Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Klopt. Aan speakerzijde komen twee kabels samen in één van die rode Ocos-connectors, aan versterker zijde is de boel idd afgewerkt met krimpkous.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

beetle99

Tx! Zou hem dus ook zelf kunnen maken met WBT-connectors? Nog ergens specifiek op letten, buiten dat de kabels exact even lang moeten zijn.

Jumping Jack

Veel meer is er volgens mij idd niet aan. Op bijgaande foto van de Ocos Pro (zo heet de dubbele uitvoering) zie je hoe het gedaan wordt:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

beetle99

Duidelijk, bedankt! Zal eens gaan knutselen.

sebassie

Ik wil de Initio ook eens uitproberen. Maar zit te dubben tussen de gewone en de biwire versie. Kun je daar obv jouw luisterervaring iets over zeggen?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Ik heb enkel de single wire gebruikt, maar daar volgens mij toch weinig verschil tussen zijn... Proberen is de boodschap!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Frido

Jumping Jack, wat een mooie stereo set heb je. Echt iets wat bij mij zeer in de smaak valt en hopelijk ook ooit zal hebben. Moet alleen eerst een pot met geld vinden :)

Maar zag dat je van het rippen en streamen ben. Mag ik vragen welke software je gebruikt heb om je muziek, cd's vermoed ik, te rippen? Ben erg benieuwd naar welke muziek kwaliteit je het geript dan, FLAC? En met welke software speel je het af, zie dat je er een iPad voor gebruikt. Iets wat ik ook wil in combinatie met mijn Synology NAS.

Jumping Jack

Bedankt!

De cd's zijn geript met dbpoweramp, idd in flac. Op de synology staat minimserver, bediening gebeurt met de n-stream app van naim op de iPad.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Frido

Quote from: Jumping Jack on October  1, 2014, 14:56:40
Bedankt!

De cd's zijn geript met dbpoweramp, idd in flac. Op de synology staat minimserver, bediening gebeurt met de n-stream app van naim op de iPad.

dbpoweramp? dat is een app of programma? onder windows of apple?
minimserver, mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen heb en niet voor de standaard Synology DS Audio?

Jumping Jack

Dbpoweramp is een programma, voor Windows. Voor Mac is er bv EAC.

Minimserver biedt de mogelijkheid om bestanden 'on the fly' te converteren naar WAV. Mijn streamer zet sowieso alles om naar WAV. Door dit door de nas te laten doen, wordt de streamer ontzien. Flac biedt namelijk voordelen voor tagging en bestandsgrootte zonder kwaliteitsverlies. En volgens velen klinkt minimserver het best.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971


garmtz

dBPoweramp is er tegenwoordig ook voor Mac!

Joris1971

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 22:48:26
dBPoweramp is er tegenwoordig ook voor Mac!

Is dat beter dan XLD Garmt?

br@m

#1938
DBpoweramp voor OS X is aangekondigd maar nog niet bechikbaar, ik heb gisteren nog gekocht en toen was het er niet, alleen windows. Verder is dbpoweramp veel gebruiksvriendelijker dan XLD en biedt veel meer mogelijkheden, en accurate-rip.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Joris1971

Quote from: br@m on October  2, 2014, 08:45:24
DBpoweramp voor OS X is aangekondigd maar nog niet bechikbaar, ik heb gisteren nog gekocht en toen was het er niet, alleen windows. Verder is dbpoweramp veel gebruiksvriendelijker dan XLD en biedt veel meer mogelijkheden, en accurate-rip.

XLD is al kinderspel, snap niet wat er gebruiksvriendelijker aan kan...

garmtz

Ik vind dBPoweramp ook niet gebruiksvriendelijker persé, wel uitgebreider. Ging gisteren ook kijken op de site en zag de OSX versie inderdaad nog niet staan.

Pjotr

#1941
Quote from: Joris1971 on October  2, 2014, 08:50:25
XLD is al kinderspel, snap niet wat er gebruiksvriendelijker aan kan...
+1 zeker m.b.v. de volgende posts waar de rip-instellingen worden gedeeld:
Instellingen XLD Garmt
Instellingen XLD Joris

Heb ik in ieder geval veel aan gehad.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

br@m

Quote from: garmtz on October  2, 2014, 09:10:28
Ik vind dBPoweramp ook niet gebruiksvriendelijker persé, wel uitgebreider. Ging gisteren ook kijken op de site en zag de OSX versie inderdaad nog niet staan.

Uitgebreider is wellicht een beter woord ja.

Ik bedoelde dat dbpoweramp je veel werk uit handen neemt door vergaande ondersteuning van tagging, cover-art, file-naamgeving, parallelle codecs, dsp post-processing.

Maar verder geldt natuurlijk to each their own...
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Deleted member

Ik ben ook groot fan van dBPoweramp. Werkt gewoon fantastisch goed. En qua gebruiksvriendelijkheid heb ik tot nu toe weinig beters gevonden
Stereo-fan for life!

CZ79

Hier ook een zeer tevreden dBPoweramp gebruiker, eenmaal instellen en dan bijzonder makkelijk in gebruik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Quote from: cz79 on October 11, 2014, 08:59:16
Hier ook een zeer tevreden dBPoweramp gebruiker, eenmaal instellen en dan bijzonder makkelijk in gebruik


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Dit weekend de set nog eens volledig ontmanteld en terug opgebouwd (en ontstoft want mijn Swiffer Duster geraakt niet overal  ;D). Ik heb de opbouw ook iets gewijzigd: de SuperNait staat nu onderaan, NDX in het midden en de HiCap en Superline op het bovenste niveau... Al bij al toch ruim een uur mee bezig geweest, op zo'n momenten vervloek ik de ingebouwde kast!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: Jumping Jack on October 13, 2014, 11:29:15
Dit weekend de set nog eens volledig ontmanteld en terug opgebouwd (en ontstoft want mijn Swiffer Duster geraakt niet overal  ;D). Ik heb de opbouw ook iets gewijzigd: de SuperNait staat nu onderaan, NDX in het midden en de HiCap en Superline op het bovenste niveau... Al bij al toch ruim een uur mee bezig geweest, op zo'n momenten vervloek ik de ingebouwde kast!
Je mag het niet op de kas steken, het is de schuld van de kabels  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

felix01

Quote from: Jumping Jack on October 13, 2014, 11:29:15
Dit weekend de set nog eens volledig ontmanteld en terug opgebouwd (en ontstoft want mijn Swiffer Duster geraakt niet overal  ;D). Ik heb de opbouw ook iets gewijzigd: de SuperNait staat nu onderaan, NDX in het midden en de HiCap en Superline op het bovenste niveau... Al bij al toch ruim een uur mee bezig geweest, op zo'n momenten vervloek ik de ingebouwde kast!

pfff; heb mijn open meubel ook al vervloekt ;)
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Al vijf dagen ver in het nieuwe jaar, maar bij deze alsnog:

Aan allen een gezond en voorspoedig 2015 gewenst!
Mijn topic stond trouwens al ergens halfweg de tweede pagina  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs