De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Started by Madhouse, May 6, 2012, 15:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

#1150
Quote from: FeaR1986 on January 17, 2014, 12:07:01
Whaha, bij die eerst gevonden audio-logfile zeker? Ik had exact hetzelfde! Ben er nog niet over uit wat ik van de Light-bar vind die in Killzone je health aangeeft. Leuk dat je maar weinig HUD in beeld hebt (vind mijn plasma-TV ook leuk), maar ik moet mijn controller echt draaien om te zien hoe mijn health er bij staat. En in het heetst van de strijd is dat niet alles. Plus dat de light-bar soms zeer irritant reflecteert in het venster van mijn TV...
Inderdaad bij de eerste laudio-logfile :D

Wat jij ondervind heb ik dus ook, ik vind de lightbar niet de beste uitvinding voor dit soort dingen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

Quote from: FeaR1986 on January 17, 2014, 12:07:01
Whaha, bij die eerst gevonden audio-logfile zeker? Ik had exact hetzelfde! Ben er nog niet over uit wat ik van de Light-bar vind die in Killzone je health aangeeft. Leuk dat je maar weinig HUD in beeld hebt (vind mijn plasma-TV ook leuk), maar ik moet mijn controller echt draaien om te zien hoe mijn health er bij staat. En in het heetst van de strijd is dat niet alles. Plus dat de light-bar soms zeer irritant reflecteert in het venster van mijn TV...

Ik heb precies hetzelfde met die reflecties. Killzone moet ik nog aan beginnen! Hij ligt hier al wel, maar nog in het plastic...
Op dit moment ben ik bezig met Fifa14, BF4 en AC:BF. :P

Martijnst1990

Daar ben ik dus niet de enige in.. Heb mijn light bar afgeplakt met een stuk isolatie tape..  ::) :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

wil

Zie dit topic voor het eerst - een mens kan niet alles lezen - maar wat een mooi set(je) is dit zeg! Zo clean en simpel. Back to the real basics  :thumbs-up:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Madhouse

Gelukkig kunnen we niet alles lezen, anders hebben we geen leven meer :D

Bedankt voor het compliment, ik ben zelf nog steeds heel tevreden en heb totaal geen behoefte om te upgraden, vandaar ook dat het wat stil is in mijn topic. Ik geniet bijna iedere dag van mijn set.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Goed om te horen dat je zo lekker van je mooie set geniet, Roy! Dat is waar we het allemaal voor doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bryan vd B

Leuke thread en in 2013 ben je wel hard van stapel gegaan :D als ik dat zo lees op de eerste pagina.
Grote stappen snel thuis zullen we maar zeggen. Maar wat een mooie combi heb je daar. Die sonus faber vind ik altijd zo mooi om te zien :worship:.
Heel veel luister plezier  :headbanging:.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Madhouse

Quote from: HTip on March  1, 2014, 05:59:02
Goed om te horen dat je zo lekker van je mooie set geniet, Roy! Dat is waar we het allemaal voor doen...
Inderdaad, daar doen we het voor. Ben blij met elk onderdeeltje van de set ;D

Quote from: bryan vd B on March  1, 2014, 07:13:29
Leuke thread en in 2013 ben je wel hard van stapel gegaan :D als ik dat zo lees op de eerste pagina.
Grote stappen snel thuis zullen we maar zeggen. Maar wat een mooie combi heb je daar. Die sonus faber vind ik altijd zo mooi om te zien :worship:.
Heel veel luister plezier  :headbanging:.

Bryan
Ja 2013 was wel het upgrade jaar, ik heb alles kunnen kopen wat ik wenste in mijn set. De Sonus Fabers heb ik inmiddels bijna 2 jaar, zo lang hebben speakers het nog nooit uitgehouden hier. En wat mij betreft blijven ze nog wel een tijdje staan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Ik ken het Roy, bij mij is het momenteel net zo.
Alles wat ik nu heb bevalt erg goed.
Upgraden komt misschien ooit nog wel weer een keer maar voorlopig niet, nu eerst andere prio's.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Heerlijk gevoel he als je een klein beetje "klaar" bent.. ik heb totaal geen behoefte om verder te upgraden (op een paar dingen na). Geniet nu veel meer :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Beter te laat, dan helemaal niet, maar nog gefeliciteerd Roy :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik las net in het topic van Robbert dat je je set gaat verkopen en gaat downsizen. Vond ik een verrassende wending, maar wel begrijpelijk met 2 kids. Dan kom je nergens anders aan toe :D
Veel plezier met je nieuwe koers en doe de groetjes aan Femke...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ja dat klopt, de set staat nooit meer serieus aan (behalve Spotify op de achtergrond), dan kan ik beter voor wat eenvoudigers gaan. Ik had het ook niet verwacht maar ik vind het zonde om de set niet te laten doen waarvoor hij bedoeld is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Heel begrijpelijk Roy. Voor alleen Spotify kan je ook een veel eenvoudigere setup kiezen. Sonos misschien?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

De Sonos Playbar met subwoofer en 2x Play 1 is zeker een optie die hoog op de lijst staat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

AudioEnZo

Ik heb zo'n set laatst gehoord bij MediaMarkt maar kreeg daar niet zo'n zwitserleven gevoel van eerlijk gezegd.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Madhouse

Ik vond de Sonos wel goed klinken eerlijk gezegd.

De Naim Mu-So is ook zeker een mooie optie. Het enige nadeel is dat hij vrij hoog is en hij niet tussen tv meubel en tv past. Maar ook die neem ik zeker mee in het vergelijk en wellicht vind ik een passende oplossing voor plaatsing.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fietser

Sonos doet geen high-res en DTS. Ga je hem ook als surround gebruiken blijft de soundbar stil bij DTS signaal
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Madhouse

#1170
Is dat een probleem dan? We kijken toch vaak Netflix of gedownloade series.

Een echte alles in 1 oplossing is er toch niet, de ene ondersteund iets wel, de andere weer niet etc. Het blijft toch een compromis sluiten, die is voor iedereen anders. Sonos probeert iets te maken wat voor veel platformen geschikt is, Naim Mu-So is daarintegen weer puur gebouwd voor muziek.

Maar alle tips zijn welkom, ik moet toch eerst mijn huidige set verkopen voordat ik iets nieuws kan/wil kopen. Ondertussen lekker lezen en informatie inwinnen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Siddartha

Kijk ook eens naar de Heos familie,die hebben ook mooie opsporingen die wel Hi-red ondersteunen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sailor Jan

Stereo setje 2de generatie Sonos Play:5. Dat is geen goedkope verandering maar wel heel aardig!
Wees lief voor jezelf

fietser

Quote from: Madhouse on August 17, 2017, 08:40:00
Is dat een probleem dan? We kijken toch vaak Netflix of gedownloade series.

Een echte alles in 1 oplossing is er toch niet, de ene ondersteund iets wel, de andere weer niet etc. Het blijft toch een compromis sluiten, die is voor iedereen anders. Sonos probeert iets te maken wat voor veel platformen geschikt is, Naim Mu-So is daarintegen weer puur gebouwd voor muziek.

Maar alle tips zijn welkom, ik moet toch eerst mijn huidige set verkopen voordat ik iets nieuws kan/wil kopen. Ondertussen lekker lezen en informatie inwinnen.
Of dat een probleem is moet je zelf bepalen. Kijk ook in de handleiding van je tv of je HDMI of optical audio return channel (ARC) dat 5.1 ondersteund. Zoniet brouwt Sonos een eigen 5.1 wat ik niet mooi vindt.
Genoemde Denon is ooj een mooje optie.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Madhouse

#1174
Onze eerste prioriteit is beter geluid dan de tv. Geluid met meer beleving middels een soundbar oid. Dit hoeft niet perse 5.1 te zijn. Daarnaast willen we graag muziek kunnen streamen vanaf de NAS en Spotify kunnen luisteren. Tot nu toe alleen de Sonos Playbar met Sonos Sub en de Play 1 als rears beluisterd en dat vonden we beiden aardig goed klinken en voldoet aan de wensen die we hebben. Natuurlijk is er meer te krijgen en we willen ons niet blind staren op Sonos.

Het is misschien vloeken in de kerk maar na jaren fanatiek een surround set te hebben gehad en later een degelijke stereo set is dit op het moment onze behoefte  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub