Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


W.Otter

Na 4 uur films kijken maakt het niet meer uit hoor. Als ik 'm uit de kast haal geeft ie ook altijd de kamertemperatuur aan zoals op de thermostaat aangegeven is.
Ik zal eens opnieuw testen met het nieuwe meubel, dan schaf ik even een terrarium thermometer aan (zo'n ding die je op aan de binnenkant kunt plakken).

er is weer een update met foto's en een levertijd bekend! morgen ochtend tussen 10 en 11  :pompom:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog meer!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

lynch1979

Het lange wachten wordt dan toch beloond  :pompom:

Ziet er erg mooi uit  :inlove:

Eddye

Strak hoor. Komt het meubel te hangen? Zo ja, hoe ga je het bevestigen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Quote from: lynch1979 on November 29, 2013, 09:19:33
Het lange wachten wordt dan toch beloond  :pompom:

Ziet er erg mooi uit  :inlove:

idd! ben deze week eindelijk weer menselijk  ;) na 22 weken had ik er echt geen zin meer in, nu ik dit allemaal zo zie komt het allemaal goed!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Eddye on November 29, 2013, 09:21:17
Strak hoor. Komt het meubel te hangen? Zo ja, hoe ga je het bevestigen?

zeker ;) dat laat ik aan meneer de meubelmaker over, het wordt een systeem waarbij het meubel makkelijk van de muur af kan zodat ik de apparatuur er eerst in kan zetten, aansluiten en dan ophangen.

Ik zat zelf te denken aan een L-profiel die over een soort strip valt en zich vast klemt. zelfde systeem als een tv-beugel.
Meneer heeft nog geen antwoord gegeven op mijn vraag daarop.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rayman007

Quote from: W.Otter on November 29, 2013, 09:30:46
zeker ;) dat laat ik aan meneer de meubelmaker over, het wordt een systeem waarbij het meubel makkelijk van de muur af kan zodat ik de apparatuur er eerst in kan zetten, aansluiten en dan ophangen.

Ik zat zelf te denken aan een L-profiel die over een soort strip valt en zich vast klemt. zelfde systeem als een tv-beugel.
Meneer heeft nog geen antwoord gegeven op mijn vraag daarop.

Stiekem denk ik dat de combinatie van het meubel zelf en alle apparatuur die je erin gaat zetten zich niet leent voor een hangende constructie.

De ophangpunten aan het meubel moeten dan behoorlijk wat aankunnen

Dirk

Quote from: W.Otter on November 29, 2013, 09:30:46
zeker ;) dat laat ik aan meneer de meubelmaker over, het wordt een systeem waarbij het meubel makkelijk van de muur af kan zodat ik de apparatuur er eerst in kan zetten, aansluiten en dan ophangen.

Ik zat zelf te denken aan een L-profiel die over een soort strip valt en zich vast klemt. zelfde systeem als een tv-beugel.
Meneer heeft nog geen antwoord gegeven op mijn vraag daarop.
ik zou het niet met een L-profiel doen, want imo gaat dat zich na verloop van tijd (te) muurvast trekken tgv het gewicht...en krijg je het er nooit meer "normaal" af zoals je wil.

een keeplat-ophanging lijkt me hiervoor 't meest aangewezen, maar ik zie aan de achterkant van je meubel geen enkele loze ruimte hiervoor, maw wat je er ook voor verzint, je meubel gaat visueel niet meer strak tegen de muur aan hangen,  tenzij je daar met "meneer" nog wat op verzint.

ik vrees dat je dat ophangen beter mee had genomen in je oorspronkelijke ontwerp, want nu wordt het al wat minder evident  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Mooi meubel  8) 
Quote from: W.Otter on November 29, 2013, 09:30:46
zeker ;) dat laat ik aan meneer de meubelmaker over, het wordt een systeem waarbij het meubel makkelijk van de muur af kan zodat ik de apparatuur er eerst in kan zetten, aansluiten en dan ophangen.
maar wie gaat het optillen, met de apparatuur erin  :eh:

michel69

Het heeft ff wat geduurd.....maar dan heb je ook wat ;) maar echt een schitterend meubel :inlove:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

#1337
Mooi hoor! Heb het niet helemaal gevolgd, maar volgens mij is het inmiddels wel tijd dat hij er staat hangt (thanks Dynky ;)):D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Quote from: Martijn90 on November 29, 2013, 13:17:25
Mooi hoor! Heb het niet helemaal gevolgd, maar volgens mij is het inmiddels wel tijd dat hij er hangt :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

bedankt voor de reacties! de levertijd is vervroegd naar straks! elk moment kan hij er zijn  :pompom:

de ophanging gaat door middel van twee haken (keukenkastsysteem) en in het midden komt een keeplat. Het scheelt dat deze aan een buitenmuur komt te hangen en ik goede keilbouten kan gebruiken. Ik maak me echt geen zorgen over de ophanging. het hangt meer dan dat het trekt.

volgens mij is hij er!

update volgt  :D

oja, meubel is afgelakt ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Dynky on November 29, 2013, 11:11:11
ik zou het niet met een L-profiel doen, want imo gaat dat zich na verloop van tijd (te) muurvast trekken tgv het gewicht...en krijg je het er nooit meer "normaal" af zoals je wil.

een keeplat-ophanging lijkt me hiervoor 't meest aangewezen, maar ik zie aan de achterkant van je meubel geen enkele loze ruimte hiervoor, maw wat je er ook voor verzint, je meubel gaat visueel niet meer strak tegen de muur aan hangen,  tenzij je daar met "meneer" nog wat op verzint.

ik vrees dat je dat ophangen beter mee had genomen in je oorspronkelijke ontwerp, want nu wordt het al wat minder evident  ;)

niet? ik zie drie vakken waar een keeplat kan komen te hangen.. 160cm aan keeplat, desnoods nog een steunbalk aan de onderzijde
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rayman007

Quote from: W.Otter on November 29, 2013, 21:32:58
komt ie!!

Wow, zo groot als dat gat van dat vak leek, zo makkelijk vult die CMC2 hem helemaal op hahaha.
Die wil je echt niet bovenop je meubel hebben staan!
Als ik naar de CMC2 ga moet ik dus ook weer een ander meubel ;-(

W.Otter

ja het past exact  :D

ik heb de bouwtekening nog;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Ziet er strak uit! Al duidelijk hoe ie aan de muur komt?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

ja een keeplat achter de center en twee keukenkast haken met keilbout (of chemisch anker) in de muur. Garant voor 400 kilo.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

meer  ;D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

twani

Quote from: W.Otter on November 29, 2013, 21:32:58
komt ie!!

Mooi meubel...   Heeft een center (en zeker zo'n grote) géén vrije ruimte nodig voor de juiste weergave?  En what about "the resonance control" in het meubel? Is daar nog aan gedacht of ruimte voor?

En wordt een Rotel niet warm/heet?