FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowi

Citaat van: FeaR1986 op juni  6, 2011, 23:03:01
Die Velodyne SPL-1200 Ultra ziet er bekend uit. Toch leuk dat hij op deze manier binnen het forum blijft  :smile:
Ow, dat weet je wellicht niet eens: die SPL-1200 Ultra die jij had ingeruild bij Beter Beeld & Geluid is toen gekocht toen de verkoper van wie ik de Velodyne heb.
Ik vermoedde al zoiets ja :D

Martijnst1990

Heb je nu ook last van trillingen/resoneren dan? Ik heb mijn sub ook rechtstreeks op de vloerbedekking staan, die weer op beton gelijmd is en ik heb er geen last van. Hij stond eerst in de hoek en toen hoorde ik een kast deurtje wel trillen, maar dat kwam puur door de luchtverplaatsing, niet door de vloer.

Ik wil niet zeggen dat het niks zal helpen bij je, maar als het geen trillingen doorgeeft aan je vloer, zal een subdude niet heel veel doen lijkt me?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jowi

De subdude maakt het geluid sowieso strakker... het ligt gewoon aan de situatie, ruimte, materialen etc wat de preciese resonantiefrequentie is waarop de boel mee gaat trillen, dát voorkomt de subdude, maar het gaat dus om méér dan alleen die specifieke 'trilling'. Met andere woorden, ook in ruimtes waar een sub niet letterlijk fysiek de boel laat trillen, kan een subdude het geluid strakker en beter maken... het is een misverstand om te denken dat je zo'n ding alleen nodig hebt als je huis uit z'n grondvesten schud.

Martijnst1990

Citaat van: jowi op juni  7, 2011, 00:01:12
De subdude maakt het geluid sowieso strakker... het ligt gewoon aan de situatie, ruimte, materialen etc wat de preciese resonantiefrequentie is waarop de boel mee gaat trillen, dát voorkomt de subdude, maar het gaat dus om méér dan alleen die specifieke 'trilling'. Met andere woorden, ook in ruimtes waar een sub niet letterlijk fysiek de boel laat trillen, kan een subdude het geluid strakker en beter maken... het is een misverstand om te denken dat je zo'n ding alleen nodig hebt als je huis uit z'n grondvesten schud.
Ah ok, duidelijk. Ik heb die discussie wel is gehad in mijn eigen topic, toen ik nadacht over een Subdude en daar waren  de meningen toen over verdeeld. In dat geval ga ik toch nog maar is goed uitzoeken wat een Subdude bij mij kan toevoegen.

Ik zie je ervaringen tegemoet, Kevin! ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Ik hoop het je deze week nog te kunnen vertellen. Heb zojuist de Subdude HD besteld. Normaal zou ik de HD de meerprijs niet waard hebben gevonden, maar nu met de opruiming van Hifi 123 scheelde het maar €18,60. Dan is de keuze een stuk sneller gemaakt  :satisfied:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Ben benieuwd. Wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone en de HD, op de foto's te zien alleen de kleur?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Naar mijn weten inderdaad alleen de kleur:

CitaatThe Auralex SubDude HD (Home Design) is a 38.1 x 38.1 x 6.35 cm platform wrapped with a cleanable black velour to fit any room setting. Its purpose is to prevent sound from transmitting through your subwoofer to surrounding surfaces.

The SubDude HD is part of Auralex's new Home Design series, which makes products that are just as effective as their pro pieces, but with an aesthetic that is less visually obtrusive for the home.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Net deze twee Blu-rays gekocht:


De rechter vanwege de - naar horen zeggen - een zeer goede soundtrack en ook een goede DTS HD Master Audio track met goed gebruik van de LFE.

De linker, gewoon omdat het kan :popcorn:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

woutjeeh

Haha de linker is zowieso een topper :pompom: Had je hem nog niet gezien of wou je hem nog een keer terugzien :hehe:?

Ben benieuwd hoe de subwoofer presteert met films. :bigsmile:
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

FeaR1986

Citaat van: woutjeeh op juni  7, 2011, 18:54:01
Haha de linker is zowieso een topper :pompom: Had je hem nog niet gezien of wou je hem nog een keer terugzien :hehe:?

Ben benieuwd hoe de subwoofer presteert met films. :bigsmile:

Jackass 3 heb ik in 3D gezien in de bioscoop. Gelukkig is de Blu-ray gewoon in 2D, want die kartonnen brillen die er bij zitten zijn gewoon troep. De DVD is wel standaard in 3D zo te lezen. Jammer, want die had ik wel willen kijken met een paar vrienden op de bank in de huiskamer. En aangezien we in de huiskamer geen Blu-rayspeler hebben wordt het de Denon naar beneden sjouwen denk ik zo.

Moet eigenlijk nog wat titels hebben om de LFE echt goed te testen. Heb wel films zoals Cloverfield, The Dark Knight, Avatar en dergelijke waar ik denk dat een goede LFE track in zit, maar dat kan soms toch tegenvallen. Zo was de Blu-ray van Swordfish ook niet echt denderend, was best een deceptie met die eerste scene in de bank. Al had Swordfish geen HD Audio-track - gewoon Dolby Digital - dus wellicht ligt het daar aan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

hifi | Roderick

Citaat van: Martijn90 op juni  7, 2011, 11:53:55
Ben benieuwd. Wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone en de HD, op de foto's te zien alleen de kleur?

Subdude HD heeft (zwart) velour aan de bovenkant ipv Ozite textiel

Martijnst1990

TRON Legacy word echt genieten voor je, uitstekend om je Velodyne is even goed te testen! ;) Die ga ik binnenkort ook maar is halen. Goede films om je sub te testen zijn er best wat van. De eerste explosie in The Hurt Locker doet het ook altijd goed. The Dark Knight heeft leuke stukken, maar ook Iron man 1/2 en Transformers 1/2. En niet te vergeten Band of Brothers en Saving Private Ryan ;)

Edit: Zie dat je zelf ook Gloverfield en Avatar nog aanhaald: Cloverfield is er ook heel erg goed voor. Avatar vind ik persoonlijk wat minder. Zit wel mooi laag in, maar ik heb daar persoonlijk niet echt een "wow" moment.
Citaat van: hifi123.nl | Roderick op juni  7, 2011, 19:25:17
Subdude HD heeft (zwart) velour aan de bovenkant ipv Ozite textiel
Duidelijk, bedankt :)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juni  7, 2011, 21:51:06
TRON Legacy word echt genieten voor je, uitstekend om je Velodyne is even goed te testen! ;) Die ga ik binnenkort ook maar is halen. Goede films om je sub te testen zijn er best wat van. De eerste explosie in The Hurt Locker doet het ook altijd goed. The Dark Knight heeft leuke stukken, maar ook Iron man 1/2 en Transformers 1/2. En niet te vergeten Band of Brothers en Saving Private Ryan ;)

Edit: Zie dat je zelf ook Gloverfield en Avatar nog aanhaald: Cloverfield is er ook heel erg goed voor. Avatar vind ik persoonlijk wat minder. Zit wel mooi laag in, maar ik heb daar persoonlijk niet echt een "wow" moment.

Tron ga ik nu niet meer kijken, wordt al laat. Die ga ik morgen wel kijken als ik toch op de TNT moet wachten:

CitaatSubdude is verstuurd en wordt morgen afgeleverd door TNT.

Met vriendelijke groet,
Roderick
Hifi 123

Morgen de Subdude HD al onder de Velodyne plaatsen, dat is toch sneller dan verwacht  :clapping:

Maar over de films: Transformers 1 vond ik qua geluid wat tegenvallen. Deel twee weet ik niet, want die heb ik nog nooit gezien. Heb hem geloof ik wel op Blu-ray liggen, dus die kan ik ook kijken. Idem met Iron Man deel 1, heb ik ook al maanden (al niet jaren) liggen, maar nog nooit helemaal gekeken. Cloverfield heb ik alleen op DVD gekeken, maar geloof best dat die met HD Audio op Blu-ray redelijk kan knallen. Avatar heb ik wel liggen, maar alleen in de bioscoop gezien. Vond de scene met de omvallende boom wel goed, maar weet niet hoe dat op Blu-ray over is gezet. Ach, al met al genoeg films om de subwoofer eens uit te testen én films te kijken die ik nog niet gezien heb. Waarom heb ik überhaupt zo veel films op Blu-ray die ik nog nooit gezien heb  :unsure:

Zit alleen een beetje met welke stand ik op de Velodyne voor films moet selecteren.
Natuurlijk heb je de Movie Preset, maar die gaat - volgens de manual - "maar" tot 25 Hz. De Jazz-preset gaat tot 15 Hz en zou dan toch de betere keuze zijn qua bereik? Al heeft die Movie Preset wel een + dB-waarde en de Jazz niet. Games gaat volgens de manual maar tot 34 Hz. Of intepreteer ik die waarden fout? Want qua beschrijving doen Game en Movie ook hetzelfde met het geluid, alleen is het anders verwoord:

Movies: Maximum output and impact for explosions and other action adventure movie content.
Games: Maximum loudness available for the impact of video games.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

De Auralex SubDude HD is binnen  :pompom:





Fotootje van de onderkant aangezien je die niet te vaak ziet:


En de reden waarom ik de SubDude besteld heb, voor onder de Velodyne:


Moet alleen nog even kijken of ik het mooier vind om de SubDude op bovenstaande manier te laten staan (dus met de dichte kant naar voren) of dat ik deze 90 graden draai zodat de poten in de lengte staan als het ware. Denk dat het voor het oog op de huidige manier het rustigst is.

Heb net alleen nog even getest met muziek en er is zeker wel verschil. Het is wel subtiel verschil. Dit soort aankopen doe je vooral om de ruwe kantjes van de set af te schaven. Weet niet hoe ik het uit moet leggen, de subwoofer doet nu meer "BOEM" in plaats van "BONK". Het is netter en meer gecontroleerd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Staat netjes zo :) Goed om te horen dat het toch nog een (subtiele) verbetering met zich meebrengt.

Je hebt in zeer korte tijd toch een hele volwassen set neer gezet!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

BjornV

Ik heb zelf een gramma die aan alle kanten uitsteekt , mooie oplossing dit!
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

skyfox

Ziet er heel netjes uit, die sub en de subdude!! Heb je Tron Legacy al gekeken? Ben benieuwd naar hoe je de LFE ervaart met je nieuwe aanwinst  :popcorn:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Tron Legacy gaat straks de Denon DVD-2500BT in. Had gisteren om 00:30 pas zin om film te kijken, maar toen leek Tron me iets te veel van het goede. Daarom was het The Naked Gun 33⅓ geworden :happy:

SubDude werkt overigens wel goed om de trillingen naar beneden tegen te gaan. Zat net op de kamer muziek te luisteren met een relatief stevige bas er in. Subwoofer stond wat hoger omdat ik eens wilde testen hoe de Velodyne zou reageren op de stand dat ik de bas wil voelen. Gaat allemaal netjes (en dat op nog geen derde van het volume :devil: ). Dus muziek aan en toen naar beneden gelopen. Je hoort de muziek wel, maar het is niet dat je alleen maar "BOEM BONK BOEM" van boven hoort. Daar was ik best over verbaasd, want had het vele malen erger verwacht. SubDude dus even onder de Velodyne vandaan gehaald en nog eens naar beneden gelopen. En ja hoor: "BOEM BONK BONK BOEM".
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Apoc@

Heb zelf ook een Auralex onder mijn sub, zonder dat ding dreun ik hier echt de tent uit :happy:
Maar je gaat lekker FeaR, mooie setup in de tussentijd bij elkaar gekregen :coffee:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

denoontje


skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Tron is mijn film niet echt. Had het spectaculairder verwacht. Tijdens de trailers leek het wel alsof ik midden in een LSD-trip zat zo tof waren de kleuren en lichten. Maar tijdens de hele film ga je zo wennen aan al die kleuren en lichten dat het niet echt meer opvalt. Had de subwoofer in het begin op volume 30 staan, maar dat is na een paar scènes toch naar de 20 gezakt, en zelfs dan zat ik te twijfelen om niet naar de 15 te gaan. Ja, dat is een tik van me, een volume van 17 of 18 krijg ik niet voor elkaar. Het moet perse een rond getal zijn. Op de receiver idem: al is -27.5 dB ook wel een mooie waarde. Maar als het dan harder moet ga ik toch naar de -25.0 dB. Overigens met het volume van de TV idem.

