problemen

Started by ragverp, January 15, 2013, 21:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragverp

Kan iemand even meedenken.

Situatie: subwoofer met hypex hs 200 aangesloten op de sub out van mijn yamaha dsp a1.
Geen geluid, ook als ik de A1 op testen set geen geluid op de sub. De rest werkt allemaal prima.

hoe kan ik nu testen waar het probleem zit,

geen signaal uit de A1 ? 
Hypex stuk ?

kan ik via een andere versterker proberen de sub aan te sturen via de high power in op de hypex ?
Kan ik een andere bron aansluiten op de normale ingang op de hypex om te kijken of die werkt ?

kortom hoe kan ik uitsluiten waar het probleem zit...
vast bedankt voor het meedenken

rob

W.Otter

heb je de stekker er in?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

#2
Je kan er een andere preout opdoen idd,even opletten dat je kantelpunt vd hypex aanstaat.
High level is ook een optie
Dan heb je beide manieren getest

Martijn M

Gaat het ledje aan als je de HS200 aan zet? Zo niet, begin 's met het checken van de zekering; die dingen branden nog wel 's door bij de HS200.
Dutch & Dutch

VlisChris

Ik heb het topic even in het juiste deel gezet hoor :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ragverp

Quote from: morca on January 16, 2013, 00:35:51
Je kan er een andere preout opdoen idd,even opletten dat je kantelpunt vd hypex aanstaat.
High level is ook een optie
Dan heb je beide manieren getest

Misschien een domme vraag, maar op de highlevel te testen sluit de hypex aan als ware het een speaker toch ? draad van de speaker uitgang op de versterker naar de high level inputt op de hypex ?


ragverp

Quote from: keyser on January 16, 2013, 01:26:35
Gaat het ledje aan als je de HS200 aan zet? Zo niet, begin 's met het checken van de zekering; die dingen branden nog wel 's door bij de HS200.

Groene ledje brand.

W.Otter

Quote from: ragverp on January 16, 2013, 09:16:07
Misschien een domme vraag, maar op de highlevel te testen sluit de hypex aan als ware het een speaker toch ? draad van de speaker uitgang op de versterker naar de high level inputt op de hypex ?

ja
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

bmateijsen

Makkelijkste test is: stop een interlink in de ingang van de subwoofer (LFE), raak met je vinger de pin aan van de andere kant van de interlink. Bromt de subwoofer, dan doet die het in ieder geval ;). En moet je het probleem elders zoeken.

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ragverp

Quote from: bmateijsen on January 16, 2013, 10:42:15
Makkelijkste test is: stop een interlink in de ingang van de subwoofer (LFE), raak met je vinger de pin aan van de andere kant van de interlink. Bromt de subwoofer, dan doet die het in ieder geval ;). En moet je het probleem elders zoeken.

Nada niks noppes....hyppex stuk...ook op de high power krijg ik niks.
Iemand een idee waar in de buurt van zaandam ik hem na kan laten kijken of is opsturen het beste ?