Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MegaJ

Ziet er goed uit.

Ik ging inderdaad ook een opmerking maken over het raam, maar zie dat men mij al voor was  :P

Lijkt me lastig zo'n schuine wand om een douchecabine in te zetten. Heb je het hoekprofiel tegen de wand gemonteerd en daar de stijl van de cabine aan? Als er water bij kan gaat het profiel misschien roesten. Leuk om iets over te lezen in ieder geval, ik hou zelf ook altijd wel van klussen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

ja dat was even lastig ik heb een aluminium hoekprofiel gebruikt, rvs schroeven en aangezien er een lege ruimte ontstaat achter het hoekprofiel de schroeven door een aantal rubberen ringen om af te sluiten voor water en extra stevigheid. over de schroeven zitten rubberen dopjes om het af te sluiten voor water, verder alles afgekit.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Klinkt of je er goed over na gedacht hebt  ;) Bovenop het profiel ook dicht?

Ben in afwachting van nieuwe foto's van de week  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

nou het was wel even lastig, dit was de meest gangbare optie imho.
boven op moet ik nog wat voor vinden, waarschijnlijk even een stukje aluminium uit zagen met de dremel en deze er op vastkitten.
dan heb ik straks geen profiel vol met water  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

straks (06:30 :coffee:) komt er spack op de muren. ik heb gekozen voor de duurste variant aangezien de andere niet slijtvast genoeg zijn. het kost wat maar dan heb ik er achteraf geen spijt van :)
vanmiddag/vanavond fotos!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Quote from: W.Otter on May  8, 2013, 06:07:58
nou het was wel even lastig, dit was de meest gangbare optie imho.
boven op moet ik nog wat voor vinden, waarschijnlijk even een stukje aluminium uit zagen met de dremel en deze er op vastkitten.
dan heb ik straks geen profiel vol met water  :D

Misschien eerst een "prop" van 't een of 't ander watervast materiaal erin steken, heb niet meteen een goede suggestie. Daarna inderdaad dichtmaken en kitten. Anders heb je zeker kans op een profiel vol met water zoals je zegt. Wordt dan een interessant onderdeel van de badkamer reinigen; antikalken en eventjes het profiel leegzuigen met een rietje ofzo?  :D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Lang geleden dat ik zo vroeg op was  :crazy:
Rond half 7 stond de spackert voor de deur en ging gelijk aan de slag, alles netjes afgeplakt en begon eigenlijk gelijk al. om 8 uur was hij klaar en na een kwartiertje opruimen was hij alweer onderweg.
erg vervelend want ik heb 7 dagen over de bovenverdieping gedaan  :-X maar goed, als je alles van te voren weet..

Ik ben blij dat ik het heb laten doen want het resultaat is erg mooi, de duurdere korrel is waterafstotend en krasvast.

Ik heb alle plinten voorzien van 2 lagen grondverf en twee lagen lak, ze waren donkerbruin gebeitst en moesten wit worden, vandaar.
leuk werk   :nowink:

morgen nog even wat puntjes op de i en een muurtje verven, een aantal dingen ophangen en wie weet al beginnen met een stukje vloer!
vrijdag komt er vloerbedekking in op de gehele bovenverdieping.

zaterdag verhuizen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog een paar.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: MegaJ on May  8, 2013, 09:09:07
Misschien eerst een "prop" van 't een of 't ander watervast materiaal erin steken, heb niet meteen een goede suggestie. Daarna inderdaad dichtmaken en kitten. Anders heb je zeker kans op een profiel vol met water zoals je zegt. Wordt dan een interessant onderdeel van de badkamer reinigen; antikalken en eventjes het profiel leegzuigen met een rietje ofzo?  :D

heb inderdaad nog wel wat stukken rubber liggen die ik op maat kan snijden en dit afkitten daarna mooi afwerken met een stuk rvs/aluminium.

zo'n hoekprofiel kan ook gewoon een gaatje in aan de onderkant hoor ;) maar niet de mooiste opossing
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HaaVee



LuPo

Ziet er goed uit W.Otter.

Maar je hebt het de hele tijd over Spack? Bedoel je niet toevallig spachtelputz?

silver89

Quote from: LuPo on May  9, 2013, 13:53:26
Ziet er goed uit W.Otter.

Maar je hebt het de hele tijd over Spack? Bedoel je niet toevallig spachtelputz?

Spachtelputz word met de spaan opgebracht en spack word gespoten ,word ook spuitwerk genoemd. ;)

twani

Quote from: W.Otter on May  8, 2013, 21:57:40
Lang geleden dat ik zo vroeg op was  :crazy:
Rond half 7 stond de spackert voor de deur en ging gelijk aan de slag, alles netjes afgeplakt en begon eigenlijk gelijk al. om 8 uur was hij klaar en na een kwartiertje opruimen was hij alweer onderweg.
erg vervelend want ik heb 7 dagen over de bovenverdieping gedaan  :-X maar goed, als je alles van te voren weet..

Ik ben blij dat ik het heb laten doen want het resultaat is erg mooi, de duurdere korrel is waterafstotend en krasvast.

Ik heb alle plinten voorzien van 2 lagen grondverf en twee lagen lak, ze waren donkerbruin gebeitst en moesten wit worden, vandaar.
leuk werk   :nowink:

morgen nog even wat puntjes op de i en een muurtje verven, een aantal dingen ophangen en wie weet al beginnen met een stukje vloer!
vrijdag komt er vloerbedekking in op de gehele bovenverdieping.

zaterdag verhuizen.

Wat kost "Piet Spackert" per 4kantemeter "Wotter"?

