server hd's, zelfde plaatsen?

Started by denoontje, September 19, 2011, 00:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: denoontje on September 21, 2011, 23:30:24
och kan een avi op toch?

...Zeg....Ga jij eens ff true blood kijken.
Wij hier een beetje op niveau bezig zijn en dan hang jij weer op dit forum, hoe is het nou!!  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Mwoa, wij hebben 2 versterkers, 2 geluidskaarten, 1 cd speler en alle combinaties daarvan getest.
En daarnaast nog een keur aan filmfragmenten en cds de revu laten passeren  :pompom:.
Kinderbedtijd nu. Welterusten :yawnee: :yawnee: :yawnee: :yawnee:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#28
dam'n gisteravond heeft 1 van de hd's het begeven.
Gelukkig draai ik raid 5 en kan ik de foto's er nog afhalen naar de back-up voordat ik ga prutsen.

Iemand een idee wat ik beste kan doen --> formateren en opnieuw proberen?

Of overgaan naar 3TB schijven en dan tijdelijk 2 keer 2 draaien in mirror totdat de 3 verder in prijs is gezakt.

Zijn nu WS van 3 TB die wel in de synology 410 kunnen

hifiman

Draai een extended smart test, dan weet je wat...

denoontje

doet ie niet, hij is zeg maar blokked.

Heb gister maar 3  3TB gekocht  :pompom:
Waren in de aanbieding en gestest doro Synology, dus zal wel lukken denk ik.

Hou ik de andere als back-up schijf en kijk ik of de kapotte nog in de garantie zit

dennism

Advies:

Backup alles van je "oude" raid 5 naar een alternatieve locatie, delete je oude volume, plaats nu de nieuwe schijven en maak een nieuwe volume als je hier de ruimte voor hebt

Dit gaat namelijk vele malen sneller dan 1x 3TB plaatsen, Rebuild afwachten, Volgende 3TB plaatsen, Rebuild afwachten.... tot je alles vervangen hebt door 3TB disks.

mjveenma


EJ


denoontje

tja te laat ;-)

en waar moet ik in g.s vredesnaam mijn oude raid 5 heen zetten?

Duur valt nog wel mee hoor, 1 dag per schijf