Black Diamond scherm Screen Innovations DE oplossing voor projectie ??

Started by J.A.F._Doorhof, December 16, 2010, 18:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Hi Idereen,

De Black diamond zal op de beurs van audiovideo2day in al zijn glorie te bewonderen zijn, waarvoor dank aan ITC  ;)
Kijk voor meer info ook even hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110658.0
en hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110656.0

met vriendelijke groeten

Werner
www.homeatthemovies.be

Matthieu


home@the movies

QuoteNog geen electrische zeker?
Ik wacht nog steeds 

Geduld is een mooie deugd  ;)


papaleo

Quote from: Matthieu on March 20, 2011, 18:55:41
Nog geen electrische zeker?
Ik wacht nog steeds  ;D

Ik ook....,en de start van mijn verbouwing komt steeds dichterbij,maar je hoort er niets meer over.
We zijn nu al weer zo'n 1,5 maand verder en het blijft doodstil bij SI omtrent een electr. BDII scherm  :(
Of weet er iemand wat meer?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

@Frank
Weet ik...,had je beloofd  ;)

Wat ik toch heel graag wil weten,of ze überhaupt met zo'n electr. scherm gaan komen?
Want dat is mij tot nu toe nog niet duidelijk...
Dit ivm mijn verbouwing,dan kan ik er alvast rekening mee gaan houden,anders zal ik een totaal andere/ingewikkelde constructie moeten gaan laten maken,wanneer er een fixed scherm moet gaan komen in mijn huiskamer, die zou dan ook moeten verdijnen in mijn plafond.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: Matthieu on April  9, 2011, 00:17:10
Ik ben dan wel benieuwd hoe je dat gaat doen.


Ik speelde al geruime tijd met precies dezelfde gedachten,en wat sherts mijn verbazing, er is hier iemand (zie link) die het al eerder heeft bedacht en uitgevoerd...bijna precies op de manier zo als ik het waarschijnlijk ook wil gaan toepassen in mijn HK/HT,mits het tech. en praktische haalbaar is natuurlijk... ;)

'beter goed gejat,dan zelf slecht bedacht' zeg ik altijd maar...  :D

http://www.youtube.com/watch?v=t-U-4mjwcR4
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Dat is echt heel mooi en goed gedaan, wel heb je voor een beetje leefkwaliteit in je woomkamer nu al een hoog plafond nodig, schat minstens 2m60. Daarnaast wil het er zo goed uit komen te zien heb je behoorlijk wat ervaring nodig, dit is boven het niveau van DHZ.

Matthieu

Ja dit ziet er waanzinnig goed uit.
Ook hoe de projector erin zit.
Dan moet je wel zo'n 20cm verlagen, om dit te doen, en mijn plafond is maar 2.40m hoog.
Maar het ziet er erg goed uit.

Wel zal dit scherm zo liggend een hoop stof gaan opvangen.
Mag dit scherm afgestoft worden?
Het voelde plastic aan,... kan dit eventueel dan ook met een sopje?

Om die reden dacht ik er zelf aan, dat zo'n scherm met de beeldkant naar beneden gehesen zou moeten worden, en dan met een soort schuifdeur af te sluiten.
HAHAHAHAHA, het kan allemaal nog ingewikkelder.

riwi


papaleo

Stof? In het systeem dat ik voor ogen heb kan er geen stof bijkomen wanneer die is opgehesen want de constructie zou dan sluiten als een oester  ;)

Ik heb dit doek van dichtbij gevoeld en mijn ervaring is dat het juist als een willekeurig 'dik' doek aanvoelt,het is wel zo dat het zicht oppervlak wel aanvoelt als een soort van kunstof-achtig iets is.

En ik denk dat een sopje,met bv groene zeep totaal geen kwaad kan,want deze schermen worden in de USA ook in de buitenlucht opgehangen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Quote from: papaleo on April  9, 2011, 17:47:21
Stof? In het systeem dat ik voor ogen heb kan er geen stof bijkomen wanneer die is opgehesen want de constructie zou dan sluiten als een oester  ;)

Als het scherm naar beneden is, zal er altijd stof in de behuizing komen ;)

QuoteIk heb dit doek van dichtbij gevoeld en mijn ervaring is dat het juist als een willekeurig 'dik' doek aanvoelt,het is wel zo dat het zicht oppervlak wel aanvoelt als een soort van kunstof-achtig iets is.

En ik denk dat een sopje,met bv groene zeep totaal geen kwaad kan,want deze schermen worden in de USA ook in de buitenlucht opgehangen.

Nooit sopjes gebruiken.....

riwi

Ik zou zo min mogelijk chemicalien gebruiken. Liefst gewoon lauw water en een niet pluizende doek als je het projectie doek al moet aanraken.

Zeep en schoonmaak middelen pas doen als je op het punt staat hem weg te gooien vanwege 'die vlek'. Waarschijnlijk zit je dan daarna met een lichte vlek in beeld, dus kan ie dan alsnog bij het afval.

Ik zou zo veel mogelijk afblijven van ieder projectie doek.

Kjelt

Precies van projectiedoeken kun je beter afblijven voor je het weet haal je er een of andere coating vanaf.
Als ik een geplette muskiet op het scherm heb (gebeurt soms tijdens het oprollen) dan laat ik die even drogen en veeg ik hem er vanaf, niets poetsen veel te riskant.

Enigste mogelijkheid om stofvrij te houden is lichte overdruk op het verlaagd plafond zetten zoals bij een cleanroom  :D Kun jebeter de hele woonkamer meteen doen, scheelt weer een hoop poetswerk.

papaleo

Ik heb het dan ook niet over alle schermen,ik zal ook noooiit mijn scherm met iets schoonmaken zelfs niet een stofdoek of water.

Maar ik denk dat wanneer je een scherm buiten kan hangen in weer en wind,en dat doen ze me de BDII schermen,je echt geen kwaad doet met 'Oma's' groene zeep,deze zeep valt bij mij niet onder de categorie chemicaliën.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Matthieu

Op dat filmpje vond ik het effect van projectie en contrast trouwens niet zo spectaculair als dat van de eerdere YouTube filmpjes.
Waarschijnlijk omdat er ook licht van opzij op het doek kwam.
In de filmpjes die ik eerder gezien had (Die waren duidelijk geregiseerd.), hadden ze juist bewust gebruik gemaakt van onder en boven reflecties, waar dit doek juist uitermate geschikt voor is.
Dat is voor mijn woonkamer dus wel genoeg.

papaleo

Klopt...

Goed dat je daar over begint,want op de beurs in België hadden ze ook (bewust of onbewust?) de zijwanden met zwart velourse doeken behangen,ik had Werner daar over aangesproken en die ontkende dat die doeken daar bewust waren gehangen om het effect te vergroten,hij ontkende zelfs stellig dat een BDII scherm zij licht of kleur tot zich neemt.
Volgens mij is dit niet zo,een BDII is volgens mij juist gevoelig voor reflectie-licht of kleur dat vanaf de zijkant komt...of ik moet het mis hebben maar volgens mij heb ik dit ergens in Frank zijn review gelezen.
(corrigeer me als ik het mis heb...)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Matthieu

Dit heb ik ook gelezen in een review, maar volgens mij bij projectorreviews.com
Hij vergeleek deze met de Stuwart Firehawk.
De Firehawk onderdrukt juist het zijwaartse licht en is weer gevoelig voor licht dat van boven en onder komt.
Het was dus volgens hem geheel afhankelijk hoe je inrichting is.
Wel is de werking van het contrast zelf veel groter bij de BD, als we de reflecties even vergeten.

maxtrash

Quote from: papaleo on April  9, 2011, 08:21:39
Ik speelde al geruime tijd met precies dezelfde gedachten,en wat sherts mijn verbazing, er is hier iemand (zie link) die het al eerder heeft bedacht en uitgevoerd...bijna precies op de manier zo als ik het waarschijnlijk ook wil gaan toepassen in mijn HK/HT,mits het tech. en praktische haalbaar is natuurlijk... ;)

'beter goed gejat,dan zelf slecht bedacht' zeg ik altijd maar...  :D

http://www.youtube.com/watch?v=t-U-4mjwcR4
inbouwen in een verlaagd plafond is wel het mooiste, maar maakt de moeilijkheidsgraad wel wat hoger. En je moet een redelijk hoog plafond hebben. Ik herinnerde me dat er hier op het forum ook over gesproken is, er loopt hier ene Atmoz rond en die is nogal handig. Zie deze link (en er is meer dacht ik): http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78137.0

Kjelt

Nou ik er nog eens over nadenk, die ijzerdraadjes hangen dan wel in plain sight, lijkt me ook niet helemaal je van het.

daxie

Quote from: Kjelt on April 10, 2011, 11:40:51
Nou ik er nog eens over nadenk, die ijzerdraadjes hangen dan wel in plain sight, lijkt me ook niet helemaal je van het.

Kan je ook vervangen door transparante ophangkabels waarmee ze bijvoorbeeld schilderijen ophangen. Kan ook aardig wat gewicht dragen en zie je niet hangen.

Kjelt

Ook die weerkaatsen licht , het beste ze matzwart te verfen of anderszins licht te laten absorberen.

Daarnaast er nog voor zorgen dat je nooit meer voorlangs je scherm loopt anders wordt je gekeeld  ;)