief zeggen dat het een feit is  ;)