win je eigen home cinema

Gestart door home@the movies, maart 16, 2011, 17:59:12

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

home@the movies

Hi Iedereen,

Op 2 en 3 April organiseert audiovideo2day hun jaarlijkse beurs in Hotel congrescentrum Ter Elst te Edegem.http://www.audiovideo2day.eu/nl
Home@The movies/cinedream zal hier aanwezig zijn met maar liefst 3 volledig ingerichte Home cinema ruimtes, gaande van budget tot het neusje van de zalm.
Naar aanleiding hiervan organiseren we een wedstrijd waarmee bezoekers die in een van onze drie ruimtes langskomen een volledige home cinema set kunnen winnen bestaande uit een Epson TW3200 projector, Onkyo TX-SR308 receiver, Kingpin manueel projectiescherm, Klipsch HDT300 5.1 speakerset, Blu ray speler, en een Home Cinema zetel. (of een set van dezelfde waarde +- 2500 euro)
Een zeer goede reden dus om langs te komen en het deelnemingsformulier in te vullen, in een ander post in het sponsortopic lees je meer over wat je in de verschillende Home Cinema ruimtes kan verwachten, tot dan.

Met vriendelijke groeten

Werner
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

===
Admin edit: Aan de kalender toegevoegd.

daxie

Citaat van: home@the movies op maart 16, 2011, 17:59:12
Hi Iedereen,

Op 2 en 3 April organiseert audiovideo2day hun jaarlijkse beurs in Hotel congrescentrum Ter Elst te Edegem.http://www.audiovideo2day.eu/nl
Home@The movies/cinedream zal hier aanwezig zijn met maar liefst 3 volledig ingerichte Home cinema ruimtes, gaande van budget tot het neusje van de zalm.
Naar aanleiding hiervan organiseren we een wedstrijd waarmee bezoekers die in een van onze drie ruimtes langskomen een volledige home cinema set kunnen winnen bestaande uit een Epson TW3200 projector, Onkyo TX-SR308 receiver, Kingpin manueel projectiescherm, Klipsch HDT300 5.1 speakerset, Blu ray speler, en een Home Cinema zetel. (of een set van dezelfde waarde +- 2500 euro)
Een zeer goede reden dus om langs te komen en het deelnemingsformulier in te vullen, in een ander post in het sponsortopic lees je meer over wat je in de verschillende Home Cinema ruimtes kan verwachten, tot dan.

Met vriendelijke groeten

Werner
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

Ik zal er zijn!

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

skoebiedoe

skyfox

Lijkt me leuk, ik reis erheen!  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vJac

Hey! Eindelijk iets in de buurt. En we hadden dit weekend nog niks op de planning staan. Moet je niets op voorhand invullen? ;D
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

bafke

Ik kan hopelijk ook eens binnenspringen.

Bafke
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Nahpets

Vandaag, samen met Audiolover, naar deze beurs geweest.

Net zoals vorig jaar een prima dag gehad. Mooiste set was voor mij de grote set van Steinway Lynndorff. Geweldige plaatsing, enorme dynamiek, heel natuurlijk. Qua design niet helemaal mijn ding, maar zou die best eens in huize Nahpets willen horen.

Ook genoten van de set met Manley versterking, Audio Aero bron en 3A (?) luidsprekers. Heerlijk muzikaal.

De Melody begon goed maaar viel bij het 2e nummer (dat veel te hard ging) behoorlijk door de mand.

De 47 Labs zat voor mij geen leven in, vlak en futloos.

De gewone Lynndorff en NAD, dito.

Al met al een hele leuke show.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

squeek

Morgen spring ik eens binnen. Ben benieuwd  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

phmeijer

Citaat van: Nahpets op april  2, 2011, 20:19:39
Vandaag, samen met Audiolover, naar deze beurs geweest.

Zijn jullie nog bij ons geweest?

Citaat van: squeek op april  2, 2011, 20:34:18
Morgen spring ik eens binnen. Ben benieuwd  :)

Kom even langs, altijd leuk kennis te maken met mede-HT-Forummers!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nahpets

Vrij letterlijk langs geweest. Je was in gesprek met iemand. Moet zeggen dat de HS kabels er wel heel strak uit zien.
I love everybody!
some I love to avoid,

phmeijer

He jammer!
Het is de hele dag zo rustig geweest (weer was daar natuurlijk debet aan) en net op het moment dat jullie langskomen ben ik in gesprek! *&^%^@)

Citaat van: Nahpets op april  2, 2011, 20:52:56
Moet zeggen dat de HS kabels er wel heel strak uit zien.

Thanks! :)

Nahpets

Inderdaad helaas. Zeker Audiolover had even handjes willen schudden.

Heb je tijd gehad om de Steinway Lyngdorff te beluisteren? Man wat een een muziek maakt die set!
I love everybody!
some I love to avoid,

donaldk

Op ISE even een paar minuten binnen geweest. Klinkt stevig, maar verder geen oordeel.

phmeijer

Citaat van: Nahpets op april  2, 2011, 21:33:02
Inderdaad helaas. Zeker Audiolover had even handjes willen schudden.

Heb je tijd gehad om de Steinway Lyngdorff te beluisteren? Man wat een een muziek maakt die set!

Weinig tijd gehad om ergens te gaan luisteren, vrouwtje was er alleen om te assisteren, weet erg weinig van de producten dus ik kon haar niet te lang alleen laten!
(was trouwens erg blij dat ze mee was hoor! ;) )

maxtrash

wil morgen ook wel even langskomen. Is vanuit Tilburg wel te doen lijkt me. Hoe laat gaat het eigenlijk open?

Graphtuner

ik ben vandaag ook langsgeweest maar kon niet lang genoeg blijven om alles gedetailleerd te bekijken en beluisteren.

De set waar ik zwaar van onder de indruk was was de set die volledig uit Nagra componenten bestond. (congrescentrum binnen, langs de stand met cd's, trapje op en rechtdoor.
Als iemand mij de standhouder en type speakers kan vertellen? Kan nog van pas komen als ik de lotto win :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

phmeijer

Citaat van: maxtrash op april  2, 2011, 23:12:13
wil morgen ook wel even langskomen. Is vanuit Tilburg wel te doen lijkt me. Hoe laat gaat het eigenlijk open?

10u

phmeijer

Citaat van: Graphtuner op april  3, 2011, 00:10:27
ik ben vandaag ook langsgeweest maar kon niet lang genoeg blijven om alles gedetailleerd te bekijken en beluisteren.

De set waar ik zwaar van onder de indruk was was de set die volledig uit Nagra componenten bestond. (congrescentrum binnen, langs de stand met cd's, trapje op en rechtdoor.
Als iemand mij de standhouder en type speakers kan vertellen? Kan nog van pas komen als ik de lotto win :)

Symphony Audio Import

Klik hier voor een beschrijving van de gebruikte set.

roberti

Citaat van: Graphtuner op april  3, 2011, 00:10:27

De speakers waren de Magico V2.

Ze klonken erg goed, al vind ik de Magico Mini 2 beter.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Wijx wondere wereld

wij waren begonnen bij de Steinway Lyngdorf. Dat was niet handig want het duurde lang voordat de andere sets een beetje in de buurt kwamen.
Nagra-Magico, erg fraai maar klonk soms raar. Magico kan en is beter
Focals in de kelder waarbij werd geswitched met een dynaudio ook erg mooi, maar de ruimte galmde flink
Exposure op B&W 802, 1 van de eerste keren dat ik een B&W heb gehoord die goed klinkt  :-X

Rest was zeg maar "anders"  ;D

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

phmeijer

Was leuk om vandaag weer wat forumgebruikers te ontmoeten, in ieder geval de volgende personen gesproken waarvan ik de nickname nog weet: Wijx, Dre en SVS. Daxie, jammer dat ik je niet gesproken heb!

Mooie "bioscoopruimtes" bij Cinedream/Home at the movies trouwens!

Wat de Steinway set betreft, jammer dat de ruimte niet geschikt was voor het extreme laag, de boel trilde als een bezetene bij sommige orgelstukken! ;)

Dirk

ik heb weinig gehoord wat me kon bekoren (hoofdreden hiervoor is toch dat veel standhouders er maar niet in slaan "normale" muziek te laten horen, maarja :-X)
de enige set waar ik echt naar ben blijven luisteren (een uur lang) was die van Hificorner, met de 4 (!) f113 subs en de fijn klinkende ProAc ribbons (D40R), die klonken in deze samenstelling echt ge-wel-dig lekker.
dat Roger z'n Roomperfect (de DPA werd gebruikt als pre) hier ook weer de nodige correcties had laten uitvoeren sprak voor zich, maar man oh man, wat maakte die set muziek  :inlove:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

SV..S

ben vanmiddag ook geweest, en het is lang geleden dat ik op zo'n beurs geweest ben.
leuk om weer eens mee te maken, nog even gesproken met Peter dat was ook leuk en ik denk dat ik Werner ook gesproken heb.
als hij is de laatste stand stond bij het Diamond scherm.
ik kwam voornamelijk om projectoren te zien, dus was ik blij dat er diversen opgesteld stonden.
dat 3d is het niet voor mij dus bleef het beperkt tot de infocus.
wat muziek betreft ben ik nergens weggeblazen alhoewel ik wel erg genoten heb van Tin pan Alley . 8)

verder weinig lekkere muziek gehoord, en op een gegeven moment ging ik me ook storen dat in diverse luisterruimtes er veel gepraat werd.

jammer dat ik geen bekende forumleden ontmoet heb, of herkend :P

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

vJac

Vandaag ook geweest, toch paar leuke dingen gezien. Had de buttkicker nog nooit zelf ervaren. Vind deze toch wel iets toevoegen. Had ik niet gedacht.

Verder houd ik bij rustige muziek van erg analytisch geluid zonder kleur en ik vond de Adam monitors verrassend. Nog nooit actieve speakers gehoord van dat formaat. Viel me alles mee.

Verder weinig kunnen luisteren door het vele gepraat in ruimtes en het overstemmen van elkaar door hoge volumes of juist te lage volumes.

De HT ruimtes waren mooie (warme, Pfff) ruimten en mijn interesse is gewekt naar 3D. Toch behoorlijk anders dan in de bios. Veel rustiger. En man, die b&w set in die HT ruimte. Ook al vond ik de klipsch naast de focals erg goed klinken.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!