Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Als ik dit allemaal lees, wat is het leven met een 2.0 set toch lekker eenvoudig  ;)

Nog veel plezier met de nieuwe Rotel straks W.Otter  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

W.Otter

Raar dat de een zweert bij 4.1 en de ander de center de belangrijkste schakel vind.. hoe dan ook het komt er allebei het rest mij alleen nog om de volgorde te bepalen.

Betreft de cmc2 en de basspoort aan de achterkant dat kan nog wel eens wat problemen opleveren inderdaad. Wij zitten te denken aan een zwevend meubel maar dan heb je inderdaad last dat de achterkant dicht is, wellicht dan toch maar een ander meubel.. deze maak ik helemaal op maat dus daar zijn nog genoeg veranderingen in aan te brengen. ik zou bijvoorbeeld de onderkant open kunnen laten zodat de luidspreker nog wel kan 'ademen'. zeg maar; haaks naar beneden zodat er zich een uitsparing onder het meubel bevindt..

het leven met stereo is ook niet altijd even makkelijk  :D in de basis wel maar ga je verder kijken dan kom je uit op andere zekeringen in je meterkast etc.. ook niet dagelijkse stof..

tussen 15:00 en 19:00 komt de bezorger dus ik ben benieuwd  :pompom:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Zonder centerspeaker is je surroundbubbel wel kleiner. Je krijgt dan een virtuele centerspeaker via de receiver. Het klinkt wel beter, maar je moet dan wel echt in de sweetspot zitten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

spul is binnen! inmiddels al zo'n twee uur mee bezig, alles doet het en het klinkt uitstekend in stereo! doet niets onder dan mijn stereo pre.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Dat is snel zeg, dat die binnen is ;D
Veel plezier!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

vond ik nou ook! zou tussen 3/7 komen maar was er al om twee uur!

ik krijg op eoa manier nog geen dts-hd ma geluid..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

nog een paar.. uiteraard komen in het nieuwe huis de rb1572/rdg1520/CM9's er op. voor nu dient ie als een hele dure HDMI switch ;)
ging wat sneller met de verkoop/koop dan ik dacht ::)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

probleem opgelost, dtshd kan alleen in de amp-mode, aangezien ik er geen amps op heb en de audio over de tv laat gaan is de instelling bij amp-mode wel zichtbaar, bij tv-mode niet.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


W.Otter

thnx! zeer blij mee en goed in te stellen! nu ga ik eens met de logitech harmony aan de leg..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on April  3, 2013, 16:02:49
spul is binnen! inmiddels al zo'n twee uur mee bezig, alles doet het en het klinkt uitstekend in stereo! doet niets onder dan mijn stereo pre.
Gefeliciteerd. Sluit je tijdelijk je CM9's erop aan?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Straks komen de CM9's er permanent op, voor nu zet ik hem weer terug in de eetkamer waar de rest ook staat. geluid gaat toch via de tv dus heeft weinig zin.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet


W.Otter

ghehe jaa heel erg blij mee nog steeds! de vrouw is gek op opnemen nu dat ding er staat...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Jij hebt echt liggende gelden he  :clapping:
Mooi ding man, heb je nu 2 voorversterkers?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

nee, straks een nieuw huis dus 7.1 er uit en b&w's er in! voorversterker is ook verkocht (aan Eddye). ik ga nu 2.1 draaien eerst met de surround pre/pro waardoor ik later kan uitbreiden naar 5.1
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Gefeliciteerd met de nieuwe woonst! Plaats genoeg voor wat kleine Ottertjes, kan die HT ook meteen op hold  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

Quote from: Jumping Jack on April  3, 2013, 21:14:52
Gefeliciteerd met de nieuwe woonst! Plaats genoeg voor wat kleine Ottertjes, kan die HT ook meteen op hold  :D

hehehe :clapping:
dat zit er over een paar jaar vast wel aan te komen  ;D voor nu; lekker door met het nieuwe huis en de HT  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on April  3, 2013, 21:10:40
nee, straks een nieuw huis dus 7.1 er uit en b&w's er in! voorversterker is ook verkocht (aan Eddye). ik ga nu 2.1 draaien eerst met de surround pre/pro waardoor ik later kan uitbreiden naar 5.1

Ohh, je hebt dus een ht vv gekocht ipv je stereo.
Ik vind bij mijn processor dat hij minder klinkt stereo dan een analoge voorversterker.
Ik wil het ook echt gaan splitsen maar moet eerst mijn huis kwijt en heb dan het plan in het nieuwe huis een dedicated HT te bouwen.

Veel fun met je nieuwe speeltje!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

VTEC_genieter

Gefeliciteerd!  :clapping:
Rotel is een Engels merk toch?
Ben benieuwd hoe zo'n ding klinkt  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

Quote from: LeonArdusS on April  3, 2013, 21:19:59
Ohh, je hebt dus een ht vv gekocht ipv je stereo.
Ik vind bij mijn processor dat hij minder klinkt stereo dan een analoge voorversterker.
Ik wil het ook echt gaan splitsen maar moet eerst mijn huis kwijt en heb dan het plan in het nieuwe huis een dedicated HT te bouwen.

Veel fun met je nieuwe speeltje!

naja.. ik heb natuurlijk een RDG1520, deze kan ik gewoon op de bypass aansluiten en dan heb ik gewoon stereo geluid. Wellicht komt er nog eens een rc1580 maar dat is van latere zorg. Des al niettemin vind ik de rsp1570 echt niet slecht in stereo, integendeel ik merk weinig verschil eerlijk gezegd.

en n dedicated ? nice! :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: VTEC_genieter on April  3, 2013, 21:50:37
Gefeliciteerd!  :clapping:
Rotel is een Engels merk toch?
Ben benieuwd hoe zo'n ding klinkt  ;D

van origine wel, wordt volgens mij gewoon in Azië gemaakt hoor.
het klinkt open, helder, analytisch. Oftewel wat mensen vaak omschrijven als neutraal, koud wil ik het niet noemen maar het is zeker geen warm geluid. Vooral in het middengebied is erg veel detail, vooral de kickdrums komen altijd erg mooi en strak uit. stemmen zijn kraakhelder zonder schel te klinken.

qua luidsprekers is het gewoon erg prettig dat bij muziek met veel instrumenten de onderscheid goed te maken is. Dit wil nog wel eens wat vol overkomen waardoor het rommelig wordt. Rotel/b&w is heel individueel aangezet, opgeruimd en netjes gemaakt.

just my two cents. ik kan het verder ook niet beter voor je beschrijven  :D

heb echt zin om de hele set in het nieuwe huis te horen spelen! wat zal dat een verandering op gaan brengen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

Mooi speelgoed W.  :worship:  jou een beetje inschattend gaat dat er straks in je nieuwe huis rete strak uitzien. Haven fun.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

...en altijd weer good ol Bonamassa... :D. Heb je bij Vanderveen al die mooie Bonamassa vinyl zien staan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -