Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Fox

ook een probleem met een Universal disc "United 93".

maar ik denk dat ik deze firmware oversla...

aan de andere kant je kan ook de ISO's demuxen en met MKVmerge weer samenvoegen. Dan kun je ze zelfs via de NAS afspelen.

mradem

Citaat van: vik op januari 24, 2012, 13:06:38
Externe HDD via usb poort.

Zo speel ik ook alles af maar ik heb dat stotteren niet eerder gezien nog. Terwijl bijna alles bmdv folders zijn bij mij.

papaleo

Het is zeker balen dat je met de nieuwe fw geen ISO's meer kan afspelen,het is zelfs niet mogelijk om terug te gaan met je fw,eenmaal geinstalleerd ben je de l*l...
Ik draai nu met de firmware waar je geen Universal BD kan afspelen.... :-\

Ondekte gisteren weer een onvolkomenheid met deze 'High-End' speler...,bij het afspelen van mijn tweede BD zag ik het beeld vreselijk schokken vooral met pan shots,mijn eerste gedachte was...WTF nu weer,ff kijken of ik wel de juiste frame rate heb ingesteld,ja dus, deze stond op Automatisch heb ook nog geschakeld naar 'aan' maar ook dat hielp niet.
Nu schijnt dat er bij sommige BD dit probleem optreed,het is te danken aan het feit hoe het op de disc is gezet,in H264 of in AVC bij een van de twee word de framerate (23.976) niet door de Oppo herkend,en word de film in 60P afgespeeld en niet in 24P.

Voor de goede orde, het was een BD van DFW ('Bad Lieutenant') niet bepaald mijn favoriete filmmaatschapij maar goe waarschijnlijk zijn er wel meer filmmaatschapijen die de film in AVC of H264 op de disc zetten..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

Citaat van: papaleo op januari 24, 2012, 18:50:17
Het is zeker balen dat je met de nieuwe fw geen ISO's meer kan afspelen,het is zelfs niet mogelijk om terug te gaan met je fw,eenmaal geinstalleerd ben je de l*l...
Ik draai nu met de firmware waar je geen Universal BD kan afspelen.... :-\

Ondekte gisteren weer een onvolkomenheid met deze 'High-End' speler...,bij het afspelen van mijn tweede BD zag ik het beeld vreselijk schokken vooral met pan shots,mijn eerste gedachte was...WTF nu weer,ff kijken of ik wel de juiste frame rate heb ingesteld,ja dus, deze stond op Automatisch heb ook nog geschakeld naar 'aan' maar ook dat hielp niet.
Nu schijnt dat er bij sommige BD dit probleem optreed,het is te danken aan het feit hoe het op de disc is gezet,in H264 of in AVC bij een van de twee word de framerate (23.976) niet door de Oppo herkend,en word de film in 60P afgespeeld en niet in 24P.

Voor de goede orde, het was een BD van DFW ('Bad Lieutenant') niet bepaald mijn favoriete filmmaatschapij maar goe waarschijnlijk zijn er wel meer filmmaatschapijen die de film in AVC of H264 op de disc zetten..

Het gaat lekker. Heeft iemand wel een geprobeerd om de oude firmware er weer op te zetten?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

fugazi_2009

Citaat van: vik op januari 24, 2012, 20:14:32
Het gaat lekker. Heeft iemand wel een geprobeerd om de oude firmware er weer op te zetten?

Downgraden schijnt niet te kunnen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik heb de beta firmware er net op gezet (ik heb toch geen iso's). En heb Scarface even getest en die doet het nu inderdaad wel gewoon.

FDLARRY

Ik heb ruim 1 TB aan ISO's, concerten, blijf dus maar even bij mijn huidige FW.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

mradem

Ik pak ze gewoon uit en speel ze af..

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op januari 24, 2012, 21:06:41
Ik heb de beta firmware er net op gezet (ik heb toch geen iso's). En heb Scarface even getest en die doet het nu inderdaad wel gewoon.

Mooi  :)

Als de BDMV mappen dan ook goed af te spelen zijn vind ik dit geen probleem.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

Citaat van: vik op januari 25, 2012, 08:50:01
Als de BDMV mappen dan ook goed af te spelen zijn vind ik dit geen probleem.

Zou je dat willen testen Jack? Of heb je geen bluray in BDMV folder op een USB disk?

fugazi_2009

Citaat van: riwi op januari 25, 2012, 23:27:33
Zou je dat willen testen Jack? Of heb je geen bluray in BDMV folder op een USB disk?

Nope, ik heb 950 BD's gewoon in de kast staan dat is al keuze genoeg. Maar dus niks op disk.

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op januari 26, 2012, 11:48:55
Nope, ik heb 950 BD's gewoon in de kast staan dat is al keuze genoeg. Maar dus niks op disk.

OK ik begrijp het. Het zou interessant zijn om te weten. Als 3D bluray door een andere speler kan worden gedaan zoals een nieuwe Dune dan neem ik daarvoor wel een mediaplayer. Dan vervalt de Oppo tot schijfjes, flac en mkv netwerk speler.

Ik heb net geprobeerd om hem te downgraden (van 61-1219 naar 57-0917) maar de Oppo zegt dan dat de file niet correct is en doet geen up(down)grade. Dus terug kan je zeker niet als je eenmaal de nieuwe firmware laad.

Ik denk dat een dealer (zoals jvb) het wel kan, als je het netjes vraagt.

riwi

Ik heb mijn compatibiliteits lijst aangepast : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.msg1988500#msg1988500

Oppo 93/95optisch/ladenetwerk/twonkyusb/esata (ook ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3OKOKOK
BD iso file--NOT OK
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-OK*
DVD iso file--NOT OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--
*mp3 aangepast, met nieuwe fw speelt de europese 93/95 ook mp3.
*iso aangepast, met nieuwe fw 64-0119 vervalt de ondersteuning van iso. Met firmware 60-1125B en 61-1219 werkt iso nog wel
*BDMV folders werken nog wel!

Wat mij betreft verdient Oppo met deze wijziging de status :
Onbetrouwbare leverancier/fabrikant, niet aan te bevelen : koop liever een ander merk

Mijn excuses aan iedereen aan wie ik de Oppo heb aanbevolen in het verleden!

RobertVanWoerden

Citaat van: riwi op januari 26, 2012, 12:44:09
Ik heb mijn compatibiliteits lijst aangepast : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.msg1988500#msg1988500

Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.mkv-OK 24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3OKOKOK
BD iso file--NOT OK
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-NOT OK
DVD iso file--NOT OK
*iso aangepast, met nieuwe fw 64-0119 vervalt de ondersteuning van iso. Met firmware 60-1125B en 61-1219 werkt iso nog wel

Onbetrouwbare leverancier/fabrikant, niet aan te bevelen : koop liever een ander merk

Bedankt voor het bijwerken van de lijst. Dat Oppo onbetrouwbaar is, vind ik wel kort door de bocht. Op de Oppo site staat dit: "The previous firmware had the ability to play ISO files, but it was an undocumented function and was never officially announced or supported". Lijkt me dat het leuk was dat het kon, zolang als het duurde. Tuurlijk schept het verwachtingen zodra iets wel kan, maar om het merk nu direct af te schrijven is wat mij betreft niet aan de orde. Mag je uiteraard anders over denken :)

mradem

Ik kan me je teleurstelling wel begrijpen. Ik vraag me ook af wat voor druk ze van studio's opgelegd hebben gekregen om tot deze actie te komen.

Begrijp alleen nog niet wat er not ok is aan de bdmv folder. Daar is toch niks aan verandert? Bij mij schokt de boel in ieder geval niet.

riwi

Citaat van: mradem op januari 26, 2012, 13:07:47
Begrijp alleen nog niet wat er not ok is aan de bdmv folder. Daar is toch niks aan verandert? Bij mij schokt de boel in ieder geval niet.

Heb jij 64-0119 draaien en kan jij nog BDMV folders spelen?

