Pioneer Kuro herrijst in de vorm van: PRO-..X5FD

Started by papaleo, August 7, 2011, 23:32:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Zal de Kuro toch gaan herrijzen?
Maar dan in de vorm van LED...?!

Ik zelf geloof het niet echt,maar...Sharp gaat nieuw leven blazen in Pioneers Elite Lijn.

Er komen al heel snel twee modellen uit,een 60" en een 70"
PRO-60x5fd / PRO-70x5fd
Deze zouden in iedergeval al diepere zwart waardes hebben dan de KRP-500..!!
Maar er is meer nodig dan alleen blacks, om een KRP van hun troon af te stoten  ;)

Hier de aankondiging/artikel

http://www.nu.nl/gadgets/2582655/sharp-blaast-elite-lijn-van-pioneer-nieuw-leven-in.html
http://www.engadget.com/2011/08/04/sharp-resurrects-elite-line-of-led-lcd-tvs-pricing-starts-at-5/
http://www.hometheater.com/content/sharp-resurrects-elite-tv-brand
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Geloof het maar wel, is al maanden geleden aangekondigd dat Sharp een licentie heeft genomen voor de Amerikaanse markt op de naam Elite. Een naam die Pioneer alleen daar gebruikte. Dat geratel over Kuro technologie in een Sharp LCD (Pioneer LCD was destijds ook van Sharp), laat ik maar even voor wat het is...

Danny1981

Sharp denkt het kunnen maken met de Elite...  :tongue2:?
http://elitelcdtv.com/elite-lcdtv-gallery/

http://www.engadget.com/2011/08/04/sharp-elite-led-lcd-tv-hands-on-video/
Als ik dan in het bovenstaanden artikel lees "suffer from light bleeding, which causes black images to appear gray."
Dan denk ik mmm... ik hou mijn KRP-600m wel  ;D
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Ronin79

Ik denk dat we even moeten wachten totdat OLED op de markt komt.
Dat zou wel eens een Plasma beater kunnen worden. Althans; ik verwacht er veel van.  ;)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robke

Quote from: SillentWolf on August  8, 2011, 08:50:40
Ik denk dat we even moeten wachten totdat OLED op de markt komt.
Dat zou wel eens een Plasma beater kunnen worden. Althans; ik verwacht er veel van.  ;)

Het grootste nadeel aan OLED vind ik persoonlijk dat het knippert als een dolle, zeker wanneer je vanuit je ooghoek kijkt zie je het hele beeldscherm knipperen. :unhappy:

Ronin79

Knipperen ?

Afgezien van die kleine sony's moet de rest nog op de markt komen.
Heb jij ze op een beurs gezien ?

donaldk

Ja de LG 15" is zelfs in NL te koop geweest en er was/is de modulaire Mitsubishi, als je 't wat groter wil.

Donat

Hebben ze dus gewoon de brand name 'elite' overgenomen en denken ze hiermee te scoren ?

Of is het nu ook daadwerkelijk de technologie, know how; kwaliteitsgarantie en afwerkingsgraad van de kuro's ?
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

donaldk


Nooff

Dat moeten we nog maar afwachten. Ze hebben sowieso de naam overgekocht, maar daar zitten wel een aantal verplichtingen aan voor zover bekend gemaakt destijds. Pioneer gooit niet zomaar de naam Elite te grabbel, ook de Receivers dragen die naam. Overigens zien ze er wel erg strak uit!

8mile

Elite PRO review van zwaargewicht Kevin Miller: http://www.tweaktv.com/articles/elite-pro65x5fd.html

Het ziet er ook naar uit dat de Elite PRO tot beste TV van 2011 zal worden uitgeroepen in de USA, dat zou dan de eerste LCd zijn die deze eer te beurt valt.



donaldk

Sharp komt ook met 70" LCD uit die ze heel scherp in de markt zetten, vooral in de classroom en boardroom markt voor $3500,-.

morca

Quote from: StefaanD on August 12, 2011, 23:28:54
En dat was bij de Pioneer Kuro anders  :huh2:  :-X
Moet die techniek elke keer zo duur blijven ,ik vind het een beetje overdreven prijzen KURO is een supertv ,maar we mogen dergelijke techniek nog wel voor een lagere prijs verwachten na al die jaren.

Robke

Quote from: SillentWolf on August  9, 2011, 15:43:16
Knipperen ?

Afgezien van die kleine sony's moet de rest nog op de markt komen.
Heb jij ze op een beurs gezien ?

Ik heb ze op het werk gezien, daar heb ik vooralsnog 7", 17" en 25" langs zien komen en ze knipperen stuk voor stuk.
Dit zijn overigens professionele Sony monitoren.
Het 7" model heb ik gezien met 1080p60 op HDMI en 1080i50 via HD-SDI, de grotere monitoren heb ik alleen gezien met HD-SDI op 1080i50.

Fox

Top!

Hiermee domineert Sharp dit najaar de 60 tot 70" markt, want zij zijn dan de einge die daadwerkelijk een 70" product in de westerse winkels hebben.

LG 72" en Samsung 75" zijn alleen in Azie (zeer beperkt) op de markt.

Ik ga voor de 70"  8)

Nooff

Als je een beetje de Amerikaanse fora doorleest dan zijn ze toch wel erg enthousiast over deze tv. Blooming tot een minima gereduceerd, sterke black levels, correcte kleuren en zelfs de off-axis view is uitstekend!

Ronin79

We zullen het gaan zien, aan de hand van reviews.  ;)

Fox


Nooff

Quote from: Fox on August 17, 2011, 13:10:36
Komt Sharp met deze naar de IFA???
Volgens verschillende bronnen zou hij zelfs even voor de IFA gelanceerd worden. Er is echter nog niet veel bekend verder.

8mile


Nooff

Wat feedback op HDJ:

Quote
•The RGB balance is almost perfect right out of the box in THX Movie mode.
•Ditto for the colors.
•Optimizing contrast and brightness so as to minimize clipping only involved moving one or two clicks from the defaults.
•The only thing that visually jumped out at me as needing correction was the gamma, which was too bright and not quite as smooth as calibrators like. All the same, it was the best OOB gamma I've seen since, well -- since the you-know-whats.

Good calibration will always improve the picture on any TV, but that Elite was good enough out of the box that all but the really fussy videophiles (like me) should be happy just to put the thing in Movie THX mode and call it a day. This is the only TV I have ever seen about which I am remotely willing to say that, mind you.

donaldk

Zoals ik zei 'Elite' zullen we niet zien in Europa, heeft hier geen meerwaarde;-). Sharp X5 will be available in 60 and 70 inches called LC-60X5 and LC-70X5. It will be available in September 2011.