JTR speaker en subwoofer topic

Started by Staaled, March 3, 2012, 18:06:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Timvg on May  7, 2012, 21:08:09
Jeff gaat het regelen, twee caps dus voor mij  :clapping:
Ik ben inmiddels sowieso van de passieve aanhang, een goede keus derhalve . :thumbs-up:

Heeft ie ze op voorraad?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Morgen stuurt ie me meer details, drivers zijn er normaal op voorraad.. hopelijk kisten ook :)

Passief was de logische keuze, amp en dsp heb ik reeds, plus je creëert meer opties. Ik weet dat bij de 2012 versie jeff niet aanraad om met plug te spelen (of gesloten), maar de optie is er wel, het enige wat je verliest is efficiëntie.. maar je krijgt wel keuze tussen 17hz tuning, 12hz tuning en gesloten.. DSP goed instellen en zien wat het geeft :)

Trouwens, die driver lijkt goed te werken in de kleine gesloten kist van de Cap S.. dus een grotere kist zal hoogsten de Q van het systeem wat omlaag trekken als ik goed redeneer.


Na het amp probleem van de JL's heb je het zeker een beetje gehad met amps uit het buitenland?

Staaled

#52
Quote from: Timvg on May  7, 2012, 22:51:08
Morgen stuurt ie me meer details, drivers zijn er normaal op voorraad.. hopelijk kisten ook :)

Passief was de logische keuze, amp en dsp heb ik reeds, plus je creëert meer opties. Ik weet dat bij de 2012 versie jeff niet aanraad om met plug te spelen (of gesloten), maar de optie is er wel, het enige wat je verliest is efficiëntie.. maar je krijgt wel keuze tussen 17hz tuning, 12hz tuning en gesloten.. DSP goed instellen en zien wat het geeft :)

Trouwens, die driver lijkt goed te werken in de kleine gesloten kist van de Cap S.. dus een grotere kist zal hoogsten de Q van het systeem wat omlaag trekken als ik goed redeneer.


Na het amp probleem van de JL's heb je het zeker een beetje gehad met amps uit het buitenland?
Behuizingen heeft ie zat staan. ;D

Klopt, je hebt meer vrijheid.
Ook op termijn , betere amp of dsp.
Zelfs in plaatsing.
LS draad trekken is voldoende. 8)

Kan idd best. Ik heb de 2011's en ben van zins deze in 15 Hz te zetten.
HR zal geen problemen opleveren. ;)

Jawel, en de Caps zijn zo onverwoestbaar als je maar kunt kopen.
Je zult onder de indruk zijn.  :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Volgende week worden ze normaal verzonden.. ik krijg maandag een wat uitgebreider antwoord op m'n vragen, hij zat met een "family emergency" en ging niet op kantoor zijn tot einde week.

Kwam er dus op neer dat deze sub toch op z'n best presteert zonder enige vorm van pluggen, en indien wat meer <17hz output gewenst is je zelfs het high pass filter omlaag mag gooien en met de EQ wat mag spelen. Ik vind het een beetje eigenaardig, maar hij zal het wel beter weten :)

morca

wat mij wel opvalt in Hipster zijn filmpje,dat de luchtsnelheid erg hoog is uit de poorten.
Ze blazen een dekbed zo weg,mijn bandpass is juist voor poort bijgeluiden zo laag mogelijk berekend en blaast bijna niet uit de pijpen terwijl er een megalaag uitkomt,met veel output.
Maar dat is niet aan het blazen vd poort te zien .....

Hipster hoe ervaar jij het geluid tov de SVS die volgens mij ook niet echt hard blaast uit zijn 3 pijpen?

Staaled

Quote from: morca on May 12, 2012, 13:54:24
wat mij wel opvalt in Hipster zijn filmpje,dat de luchtsnelheid erg hoog is uit de poorten.
Ze blazen een dekbed zo weg,mijn bandpass is juist voor poort bijgeluiden zo laag mogelijk berekend en blaast bijna niet uit de pijpen terwijl er een megalaag uitkomt,met veel output.
Maar dat is niet aan het blazen vd poort te zien .....

Hipster hoe ervaar jij het geluid tov de SVS die volgens mij ook niet echt hard blaast uit zijn 3 pijpen?

Ik hoop het je binnenkort te berichten.

Op AVSforum meent men dat 1 poort pluggen de Captivator wat "onderpoort" maar bijgeluiden worden bijna nooit gerapporteerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Mijn caps gaan eindelijk verzonden worden.. en omdat er zoveel vertraging is opgetreden betaalt Jeff een stuk van de omvangrijke verzendkosten terug :)

Timvg

Ik heb ook besloten van mijn HT speakers op termijn up te graden naar JTR speakers.. we gaan hiermee beginnen met de center speaker. .deze wordt oftewel een Triple 8HT of een Quintuple.. beide verkrijgbaar in zowel gepoort als gesloten uitvoering..  twijfels..



Staaled

#59
Quote from: Timvg on May 23, 2012, 18:30:26
Ik heb ook besloten van mijn HT speakers op termijn up te graden naar JTR speakers.. we gaan hiermee beginnen met de center speaker. .deze wordt oftewel een Triple 8HT of een Quintuple.. beide verkrijgbaar in zowel gepoort als gesloten uitvoering..  twijfels..
Als je ook stereo met subs gaat spelen zou ik voor gesloten gaan.
Integreert makkelijker en zeer waarschijnlijk ook beter.
Voor HT lijken ze me subliem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Quote from: Hipster on May 23, 2012, 19:10:15
Als je ook stereo met subs gaat spelen zou ik voor gesloten gaan.
Integreert makkelijker en zeer waarschijnlijk ook beter.
Voor HT lijken ze me subliem.

Dat was ook mijn redenering, vandaar dat ik ook vroeg of elke speaker in gesloten variant kon geleverd worden.. en lijkt geen probleem te zijn.

Op de koop toe vind ik hem er beter uitzien



Timvg

Quote from: morca on May 23, 2012, 18:48:49
Ja kamer staat zo vol,past je bank er nog wel in dan  :clapping:
Wel mooie units  ;)

stereo set gaat binnenkort naar beneden verhuizen, hebben we weer wat plaats bij :p

Staaled

Quote from: morca on May 23, 2012, 21:09:38
Bruut ......... ben benieuwd hoe dat klinkt.
Voorspelling: enorm dynamisch en direkt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Timvg

Quote from: morca on May 23, 2012, 22:58:04
Jammer dat Tim zo ver weg woont,dat word nog een heel vet 'setje'  :D

Hihi, heb nog heel wat plannen hoor. Maar het is beetje per beetje, het blijft een dure hobby :)

Indien je ooit in buurt bent, spring maar binnen!

Timvg

De mijne zijn aangesloten! Hoe gaat het bij jou hipster?

Bierkameel

Wow wat een dingen, niet klagen als je over een paar jaar scheuren in je fundering hebt :P
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Staaled

Quote from: Timvg on June 26, 2012, 23:21:38
De mijne zijn aangesloten! Hoe gaat het bij jou hipster?
De SVS wordt deze week nog opgehaald en dan gaan de Caps er aan.

Foto alvast van de amps in hun behuizing:



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Timvg

jouw amps hebben een leuke functie:

SubHarmonic Synth:
Takes the low-frequency content of the input signal and "synthesizes" a new signal that is the same as the input signal but one octave lower. The new synthesized signal is then mixed with the original signal to create the effect. New: Users now have control over frequency, gain, and filter type.


::)

Staaled

Quote from: morca on June 27, 2012, 11:52:47
Dat zijn nog eens amp,s Hipster  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:
Zijn idd fraai. 8)

@Timvg.
Klopt, in hoeverre bruikbaar zal nog blijken. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Timvg

Klopt, maar moet wel een badkamervenster verstevigen heb ik ontdekt daarstraks :)