Als je hier nu JA post dan zal Oppo dat in de volgende firmware release er wel uit patchen.  :hehe:

Carlos

Is de oude firmware (de laatste waarin het afspelen van ISO's nog wel gaat) nog ergens te downloaden/te krijgen?
Heb geen oppo maar zit er wel aan te denken er een aan te schaffen.
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

evilniek

Citaat van: riwi op januari 26, 2012, 12:44:09

Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.mkv-OK 24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3OKOKOK
BD iso file--NOT OK
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-NOT OK
DVD iso file--NOT OK

Wel heel overdreven om Oppo als onbetrouwbaar te bestempelen, jammer is het wel natuurlijk. Maar hoe handig was het in de praktijk nou werkelijk? Een losse usb/esata HDD aan je Oppo, praktisch hoor, kun je er net zo goed meteen een media-player naast zetten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

mradem

Citaat van: riwi op januari 26, 2012, 13:18:19
Heb jij 64-0119 draaien en kan jij nog BDMV folders spelen?

Als je hier nu JA post dan zal Oppo dat in de volgende firmware release er wel uit patchen.  :hehe:

laat ik maar geen Ja zeggen dan :P. Maar ik heb nog niet de beta erop staan maar ik lees ook niet dat dit niet meer ondersteund wordt. Alleen ISO toch wat eruit is gehaald?

riwi

Citaat van: mradem op januari 26, 2012, 14:02:21
laat ik maar geen Ja zeggen dan :P. Maar ik heb nog niet de beta erop staan maar ik lees ook niet dat dit niet meer ondersteund wordt. Alleen ISO toch wat eruit is gehaald?

Ik weet het niet, ik nam aan dat BDMV ook niet zal werken.
Als ik een rechthebbende organisatie zou zijn en druk op een fabrikant zou zetten om mijn rechten te beschermen dan zou ik geen halve maatregelen nemen. Waarom ISO verwijderen en BDMV folders intact laten?

Enige reden zou zijn dat de regelgevenden geen flauw benul hebben van de materie (goed mogelijk) en niet weten waar ze mee bezig zijn.

Waarom zou je je images dan niet in .img of .nrg formaat kunnen zetten en die laten decoderen door de Oppo?

riwi

Citaat van: Carlos op januari 26, 2012, 13:50:51
Is de oude firmware (de laatste waarin het afspelen van ISO's nog wel gaat) nog ergens te downloaden/te krijgen?

De oude fw is prima te downloaden, alleen kan je die niet op de Oppo zetten als deze reeds op een nieuwere release draait. Dus je hebt er geen rxk aan.

Citaat van: evilniek op januari 26, 2012, 13:56:02
kun je er net zo goed meteen een media-player naast zetten.

Welke media player gebruik jij voor 3D iso? Mijn Dune doet het niet.

mradem

Citaat van: riwi op januari 26, 2012, 14:18:28
Ik weet het niet, ik nam aan dat BDMV ook niet zal werken.
Als ik een rechthebbende organisatie zou zijn en druk op een fabrikant zou zetten om mijn rechten te beschermen dan zou ik geen halve maatregelen nemen. Waarom ISO verwijderen en BDMV folders intact laten?

Enige reden zou zijn dat de regelgevenden geen flauw benul hebben van de materie (goed mogelijk) en niet weten waar ze mee bezig zijn.

Waarom zou je je images dan niet in .img of .nrg formaat kunnen zetten en die laten decoderen door de Oppo?

Assumption is the mother of all fuck ups he :P

riwi

Citaat van: mradem op januari 26, 2012, 14:36:34
Assumption is the mother of all fuck ups he :P

Ja dat wel ja ;)

Net is mijn post op avs weg gemoddereerd. Ik heb alleen aan Bill McClain gevraagd of ie een WARNING in z'n FAQ wil zetten met de tekst dat Oppo willekeurig features toevoegt en verwijderd uit de producten.
Dat mag kennelijk niet op AVS..

Carlos

Citaat van: riwi op januari 26, 2012, 14:21:41
De oude fw is prima te downloaden, alleen kan je die niet op de Oppo zetten als deze reeds op een nieuwere release draait. Dus je hebt er geen rxk aan.
Heb nog geen oppo en als ik er een koop check ik even of die nog een oudere fw heeft :)
Heb je een link naar die oudere laatste versie met BD ISO support?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

fugazi_2009

Ik weet niet of er iemand bij mij in de buurt (Ede/Wageningen) woont waar ik een BDMV folder kan kopieren of dat iemand mij een link kan pm'en om er ergens een te downloaden. Dan wil ik het best testen.