Epik Empire Versterker Reparatie

Started by Flavio, April 20, 2012, 22:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flavio

Ik heb vandaag mijn oude Epik Empire terug gekocht maar toen ik hem thuis aansloot zag ik even het powerledje oplichten en daarna was het over. Ik krijg de versterker niet meer aan de praat.

Ik heb de glaszekering al gecontroleerd en die is goed. Ik heb de versterker losgeschroefd en er komt 220V binnen dus het zal iets in de versterker zelf zijn.

Aangezien Epik geen ondersteuning meer geeft aan LSound, de voormalige importeur, moet ik maar afwachten of Epik in Amerika iets wil doen.

Aangezien ik niet zo veel zin heb om daar op te wachten vroeg ik me af of er in Nederland niet een bedrijfje is wat de versterker na kan kijken. Het is een klasse D versterker. Weet iemand een goed adres hiervoor?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Bart_M


Richard70…

Terug brengen naar de verkoper is dat geen optie?
Ik neem aan dat het degene is die hier op het forum is verkocht.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Midcall

Quote from: rdebruin on April 20, 2012, 23:30:39
Terug brengen naar de verkoper is dat geen optie?
Ik neem aan dat het degene is die hier op het forum is verkocht.
Ik denk dat de verkoper stiekem een klein dansje maakt dat het hem niet is overkomen thuis.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Richard70…

Quote from: Midcall on April 20, 2012, 23:45:46
Ik denk dat de verkoper stiekem een klein dansje maakt dat het hem niet is overkomen thuis.

Kan natuurlijk zo zijn dat hij er nooit last van heeft gehad, maar het blijft natuurlijk wel zuur.
Heb je hem bij de verkoper thuis nog geluisterd?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Former member 78

Quote from: Midcall on April 20, 2012, 23:45:46
Ik denk dat de verkoper stiekem een klein dansje maakt dat het hem niet is overkomen thuis.

Lijkt me sterk.
Ik zal me persoonlijk erg slecht voelen, als ik de verkopende partij zal zijn.

Richard70…

Quote from: ArjanR1 on April 21, 2012, 00:29:23
Lijkt me sterk.
Ik zal me persoonlijk erg slecht voelen, als ik de verkopende partij zal zijn.

Me too
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

woutjeeh

Ik ben de verkoper en nee ik ben hier ook niet blij mee :nopompom:  Bij mij heeft hij het altijd goed gedaan en ik zal ook nooit een kat in een zak verkopen. Ik kan me ook niet voorstellen dag het iets groots is wat er mis mee zou zijn. 
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Midcall

Quote from: ArjanR1 on April 21, 2012, 00:29:23
Lijkt me sterk.
Ik zal me persoonlijk erg slecht voelen, als ik de verkopende partij zal zijn.
Dat zal best, maar net even minder rot als ditzelfde ipv net na de verkoop, net vóór de verkoop was gebeurd.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Former member 78

Quote from: Midcall on April 21, 2012, 01:29:10
Dat zal best, maar net even minder rot als ditzelfde ipv net na de verkoop, net vóór de verkoop was gebeurd.

Bij mij werkt het precies andersom...

Midcall

Quote from: ArjanR1 on April 21, 2012, 01:30:52
Bij mij werkt het precies andersom...
Ik hoop voor de koper ook en dat de verkoper dit probleem zal kunnen oplossen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mario D

Schroef het versterkerpaneel dan zelf eens even los, misschien zit er gewoon wat los van bedrading of zo.

chansig

Quote from: Midcall on April 21, 2012, 01:29:10
Dat zal best, maar net even minder rot als ditzelfde ipv net na de verkoop, net vóór de verkoop was gebeurd.

Waar ben je naar op zoek...het goede of het slechte in de mens ? Compleet nutteloze posts van je. Ik doe graag mijn best om dat even te benadrukken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Op andere fora ken ik wel een techneut..maar die zal je dan zelf even moeten benaderen. Woont in Tilburg.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Flavio heeft mij ook benaderd, maar kan helaas niets betekenen , BK doet alles nog met mosfet versterkers.

Ik zou toch LSound benaderen of Epik zelf.

Een nieuwe amp zal niet goedkoop zijn en al snel een $300 gaan kosten.

Een alternatief zou dan een Oaudio zijn voor rond de $250 (500 watt class D)

Succes in elk geval.