W.Otter

spack/spachtelputz whats the difference ;)

het wordt inderdaad gespoten, brander;diamant ziet er op geloof ik.

kost geloof ik een 10tje per m2 all-in.

Quote from: HaaVee on May  9, 2013, 08:44:28
Shotje PUR-schuim erin?

ik moet roeien met de riemen die ik heb ;) helaas geen pur schuim voor handen.

Quote from: morca on May  9, 2013, 11:12:59
Ziet er netjes uit allemaal heet Otter,maar eens kijken hoe mooi je het gaat maken  :thumbs-up:

vandaag een muur geverfd en veel puntjes op de i. langdurig werk met weinig resultaat. Alle kozijnen langs met schilderskit en alle kiertjes verwijderen/bijstippen.

verder nog wat lampen opgehangen en de vloer geëgaliseerd, en gestofzuigd zodat alles klaar is om morgen de vloer te gaan leggen  :pompom: ook de vloerbedekking komt morgen dus dat wordt ineens een heel ander gezicht.

Binnenkort komt er een mooie buffetkast van 2 bij 2,20 en op maat gemaakte jaloezieën.

de keuken moet nog even wachten want die knakker heeft het erbij laten zitten.

even wat fototjes hoe het er nu bij staat:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

muur is ral 5015 puur taupe van flexa. Erg bijzonder kleurtje. in het echt lijkt het natuurlijk veel anders maar je krijgt een beetje een indruk.

hier nog wat van de buitenverlichting en morgen wat fotos van de vloeren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Mooie warme kleur dat taupe. Heb 'em zelf ook. :D

Spack/spachtelputz heb ik weer wat geleerd. ;)

twani

Quote from: W.Otter on May  9, 2013, 23:26:32
muur is ral 5015 puur taupe van flexa. Erg bijzonder kleurtje. in het echt lijkt het natuurlijk veel anders maar je krijgt een beetje een indruk.

hier nog wat van de buitenverlichting en morgen wat fotos van de vloeren
Af en toe inspuiten met Siliconenspray, bij de "Action" kost een grote bus een paar euro ;)

Dit soort "RVS" :hehe: lampen pleegt zichzelf namelijk binnen een x aantal maanden te muteren tot een grote bonk roest compleet met de daarbij zo kenmerkende "taupe" kleur :P

Ik spuit al jaren de Vespa van Monique er mee in nadat ik deze voorzichtig bij de wasstraat heb schoongespoten. Steevast ieder voorjaar vraagt men in het dorp aan Monique of ze alwéér een nieuwe scooter heeft  :D

chansig

Ziet er allemaal netjes uit hoor...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

Quote from: twani on May 10, 2013, 10:18:56
Af en toe inspuiten met Siliconenspray, bij de "Action" kost een grote bus een paar euro ;)

Dit soort "RVS" :hehe: lampen pleegt zichzelf namelijk binnen een x aantal maanden te muteren tot een grote bonk roest compleet met de daarbij zo kenmerkende "taupe" kleur :P

Ik spuit al jaren de Vespa van Monique er mee in nadat ik deze voorzichtig bij de wasstraat heb schoongespoten. Steevast ieder voorjaar vraagt men in het dorp aan Monique of ze alwéér een nieuwe scooter heeft  :D

bedankt voor de tip! wat is de Action toch ook een geweldige winkel  :D
vandaag verhuizen, gister 14 uur lang met de vloer bezig geweest boven op 130 uur werk vanaf de 29ste dus ik ben versleten, moe en alles doet me zeer! nog even doorpakken en dan vanavond het eerste nachtje in het nieuwe huis! ik probeer het internet etc aan de praat te krijgen maar ik ga er niet van uit of daar tijd voor is! wanneer ik weer met de volgende update kom is even afwachten.

hier nog een paar fototjes van de vloer. eindresultaat moet even wachten want het was vrij laat toen de laatste plank er in ging.

de vloerbedekking is de verkeerde kleur en wordt binnenkort opnieuw gelegd.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog 2
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

#821
netjes hoor!!!, ondanks de verkeerde vloerbedekking ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

quattronl

Alle vloerbedekking is de verkeerde kleur en moet er weer uit?

En heb je een ondervloer (van die groene platen) onder het laminaat of alleen folie?
Ik hoop wel dat je een ondervloer hebt....scheelt aanzienlijk in demping.

Ja, verhuizen is een zeer vermoeiende zaak maar als je eenmaal over bent en je bent van je oude huis af (huur, dus makkelijk) dan kan je op je gemak alles gaan inrichten.
Zware tijd maar zeker de moeite waard.
Succes!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Deleted member

Ziet er goed uit allemaal W.Otter!  :thumbs-up: Volgens mij hebben we dezelfde vloer (Quickstep Perspective Eik Passionata)!  :)

W.Otter

Quote from: quattronl on May 11, 2013, 09:16:22
Alle vloerbedekking is de verkeerde kleur en moet er weer uit?

En heb je een ondervloer (van die groene platen) onder het laminaat of alleen folie?
Ik hoop wel dat je een ondervloer hebt....scheelt aanzienlijk in demping.

Ja, verhuizen is een zeer vermoeiende zaak maar als je eenmaal over bent en je bent van je oude huis af (huur, dus makkelijk) dan kan je op je gemak alles gaan inrichten.
Zware tijd maar zeker de moeite waard.
Succes!

onder het laminaat ligt een geluidsdempende ondervloer voor vloerverwarming. groene platen hebben een te hoge isolatiewaarde, zoals je kunt zien op de foto's ligt er een gele ondervloer onder.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF