Unknown's HT set

Started by unknown, October 30, 2012, 01:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unknown

Bij deze wil ik ook mijn surroundset graag met jullie delen.

Het is begonnen met inmiddels bijna 2 jaar geleden de aanschaf van mijn tv, een jamo surroundsetje en de Onkyo reciever.
De Onkyo is inmiddels vervangen door een Emotiva UMC-1 en XPA-5 en de Jamo's zijn vervangen door KEFs uit de Q-serie.


Ik heb achter voor dipool speakers gekozen omdat ik met de bank tegen de achterwand zit en zo de surroundeffecten toch goed te horen zijn.

Foto's:










En de Lijst met apparatuur:
TV:                        Samsung LE46C630
DAC:                     Cambridge Audio DacMagic
Pre:                       Emotiva UMC-1
Eindversterker:     Emotiva XPA-5
Fronts:                  KEF Q700
Rears:                   KEF Q800ds
Center:                 KEF Q600c
Subwoofer:           Velodyne CHT-8Q
Bronnen:               PS3 en PC
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s11
Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

#1
En nog een close-up je van de Q800ds.
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

twani

Mooie spullen, je zit alleen in de "stereo" afdeling, je moet naar HT toe ;)

erik s.

je hebt de sub nu waarschijnlijk op low-level nivo aangesloten, met tulp kabel.
als je de sub high-level aansluit, speelt hij wel mee bij stereo.
nadeel is dan wel dat je geen bass management meer hebt, de Velodine heeft geen aparte afstelling voor low en high level input.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

denoontje

check ook even de instellingen in de reciever, vaak kun je aangeven of de sub wel of niet moet meedoen in stereo, direct etc.

unknown

#5
Quote from: twani on October 30, 2012, 08:05:33
Mooie spullen, je zit alleen in de "stereo" afdeling, je moet naar HT toe ;)

Dank je! Ik zie nu ook dat ik hem ergens anders had moeten plaaten ::) Is er een manier om het topic in zijn geheel te verplaatsen?

Quote from: erik s. on October 30, 2012, 10:29:04
je hebt de sub nu waarschijnlijk op low-level nivo aangesloten, met tulp kabel.
als je de sub high-level aansluit, speelt hij wel mee bij stereo.
nadeel is dan wel dat je geen bass management meer hebt, de Velodine heeft geen aparte afstelling voor low en high level input.

Dit klopt, hij zit met een tulp aangesloten. Dat gebrek aan bassmanagement is ook precies de reden dat ik hem niet high-level heb aangesloten, had dat al een keertje gelezen hier op het forum.

Quote from: denoontje on October 30, 2012, 10:44:39
check ook even de instellingen in de reciever, vaak kun je aangeven of de sub wel of niet moet meedoen in stereo, direct etc.

Dit heb ik gechecked en voor zo ver ik kan vinden kan ik dat bij deze reciever niet instellen, heb gelezen dat je bijvoorbeeld bij een Onkyo tx-nr3009 wel gewoon in kan stellen dat hij in direct modus altijd de woofer moet gebruiken. Ik gok dat dat op het model wat ik heb eenvoudigweg niet mogelijk is :-[
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

denoontje

in normale stereomode ook geen subgeluid? (ipv direct)

unknown

Quote from: denoontje on October 30, 2012, 12:07:05
in normale stereomode ook geen subgeluid? (ipv direct)

Dat wel, heeft dat negatieve effecten op het geluid ten opzichte van direct modus?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

denoontje

tja kwestie van luisteren.
zal in de details zitten normaliter, maar of je dat gaat horen?
En wat je belangrijker vindt met sub of niet.

unknown

Zo'n vermoeden had ik al.

Bij het luisteren van FLAC bestanden van Allan Taylor denk ik dat je dit verschil nog wel zou kunnen horen, en vind ik de woofer ook niet echt nodig.

Luister ik echter Hardstyle mp3'tjes dan denk ik dat je aan detaillering weinig hebt(omdat die er simpelweg niet is) en voegt de woofer daadwerkelijk iets toe aan de beleving van de muziek. In dat geval gaat hij dus in stereo modus ;D
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

denoontje

vergelijk beide modi eens zonder de sub, dan weet je wat de direct zeker doet.

en tja mp3 is meestal ook minder detaillistisch dan een goede flac (zeker low bitrate).

erik s.

bij deze sub kun je niet een aparte afstelling kiezen voor low en high level.
dan wil je 'm eigenlijk niet bij stereo er bij hebben.
voor stereo wil je een heel andere afstelling van de sub dan bij HT.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

unknown

Quote from: erik s. on October 30, 2012, 13:34:49
bij deze sub kun je niet een aparte afstelling kiezen voor low en high level.
dan wil je 'm eigenlijk niet bij stereo er bij hebben.
voor stereo wil je een heel andere afstelling van de sub dan bij HT.

Ja bij HT is er een apart kanaal opgenomen voor de sub als ik me niet vergis, maar bij stereo pakt hij via de LFE toch ook gewoon de geluiden onder een bepaalde frequentie mee, of begrijp ik dat verkeerd?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

Nog een (iets meer concreet) upgradeplan trouwens: Ik heb de achterluidsprekers op stands staan(ze staan tegen een wandje van hooguit een paar cm) omdat ik als ik ze op zou hangen tot aan de andere kant van de wand door zou moeten boren en dit er aan de andere kant niet uitziet.