Thunder

Dat Epik geen ondersteuning meer geeft aan L-Sound, is toch niet jouw probleem? Als je hem bij L-Sound gekocht hebt, dan zijn zij toch het aanspreekpunt? Ik heb daar ook mijn Epik Legend gekocht en als die binnen de garantie kapot gaat, zal L-Sound daar zeker wat in moeten betekenen. Ik ben tenslotte met hun een overeenkomst aangegaan, niet met de fabrikant.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Mario D

Quote from: Thunder on April 21, 2012, 08:51:08
Dat Epik geen ondersteuning meer geeft aan L-Sound, is toch niet jouw probleem? Als je hem bij L-Sound gekocht hebt, dan zijn zij toch het aanspreekpunt? Ik heb daar ook mijn Epik Legend gekocht en als die binnen de garantie kapot gaat, zal L-Sound daar zeker wat in moeten betekenen. Ik ben tenslotte met hun een overeenkomst aangegaan, niet met de fabrikant.

Lsound zou hier normaal geen probleem van maken tijdens de garantieperiode, Bij SvS stuurden ze bij defect gewoon een nieuwe amp op.

Ook bv de metalen grill van mijn ex PB12+ die beschadigd was werd direct een nieuwe opgestuurd.  :worship:

De amp zal zoiezo open moeten dus zelf al even kijken kan geen kwaad lijkt me, met wat geluk zit er gewoon wat los.

Staaled

Voordat je gaat schroeven even contact met Lsound opnemen.
Mogelijk is het een bekend probleem en kun je er zelf nog iets aan doen.
Zo niet zullen ze ,gestopt of niet met de distributie, je binnen garantie een nieuwe amp (dienen te) verstrekken.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Flavio

Ik heb al antwoord gehad van LSound. Blijkbaar heeft Epik alle contacten met LSound verbroken en krijgt LSound geen enkele ondersteuning meer. Ze zeggen dat ze zelfs nog een hoop geld van Epik tegoed hebben vanwege garantiewerkzaamheden. Bovendien is de Epik al uit de garantie, hij is van november 2010.

Ik heb Epik zelf ook al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Chad van Epik staat op diverse Amerikaanse fora ook niet bekend om zijn snelle reacties.

Ik heb de versterker al los gehaald en zo goed mogelijk gekeken of er iets los zit maar niks kunnen ontdekken. Alle connectors en andere dingen die los kunnen schieten zitten allemaal met een soort lijm/kit vast. Ook de glaszekering bij de voeding is in orde en de aan/uit schakelaar is ook goed, er komt namelijk220V in de versterker.

Ik ruik ook geen verbrande componenten dus ik kan me ook niet voorstellen dat er iets ernstigs kapot is maar voorlopig zit ik er wel mee.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE


Staaled

Quote from: Flavio on April 21, 2012, 10:23:35
Ik heb al antwoord gehad van LSound. Blijkbaar heeft Epik alle contacten met LSound verbroken en krijgt LSound geen enkele ondersteuning meer. Ze zeggen dat ze zelfs nog een hoop geld van Epik tegoed hebben vanwege garantiewerkzaamheden. Bovendien is de Epik al uit de garantie, hij is van november 2010.

Ik heb Epik zelf ook al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Chad van Epik staat op diverse Amerikaanse fora ook niet bekend om zijn snelle reacties.

Ik heb de versterker al los gehaald en zo goed mogelijk gekeken of er iets los zit maar niks kunnen ontdekken. Alle connectors en andere dingen die los kunnen schieten zitten allemaal met een soort lijm/kit vast. Ook de glaszekering bij de voeding is in orde en de aan/uit schakelaar is ook goed, er komt namelijk220V in de versterker.

Ik ruik ook geen verbrande componenten dus ik kan me ook niet voorstellen dat er iets ernstigs kapot is maar voorlopig zit ik er wel mee.
OK ,helder.

Epik service is idd één van de mindere in de branche.
Uitval is ook bovengemiddeld.
Een ander merk amp zal je niet (makkelijk) verder brengen aanzien er nogal wat DSP intern plaatsvindt vermoed ik zo.
Rotsituatie die ik maar al te goed ken. :-\

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Flavio

In het ergste geval moet ik een nieuwe Epik versterker bestellen in Amerika en een paar weken geduld hebben.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Midcall

#22
.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Flavio

Quote from: Midcall on April 21, 2012, 14:08:50
Dan zit hij nog gewoon binnen de garantie en moet LSound het oplossen voor je, omdat je redelijkerwijs kan verwachten dat een versterker langer dan 16 maanden meegaat. Kunnen of willen ze het niet oplossen (hun problemen met Epik zijn vooral hun problemen, zeker niet de jouwe), dan heb je recht op een financiële compensatie (en dat weten ze bij LSound ook).

LSound zit in Noorwegen dus ik weet niet of EU wetgeving voor hen geldt.
Ik ben er inmiddels achter dat Epik 3 jaar garantie geeft (althans in Amerika) dus ik wacht even de reactie van Epik zelf af.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

rallufff

Klote Flavio..... Wat een toeval ook, iets kopen, aansluiten en kapot... Balen!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'