Maar wat een sub zeg. Ik heb nog nooit de laagweergave zo goed kunnen voelen. Gemiddelde bioscoop is er niets bij. Nu is mijn kamer qua formaat dan weer niets bij een gemiddelde bioscoop, maar je moet alles een beetje in verhouding zien. Wat je veel hebt dat de subwoofer gaat klappen om het laag weer te geven heb ik met de Velodyne nul komma nul last van. Het laag blijft strak (en HARD!).
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Ik zit nu alleen met het afstellen van de set:

Voorheen had ik mijn speakers op "large" staan en de crossover op 60 Hz. Reden was dat ik geen goede subwoofer had om lekker mee te spelen met muziek. Maar nu heb ik een Velodyne SPL-1200 Ultra gekocht en was het dus wat instellingen aanpassen aangezien die subwoofer wel lekker mee kan komen.

Alle speakers dus op "small" aangezien ik een subwoofer heb. Crossover van de fronts op 80 Hz, center op 90 Hz en de rears op 100 Hz. Allemaal door het diepste punt te nemen (op +/- 3dB) en dat maal 1,5 te doen. Volgens de "regels" heb ik dan een goed afgestelde of ingeregelde configuratie. Ook de crossover op 80 Hz zoals de THX-standaard voorschrijft.

Maar toch twijfel ik... op één of andere manier doet het toch niet wat ik wil. Sowieso is het wennen dat ik nu een goede subwoofer heb en dat de fronts dus wat minder worden belast. Maar op zich klonk het met de speakers op "large" zo slecht nog niet. Heb het idee dat het met de crossover op 60 Hz (en de rest dan ook wat naar beneden) toch net wat rustiger klinkt. Wellicht dat de speakers het laag toch wat beter weer weten te geven dan je zo uit de specificaties af zou kunnen leiden?

Ik zou bijna de fronts op "large" laten staan met de crossover op 60 Hz. Wellicht wat dubbel allemaal dan, maar voor het gevoel/gehoor komt er dan toch een netter geluid uit...

En dan is er nog de subwoofer:
Die presets zijn leuk en handig, maar ik weet niet hoe ik deze moet intepreteren.
Het is duidelijk dat met de preset Game of Movie de subwoofer het meest staat te werken. Logisch als je ziet dat in deze mode er een +4 en een +5 dB Volume verschil in zit met het normale niveau. Maar in deze presets staat het "Subsonic Filter Frequency" op 25 Hz bij "Movies" en zelfs op 34 Hz bij "Games". Betekent dit dat de subwoofer dan ook niet lager gaat dan die waarde? Want dat is toch zonde als deze subwoofer bijna de 20 Hz kan halen. Met de preset "Jazz" staat die "Subsonic Filter Frequency" op 15 Hz, dus veel dieper maar voor films is dat weer te soft.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

screw

IK had de beste resultaten op de JAZZ stand,dan spelen met de plaatsing en het volume afregelen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

skyfox

Citaat van: FeaR1986 op juni  9, 2011, 22:07:54
Had de subwoofer in het begin op volume 30 staan, maar dat is na een paar scènes toch naar de 20 gezakt, en zelfs dan zat ik te twijfelen om niet naar de 15 te gaan.

Maar wat een sub zeg. Ik heb nog nooit de laagweergave zo goed kunnen voelen. Gemiddelde bioscoop is er niets bij. Nu is mijn kamer qua formaat dan weer niets bij een gemiddelde bioscoop, maar je moet alles een beetje in verhouding zien. Wat je veel hebt dat de subwoofer gaat klappen om het laag weer te geven heb ik met de Velodyne nul komma nul last van. Het laag blijft strak (en HARD!).

Het ging me ook meer om de subbeleving dan de filmbeleving. Heb Tron zelf in de bioscoop gezien en daar was ik al onder de indruk van het laag. In de thuissituatie moet het naar mijn idee nog veel intensiever zijn. Jouw verhaal bevestigd dat wel een beetje.

Citaat
Ja, dat is een tik van me, een volume van 17 of 18 krijg ik niet voor elkaar. Het moet perse een rond getal zijn. Op de receiver idem: al is -27.5 dB ook wel een mooie waarde. Maar als het dan harder moet ga ik toch naar de -25.0 dB. Overigens met het volume van de TV idem.
Grappig, die tik heb ik zelf ook heel erg gehad. Altijd maar naar hele getallen en iets er tussenin voelt raar, vreemd, niet de bedoeling.
Heb mezelf gedwongen om standen er tussenin te kiezen en dus lekker tegen m'n gevoel in te gaan. Na een tijdje was mijn behoefte naar ronde getallen een stuk minder. Het is niet weg, maar het overheerst niet meer. Geeft je wel een hoop flexibileit terug.  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9