Ik wil de center eigenlijk ook op zo'n stand zetten op mijn tv meubel, ik wil dan een stand van 20cm nemen, zodat hij precies onder de tv staat. Dit lijkt me beter voor het geluid dan hoe laag hij nu staat. Het enige wat ik dan nog even moet checken is of de glasplaat van mijn tv meubel dit gaat trekken :P
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

#14
Nu dan in het goede gedeelte >:D

De 2 upgrades die ik sowieso binnen afzienbare tijd wil doen: de bovengenoemde stand onder de centerspeaker en ik wil eigenlijk ook een subdude HD om mijn subwoofer wat beter weg te zetten. De complete set staat op zolder en we hebben ook buren, hoop ze beneden en bij de buren wat te ontlasten met die subdude en mijn bas wat gecontroleerder te laten klinken ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

denoontje

volgens mij moet de achterspeakers die jij hebt (dipolen?) juist tegen de muur boven oorhoogte hangen.
Staat er iets van in het boekje.

Ik heb B&W DS6 gehad als dipolen en die moetsen op 1,30 hangen ofzo tegen de muur.

unknown

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, er zit namelijk niet echt een uitgebreide gebruiksaanwijzing bij.(lees:alleen een blaadje met alle speakers die KEF levert in de Q-serie)

Het zou best kunnen dat je ze boven je op moet hangen, tegen de muur zal sowieso beter zijn dan dat ze nu staan.
Maar zoals gezegd is dit ivm het dunne achterwandje een (naar mijn mening zeer goed klinkend) compromis.  ;D
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

Quote from: erik s. on October 30, 2012, 13:34:49
bij deze sub kun je niet een aparte afstelling kiezen voor low en high level.
dan wil je 'm eigenlijk niet bij stereo er bij hebben.
voor stereo wil je een heel andere afstelling van de sub dan bij HT.

Heb trouwens nog even zitten kijken in de gebruiksaanwijzing en daarin staan de verschillende presets(movies, jazz, rock, game) met verschillende crossover frequenties en volumes. Heeft dat als ik hem high level aansluit ook geen gunstig effect op stereo/ht gebied?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

En weer 2 updates:

Gister een subdude binnen gekregen en onder mn woofer geplaatst en morgenavond een Emotiva UMC-1 ophalen bij een forumlid.

Die UMC moet nog even ongebruikt blijven staan tot ik eind van het jaar ook de eindversterker aanschaf :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Martijnst1990

Mooie update :) Heb je de Subdude al kunnen testen?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

mooie upgrade

kijk eens naar de UPA500, mooie amp van Emotiva.

unknown

Quote from: Martijn90 on November 28, 2012, 21:35:11
Mooie update :) Heb je de Subdude al kunnen testen?

Heb hem met een paar stukjes van concert blurays kunnen testen en naar mijn idee speelt hij een stukje strakker. Je hoort het minder nadreunen, maar een uitgebreide test moet ik nog doen. Heb ook het idee dat je het beneden minder hoort doordreunen.

Quote from: RA SUBS on November 28, 2012, 21:35:51
mooie upgrade

kijk eens naar de UPA500, mooie amp van Emotiva.

Heb ik naar gekeken, maar ik wil gaan voor de XPA-5, wil met de eindtrap gelijk voor hele lange tijd klaar zijn ;)
Zit erover te denken om een DAC (DacMagic) en een stereovoorversterker (USP-1) erbij aan te schaffen, omdat ik ook best veel in stereo muziek luister :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

De UMC-1 ligt bij Dennis in de kofferbak. Hij heeft net samen met een maat bij mij de muur aangetikt en is een UMC-1 rijker weer op weg naar huis...

Mijn XPA-5 heeft hij niet meegekregen  8) , dus hij moet nog even op zoek, maar dat gaat vast goedkomen. Wordt een mooie upgrade!

Ben heel benieuwd hoe het bevalt.....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

Quote from: rovinggecko on November 29, 2012, 21:36:25
De UMC-1 ligt bij Dennis in de kofferbak. Hij heeft net samen met een maat bij mij de muur aangetikt en is een UMC-1 rijker weer op weg naar huis...

Mijn XPA-5 heeft hij niet meegekregen  8) , dus hij moet nog even op zoek, maar dat gaat vast goedkomen. Wordt een mooie upgrade!

Ben heel benieuwd hoe het bevalt.....

Op en neer toch een ritje van iets meer dan 300 km haha.

Hier een foto'tje.

Die XPA-5 komt er sowieso aan het einde van dit jaar :)

Tot dan moet de UMC-1 zich nog even vervelen ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

Ziet er zo al mooi uit (even de doos wegdenken).

Alles bij jou is mooi zwart uitgevoerd, je zou eens moeten overwegen bij Emotiva de zwarte trim mee te bestellen, of om het zonder trim te doen.
Ik gebruik stel schroefjes (Grub Screw Inbus M4X6MM (10) (K51441)), kost bijna niks maar dan ziet de voorkant er gelijk heel strak uit.

Zo dus:


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer