15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Started by mijkie, May 1, 2013, 10:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Erg mooi maar ik houd maat van speakers wat in lijn met mijn huiskamer (ongeveer 40M2) mijn volgende project wordt dan ook de Orfeo, ik heb een voorkeur voor 2 weg en niet te groten zuilen, mijn ervaring is dat anders het laag erg moeilijk goed te krijgen is, als ik ooit naar een huiskamer van meer dan 100M2 ga denk ik nog wel eens na over grotere.

Maar dat zal er niet in zitten, lage hypo op een appartement in Amsterdam (gezien de huidige woningmarkt waar nog erg veel lucht in zit, blijf ik ff op een lage hypo tov waarde appartement zitten :-) daarbij bevalt het erg goed en zeer tevreden over de Tempos.

Nu nog over afwerken nadenken :-)

Sinds vandaag een iets andere opstelling, er is een apparaat bijgekomen, ik kon een Pioneer BDP-450 voor een leuk bedrag (nieuw) kopen, ik heb nog wel wat SACD, DVD A, DTS A en Blue Rays met muziek die werkeloos lagen, sinds gisteren weer in gebruik.
Daarom het rack met 1 verdieping uitgebreid (zal morgen een foto delen) en mijn HTPC voorzien van USB WIFI, enige waar de HTPC een netwerk aansluiting voor nodig heeft is om Jriver met een App te kunnen besturen :-)
En weer eens van versterker gewisseld, de zelfbouw Klasse D staat er weer even in plaats van de Audiolab M-PWR, iets ander klankbeeld maar ook erg mooi (wat directer, iets minder dynamisch, warmer midden en hoog).

Leuk om af en toe versterkers te wisselen, binnenkort eens de Pioneer A-50 proberen (1 van de 3 die ik nu heb en niet in de verkoop gaan vanwege af en toe wisselen).

Afijn het is en blijft een leuke hobby, maar natuurlijk draait het om veel muziek luisteren en daar nodigen de Tempos echt voor uit, uurtje vliegt voorbij :-)

morca

Quote from: MechanicalAnimal on August 28, 2013, 22:29:28
heey Marco....zo goed als af.....laatste filterwerkzaamheden en baspijpen en Neutriks plaatsen en dan is het rammen geblazen  :headbanging:

Iedereen is welkom om eens te luisteren, houd zelfbouwaudio.nl even in de gaten, er zijn namelijk nog wel meer gegadigden die willen komen luisteren, een aantal daarvan nemen hun versterkers etc zelfs mee, uitgelezen kans voor mij ook om eens wat verschillende systemen te beluisten, van Nelson Pass F5 tot eigenbouw Hypex UcD.



hahahhahaha..en terecht....ben ook al zo'n 3 jaar aan het bouwen, typen, en pics uploaden  :popcorn:
Supertof  :thumbs-up:,ik houd het topic in de gaten  ;D


MechanicalAnimal

Quote from: Hans47 on August 28, 2013, 23:21:39

Nu nog over afwerken nadenken :-)


ben benieuwd Hans, laat maar komen die pics  :pompom: sucses met de afwerking gewenst, icing on the cake.  :coffee:

Quote from: morca on August 28, 2013, 23:49:30
Supertof  :thumbs-up:,ik houd het topic in de gaten  ;D

PB
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

mijkie

gaat niet lukken, geen upgrade in 2015,

hier een klein voorproefje ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

Quote from: morca on January  1, 2015, 12:08:51
Het nieuwe jaar begint goed !!!

om heel eerlijk te zijn, is 2014 goed geëindigd, kreeg op oudejaarsdag mijn lamellen-frees pas binnen en is dit natuurlijk gelijk een mooi project om daar eens mee te gaan oefenen  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

john_doe

Kun je wat meer vertellen over de luidsprekers die je gaat bouwen? Is het een bestaand model, welke drivers gaan er gebruikt worden?

mijkie

ja hoor, dat kan ik wel  ;D

t ontwerp heb ik afgekeken bij Kharma, vind dat een heel mooi ontwerp en heeft daarnaast nog technische voordelen, drivers staan in lijn tov elkaar en heeft naast de drivers weinig front waar je geluid aan kan blijven "plakken" wat het geluid weer ten goede moet komen

de drivers die ik ga (her)gebruiken zijn een Accuton tweeter, een Seas Excel W18 mid en een Seas Excel W22 woofer

heb de drivers nu in een andere zelfbouwer zitten behalve de Seas woofer, ga kijken of dit een upgrade is tov wat hier nu staat en het maken is een hobby  ;D

het idee is als de onderstaande foto, alleen met andere drivers ....

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

ik ben lekker stof aan het maken  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

heb niet stilgezeten vandaag  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

en nu koffie  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sjaudio


Marino

Oeh, dat gaat mooi worden! Lijkt wel wat op Dre73 z'n luidsprekers?
Erg mooi ook de gescheiden delen voor mid en laag.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

mijkie

Quote from: Marino on January  2, 2015, 21:39:11
Oeh, dat gaat mooi worden! Lijkt wel wat op Dre73 z'n luidsprekers?
Erg mooi ook de gescheiden delen voor mid en laag.

idd, met een knipoog naar Kharma  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Clifdon

Iedereen wil telkens jou speakers bekijken als ze af zijn. Maar ik zou graag eens een dag op jou vingers kijken zeg. Ik ben zelf een iets wat handige klusser maar zeker niet in vergelijk met wat jij daar realiseert. klasse werk echt waar! Ik ben benieuwd naar meer. Want zo te zien komt er nog meer!

mijkie

Quote from: Clifdon on January  2, 2015, 22:35:25
Iedereen wil telkens jou speakers bekijken als ze af zijn. Maar ik zou graag eens een dag op jou vingers kijken zeg. Ik ben zelf een iets wat handige klusser maar zeker niet in vergelijk met wat jij daar realiseert. klasse werk echt waar! Ik ben benieuwd naar meer. Want zo te zien komt er nog meer!

bedankt voor complimenten, ik ben redelijk handig idd..... en het is hobby !!

en als je in de buurt bent, kom maar aanwaaien, koffie oid. is er altijd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

dit is de laatste voor vandaag, morgen verder, nummer 2 staat te drogen  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


daanvanduif

Corazón

Former member 78


mijkie

laatste dingetjes voordat ik de zijkanten ga maken ...

uitsparing gemaakt voor de terminal en een flare gefreesd aan de BR-pijp

nummer 2 is ook zover, morgen verder.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6